راهنمای سفر به پالاوان؛ تکه‌ای از بهشت در فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
راهنمای سفر به پالاوان؛ تکه‌ای از بهشت در فیلیپین

جمعیت زیادی از سفر به آسیا تنها به تایلند و بالی فکر می‌کنند، اما هستند مقاصد دیگری که زیبایی‌ها و فرصت‌های گردشی بسیار جذابی دارند ولی کم‌تر به آن‌ها توجه می‌شود. ویتنام، میانمار، کامبوج، لائوس و فیلیپین در این زمره قرار می‌گیرند. مخصوصا فیلیپین که با مجموعه‌ای بیش از ۷ هزار جزیره را در خود جای داده که حدود ۲ هزار مورد از آن‌ها خالی از سکنه است و از جمله زیباترین و جذاب‌ترین نقاط زمین را به وجود آورده است.
شگفتی‌های طبیعی فیلیپین، بخش زیادی از کسانی را که قصد سفرهای لاکچری را دارند به خود جذب کرده و این سال‌ها نیز با توجه به ساخت و سازهای متنوع، مردم عادی نیز به این کشور زیاد سفر می‌کنند، مخصوصا آن‌هایی که عاشق مناظر خیره‌کننده طبیعی هستند. در کنار این مورد، مهمان‌نوازی خیره‌کننده مردم فیلیپین و غذاهای خوشمزه‌ی آن‌ها را نیز نباید از یاد برد. حالا در میان این همه جزیره و مناطق جذاب، کدام را برای سفر با تور فیلیپین انتخاب کنیم؟ یکی از مهم‌ترین پیشنهادات در این باره همیشه پالاوان است.
جایی منحصر به فرد در فیلیپین که تماشای مناظرش نفس را در سینه شما حبس می‌کند، هنوز مملو از گردشگران نشده و می‌توانید راحت در آن به گردش مشغول شویدو با سواحل دیدنی و آب شفافش، روزهایی شگفت‌انگیز را در سفر برایتان رقم می‌زند.پالاوان را به راحتی می‌توان با مالدیو مقایسه کرد و در بسیاری از موارد حتی امتیازات بالاتری به آن داد.


کی به پالاوان سفر کنیم؟


پالاوان نقطه‌ای گرم‌سیری است که تابستانی گرم همیشه در آن جریان دارد. بهترین زمان سفر به این مکان را فصل بارانی و فصل خشک آن تایین می‌کنند. فصل خشک پالاوان از نوامبر تا مِی (اواسط آبان تا اواسط خرداد) بوده و فصل بارانی این منطقه از فیلیپین نیز بین ماه‌ها جون تا اکتبر (اواسط خرداد تا اواسط آبان) است.

 

جذاب‌ترین عکس‌های اینستاگرامی‌ را در سفر به پالاوان فیلیپین بگیرید

 

 

پالاوان

 


پالاوان، بهشتی متنوع


پالاوان هم اسم استان است و هم اسم جزیره‌ای در این استان. پوئرتو پرنسسا مرکز این استان بوده که شهری بسیار زیبا، دارای فرودگاه بین المللی و یکی از میراث جهانی جذاب یونسکو که رودخانه‌ای زیرزمینی است و چندین منطقه صخره‌ای، غارها و حیات وحشی بسیار دیدنی است. ال نیدو نیز در همین استان وجود دارد. مجمع الجزایری بی‌نظیر با سواحل پودری و روشن و مرجان‌هایی متفاوت و رویایی که شنا کردن و غواصی در آن دراماتیک و در بعضی موارد باور نکردنی است.
برای کسانی که به غواصی علاقه دارند، کورون چندین کشتی غرق شده‌ی ژاپنی دارد که به جنگ جهانی دوم بر می‌گردند و غواصی با تورهای مخصوص این کار، یکی از مفرح‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین کارها در این بخش از فیلیپین خواهد بود. برای آن دسته گردشگرانی که به ماندن در سطح آب علاقه دارند، با یک عینک شنا و یک لوله‌ی تنفس، می‌توان دنیایی جذاب از مرجان‌های رنگارنگ و ماهیان متنوع را به نمایش گذاشت. به طور کلی سطح آب این بخش از فیلیپین همچون زیر آبش جذاب است و شما در آن می‌توانید لاکپشت‌های دریایی، دلفین‌ها و بسیاری جانوران مختلف را در فصول متفاوت به تماشا بنشینید.

 

نقاط سورئال فیلیپین که دیدن‌شان را نباید از دست بدهید

 

 

پالاوان

 


جواهرات زیبایی در آب‌های پالاوان وجود دارد که باعث شده به هر سمت چشم بگردانید نقطه‌ای شگفت‌انگیز بیابید. جزیره پامالیکان یکی از آن‌هاست. جایی که دهکده‌های ماهیگیری و لاکپشت‌های دریایی‌اش بسیار معروف است و همچنین یکی از مزارع مروارید در فیلیپین محسوب می‌شود.

 


اقامتگاه‌ها


همانطور که گفتیم، فیلیپین و بالخص پالاوان، از آن مناطقی است که سفرهای لوکس به آن زیاد انجام می‌شود. به همین خاطر از نظر اقامتگاه‌های لاکچری به هیچ وجه کم و کسری ندارد. مخصوصا اگر در پامالیکان ساکن شوید که چنیدن و چند اقامتگاه بسیار خوب در آن ساخته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به Amanpulo اشاره کرد.
در کورون نیز شما Maquinit ساکن شوید که با رستوران بسیار خوبش جزو معروف‌ترین اقامتگاه‌های منطقه محسوب می‌شود. در مجموع چیزی که روشن است، پاوالان دارای چندین و چند هتل و اقامتگاه عالی است و شما با یک جستجوی ساده می‌توانید بسته به میزان مبلغی که برای سفر در نظر گرفته‌اید، مکانی عالی برای خود انتخاب کنید.

 

۱۰ نقطه‌ی جادویی فیلیپین برای کمپ‌زدن زیر سقف آسمان پر ستاره‌

 

 

پالاوان

 


غذا


پالاوان شبیه به بسیاری مناطق دریایی دیگر، دارای غذاهای دریایی مختلف و خوشمزه است. شما در این نقطه از فیلیپین غذاهای خیابانی مختلفی می‌توانید پیدا کنید که غذاهای خوشمزه‌ای پخت می‌کنند. رستوران‌های مطرح در دسته‌بندی‌های مختلف نیز وجود دارد که کماکان پیشنهاد ما به شما غذا خوردن در رستوران‌های دریایی است تا بتوانید طعم خوش غذاهای محلی از صیدهای روز را بچشید.

 

۸ غذای خیابانی خوشمزه فیلیپینی

 

 

پالاوان

۳۱ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران