سفر به کزون سیتی، بزرگ‌ترین شهر فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
سفر به کزون سیتی، بزرگ‌ترین شهر فیلیپین

آیا هیچگاه می‌دانستید قبل از مانیل، کزون در سال‌های ۱۹۴۸-۱۹۷۶ پایتخت فیلیپین بوده؟ این شهر که به نام Manuel L. Quezon، دومین رئیس جمهور فیلیپین نامگذاری شده است، امروزه به عنوان یک منطقه شهری مملو از سرگرمی، خرید، هنر، تجارت و تفریحات شبانه شناخته می‌شود. در طول اقامت خود در این شهر شلوغ فیلیپینی، تعادل خوبی بین زندگی شهری، حیات وحش و زندگی دریایی پیدا خواهید کرد. در این شهر طیف وسیعی از اقامتگاه‌ها از ارزان تا لوکس، و همچنین غذای مناسب وجود دارد! به علاوه در اینجا با حمل و نقل عمومی روان مانند اتوبوس، مینی‌بوس و متروی در حال احداث، به عنوان یک توریست برای کاوش مشکلی نخواهید داشت. هنگام برنامه ریزی برای بازدید، توجه داشته باشید که بهترین زمان برای سفر به فیلیپین، فصل بدون باران از نوامبر تا آوریل بوده و همچنین فصل بارانی از می تا اکتبر است. شما را با این شهر تاریخی در تور فیلیپین آشنا خواهیم کرد.

 

Eastwood City

اینجا مرکز کوئزون است همه چیز و هر چیزی که به دنبال آن هستید را می‌توانید در ایست‌وود سیتی پیدا کنید. به خرید در فروشگاه‌های مجلل گران‌قیمت بروید یا مسیر صنایع دستی را با زیورآلات در بازار محلی دنبال کنید. همچنین غذای محلی یا غربی را می‌توانید در رستوران‌های مجلل و یا در غرفه‌های خیابانی نوش جان کنید. به مووی هاوس بروید و نوشیدنی بنوشید یا اگر به دنبال سرگرمی در تور فیلیپین هستید از فضای باز در حیاط احاطه شده با درختان نخل لذت ببرید.

 

معرفی ۱۰ ساحل زیبای پالاوان در فیلیپین

Art in Island

آیا تا به حال عکس‌های فیسبوکی از افرادی را دیده‌اید که با قطعات هنری در اندازه واقعی عکس گرفته‌اند؟ در اینجا می‌توانید چنین تجربه‌ای را خودتان داشته باشید. در Art in Island، می‌توانید با نقاشی‌ها و عکس‌های سه‌بعدی دوربین را فریب می‌دهید تا طوری به نظر برسد انگار واقعا سوار بر ارابه‌ای با اسب‌های وحشی هستید، یا عضوی از گروه گوزن‌های شمالی بابانوئل و یا روی فرش جادویی علاءالدین سوار شده‌اید.

Crown Garden Spa

اگر به دنبال آرامش بخش‌ترین و حرفه‌ای‌ترین ماساژ در شهر هستید فقط یک مکان برای رفتن وجود دارد و آن Crown Garden Spa است. این اسپا با میزهای ماساژ لوکس احاطه شده با موسیقی آرام، رایحه‌های رایحه درمانی، و نورپردازی آرام‌بخش، با ۹ حیاط و منطقه، نهایت آرامش را ارائه می‌دهد. اسپای کرون گاردن طیف کاملی از خدمات ماساژ از جمله ماساژ سوئدی، ماساژ سنگ داغ، شیاتسو، ماساژ تایلندی و اسکراب بدن را با استفاده از خواص مختلف مانند پاپایا، شکلات، قهوه، چای سبز و غیره ارائه می‌دهد.

 

قبل از سفر به فیلیپین با آن آشنا شوید

پارک غذای Maginhawa

آیا عاشق غذاهای بین‌المللی با تغییرات مدرن هستید؟ باید از پارک غذای ملگینهاوا دیدن کنید. این قطعه زمین میزبان ده‌ها کامیون و غرفه موادغذایی است که به شما امکان می‌دهد لقمه‌های مختلف را از هر کدام انتخاب کنید. پیتزای باورنکردنی، اسپرینگ رول‌های تازه، چای تایلندی، یخ تراشیده شده با شکلات و گیلاس، نوشیدنی‌های رنگارنگ در کیسه‌های پلاستیکی و غیره را خواهید یافت. این یک هزارتو از موادغذایی است که یک قسمت نشیمن مشترک در مرکز دارد که شما و همراهانتان می‌توانید از آن به عنوان نقطه دورهمی استفاده کنید در حالی که کامیون‌های بسیار زیادی برای انتخاب و همه در حد بودجه شما اطراف‌تان را گرفته‌اند.

گالری هنری سینینگ کمالیگ

گفته می‌شود که این گالری طولانی‌ترین گالری هنری در فیلیپین است که ریشه آن به سال ۱۹۷۲ باز می‌گردد. برای دهه‌ها، سینینگ کمالیگ از حقوق هنرمندان و آزادی بیان دفاع کرده است. شما می‌توانید بسیاری از آثار سیاسی و همچنین نقاشی‌های معاصر را در اینجا ببینید. گالری هنری سینینگ کمالیگ در موقعیت مناسبی در مرکز خرید علی مال قرار دارد. نمایشگاه‌ها همیشه در حال برگزاری هستند، بنابراین با هر بازدیدی می‌توانید منتظر چیزهای تازه باشید.

 

لوکس‌ترین هتل‌های فیلیپین را بشناسید

پارک اکو لا مسا

احتمالا در مورد کزون جنگل و فضای سبز در ردیف چیزهایی نباشد که به ذهن‌تان می‌رسد در حالی که چنین جای برجسته‌ای در شهر وجود دارد. در اکو پارک La Mesa می‌توانید از زندگی شلوغ و شهری کزون سیتی فاصله بگیرید و در آرامش طبیعت استراحت کنید. با پرداخت هزینه ورودی کمی می‌توانید وارد پارک شوید و تا زمانی که بخواهید با پای پیاده یا با آوردن دوچرخه به گشت و گذار بپردازید. این پارک شامل مناطق جذاب دیگری مثل یک حوض پر از ماهی‌های رنگارنگ، پناهگاه پروانه‌ها، یک ارکیداریوم، یک ایستگاه تیراندازی با کمان، استخر شنا، قایق پدالو، تراس گل و حتی محلی برای ماهیگیری می‌شود که می‌توانید به هر کدام خواستید بروید. شما به راحتی می‌توانید تمام روز را در اینجا بگذرانید در حالی که هنوز تمام زیبایی‌هایی این پارک را تجربه نکرده‌اید.

Ace Water Spa

دوستداران حمام کره‌ای عاشق اینجا خواهند شد. این مکان برای بزرگسالان به همان اندازه که آرامش‌بخش است، نشاط آور است. ابتدا کت و شلوار و کلاه شنا را بپوشید، سپس می‌توانید تمام چیزهایی که این پارک ارائه می‌دهد را کشف کنید. یک استخر شنای عظیم وجود دارد که می‌توانید کنار هم شنا کنید، استخرهای آب گرم و سونا برای سم‌زدایی، استخرهای سرد برای شیرجه زدن، جت‌های انبوه برای رفع پیچ‌خوردگی‌ها، و حتی مکانی برای بازی بچه‌ها در زیر فواره‌های سقوط وجود دارد. پس از آن، می‌توانید از کافه موجود در محل دیدن کنید و یک فنجان نوشیدنی گرم و خوب بنوشید.

 

تپه‌های شکلاتی، جاذبه طبیعی فیلیپین

پارک‌های نینوی آکوینو و مرکز حیات وحش

در اینجا می‌توانید در منطقه‌ای شهری وسط زندگی ماشینی انسان‌ها در ۲۲.۷ هکتار باغ جانورشناسی و گیاه شناسی غرق شده و به کل فراموش کنید دقیقا کجا هستید. این پارک محل زندگی بسیاری از حیوانات رها شده، بیمار، مجروح و مصادره شده است. در اینجا، آن‌ها می‌توانند از زیستگاه‌های طبیعی لذت ببرند و به سلامت کامل برسند. به علاوه باغ‌های گیاه‌شناسی با طیف گسترده‌ای از گونه‌های گیاهی بومی و خارجی که در خشکی و در تالاب در محل رشد می‌کنند، بسیار چشمگیر هستند. در طول بازدید خود، ممکن است حیواناتی مانند گوزن فیلیپینی، مارمولک‌های آبی که شبیه اژدهای کومودو هستند یا خوک‌های ریشدار پالاوان را ببینید! بازدید از این پارک شگفت‌انگیز را به کل نباید از برنامه سفرتان با تور فیلیپین جا بیاندازید زیرا رفتن به آن تجربه‌ای تکرار نشدنی است.

موزیک بانک

اگر از طرفداران کارائوکه هستید، باید حتما برای یک بار هم که شده تجربه رفتن به KTV را در کزون داشته باشید. KTV اساسا جایی است که شما و دوستانتان می‌توانید اتاق کارائوکه خصوصی خود را کرایه کنید. صفحه‌ای با آهنگ‌ها و کلمات کارائوکه برای خواندن، یک کتاب بزرگ از آهنگ‌ها و یک میکروفون که به بلندگوهایی با آکوستیک عالی هدایت می‌شود، وجود دارد. محبوب‌ترین پکیج در اینجا جلسه ۴ ساعته KTV است، اما جلسات طولانی‌تری نیز وجود دارد. در اینجا منوی تنقلات و خوراکی و نوشیدنی ارائه می‌شود تا از چند ساعت آواز و خوراکی لذت ببرید.

 

گردش در جزیره بوراکای، فیلیپین

مرکز بولینگ اس ام

کم‌تر کسی است که از بولینگ لذت نبرد اگر شما هم از طرفداران این بازی جذاب هستید می‌توانید در تفریحی خانوادگی به آنجا بروید. مرکز بولینگ اس ام مکانی عالی برای خانواده‌ها است زیرا آن‌ها آموزش‌های بولینگ برای بچه‌ها و بازی بیلیارد را برای والدین ارائه می‌دهند. آن‌ها همیشه مسیر پیشرفت شما را به نمایش می‌گذارند تا مطمئن شوید بهترین زمان ممکن را با بهترین قیمت سپری می‌کنید. همچنین پیشنهاداتی مانند «Bowl and Dine» نیز وجود دارد که در آن می‌توانید یک بسته با بازی‌های متعدد و قیمت‌های تخفیف‌خورده برای غذا و خوراکی دریافت کنید. به علاوه پرومویی وجود دارد که در آن بازی شما تا ۵۰ درصد تخفیف دریافت می‌کند.

سد و مخزن لا مسا

گفته می‌شود که این حوضه آبخیز حفاظت شده در کزون سیتی آخرین قطعه جنگل بارانی باقی مانده در مترو مانیل را در خود جای داده است. این مخزن منبع اصلی آب برای حدود ۱۲ میلیون ساکن در این منطقه را فراهم می‌آورد و نقش بسیار مهمی دارد. همچنین این دریاچه ۷۰۰ هکتاری توسط ۲ هزار هکتار جنگل و مسیرهای طبیعی احاطه شده است. به علاوه تنوع زیستی با گیاهان و جانوران بومی و گونه‌های بومی پروانه‌ها، پرندگان و مارمولک‌ها پر رونق شده است. حتما رفتن به اینجا را در برنامه خود بگنجانید، بروید کاوش کنید و تا می‌توانید عکس‌های زیبا و دوست داشتنی بگیرید.

 

خرید در شهرهای مختلف فیلیپین

زیارتگاه EDSA

زیارتگاه EDSA با نام‌های زیادی مثل ملکه صلح، زیارتگاه مریم، حرم مریم، شبه کلیسای ملکه صلح، بانوی ما از EDSA، و چند مورد دیگر شناخته می‌شود. این زیارتگاه در سال ۱۹۸۹ به عنوان یادبود انقلاب قدرت مردمی ساخته شد. این کلیسا که مریم مقدس را به تصویر می‌کشد میزبان کلیسای اسقف نشینی کاتولیک رومی مانیل است. این زیارتگاه یک مجسمه بسیار خیره کننده در مرکز مترو مانیلای شلوغ است که هنگام قدم زدن به سختی می‌توانید آن را از دست بدهید.

محفل یادبود کزون

آنچه شبیه نسخه مینیاتوری ساختمان کاپیتول در Washing D.C است، محفل یادبود کزون منظره‌ای است که نباید آن را در بازدید خود نادیده بگیرید. در داخل این یادبود آرامگاه رئیس جمهور سابق، مانوئل ال. کوئزون، و بانوی اول آرورا کوئزون قرار دارد. این زیارتگاه زمانی ساخته شد که کزون به عنوان پایتخت فیلیپین فعالیت می‌کرد و از آن زمان تاکنون باقی مانده است. جاده عابر پیاده طولانی آجری منتهی به بنای یادبود با غرفه‌های دستفروشی پوشانده شده است که سوغاتی، تنقلات، نوشیدنی‌ها و خریدهای متفرقه را می‌فروشند که می‌توانید از آنجا چیزهایی مانند کاکتوس‌های کوچک خریداری کنید. در طول روز، پارک و منطقه اطراف مکانی عالی برای دویدن است. در شب، حرم با چراغ‌های نئون رنگارنگ و یک فواره نورانی رقصنده روشن می‌شود که بسیار دیدنی است. در اینجا چیزهای زیادی برای دیدن و کارهای زیادی برای انجام وجود دارد که شما را سرگرم خواهد کرد.

 

گشت و گذار در مانیل، پایتخت فیلیپین

۳۰ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران