راهنمای بازدید از ماکاتی در فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
راهنمای بازدید از ماکاتی در فیلیپین

ماکاتی یکی از ۱۶ شهر مترو مانیل و مرکز مالی کشور است. بعد از رسیدن به این شهر متوجه آسمان خراش‌های آن خواهید شد که بلندترین برج‌های فیلیپین محسوب می‌شوند. این شهر نمونه کامل یک کلان شهر مدرن است و به غیر از دفاتر و سفارتخانه‌های خارجی، میزبان برخی از معروف‌ترین مراکز خرید، موزه‌ها و مکان‌های تفریح شبانه است. در اینجا چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد که گشت و گذار در شهر را برای شما آسان می‌کند. در این مقاله ما شما را برای گشت و گذاری خاطره‌انگیز در تور فیلیپین راهنمایی می‌کنیم.

 

موزه آیالا

در موزه آیالا که از موزه‌های برتر فیلیپین است می‌توانید با تاریخ، فرهنگ و هنر فیلیپین بیشتر آشنا شوید. این موزه که در منطقه تجاری مرکزی ماکاتی واقع شده شما را با ۶۰ دیوراما (شهر فرنگ) خود که رویدادهای مهم گذشته کشور را به تصویر می‌کشند، مجذوب می‌کند. همچنین آثار پیش از استعمار، سرامیک‌های چینی، انواع مختلف منسوجات سنتی و آثار هنرمندان مشهور فیلیپینی مانند خوان لونا، فرناندو آمورسولو و فرناندو زوبل را در خود جای داده است. این موزه که در ۶ طبقه گسترده شده دانش و اطلاعات شما را راجع به فیلیپین به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

 

گشت و گذار در شهر ویگان فیلیپین؛ اسپانیای کوچک

آدرس: Avenue corner De La Rosa Street, Greenbelt Park, Makati, Makati, Metro Manila

 

موزه یوچنگکو

موزه یوچنگکو در RCBC Plaza در سال ۲۰۰۵ توسط یک تاجر و دیپلمات محترم با هدف ارتقای هنرهای محلی و بین‌المللی تاسیس شد. برخی از نکات برجسته عبارتند از نقاشی‌های کلاسیک و معاصر، نامه‌های قهرمان ملی خوزه ریزال، یادگاری از خانواده و حرفه دیپلماتیک یوچنگکو و گنجینه‌هایی از دوران پیش از تاریخ این کشور تا دوران مدرن همگی در این مجموعه جای داده شده‌اند. همچنین کارگاه‌هایی برای هنرمندان مشتاق و کسانی که می‌خواهند با خط چینی آشنا شوند برگزار می‌شود.

آدرس: RCBC Plaza, Corner Ayala Avenue and Senator Gil J. Puyat Avenue, Makati, 1200 Metro Manila

 

گلوریتا

گلوریتا که در مرکز شهر واقع شده و به پنج قسمت تقسیم شده، اغلب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید فیلیپین در نظر گرفته می‌شود. همه بخش‌ها به جز گلوریتا ۵ که در مقابل محل سابق InterContinental Manila قرار دارد نزدیک یکدیگر هستند. مطمئناً نه تنها از مغازه‌ها بلکه از امکانات دیگر این مرکز بزرگ مثل رستوران‌ها، بارها، سینماها و مراکز تفریحی نیز لذت خواهید برد. به علاوه در گلوریتا ۴ یک مرکز فعالیت وجود دارد که انواع مختلفی از رویدادها در آن برگزار می‌شود. با بیش از ۵۰۰ موسسه قطعا هیچ لحظه کسل کننده و خسته کننده‌ای را در تور فیلیپین تجربه نخواهید کرد.

 

 ۸ غذای خیابانی خوشمزه فیلیپینی

آدرس: Glorietta 4, 125 Ayala Center, Makati, 1226 Metro Manila

 

گرین‌بالت

همچون گلوریتا، گرین‌بالت هم مرکز خریدی در قلب آیالا است که از ۵ قسمت تشکیل شده است. بخش اول جایی است که مغازه‌های خرده فروشی و همچنین فروشگاه‌های فروش لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی را خواهید دید. همچنین اکثر رستوران‌های فست فود در آن قرار دارند. اگر می‌خواهید به لوکس‌ترین شکل غذا بخورید، Greenbelt 2 جایی است که باید بروید. این مرکز میزبان برخی از بهترین رستوران‌های شهر است. در بخش سوم و چهارم می‌توانید مارک‌های گران قیمت مانند کلوین کلاین، مارکس و اسپنسر، گوچی، پرادا و هرمس را خریداری کنید. مغازه‌های Greenbelt 5 بر مارک‌های طراحان مشهور فیلیپینی متمرکز شده‌اند. همچنین در خارج از مرکز خرید، پارکی وجود دارد که می‌توانید برای قدم زدن به آنجا بروید و از مناظر سرسبز لذت ببرید.

آدرس: Ayala Center, Makati, Metro Manila

 

دست آفریده‌های بالیکبایان

این فروشگاه که در منطقه تجاری ماکاتی واقع شده صنایع دستی سنتی با کیفیت خوبی از استان‌های مختلف فیلیپین را ارائه می‌دهد. فروشگاه صنایع دستی بالیکبایان جایی است که می‌توانید مبلمان و مجسمه‌های چوبی و همچنین جواهرات مروارید، کارد و چنگال و دموری را خریداری کنید. در مورد سوغاتی‌ها نیز می توانید از لیوان‌های زیبا، آلات موسیقی بامبو یا مینی ماکت‌های قایق‌های قدیمی و جیپنی‌ها استفاده کنید. جیپنی (اتوبوس‌های قدیمی) از شناخته شده‌ترین روش‌های حمل و نقل عمومی در فیلیپین هستند.

 

بهترین مراکز خرید در مانیل فیلیپین

آدرس: 1010 Antonio Arnaiz Avenue, Makati City

 

کلیسای Nuestra Señora de Gracia

کلیسای Nuestra Señora de Gracia که در گوادالوپ واقع شده در سال ۱۶۳۰ ساخته شد و علیرغم قدمت چند صد ساله، هنوز هم بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند. این کلیسا یکی از مکان‌های محبوب برای ازدواج بین زوج‌های جوان است. آنچه کلیسا را شگفت‌انگیز می‌کند ترکیب سبک‌های مختلف معماری آن است. ورودی اصلی با ستون‌های دوریک تحت تأثیر دوره رنسانس است در حالی که کنده کاری‌های روی دیوارها و سطوح الهام گرفته از معماری سبک باروک است. پنجره‌ها سبک باروک را دارند در حالی که فضای داخلی از معماری رومی الهام گرفته است. نمای بیرونی کلیسا از بیرون باشکوه و بزرگ به نظر می‌رسد اما وقتی داخل آن می‌شوید می‌بینید که چقدر فضای آن صمیمی و دنج است.

آدرس: 7440 Bernardino Street, Guadalupe Viejo 1211, Makati

۲۱ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران