راهنمای کامل سفر به بوراکای در فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
راهنمای کامل سفر به بوراکای در فیلیپین

بوراکای جزیره‌ای زیبا و استثنایی در فیلیپین است که ویژگی‌های خاص آن مثل سواحل سفید، آب کریستالی، درختان زیبا به همراه هتل‌های خیلی خوبی که در آن‌جا ساخته شده، باعث می‌شود، خیلی از گردشگرانی که به تور فیلیپین سفر می‌کنند، بوراکای را برای داشتن تعطیلاتی دلنشین انتخاب کنند. اگر قصد سفری جذاب به بوراکای در فیلیپین را دارید، حتما همراه ما باشید تا از این مقصد برایتان بگوییم.

 

بوراکای، این جزیره‌ی زیبا در فیلیپین را بهتر بشناسید

بوراکای جزیره‌ای توریستی در استان ویسایای غربی فیلیپین است که حدود ۲۵ کیلومتر مربع وسعت داشته و به سواحل سفید و دیدنی و فعالیت‌های آبی متنوعش محبوب است. این جزیره بیش از ۳۰ هزار جمعیت محلی دارد که البته با توجه به ساخت هتل‌های مختلف، همیشه تعداد زیادی گردشگر نیز به این جمعیت اضافه می‌شوند. در بوراکای، فعالیت‌های آبی در سواحل جزیره بوراکای همیشه حرف اول را می‌زند و شما برای شنا، غواصی، اسنورکلینگ، پاراسیلینگ، کایاک سواری و خیلی چیزهای دیگر، می‌توانید دل به دریا بزنید و از بودن در این مکان که در اکثر لیست‌های "زیباترین جزایر دنیا برای سفر" جای دارد، لذت ببرید.

 

تپه‌های شکلاتی، جاذبه طبیعی فیلیپین

چه کسانی می‌توانند به بوراکای در فیلیپین سفر کنند

آن‌هایی که دو دوز واکسن خود را زده باشند، امکان سفر به فیلیپین را دارند. البته باید حداقل دو هفته از دوز دوم شما گذشته باشد تا بتوانید این سفر را انجام دهید. از چند ماه گذشته، با واکسیناسیون کامل، دیگر نیازی به همراه داشتن آزمایش منفی کرونا نیست اما کد QR واکسن را همیشه باید همراه داشته باشید و به هتل‌های فیلیپین نیز آن را ارائه دهید. البته آن‌هایی که واکسن نزده‌اند نیز، می‌توانند با همراه داشتن آزمایش PCR که حداکثر برای ۷۲ ساعت قبل است، به این جزیره سفر کنند. البته این مهم، تنها برای افراد بالای ۱۲ سال است و کودکان بدون نیاز به واکسیناسیون، امکان رفتن به بوراکای را دارند.

بهترین زمان برای سفر به بوراکای در فیلیپین

اگر قصد دارید در تور فیلیپین به بوراکای سفر کنید، حتما باید وضعیت آب و هوایی در این جزیره را در نظر بگیرید. فصل خشک و کم‌باران در این جزیره از اوایل زمستان آغاز می‌شود و تا اواسط اردیبهشت ادامه می‌کند. در این ایام همه‌ی تفریحات آبی در بوراکای برایتان مهیا خواهد بود، تمامی هتل‌ها فعال هستند و به ندرت پیش می‌آید که بارندگی، برنامه‌ای را لغو کند.

به همین خاطر، عموما گردشگران این روزها را برای سفر انتخاب می‌کنند، مخصوصا این که شب‌ها در این ایام، برنامه‌های تفریحی و جشن‌های بزرگی هم به راه می‌افتد. البته ۴۰ روز آخر از این بازه‌ی زمانی، پیک سفر به بوراکای است و جمعیت بسیار زیادی در آن‌جا خواهد بود. تعدادی از مناسبت‌ها و فستیوال‌های فیلیپین هم هستند که باعث زیاد شدن تعداد توریست‌ها می‌شوند که از آن‌ها می‌توان به کریسمس، سال نو میلادی، هفته مقدس، سال نو چینی و ... اشاره کرد.البته این را هم در نظر بگیرید که مهم نیست چه زمانی از سال به بوراکای می‌روید، هوا در این جزیره هیچ گاه خیلی داغ یا سرد نمی‌شود و همیشه دمای هوا به صورت میانگین بین ۲۵ تا ۳۰ درجه است.

 

بازدید از ۱۳ آبشار دیدنی فیلیپین

چطور به بوراکای در فیلیپین برویم

بسیاری از تورهای فیلیپین که به مقصد بوراکای برنامه ریزی می‌شود، از طریق مانیل، پایتخت فیلیپین انجام شده و شما ابتدا از طریق فرودگاه‌ بین‌المللی به این شهر بزرگ می‌روید و سپس با پرواز داخلی که کم‌تر از یک ساعت به طول می‌انجامد خود را به آن‌جا می‌رسانید. این پروازها به مقصد بندر کاتیکلن بوده و از آن‌جا به بعد، باید با کشتی‌های فری، مسیری کوتاه را برای رسیدن به جزیره طی نمایید.

گشت و گذار در بوراکای فیلیپین

با توجه به این که بوراکای، جزیره‌ای کوچک است، خیلی از جاها را پای پیاده نیز می‌توانید ببینید و نیازی به وسیله‌ی نقلیه وجود ندارد. اما امکان اجاره‌ی موتورهای الکتریک یا بنزینی سبک نیز برای شما مهیاست که بهترین انتخاب برای گشت و گذار و رفتن به جاهای مختلف و سواحل دنج به حساب می‌آید. هزینه‌ی اجاره‌ی این موتورها اصلا بالا نیست و مخصوصا برای زوج‌های جوانی که سفری رمانتیک به فیلیپین را تجربه می‌کنند، گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید.

در بوراکای فیلیپین کجا اقامت داشته باشیم؟

همان طور که گفتیم، بوراکای مملو از هتل‌ها و ریزورت‌های بسیار خوب است و در این زمینه، انتخاب‌های خیلی خوبی پیش روی شما می‌گذارد. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ اقامتگاه در این جزیره ثبت شده که با توجه به مساحت آن‌جا، واقعا تعداد زیادی به حساب می‌آید. بهترین انتخاب عموما ریزورت‌های ساحلی هستند که گزینه‌ای عالی برای سفر ماه عسل، سفرهای دو نفره و البته مناسب برای کسانی است که دسترسی مستقیم به سواحل فیلیپین را می‌پسندند. این مجموعه‌ها، عموما لوکس‌تر بوده، دارای استخرهای متعدد هستند و فضایی آرامش بخش را دارند.

هتل‌های بوراکای کمی از ساحل فاصله دارند اما با این حال، به راحتی می‌توان از پنجره‌های آن‌ها، نمای زیبای دریا را مشاهده کرد. این هتل‌ها عموما قیمتشان پایین‌تر است و از طرفی، دارای سوییت‌های بزرگ برای آن‌هایی که به صورت دسته جمعی به جزیره می‌روند هم مناسب خواهد بود. البته آن‌هایی که دوست دارند با هزینه‌های پایین به بوراکای بروند نیز گزینه‌هایی دارند. هتل‌های ارزان برای کوله گردها، انتخابی عالی برای آن‌هایی‌ست که صبح تا شب بیرون از هتل بوده و تنها برای خواب به دنبال جایی ارزان هستند.  بعضی از بهترین هتل‌های بوراکای را در زیر برایتان لیست می‌کنیم:

  • ریزورت و اسپا شانگری لا بوراکای (Shangri-La's Boracay Resort and Spa)
  • کوست بوراکای (Coast Boracay)
  • ریزورت و اسپا کریسمون بوراکای (Crimson Resort and Spa Boracay)
  • دیسکاوری شورز بوراکای (Discovery Shores Boracay)
  • ریزورت و اسپا موین‌پیک بوراکای (Movenpick Resort and Spa Boracay)

 

گشت و گذار در پالاوان فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری بوراکای فیلیپین

بخش مهمی از جاذبه‌های گردشگری بوراکای، فعالیت‌های تفریحی هستند که در این مکان می‌توانید انجام دهید و همه چیز از سواحل جزیره آغاز می‌شود. تنوع فعالیت‌هایی که در این جزیره نسبتا کوچک برایتان مهیاست، باعث می‌شود تا هر روز سفر شما متنوع و مفرح باشد، به شرط این که دل به این تفریحات هیجان انگیز بدهید. ابتدا در زمینه بهترین سواحل بوراکای برایتان بگوییم. دو ساحل بسیار معروف در بوراکای وجود دارد به نام ساحل سفید بوراکای و ساحل دینیوید که اولی ۴ کیلومتر بلندی داشته و بزرگ‌ترین ساحل آن‌جا به حساب می‌آید. ساحل دینیوید اما کمی کوچک‌تر است اما به خاطر درختان زیبایی که تا دم ساحل کشیده شده‌اند، زیبایی منحصر به فردی دارند.

ابتدا در مورد تفریحات ساحلی برایتان بگوییم. شما هم می‌توانید قایق سواری به صورت جمعی را تجربه کرده و هم سوار کایاک‌های یک یا دو نفره شوید. از طرفی، جاهای مختلفی و زیادی برای اسنورکلینگ در نظر گرفته شده تا خیلی راحت، امکان تماشای ماهی‌های رنگارنگی که در زیر آب زندگی می‌کنند را داشته باشید. برای شنا نیز، محل‌های مختلفی وجود دارد و حتی یک موسسه کوچک، با لباس‌های مخصوص، امکان شنا مثل پری دریایی را نیز برایتان مهیا کرده است.

امکانات لازم برای تفریحات هیجان انگیز آبی در بوراکای وجود دارد. می‌توانید به پاراسیلینگ بپردازید، جت اسکی سواری کنید، اسکی روی آب را تجربه کرده یا این که تویوب سواری و کارهایی از این دست را به انجام برسانید. تورهای غواصی نیز گزینه‌ای عالی برای آن‌هایی خواهد بود که عاشق هیجان هستند. سه سایت غواصی در نزدیکی بوراکای وجود دارد که این تورها برای یک یا دو مورد از این سایت‌ها برنامه ریزی می‌شود.

جزیره گردی، یکی دیگر از فعالیت‌های پرطرفدار در بوراکای است که عموما در قالب تورهایی با تعداد نفرات کم و قایق‌های تندرو انجام می‌شود. در این تورها، شما به چند جزیره‌ی کوچک در نزدیکی بوراکی می‌روید که بهترین آن‌ها، جزیره کروکدیل است. نگران نباشید، کروکدیلی در این محل وجود ندارد و تنها چیزی که پیش روی شماست، دنیای زیر آب رنگارنگی بوده که با اسنورکلینگ، امکان دیدن آن را خواهید داشت. در ادامه به آریال پوینت می‌روید و از بالای صخره‌هایش، می‌توانید به درون آب شیرجه بزنید و در ادامه نیز، ساحل فوق‌العاده زیبای ایلیگ ایلیگ را از نزدیک مشاهده خواهید کرد.‌

خیلی اهل قایق سواری نیستید؟ خب یک تور گران‌قیمت اما جذاب دیگر هست که در بوراکای، امکان انتخاب آن را دارید و آن هم گردش با هلیکوپتر بوده که از محلی در شمال جزیره آغاز می‌شود و شما برای نیم ساعت تا یک ساعت، به جاهای مختلف در نزدیکی بوراکای می‌روید و از آن بالا می‌توانید به طبیعت زیبای فیلیپین نگاه بندازید.

و در نهایت، آن‌هایی که از تفریحات آبی خسته می‌شوند، جایی در بوراکای برای دیدن دارند؟ اول این که این جزیره، دارای محیط جنگلی بزرگی است که گونه‌های حیوانی و پرندگان مختلفی در آن‌جا زندگی می‌کنند. یک سری تورهای محدود پیاده روی در جنگل برگزار می‌شود اما شما می‌توانید در مسیرهایی با موتور و مسیرهای دیگری به صورت پیاده پیش رفته و این طبیعت را از نزدیک ببینید. بخش تپه‌ای نیز اگر چه نیاز به ۴۵ دقیقه‌ای پیاده روی دارد، اما در نهایت یک منظره‌ی فوق‌العاده را برایتان به همراه خواهد داشت. چند محل تفریحی مثل سالن سرپوشیده تیر اندازی یا سالن بازی‌های کامپیوتری نیز در بوراکای هست که می‌توانید برای بازی به آن‌جاها مراجعه کنید.

در پایان نیاز است به چند نکته اشاره کنیم. اول این که بوراکای آن‌قدر زیباست که حتما بهتر است تجهیزات عکاسی همراه داشته باشید و در آن‌جا، عکس‌هایی بی‌نظیر بگیرید. مخصوصا اگر به جزایر اطراف می‌روید، حتما دوربین خود را همراه داشته باشید. یک مرکز خرید نه چندان بزرگ به نام D'Mall هم هست که برای خرید، جایی عالی به حساب می‌آید. در مجموع، بوراکای جزیره‌ای کامل و بسیار زیباست و انتخابی منحصر به فرد در تور فیلیپین محسوب می‌شود.

 

۱۰ ریزورت فوق‌العاده ساحلی در بوهول

منبع ۱ 

منبع ۲

۱۶ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران