سفر به سواحل خیره کننده ال نیدو فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
سفر به سواحل خیره کننده ال نیدو فیلیپین

ال نیدو از زیباترین و شگفت‌انگیزترین نقاط توریستی فیلیپین است که سفرهای با قایق و تورهای گردشی در آن بسیار رواج دارد. اما شاید ندانید خیلی از سواحل و جاهای دیدنی این جزیره را می‌توان به تنهایی و بدون نیاز به اپراتورهای محلی بازدید کرد. حتی می توانید برخی از مکان‌هایی که تورهای محلی به آن‌ها می روند را با کایاک کشف کنید و خودتان مورد بازدید قرار دهید. بنابراین اگر نمی‌خواهید صدها دلار برای چندین تورهایی به جیب اپراتورهای محلی بریزید، چرا سواحل زیبایی را که می‌توانید بدون نیاز به یک تور قایق گران قیمت از آن‌ها بازدید کنید، بررسی نکنید؟

 

سواحل ال نیدو را می توانید با کایاک بگردید

اگرچه برای گشت و گذار در بهترین سواحل ال نیدو در تور فیلیپین نیاز به قوای بدنی دارید تا با پارو زدن به آن‌ها برسید اما قول می‌دهیم این سفر آهسته ارزشش را دارد. از خوبی‌های کایاک سواری این است که نه تنها گشت و گذاری خصوصی و به دور از جمعیت و برای خودتان خواهید داشت بلکه می‌توانید با دوری از ساعات محبوب و پر تردد تورها زمانی به گردش و کاوش بروید و که در زیباترین مناظر جزیره با کم‌ترین افراد هستید. برای دیدن این سواحل، پیشنهاد می‌کنیم از یکی از مکان‌های خلیج کرونگ کرونگ در حدود ۱۰ دقیقه در جنوب ال نیدو کایاک اجاره کنید. اگرچه شما می‌توانید از شهر ال نیدو به این سواحل برسید، اما باید خیلی بیشتر پارو بزنید و احتمالا از کنار قایق‌های تور و آب متلاطمی که ایجاد می‌کنند هم عبور کنید. به علاوه بهتر است نزدیک به خط ساحلی پارو بزنید چرا در برخی از جاها جریان آب با باد عصرگاهی قاطی می‌شود و پارو زدن سخت می‌شود پس سعی کنید در امتداد سواحل و نه خیلی دور حرکت کنید.

 

ساحل کرونگ کرونگ

نزدیک‌ترین و کوچک‌ترین ساحل برای رفتن با کایاک ساحل کرونگ کرونگ است. این ورودی کوچک و زیبا با صخره‌ها احاطه شده  و تنها راه دسترسی به آن از طریق قایق است. این ساحل توریستی نیست و مورد بازدید قرار نمی‌گیرد و هر کسی که قایق داشته باشد به سمت جاذبه‌های اصلی می‌رود نه این ساحل کوچک و بکر. این ساحل کوچک با ماسه‌های سفید و محیطی آرام برای گشت و گذاری در خلوت مناسب است و تنها کاری که می‌توانید در آن بکنید این است که استراحت کنید، حمام آفتاب بگیرید و شنا کنید.

 

بهترین رستوران‌های سبو در فیلیپین

ساحل لاپوس لاپوس

یکی دیگر از سواحل آرامی که هیچ توری به آن نمی‌رود لاپوس لاپوس است. در اینجا افراد کمی هستند که از آن دیدن می‌کنند. افرادی که با کایاک به ساحل می‌رسند معمولا در دورترین فاصله از دیگران می‌نشینند تا فضای خصوصی خودشان را داشته باشند. این ساحل با بخش‌های جنگلی بسیار زیبا و بکری احاطه شده و با صخره‌ای در انتهای آن منظره‌ای وحشی و شگفت‌انگیز خلق کرده است. اگر به دنبال ساحلی با صخره‌های آهکی و کارست هستید این ساحل جایی است که بایداز آن بازدید کنید. مخصوصا این که آب‌های آرامی برای شنا کردن دارد.

ساحل ایپیل 2

این ساحل که در فاصله دورتری قرار دارد و پارو زدن به آن زمان بیشتری می‌طلبد ساحلی بکر و زیبا است که بازدیدکنندگان بسیار کمی را به خود می‌بیند. به طور کلی سفر کوتاهی خواهید داشت اما چون به آب‌های اقیانوسی نزدیک‌تر است شما جریان آب‌های قوی‌تری را حس خواهید کرد. ماسه‌های سفید و درختان نخل سبز، و آب‌های آبی چشمان شما را در اینجا به خود خیره خواهد کرد. البته ایپیل 2 بخشی از ساحل توریستی و شلوغ سون کاماندوز است که برای دوری از شلوغی می‌توانید به این گوشه دنج بروید. ساحل ایپیل 2 نسبت به دو ساحل بالا مواج‌تر است که شنای هیجانی‌تری را برایتان فراهم می‌آورد در حالی که احساس خطری هم در شما ایجاد نمی‌کند.

 

گشت و گذار در پالاوان فیلیپین

ساحل هفت کماندو (سون کاماندوز)

ساحل هفت کاماندو معروف‌ترین ساحل ال نیدو و برنامه اصلی تورهای گردشی است به همین دلیل همیشه خدا شلوغ و پر از جمعیت توریستی است. اما در اواسط روز حدود ساعت ۳ تا ۴ بعد از ظهر این ساحل تقریبا خالی از جمعیت است. این ساحل جایی فوق‌العاده برای شنا در آب‌های آبی آرام و خیره کننده است مخصوصا این که چند کلبه فروش اسنک و نوشیدنی هم در آن وجود دارد. قسمت پشتی ساحل نیز با صدها درخت نخل که یک زمین بسکتبال در آن واقع شده وجود دارد که نمایی دیدنی با سایه‌های خنک را ایجاد کرده‌اند. البته بهتر است از قسمت شمالی ساحل دوری کنید زیرا یک مالک خصوصی ساختمانی بزرگ ساخته و دور آن را سیم کشی کرده است.

ساحل پاپایا

این ساحل خیره کننده در امتداد ساحل هقت کاماندو واقع شده و یک صخره بزرگ بین آن‌ها را فاصله انداخته است. پاپایا به شدت دوست داشتنی و خیره کننده است و تقریبا هیچ زیرساختی به غیر کلبه‌ای که چیپس و نوشندنی می‌فروشد ندارد. پاپایا تکه‌ای زیبا از بهشت است که گوشه‌ای دنج به دور از شلوغی و در آرامش محض برای شما فراهم آورده است آب‌های این ساحل شفاف و آرام بوده و جان می‌دهد در آن شنا کنید. اگرچه در اواسط روز افراد دیگری هم هستند که برای فرار از شلوغی به آن پناه می‌برند اما معمولا اوایل روز خیلی خبری از کسی در آن نیست.

 

آشنایی با شهرهای بزرگ فیلیپین

کارهایی به غیر از تفریحات جزیره‌ای و کایاک سواری

اگر به اندازه کافی پارو زدید و از جزایر مختلف دیدن کردید یکی از بهترین راه‌ها برای کاوش در دیگر سواحل، موتور یا سه چرخه سواری در ال نیدو است. اگرچه دسترسی آسان‌تر به موتور باعث شده سواحلی که نام می‌بریم پربازدید باشند اما هنوز ارزشش را دارند.

ساحل ماریمگمگ

ساده‌ترین و راه برای رسیدن به نزدیک‌ترین ساحل ال نیدو یعنی ماریمگمگ، ۱۵ دقیقه سواری به سمت جنوب مرکز ال نیدو در جاده‌ای آسفالته است. این ساحل چند دقیقه پیاده روی از جاده اصلی فاصله داشته و یک هلال طاقدار بزرگ است که روبروی خلیج کرونگ کرونگ و کوهستان نمادین ال نیدو قرار گرفته است. چیزی که این ساحل را زیبا کرده منظره کارست‌های خیره کننده روبروی آن است. اگرچه ماریمگمگ یکی از زیباترین سواحل جهان است اما زیرساخت‌های زیادی در آن وجود دارد، همیشه شلوغ و به مرکز شهر نزدیک است این یعنی خبری از محیط آرام و خصوصی و دنج نیست.

ساحل لاس کاباناس

تنها با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی در امتداد شن و ماسه ساحل ماریمگمگ به یکی دیگر از مکان‌های محبوب ال نیدو برای بازدید خواهید رسید. لاس کاباس ساحلی رو به غرب است و به خاطر غروب‌های خیره کننده و بارهای ساحلی‌اش به شهرت رسیده است. چند بانوج بین درختان و صندلی برای نشستن و تماشای غروبی زیبا وجود دارد پس اگر به دنبال تاب خوردن در بانوج و نوشیدن یک نوشیدنب خنک و گوارا در بهشتی گرمسیری هستید این باید ساحل محبوب شما باشد.

 

معرفی ۱۰ مورد از زیباترین معابد فیلیپین

ساحل لیو

ساحلی جذاب در شمال ال نیدو که همچنان زیر رادار گردشگری مانده ساحل لیو است که توسط اسکله‌ای بزرگ به دو نیم تقسیم شده است. اکثر مردمی به این ساحل می‌روند دوست دارند به سادگی استراحت کنند، حمام آفتاب بگیرند و از سر و صدای پروازهای فرودگاه ال نیدو در همان حوالی، دور شوند. همچنین اگر می‌خواهید از سر و صدا و شلوغی ال نیدو دور شوید، چند کافه و استراحتگاه وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید. ساحل لیو روبروی فرودگاه ال نیدو و در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای مرکز شهر با سه چرخه قرار گرفته است. مسیر جاده تا ساحل یکی از پر چاله‌ترین و بدترین مسیرهای ال نیدو است که رفتن به آن شما را به چالش می‌کشد پس خیلی مراقب باشید.

ساحل ناپان

برای این که واقعا مشخص کنیم ناپان چطور جایی است باید بگوییم این ساحل در سال ۲۰۱۶ عنوان دهمین ساحل برتر جهان توسط Tripadvisor Choice Awards و دومین بهترین در آسیا انتخاب شد. زیبایی این ساحل غیرقابل توصیف است خودتان باید بروید و این گوشه بهشتی را از نزدیک ببینید تا باور کنید چطور ترکیبی از ماسه‌های فراوان طلای با آب‌های آبی اقیانوسی اینچنین شگفت انگیز به نظر می‌رسد. ون‌هایی وجود دارند که به طور منظم از ال نیدو (حداقل هر یک ساعت تا ساعت ۵ بعد از ظهر) کار می‌کنند. شما باید به ازای هر نفر برای ورود به این ساحل زیبا ۶۰ پزو (تقریبا ۱.۱۵ دلار آمریکا) بپردازید و اگر برای بازگشت به شهر عجله ندارید چند کافه و بار در اینجا وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها توقف کنید. توجه داشته باشید که این ساحل تا شهر ۴۵ دقیقه فاصل دارد و بهتر است این را برای زمانبندی بازگشت در نظر بگیرید.

 

۹ مقصد گردشگری برتر در فیلیپین

ساحل دولی

ساحل دولی در فهرست ما دورترین ساحل از ال نیدو و یکی از کم بازدیدترین سواحل است که می‌توانید با موتور به آن برسید. این ساحل به خاطر موج‌های بزرگی که دارد در بین موج‌سواران محبوب است و به خاطر نداشتن زیرساخت‌های آنچنانی شدیدا بکر و وحشی باقی مانده است. برای ورود به Duli باید هزینه ورودی ۵۰ پزو برای هر نفر (کمتر از ۱ دلار آمریکا) بپردازید. اشاره کنیم که برای رسیدن به ساحل بعد از این که از جاده اصلی خارج می‌شوید به خاطر شیب رو به پایین و ناهمواری‌های فراوان به شدت چالش برانگیز می‌شود مخصوصا اگر قبل آن باران هم باریده باشد بنابراین باید خیلی مراقب باشید.

اشاره کنیم که سواحل لیو، ناپان و دولی همگی خارج از جاده اصلی هستند که می‌توانید در یک سفر یک روزه طولانی از آن‌ها بازدید کنید. به خصوص این که ناپان و دولی بسیار نزدیک هم هستند و بهترین راه اینست که با یک تیر دو نشان بزنید و در یک روز از هر دو دیدن کنید.

۲۰ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران