گشت و گذاری گرمسیری در سبو فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
گشت و گذاری گرمسیری در سبو فیلیپین

استان سبو متعلق به منطقه ویسایاس است و دارای ۱۶۸ جزیره است. جای تعجب نیست که سبو یک مقصد اصلی تعطیلات ساحلی به شدت مشهور در تور فیلیپین بوده و بیشتر کارهایی که گردشگران در آن انجام می‌دهند حول محور روزهای آفتابی، دریا و شن و ماسه می‌چرخند. از آبشارهای خیره کننده گرفته تا مکان‌های دیدنی تاریخی، از مکان‌های مذهبی گرفته تا سواحل بکر، محبوب‌ترین جاذبه‌های سبو تعطیلاتی جذاب و خاطره انگیز در این منطقه گرم و آرامش بخش فیلیپین فراهم می‌کنند. تنوع زیبایی‌ها و فعالیت‌های سبو مانند مناطق دیگر جنوب شرقی آسیا آنقدری هست که باعث گیجی شما شود. بنابراین ما در این مقاله به معرفی برخی از بهترین کارها در این ایالت می‌پردازیم.

 

Cebu Taoist Temple

معبد تائوئیست سبو در بورلی هیلز توسط جمعیت عظیم چینی‌ها در این استان ساخته شده است. در روزهای چهارشنبه و یکشنبه، پیروان تائوئیست از ۹۹ پله معبد بالا می‌روند تا چوب‌های جوس را روشن کنند و سپس فال خود را توسط راهبان قرائت می‌کنند. این معبد که در سال ۱۹۷۲ ساخته شده است، ۳۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و سقفی به سبک بتکده در بالای آن ساخته شده چیزی که در این شهر تازگی داشته است.

 

زیباترین شهرهای فیلیپین را بشناسید

آدرس: Beverly Hills, Cebu City 6000, Philippines

 

آبشارهای کاواسان

۳ آبشار زیبای کاواسان در نزدیکی بادیان در جنوب سبو قرار دارند. وقتی به بادیان می رسید، ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پیاده روی در امتداد مسیری باریک و صخره‌ای در انتظار شماست که پس از عبور از ۳ پل کوچک، شما را به این مقصد خیره کننده می‌رساند. پس از رسیدن به آنجا می‌توانید برای طبیعی‌ترین نوع ماساژ در زیر آبشارها شنا کنید و شیرجه بزنید. این آبشار توسط صخره‌هایی با شکل عجیب و غریب و پوشش گیاهی استوایی احاطه شده که واقعا صحنه‌ای خیره کننده را به وجود آورده است.

آدرس: Badian, 6031 Cebu, Philippines

 

غواصی یا اسنورکلینگ

غواصی و اسنورکلینگ کارهای جذاب در استان سبو فیپیلین هستند. بیشتر جزایری که این منطقه را تشکیل می‌دهند توسط آب‌های گرم کریستالی و شفاف احاطه شده‌اند که جانوران دریایی چشمگیری را در خود جای داده‌اند، از جمله گونه‌های بزرگی مانند سفره ماهی‌ها، نهنگ‌ها و کوسه کوبنده نادر. نقاط اصلی غواصی مانند Monad Shoal در نزدیکی جزیره Malapascua، جزیره پسکادور در نزدیکی Moalboal و Kansantik در کانال اولانگو شهرت بین‌المللی پیدا کرده‌اند و بسیاری از مراکز غواصی در سبو و جزایر مجاور گشت‌های غواصی روزانه انجام می‌دهند.

کاوش‌های جزیره‌ای

در استانی که ۱۶۸ جزیره دارد، سوار شدن بر قایق برای یک روز گردش در جزیره‌های اطراف یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که در سبو می‌توان انجام داد. فرقی نمی‌کند در سبو، مکتان، مالاپاسکوآ، بانتایان یا هر جزیره دیگری در نزدیکی شما بمانید، همیشه یک سفر یک روزه جزیره‌ای از جایی که هستید در دسترس شماست. اگر کشف سواحل شنی نرم پوشیده از آب‌های فیروزه‌ای ایده شما درباره یک تعطیلات جذاب و خاطره انگیز است، استان سبو آن را برای شما  فراهم می‌کند.

 

بهترین سواحل نزدیک به مانیل را بشناسید

آبشارها را کاوش کنید

جزیره سبو با مساحتی بیش از ۴ هزار کیلومتر مربع، دارای مناطق کوهستانی ناهموار و فلات‌های آهکی در شمال و جنوب مترو سبو است. شما می‌توانید بیش از ۹۰ آبشار را در جنگل انبوه اطراف سبو پیدا کنید. تعدادی از آن‌ها که معروف شده‌اند شامل آبشار تومالوگ در نزدیکی اسلوب، آبشار کاواسان در نزدیکی موآلبوال، آبشار آگوینید در نزدیکی سامبوان، و آبشار دیگر کاواسان در جزیره بادیان، نزدیک جزیره مالاپاسکوآ هستند. تورها و راهنماهای سازماندهی شده برای کمک به شما برای دسترسی به این آبشارهای خیره کننده در دسترس هستند.

به تماشای دلفین و نهنگ بروید

تماشای دلفین و نهنگ از جاذبه‌های بسیار محبوب در سبو هستند. اسلوب که در ساحل جنوب شرقی جزیره سبو قرار دارد، مقصد اصلی برای تماشای کوسه نهنگ است، در حالی که موآلبوال در ساحل جنوب شرقی جزیره سبو به خاطر سفرهای یک روزه تماشای دلفین‌ها مشهور است. تنگه سبو بین جزایر سبو و بوهول میزبان بسیاری از گونه‌های دریایی بزرگ است. خوشبختانه، اکثر شرکت‌های تور سعی می‌کنند قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای اطمینان از ایمنی و رفاه حیوانات اجرا کنند.

بچه‌ها را به تالاب وستون سبو ببرید

سبو وستون تالاب واقع در شهر مانداو، درست در شمال شهر سبو، تفرجگاهی با پارک آبی است که در یک تالاب بزرگ دست ساز مستقر شده و مجهز به سرسره‌های غول‌پیکر و فواره‌های آب، و همچنین ۲ جکوزی بزرگ برای بزرگسالان است تا در حین نوشیدن یک کوکتل، استراحت کنند. امکانات تفریحی دیگر عبارتند از Happy Jacqs Café & Bistro، و کارائوکه با مجموعه‌ای از آهنگ‌های انگلیسی و تاگالوگ. این مکان عالی برای گذراندن روز با خانواده یا به عنوان پایگاهی برای تعطیلات طولانی‌تر در سبو شهرت فراوانی دارد.

 

بهترین فعالیت‌ها در روزهای بارانی مانیل

آدرس: FF Cruz Moonlight St, Subangdaku NRA, Mandaue City, 6014 Cebu, Philippines

 

از بناهای تاریخی دیدن کنید

سبو اولین جزیره فیلیپین بود که توسط اسپانیایی‌ها به رهبری ماژلان پرتغالی در قرن شانزدهم مستعمره شد. این تاریخ طولانی و پر فراز و نشیب، مکان‌های دیدنی زیادی را به جا گذاشته که بسیاری از آنها در شهر سبو واقع شده‌اند. از فورت سن پدرو تا خانه اجدادی یاپ ساندیگو، و از خیابان کولون به عنوان قدیمی‌ترین خیابان فیلیپین تا معبد لاپو-لاپو، انتخاب بسیار خوبی از بناهای تاریخی سکولار برای بازدید در سبو وجود دارد. اگر به دنبال رصد گذر زمان هستید، موزه‌های متعددی در شهر سبو وجود دارد که تاریخ منطقه را به تفصیل توضیح می‌دهند.

تا نقطه تماشای سبو صعود کنید

جزیره سبو نسبتا کوهستانی است و به بازدیدکنندگان مناظر و عرشه‌های رصد جذابی برای تماشا ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، می‌توانید از منظره پانورامای شهر سبو از Tops Lookout در تپه بوسای و از پارک طبیعت Mountain View، باز هم در تپه بوسای لذت ببرید. مناظر خیره کننده دیگری که نیاز به پیاده‌روی جدی دارند را می‌توان در قسمت جنوبی سبو یافت. بلندترین کوه جزیره، قله Osmena، در شهرداری دالاگوته، حدود ۹۰ کیلومتری جنوب شهر سبو واقع شده است. تورهای این قله و بسیاری دیگر در سراسر جزیره به راحتی در دسترس هستند.

در Ayala Center Cebu خرید کنید و غذا بخورید

آیالا سنتر سبو یک مرکز خرید بزرگ است که دارای تمام امکانات لازم برای گذراندن یک روز دلپذیر در هنگام بارندگی و یا فرار از گرمای آفتاب در سبو است. از مراکز بهداشتی و زیبایی گرفته تا لباس‌های ورزشی، و از لوازم الکترونیکی گرفته تا مد برندهای نام‌های تجاری، طیف گسترده‌ای از کالاها را برای مرور در اینجا پیدا خواهید کرد. با انتخاب بین بیش از ۴۰ رستوران، هرگز در این مرکز خرید گرسنه نخواهید ماند. سینما آیالا مالز و دیگر مکان‌های سرگرمی تفریحی نیز برای برخی از فعالیت‌های محبوب در هر شرایط آب و هوایی در دسترس هستند.

 

جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده فیلیپین

آدرس: Cardinal Rosales Ave, Cebu City, Cebu, Philippines

 

از باغ گیاه شناسی Terrazas de Flores دیدن کنید

اگر به دنبال فرار از شلوغی شهر سبو هستید، باغ گیاه‌شناسی Terrazas de Flores مکانی عالی برای استنشاق هوای تازه، کشف بیش از ۱۲۰ گونه گیاه و گل و لذت بردن از یک وعده غذایی یا صرف نوشیدنی است. در این باغ در دامنه کوهی در Malubog با ماشین از شهر سبو و با مناظر کوهستانی باشکوه احاطه شده‌اید که توسط تراس‌های پوشیده از گل‌ها و گیاهان رنگارنگ تقویت شده است.

آدرس: Cebu Transcentral Hwy, Cebu City, Cebu, Philippines

 

پناهگاه پروانه جومالون

پناهگاه پروانه جومالون فقط یک پناهگاه پروانه نیست بلکه یک گالری هنری و موزه نیز هست. این باغ که در سال ۱۹۷۴ توسط لپیدوپتریست محلی جولیان جومالون ساخته شد، شامل ۱۰۰ گونه گیاهی خوراکی پروانه است که ۵۰ نوع پرشکوه پروانه در اطراف آن‌ها بال می‌زند. در اینجا به مهمانان خدمات تور و هم راهنمایی در مورد مراحل مختلف چرخه زندگی پروانه‌ها ارائه می‌شود. این پناهگاه همچنین مجموعه‌ای از آثار هنری ساخته شده از بال‌های پروانه را در خود جای داده است. توصیه می‌کنیم صبحگاهی بازدید کنید و در صورت امکان بین فوریه و ژوئن که فصل تولید مثل این حشرات زیبا و ظریف است از اینجا دیدن کنید.

آدرس: J.N, Jumalon St, Cebu City, 6000 Cebu, Philippines

 

صلیب ماژلان

صلیب ماژلان توسط اسپانیایی ها و پرتغالی ها در سال ۱۵۲۱ برپا شد و اساسا نماد آغاز مسیحیت در فیلیپین است. این یکی از جاذبه‌های کاتولیک فیلیپین است که روبروی تالار شهر سبو واقع شده و بعد از سانتا نینو مهم‌ترین یادگار مذهبی این کشور محسوب می‌شود.

 

۷ مکان کم‌تر شناخته شده در فیلیپین

آدرس: P. Burgos St, Cebu City, Cebu, Philippines

 

کلیسای سانتو نینو

این یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای فیلیپین است که یکی از قدیمی‌ ترین آثار این کشور را در خود جای داده است. سانتو نینو حکاکی از عیسی جوان است که به عنوان یک کودک سیاهپوست به تصویر کشیده شده است و قدمت آن به قرن شانزدهم باز می‌گردد. این کلیسا توسط یک کشیش آگوستین به نام آندرس دو اوردانتا در سال ۱۵۶۹ تأسیس شد. سرانجام پس از ۳ بار سوختن، در سال ۱۷۳۷ به شکل فعلی بازسازی شد. در داخل، یک موزه کوچک درباره مسیحیت در سبو وجود دارد و نقاشی‌های دیواری سقف بسیار چشمگیر است. این کلیسا در قلب شهر سبو، عمدا در محلی که سنتو نینو کشف شد ساخته شد. این بنا به سبک باروک و نئوکلاسیک ساخته شده است.

آدرس: Pilgrim’s Center, Osmeña Blvd, Cebu City, 6000 Cebu, Philippines

 

Sky Experience Adventure

اگر می‌خواهید احساسات شدید را تجربه کنید و ترس خود را از ارتفاع به چالش بکشید، به هتل و برج‌های کرون ریجنسی در مرکز شهر سبو بروید. برج ۱ این هتل ۴ ستاره دارای انتخاب عالی از فعالیت‌های سرگرم کننده و هیجان انگیز است. توانایی خود را روی سکوی اسکای واک که ساختمان را در ارتفاع ۱۲۶ متری از سطح زمین دور می‌زند، آزمایش کنید. برای کسانی که واقعا می‌خواهند به خود فشار بیاورند، Edge Coaster یک پلت‌فرم ۲ نفره روی ریل که می‌تواند ۵۵ درجه شیب داشته باشد و دید واضحی را تا ‍۳۰ متر تا سطح زمین به شما می‌دهد وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. اما اگر به دنبال فعالیتی آرام‌تر هستید، مینی گلف بلک لایت Melvin’s Reef مطمئنا شما و خانواده را سرگرم می‌کند.

آدرس: Crown Regency Hotel & Towers, Osmeña Blvd, Cebu City, 6000 Cebu, Philippines

۰۴ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران