گشت و گذار در پالاوان فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
گشت و گذار در پالاوان فیلیپین

استان پالاوان با مساحت ۱۴۶۵۰ کیلومتر مربع و بیش از ۱۷۰۰ جزیره، مرز غربی کشور فیلیپین را به خود اختصاص داده است. این قلمرو بزرگ دارای مناطق خیره کننده زیادی است که انتخاب بین آنها، کار دشواری است. پالاوان اخیرا به خاطر بازدید غواصان خارجی به یک نقطه محبوب برای گردشگران بین‌المللی تبدیل شده است. امروزه نام‌هایی مانند ال نیدو، کورون و پورتو پرینسسا در بین مسافران شناخته شده و بسیاری از جاذبه‌های محبوب در پالاوان متعلق به این ۳ مقصد اصلی هستند. بازدید از پالاوان در تور فیلیپین برای تمامی گردشگران این کشور ضروری بوده و نباید از کاوش در جاذبه‌های آن غافل شوند.

 

پارک حفاظت شده دریایی ال نیدو

پارک ذخیره‌گاه دریایی ال نیدو به خاطر صخره‌های آهکی، ۵۰ ساحل، ۳ زیستگاه اصلی دریایی، ۵ نوع جنگل، و جانوران و گیاهان فراوان شامل بیش از ۲۰ گونه بومی محبوب است. این منطقه حفاظت شده نمادین، واقع در سمت شمال شرقی جزیره پالاوان، در ۲۴۰ کیلومتری Puerto Princesa، مرکز استان قرار دارد. پارک حفاظت‌شده دریایی ال نیدو به این دلیل نام‌گذاری شده است که لاک‌پشت‌های دریایی مرتبا در سواحل حفاظت‌شده این منطقه لانه‌سازی می‌کنند و ال نیدو در زبان اسپانیایی به معنای «لانه» است. شما در این پارک در دنیایی از جاذبه‌های طبیعی و فعالیت‌های انجام دادنی غرق خواهید شد.

 

معرفی ۱۰ ساحل زیبای پالاوان در فیلیپین

آدرس: El Nido Marine Reserve Park, Philippines

 

رودخانه زیرزمینی پورتو پرینسسا

پارک ملی رودخانه زیرزمینی پورتو پرینسسا یک منطقه حفاظت شده است که در ۸۰ کیلومتری شمال پایتخت پالاوان قرار دارد. این غار یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های غار در جهان است که ۲۲۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و دارای ۸ کیلومتر رودخانه زیرزمینی است. این سایت دارای یک اکوسیستم کامل کوه به دریا است که شامل جانوران و گیاهان فراوانی میشود. پارک ملی رودخانه زیرزمینی پورتو پرینسسا که از سال ۱۹۹۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است برخی از بزرگ‌ترین اتاق‌های غاری جهان را در خود جای داده است. تورهای این سایت منحصر به فرد به راحتی از Puerto Princesa در دسترس هستند.

آدرس: Puerto Princesa, Palawan, Philippines

 

کشتی‌های غرق شده خلیج کورون

کشتی های غرق شده خلیج کورون یکی از پربازدیدترین مکان‌های غواصی در فیلیپین است. ۱۲ غرق شده‌ی جنگ در ته اقیانوس وجود دارد که در نتیجه حمله به نیروی دریایی امپراتوری ژاپن توسط هواپیماهای نیروی دریایی ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم به ته دریا رفته‌اند. غواصی با مرجان‌ها و زیستگاه حیات دریایی فراوان، فعالیتی هیجان‌انگیز است که نیاز به گواهی‌های ویژه دارد. مراکز غواصی فراوانی که در شهر کورون و جزایر واقع در خلیج وجود دارد، طیف وسیعی از سفرهای یک روزه و دوره‌های آموزشی را برای کشف این بقایای افسانه‌ای در تور فیلیپین برای شما ارائه می‌دهند.

 

جذاب‌ترین عکس‌های اینستاگرامی‌ را در سفر به پالاوان فیلیپین بگیرید

آدرس: Coron, Palawan, Philippines

 

پارک سافاری Calauit

پارک سافاری Calauit یک پناهگاه حیات‌وحش است که ۳۷ کیلومتر مربع از جزیره Calauit، درست در شمال جزیره بوسوانگا و کورون را پوشش می‌دهد. با بازدید از این جزیره، این شانس را خواهید داشت که از بز کوهی، گوزن‌ها، کروکودیل‌ها، میمون‌ها، گورخرها و دیگر حیات‌وحش‌های پارک دیدن کنید. علیرغم اینکه این حیوانات در طرف مقابل اقیانوس هند نسبت به کشور مبدا خود قرار دارند، به لطف آب و هوای منطقه مشابه کنیا، می‌توانند در راحتی زندگی کنند. سفرهای روزانه و شبانه در Calauit Safari Park از کورون تاون در دسترس است.

آدرس: Busuanga, Palawan, Philippines

 

دریاچه باراکودا

دریاچه باراکودا مکانی دیدنی با آب‌های شور سبز زمردی است که توسط یک سازه کارست آهکی چشمگیر احاطه شده است. این دریاچه واقع در ساحل شمال غربی جزیره کورون، نه تنها مکانی عالی برای بازدید، بلکه یکی از اصلی‌ترین مکان‌های غواصی در منطقه است. مانند بسیاری از مکان‌های استثنایی، رسیدن به آنجا کمی سخت بوده و برای رسیدن به دریاچه باید پیاده‌روی شیب‌دار ۳۰ دقیقه‌ای را انجام دهید. در این پیاده روی سربالایی شما باید لوازم ضروری‌تان از جمله لوازم غواصی (اگر برای غواصی می‌روید) را هم حمل کنید.

 

جزیره خصوصی Club Paradise در پالاوان

آدرس: Barracuda Lake, Coron, Palawan, Philippines

 

خلیج هوندا

خلیج هوندا (به اسپانیایی خلیج عمیق) یک منطقه آبی فوق العاده پر از جزایر کوچک است که درست در شمال شرقی پورتو پرینسسا و در ساحل شرقی جزیره پالاوان واقع شده است. این خلیج یک منطقه ماهیگیری مهم است، اما با توجه به تعداد روزافزون بازدیدکنندگانی که به پالاوان در فیلیپین می‌آیند، جنبه تفریحی آن توسعه یافته است. می‌توانید در اینجا قایقی را برای یک روز اجاره کنید یا می‌توانید به تور برنامه‌ریزی‌شده برای بازدید از جزیره‌های مختلف ملحق شوید و از غواصی و تفریحات ساحلی عالی لذت ببرید.

آدرس: Honda Bay, Puerto Princesa, Philippines

 

پارک ملی صخره توباتاها

پارک ملی صخره توباتاها که یک پناهگاه دریایی و همچنین برای پرندگان است، مساحتی به وسعت ۹۷ کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد که شامل ۲ جزیره مرجانی بزرگ و ریف جسی بیزلی می‌شود. صخره Tubbataha که در وسط دریای سولو، حدود ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی پورتو پرینسسا قرار دارد، یکی از بهترین مکان‌های غواصی در جهان محسوب می‌شود. در اینجا کم‌تر از ۳۶۰ گونه مرجانی، صدها ماهی، کوسه، دلفین و نهنگ، و همچنین بسیاری از لاک پشت‌های دریایی که از این منطقه برای لانه سازی استفاده می‌کنند را خواهید یافت. به دلیل موقعیت مکانی ایزوله، پارک ملی صخره توباتاها فقط با قایق‌های لایو بورد قابل بازدید است.

 

راهنمای سفر به پالاوان؛ تکه‌ای از بهشت در فیلیپین

آدرس: Tabbataha Reefs, Cagayancillo, Philippines

 

تالاب‌های کوچک و بزرگ ال نیدو

تالاب های کوچک و بزرگ ال نیدو هر دو در کنار یکدیگر در ساحل شمالی جزیره مینیلوک قرار دارند. به طور کلی ال نیدو به خاطر تشکیلات آهکی کارستی که از آب‌های فیروزه‌ای رنگ آن بیرون زده، شهرت زیادی دارد. این تالاب‌ها برخی از بهترین مناظر فیلیپین را ارائه می‌دهند. کایاک سواری در دریا و غواصی از فعالیت‌های اصلی در اینجا هستند. همچنین این ۲ تالاب بخشی از محبوب‌ترین سفرهای یک روزه محسوب می‌شوند و تقریبا در فاصله ۲۰ دقیقه‌ای شهر اصلی ال نیدو قرار گرفته است.

آدرس: El Nido, Palawan, Philippines

 

ناکپان و کالیتانگ

ناکپان و کالیتانگ (سواحل دوقلو) در انتهای شمالی خلیج ال نیدو، حدود ۱۵ کیلومتری شمال شهر اصلی ال نیدو واقع شده‌اند. بازدید از این دو ساحل اغلب به عنوان بخشی از سفرهای یک روزه گنجانده می‌شود، همچنین می‌توانید با سه چرخه یا با اجاره اسکوتر به آنجا بروید. توجه داشته باشید که فقط یک جاده خاکی وجود دارد و ممکن است بعد از روزهای بارانی بسیار گل آلود باشد، بنابراین با احتیاط کامل رانندگی کنید. ناکپان حدود ۳ کیلومتر طول دارد در حالی که کالیتانگ حدود ۵۰۰ متر است. سواحل دوقلو روی دماغه‌ای کوچک به یکدیگر می‌پیوندند و منظره‌ای را تشکیل می‌دهند، که از آن می‌توانید هر دو سواحل و جزایر بولوگ را ببینید.

 

۱۰ دلیل مهم برای سفر به فیلیپین

آدرس: El Nido, Palawan, Philippines

 

غارهای تابون

غارهای تابون گروهی متشکل از ۲۰۰ غار هستند که تنها ۲۹ مورد از آن‌ها مورد کاوش قرار گرفته‌اند و بازدید تعدادی از آن‌ها برای عموم آزاد است. این غار‌ها که «گهواره تمدن فیلیپین» نامیده می‌شود، مکانی است که قدیمی‌ترین استخوان‌های انسان با قدمت ۲۲۰۰۰ سال در این کشور پیدا شده است. این غارها که در سال ۲۰۱۱ به عنوان یک گنجینه فرهنگی ملی اعلام شده‌اند، در تورهای دیدنی از کوزون، نزدیک‌ترین شهرداری به آن، در دسترس قرار دارند و در نوک دماغه‌ای به نام لیپون پوینت بین خلیج ناکودا و مالانوت در قسمت جنوبی جزیره پالاوان قرار دارند.

آدرس: Quezon, Palawan, Philippines

 

کورون

کورون دارای سواحل فوق‌العاده، طبیعت حفاظت شده و مناظر خیره‌کننده زیر آب است. مصنوعات تاریخی جالب کشتی‌های غرق شده جنگ جهانی دوم یک کاروان تدارکاتی ژاپنی کورون را به مقصدی محبوب در میان پرطرفدارترین مقاصد غواصی در جهان سوق داده است. این منطقه شامل نیمه شرقی جزیره بوسوانگا، جزیره کورون و حدود ۵۰ جزیره کوچک دیگر است که همگی بخشی از مجمع الجزایر کالامیان هستند.

 

جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی فیلیپین

ال نیدو

ال نیدو مقصدی درجه یک و عالی است که همچنین شامل ۴۵ جزیره و جزیرک می‌شود که همه آن‌ها بخشی از مجمع الجزایر باکویت هستند. این شهر که در زمینی به مساحت حدود ۴۰۰ کیلومتر مربع در نوک شمالی جزیره پالاوان گسترده شده، به خاطر سواحل ماسه‌ای سفید، آب‌های فیروزه‌ای، صخره‌های مرجانی و صخره‌های آهکی فوق‌العاده زیبایش مشهور است. تمامی موارد بالا توضیح خوبی برای این است که که چرا ال نیدو یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در فیلیپین محسوب می‌شود.

دریاچه کایانگان در پالاوان

دریاچه کایانگان فیلیپین یک دریاچه آب شیرین کریستالی در کرون است که دارای صخره‌های زیر آب، غارها و جزایر بسیار است. این دریاچه که گفته می‌شود تمیزترین آب در تمام فیلیپین را دارد، مکانی محبوب برای عکاسان است. آنقدر تمیز است که اغلب تا ۱۰ متر زیر آب دید دارد و این امکان را می‌دهد که صخره‌های دست نخورده را از اطراف دریاچه ببینند. کوهنوردان مشتاق با راهنمای تور نیز می‌توانند از غاری در بالای کوه بازدید کنند، اما ممکن است نتوانند وارد آن شوند.

 

۷ هتل جذاب روی آب در فیلیپین

آدرس: Kayangan Lake, Coron, Palawan, Philippines

 

پورتو پرینسسا

پورتو پرینسسا پایتخت پالاوان است که به عنوان یکی از تمیزترین و سرسبزترین شهرهای فیلیپین شناخته می‌شود، و محیط شهری دلپذیری را در محیط طبیعی پر زرق و برقی که شامل سواحل عالی و تپه‌های جنگلی بکر است ارائه می‌دهد. پارک ملی رودخانه زیرزمینی، میراث جهانی یونسکو، بازدیدکنندگان بسیاری را در تور فیلیپین به پورتو جذب می‌کند که در فاصله ۲ ساعت رانندگی در شمال شرقی شهر واقع شده است. در این شهر و حومه آن کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد که برخی از آن‌ها با تورهای هدایت شده در دسترس هستند.

آدرس: Puerto Princesa, Palawan, Philippines

۰۴ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران