گشت و گذار در مانیل، پایتخت فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
گشت و گذار در مانیل، پایتخت فیلیپین

فیلیپین کشوری تشکیل شده از بیش از ۷ هزار جزیره است که اگرچه همه زیبا و بهشتی هستند اما در همه آن‌ها گردشگری به یک میزان گسترش نیافته است. مانیل به عنوان پایتخت فیلیپین یکی از اصلی‌ترین نقاط گردشگری این کشور است که به لطف داشتن میراث فرهنگی و یادگارهای تاریخی از دوره‌های مختلف استعماری‌اش تبدیل به شهری با چند فرهنگ مختلف و معماری تماشایی شده است. این شهر که ترکیبی از بقایای استعماری اسپانیا و ساختمان‌های مدرن است، توسط اسپانیایی‌ها در پایان قرن شانزدهم تأسیس شد، سپس در پایان قرن نوزدهم توسط ایالات متحده تسخیر شد، و بعد در طول جنگ جهانی دوم توسط ژاپنی‌ها اشغال شد. بنابراین اگر به دنبال یکی از ارزشمندترین نقاط تور فیلیپین هستید بی‌شک آن مانیل است.

 

اینتراموروس

اینتراموروس یا «شهر دیواره‌دار» یکی از قدیمی‌ترین مناطق مانیل است که در کرانه جنوبی رودخانه پاسیگ در حدود سال ۱۵۷۱ ساخته شده است. این شهر توسط اسپانیایی‌ها به‌ویژه توسط میگل لوپز د لگاسپی (Miguel Lopez de Legaspi) کنار خندق‌ها و دیوارهای ضخیم و بلند که برخی از آن‌ها بیش از ۶ متر ارتفاع دارند ساخته شده است. در حالی که این منطقه در ابتدا محل سکونت هندی مالاییایی-اسلامی بود، در قرن شانزدهم، زمانی که کشور تحت کنترل اسپانیا بود، به مرکز قدرت مذهبی، سیاسی و نظامی تبدیل شد. فقط اسپانیایی‌های نخبه و مستیزوس اجازه اقامت در اینتراموروس را داشتند. بدیهی است که اکنون اینطور نیست، اما ساختمان‌ها و ویژگی‌های تاریخی به عنوان گواهی بر گذشته چالش برانگیز فیلیپین باقی مانده‌اند. امروز، این تنها منطقه در مانیل است که در حفظ ظاهر قدیمی دوران اسپانیا موفق بوده است. دیوارهای قدیمی همچنان از این منطقه دفاع می‌کنند و کلیساها و خیابان‌های آن را از بادهای مدرنیزه محفوظ نگه می‌دارند. جاذبه‌های برجسته همچنان شامل کلیسای و موزه سن آگوستین، قلعه سانتیاگو، کلیسای جامع مانیل، موزه کاسا مانیل و معبد ریزال است.

 

معرفی ۶ هتل ارزان در مانیل

مانیل اوشن پارک

پارک اقیانوس مانیل اولین پارک با مضمون دریایی این شهر است که بیش از نمایش‌های معمول دلفین‌ها و برخورد با کوسه‌ها ارائه می‌کند. این پارک که درست در پشت جایگاه بزرگ Quirino در لونتا قرار دارد، در تمام طول سال باز است و برای افراد در هر سنی، به ویژه کودکان مناسب است. این پارک علاوه بر مجموعه‌ای از جاذبه‌های دریایی، در کنار خلیج خوش منظره مانیل با تعداد زیادی هتل و مکان‌های غذاخوری در نزدیکی آن قرار دارد. جاذبه اصلی پارک اقیانوس مانیل تونل ۲۵ متری شیشه‌ای آن است که مناظری عالی از زندگی زیر آب را ارائه می‌دهد. این یک فرصت عالی برای دیدن کوسه‌ها، مارماهی‌ها و دیگر انواع ماهی‌ها  است که بالای سرتان می‌چرخند. با رفتن به اقیانوس‌ها، آکواریوم‌هایی را می‌بینید که تعدادی از گونه‌های آب شیرین، از جمله آراپایما محبوب، بومی رودخانه آمازون را در خود جای می‌دهند. پارک اقیانوسی مانیل تجربیات هیجان‌انگیز دیگری مانند پوشیدن لباس پری دریایی، دیدن پنگوئن‌ها، نمایش‌های پرشور شیر دریایی و پرندگان، خزنده‌های خزنده در قفس، و حتی یک سواری ۴ بعدی را ارائه می‌دهد. بسته به چیزی که مورد علاقه شماست، می‌توانید بلیتی بخرید که فقط یک نمایشگاه خاص را پوشش می‌دهد یا می توانید یک گذرنامه همه جانبه خریداری کنید.

پارک ریزال

پارک ریزال فیلیپین یک واحه ۶۰ هکتاری سرسبز و پر گل و شکوفه است که در منطقه شلوغ مالی و تجاری مانیل واقع شده است. این پارک شهری که به قهرمان ملی فیلیپین، دکتر خوزه ریزال تقدیم شده، دارای باغ‌ها، بناهای تاریخی، نقشه سه‌بعدی فیلیپین، زمین‌های پیک نیک، یک استادیوم بزرگ، و یک سالن کنسرت در فضای باز است. این پارک درست در کنار ایستگاه LRT سازمان ملل قرار داشته و دسترسی به آن بسیار آسان است. پیاده‌روی صبحگاهی دلپذیر در Rizal Park Manila فرصتی برای دیدن افراد محلی است که برای دویدن زود هنگام یا بازی دوستانه تنیس روی چمن یا شطرنج به آنجا آمده‌اند. می توانید غذا و نوشیدنی خود را بیاورید، تشک پهن کنید و از پیک نیک لذت ببرید. در ظهر، زمانی که خورشید در بالاترین حد خود می‌رسد، مناطق جنگلی و باغ‌های سایه دار مانند باغ‌های چینی و ژاپنی شما را تابش نور خورشید حفظ می‌کنند. در شب نیز مردم محلی و بازدیدکنندگان اغلب دور هم جمع می‌شوند تا از آبنمای رقصنده لذت ببرند. در اطراف کیوسک‌های غذای زیادی وجود دارد که می‌توانید غذاهای خیابانی فیلیپین را نیز امتحان کنید.

 

اینستاگرامی ترین نقاط شهر تاگویگ مانیل

قلعه سنتیاگو

قلعه سانتیاگو در فیلیپین یک قلعه قرن شانزدهمی، نقطه عطف ملی و زیارتگاهی برای آزادی فیلیپین است. این قلعه جایی است که مهم‌ترین اتفاقات تاریخی فیلیپین مثل شکست راجه سلیمان، تهاجم چینی‌ها به رهبری لیماهونگ و اولین برافراشتن پرچم ایالات متحده که آغاز حکومت آمریکا را اعلام کرد را به خود دیده است. معماری این قلعه که سبک ایتالیایی-اسپانیایی به شدت زیبا و دیدنی است. میگل لوپز د لگاسپی این قلعه را برای شهر تازه تاسیس مانیل ساخته و آن را به نام قدیس حامی اسپانیا سنت جیمز کبیر نامگذاری کرد. این قلعه مکانی عالی برای پیک نیک‌های خانوادگی و سایر فعالیت‌های در فضای باز است. اما اگر برای تاریخ بازدید می‌کنید، مطمئناً ناامید نخواهید شد.

بینوندو

بینوندو منطقه محله چینی‌ها در مانیل است که به دلیل چشم انداز تپه‌ای آن به معنای "کوهستانی" است. این مکان توسط فرماندار اسپانیایی لوئیس پرز داسماریناس در سال ۱۵۹۴ تأسیس شد و در اصل برای مهاجران چینی که به مذهب کاتولیک گرویدند، در نظر گرفته شده بود که آن را به قدیمی‌ترین محله چینی‌ها در جهان تبدیل کرده است. در آن زمان، بینوندو در میان تازه واردان مانیل محبوبیت زیادی داشت، به همین دلیل است که این ناحیه اکنون خانه یک جامعه چند فرهنگی است که متشکل از سانگلی‌ها (افراد با اصل و نسب خالص چینی)، اسپانیایی، آمریکایی و ژاپنی است. کلیساها و معابد تاریخی، به همراه فرصت‌های خرید گسترده و رستوران‌های چینی، جاذبه‌های اصلی بینوندو هستند.

 

 بهترین هاستل‌های کوله‌گردی در مانیل فلیپین

کلیسای سن آگوستین

بازدید از کلیسای سن آگوستین فیلیپین باید در برنامه سفر هر کسی که به تاریخ یا معماری علاقه دارد باشد. این کلیسا به سبک باروک کاتولیک رومی در داخل شهر تاریخی اینتراموروس واقع شده و به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است. این کلیسا که توسط اسپانیایی‌ها در قرن شانزدهم ساخته شد، از زلزله بزرگ سال ۱۸۶۳ و همچنین ویرانی‌های جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد. وقتی در اینترامورس هستید حتما به دیدن این کلیسا بروید. بهتر است برای استفاده همه جانبه به تور هدایت شده ملحق شوید تا با حقایق مربوط به کلیسا آشنا شوید.

کلیسای جامع مانیل

کلیسای جامع مانیل یک شاهکار بزرگ معماری در فیلیپین محسوب می شود. ۱۳۴ پنجره شیشه ای رنگی در کل ساختار وجود دارد. درب مرکزی نیز قابل توجه است و قسمت های مهمی از تاریخ کلیسای جامع مانیل بر روی آن منعکس شده است. نمای اصلی کلیسای جامع مانیل با مجسمه‌های قدیسان معروف که با سنگ تراورتن رومی حجاری شده‌اند، تزئین شده است. محراب اصلی نیز توسط ستون‌هایی که نشان دهنده سنت کاترین لابورن، سنت لارنس بریندیزی، سنت پیوس پنجم و سنت لئو نهم هستند، حمایت می‌شود. ساختمان اصلی این کلیسا که از چوب بود در زلزله بزرگ ۷ ریشتری از بین رفت و آنچه که ما امروزه می‌بینیم ساختمان بازسازی شده آن است.

 

بهترین سواحل نزدیک به مانیل را بشناسید

مانیل بی‌واک

مانیل بی‌واک (Manila Baywalk) یک مرکز تفریحی محبوب و محل بسیار زیبای غروب خورشید است که بین ساکنان شهر برای تماشای لحظه غروب شهرت زیادی دارد. این خط ساحلی ۲ کیلومتری در امتداد بلوار روکساس، از باشگاه قایق بادبانی مانیل و با سفارت ایالات متحده و مرکز فرهنگی فیلیپین گسترده شده است. این پیاده‌رو به‌خاطر آسمان‌ طلایی، آب‌های آرام خلیج، درختان نخل و گیاهان زینتی که در نسیم‌های خلیج تاب می‌خورند، و همچنین به‌خاطر قایق‌هایی که در مقابل کافه‌ها و رستوران‌های بندر لنگر انداخته‌اند، مشهور است. وقتی صحبت از آرامش به میان می‌آید، تقریبا همه چیز در Manila Baywalk وجود دارد، از رستوران‌های روباز گرفته تا کافه‌ها و گروه‌های موسیقی زنده. این منطقه در میان علاقه‌مندان به ورزش و سلامت، دوچرخه سواری، دویدن و پیاده روی نیز محبوب است.

غواصی در مانیل

غواصی در مانیل به شما امکان می‌دهد زندگی دریایی کمیاب و غنی را تجربه کنید، و قبل از تاریکی به شهر بازگردید. فیلیپین یکی از انتخاب‌های محبوب علاقه مندان به غواصی در زیر آب بوده و به همین دلیل استانداردهای حرفه‌ای، ایمنی و امنیت را به خوبی رعایت می‌کند. به علاوه غواصی در فیلیپین مقرون به صرفه هم هست.

 

بهترین رستوران‌های مانیل پایتخت هزار رنگ فیلیپین

باشگاه گلف اینتراموروس

بزرگ‌ترین امتیاز کلاب اینتراموروس این است که مسیر ۱۸ سوراخه آن به راحتی در ۲ ساعت تکمیل شده و گلف بازان محلی را برای یک استراحت طولانی همراه با ناهار جذب می‌کند. همچنین یکی از معدود زمین‌های گلف در مانیل است که گلف شبانه را ارائه می‌دهد. ساخت کلاب اینتراموروس در سال ۱۹۰۷ آغاز شد و آن را تبدیل به شاهکار صحنه شکوفایی گلف مانیل کرد.

موزه آیالا

موزه آیالا یک موزه مدرن باطیف وسیعی از نمایش‌های مربوط به مردم فیلیپین است که سفر آن‌ها را از تاریخ باستان تا امروز نشان می‌دهد. نمایش‌های قومی و باستان شناسی گسترده مربوط به فرهنگ، تاریخ، هنر و میراث فیلیپینی را در اینجا می‌توانید دنبال کنید. این موزه درست در وسط منطقه تجاری مرکزی ماکاتی قرار داشته و فرصت استراحتی آرامش‌بخش و آموزشی را از هرج و مرج شهر ارائه می‌دهد. پس از اینکه با تاریخ کشور آشنا شدید، می‌توانید با بازدید از مرکز خرید مجاور، به سرعت به دنیای مدرن بازگردید. همچنین گزینه‌های زیادی برای غذاخوری و سرگرمی در این منطقه وجود دارد. موزه آیالا هزینه ورودی معقول ۴۲۵ پزو برای بزرگسالان دریافت می‌کند که به شما امکان دسترسی به ۴ طبقه گالری، شامل نمایشگاه‌های دائمی و موقت را می‌دهد. آن‌ها معمولا رویدادهای هفتگی را در طبقه اول برگزار می‌کنند که هدف آن ترویج هنر و فرهنگ، به ویژه آثار هنرمندان محلی است.

 

سوغاتی‌هایی که روح مانیل را به شما نشان می‌دهند

بازار دیویسوریا

بازار دیویسوریا یک بازار بزرگ در فضای باز است که در قلب بینوندو، محله چینی مانیل واقع شده است. این بازار که از بهترین بازارهای مانیل و قرن‌هاست دایر است، تقریبا هر چیزی را چه نیاز داشته باشید یا نه با قیمت پایین و باورنکردنی ارائه می‌دهد. شما محصولات بی‌نظیر زیادی خواهید دید، اما اگر چشم‌هایتان را خوب برگردانید، در اینجا چند مورد واقعا خوب پیدا خواهید کرد. اگرچه چانه زدن در اینجا ضروری است اما بهتر است برای یافتن جنس و قیمت خوب یک فرد محلی همراهتان باشد.

۰۳ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران