راهنمای وضعیت آب و هوایی فیلیپین در شهرهای گردشگرپذیر این کشور

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
راهنمای وضعیت آب و هوایی فیلیپین در شهرهای گردشگرپذیر این کشور

فیلیپین را بیش از ۷ هزار جزیره و به وسعت ۱۰ هزار مایل تشکیل داده است و به همین سبب آب و هوای آن در نقاط مختلف، بعضا کاملا متفاوت است. به طور کلی اما اگر بخواهیم آب و هوای فیلیپین را توصیف کنیم، باید بگوییم که این کشور دارای آب و هوای گرمسیری بوده و بهترین زمان سفر با تور فیلیپین به آن بین ماه‌های نوامبر تا آوریل است که رطوبت در آن به پایین‌ترین حد رسیده و دمای هوا نیز خنک‌تر است و باران نیز کم‌تر از دیگر زمان‌های سال می‌بارد.
البته فصل بارانی از شمال شرقی تا جنوب غربی خیلی تفاوت دارد و به همین خاطر آب و هوا در این مجمع‌الجزایر، در فرهنگ مردم نیز جا خوش کرده است، تا جایی که اگر از مردم فیلیپین در مورد آب و هوا بپرسید و پای حرف‌هایشان بنشینید، می‌بینید که برای فصول بارانی مختلف و طوفان‌ها و خیلی‌ چیزهای دیگر اسم گذاری کرده‌اند.

 


فصل بد آب و هوایی در فیلیپین


فصل بارانی در جنوب غربی کمی متفاوت از دیگر نقاط فیلیپین است. این فصل که از جون تا نوامبر به طول می‌انجامد، باران‌های بسیار شدیدی را به همراه خواهد داشت و بعضا با طوفان‌های مختلف نیز همراه می‌شود. فیلیپینی‌ها به این فصل بارانی "هاباگات" می‌گویند و به همین خاطر عملا در این بخش از فیلیپین، بین ماه‌های گفته شده صنعت گردشگری خیلی مطرح نیست. اما در دیگر ماه‌های سال جنوب غربی فیلیپین به جایی ایده‌آل و زیبا برای مسافرت بدل می‌شود.

 

راهنمای گردش در فیلیپین با حمل و نقل عمومی

 

 

 فیلیپین

 


آب و هوای شهرهای گردشگرپذیر فیلیپین


مانیل


پایتخت بندری فیلیپین با ۱.۷۸ میلیون نفر جمعیت، یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگرپذیر کشور است. این شهر عموما در طول سال گرم و مرطوب بوده و گرم‌ترین ماه آن نیز ماه مِی است. اما اگر در فصل غیر بارانی به آن سفر کنید، صبح‌هایی با هوای خنک و مطبوع خواهید داشت و در طول روز نیز هوا آنقدری که طاقت فرسا شود، گرم نخواهد شد. مانیل از جمله مکان‌هایی است که بهتر است بین ماه‌های جون تا نوامبر به آن سفر نکنید اما در باقی ماه‌های سال آن را در صدر شهرهایی که باید به آن بروید، قرار دهید. میانگین دما در این شهر حدودا ۳۰ درجه است.

 

دلایلی که شما را قانع می‌کند، مقصد سفر بعدی خود را فیلیپین در نظر بگیرید

 

 

 فیلیپین

 


سبو


کمی در جنوب، سبو با بیش از ۹۰۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد که یکی از زیباترین نقاط فیلیپین است. آب و هوا در سبو عموما آنقدر خوب است که در فصول بارانی نیز می‌توانید بدون دغدغه به آنجا سفر کنید. میانگین هوا در طول سال در سبو نیز حدود ۳۰ درجه است، اما در بین ماه‌ها نوامبر تا مِی، هوای دلپذیرتر و خنک‌تری خواهید داشت. امکان دارد که باران‌هایی در طول روز در سبو مشاهده کنید، اما عموما این باران‌ها زودگذر بوده و خیلی در تفریحات شما وقفه‌ای به وجود نمی‌آورند.

 

سواحل جذاب و شگفت‌انگیز فیلیپین

 

 

 فیلیپین

 


داوائو


هماند دیگر شهرهای بزرگ فیلیپین داوائو با داشتن ۱.۶ میلیون نفر جمعیت، آب و هوایی گرم دارد که در طول سال تغییرات کمی به خود می‌بیند. میانگین دما در طول سال حدود ۳۳ درجه است که در فصول کم باران، شب‌ها به ۲۵ درجه نیز می‌رسد. بهترین زمان سفر به داوائو ماه‌های مارس، دسامبر و فوریه است که درصد بارش باران به حداقل می‌رسد و رطوبت نیز به طبع آن کاهش چشم‌گیری دارد.

 

بهترین کارهایی که می‌توانید در بوراکای فیلیپین انجام دهید

 

 

 فیلیپین

 


باگوییو


این شهر که در شمال جزیره لوزون قرار دارد، با توجه به تفاوت کمی که آب و هوایش نسبت به پایتخت دارد، به آن "پایتخت تابستانه فیلیپین" می‌گویند. نکته بسیار جذاب در مورد باگوییو متوسط دمای این شهر در طول سال است که حدودا ۲۴ درجه خواهد بود، با این حال این شهر نیز فصول بارانی و خشک دارد اما شدت آن نسبت به دیگر نقاط کشور بسیار کم‌تر است، به همین خاطر سفر به آن‌جا در تمام طول سال می‌تواند لذت بخش باشد. برای مثال اگر به پارک معروف بورنهام بروید، تمام طول سال می‌توانید از سبزی دور برکه لذت برده و در دور آن به دوچرخه سواری مشغول شوید.

 

زیباترین آبشارهای فیلیپین؛ کشور هزار جزیره

 

 

 فیلیپین

 


فصل بارانی در فیلیپین


فصول بارانی در فیلیپین، باعث می‌شود تا بعضی از سایت‌های گردشگری بسته شده و بخشی از سواحل نیز دیگر به ارائه خدمات نپردازند. با این حال همانطور که در شهرهای مختلف گفتیم، این موضوع مربوط به همه‌ی شهرهای این کشور نیست. فصل بارانی در اعلب نقاط کشور بین ماه‌های جون تا اکتبر است که به صورت معمول حدود ۲۰ روز از ماه باران می‌بارد و دمای هوا کاهش پیدا کرده رطوبت بالا می‌رود. این باران‌ها بسته به جایی که به آن می‌روید، لحظه‌ای و یا طولانی مدت هستند.

 

 

 فیلیپین

 


اگر در این فصل با تور فیلیپین سفر می‌کنید، بردن بارانی‌های نازک و چتر از واجبات است. لباس‌هایی که رطوبت را به خود نگیرند و خیلی گرم نباشند نیز گزینه‌های مناسبی هستند. کفشی هم که با خود همراه می‌برید باید به راحتی خشک شود. فراموش نکنید که سواحل و فعالیت‌های آبی سر جای خود هستند، پس لباس شنا و صندل ساحل را از یاد نبرید.

 


فصل خشک


از نوامبر باران‌ها بند آمده و آرام آرام کشور وارد فصل خشک می‌شود، اما همانطور که گفته شد، کم بارش‌ترین زمان در فیلیپین بین ماه‌های اکتبر تا آوریل است. در نوب شرقی اما فصل خشک خیلی زودتر و از اواسط سپتامبر آغاز می‌شود که باعث می‌شود سایت‌های گردشگری این ناحیه زودتر به راه بیفتند. در مجموع اما فصل جذب گردشگر تا اواخر آوریل ادامه پیدا کرده و مردم می‌تونند از هر جایی که می‌خواهند دیدن کرده به جاهای مختلف بروند. بعد از آن ماه مارس و مِی اگر چه کم بارش است، اما کمی گرم‌تر می‌شود، با این حال هنوز هم می‌توان گردشگران زیادی را دید که تا پایان ماه می به فیلیپین سفر می‌کنند.

 

زیباترین نقاط فیلیپین برای غواصی در آب‌های بی‌کران اقیانوسی

 

 

فیلیپین

 


برای این فصل بهتر است لباس‌های کتان و نخی همراه داشته باشید و اگر قرار است از بلندی‌ها بازدید کنید و به کوهستان بروید، یک لباس گرم برای هوای خنک آن‌ جاها نیز داشته باشید. کرم ضد آفتاب و لباس شنا نیز از واجبات سفر به فیلپین در این ایام است.

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران