قبل از سفر به فیلیپین با آن آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
قبل از سفر به فیلیپین با آن آشنا شوید

فیلیپین یک کشور مجمع الجزایر در جنوب شرقی آسیا است. این کشور که در اقیانوس آرام غربی واقع شده تقریبا از ۷۶۴۱ جزیره تشکیل شده است. این مجمع الجزایر امروزه با داشتن طبیعت فوق‌العاده و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر به یکی از مقصدهای گردشگری معروف در دنیا تبدیل شده است. به طوری که تور فیلیپین از جمله تورهای پرفروش در آژانس‌های مسافرتی می‌باشد. اگر شما نیز قصد یک سفر خارجی را دارید و هنوز تصمیمی در مورد اینکه به کجا سفر کنید نگرفته‌اید کشور فیلیپین می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. پس همراه ما باشید تا آشنایی با کشور فیلیپین قبل از سفر به آن پیدا کنید.

 

جغرافیای کشور فیلیپین

فیلیپین پنجمین کشور جزیره‌ای جهان با مساحت ۳۰۰۰۰۰ کیلومترمربع است. طبق آخرین سرشماری‌ها کشور فیلیپین هشتمین کشور پر جمعیت در آسیا و دوازدهمین کشور پرجمعیت جهان شناخته شد. گردشگران می‌توانند  قومیت‌ها و فرهنگ‌های متعددی را در سراسر جزایر فیلیپین پیدا کنند. موقعیت جغرافیایی و جزیره‌های آن باعث شده‌اند تا آن را به پنجمین کشور جزیره‌ای در جهان تبدیل کنند. اکثر جزایر فیلیپین دارای طبیعتی کوهستانی می‌باشند که در دل جنگل‌های بارانی گرمسیری قرار گرفته‌اند. از جمله اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این کشور در بین گردشگران به دلیل سواحل زیبا و آب‌های زلال اقیانوسی می‌باشد.

 

 ۶ جاذبه‌ی زیبا و شگفت انگیز فیلیپین 

 کشور فیلیپین

 

آب و هوای کشور فیلیپین

فیلیپین دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. در این کشور سه فصل وجود دارد:

  • فصل گرم و خشک تابستانی (ماه مارس تا مه)
  • فصل بارانی (ماه ژوئن تا نوامبر)
  • فصل خشک و سرد (ماه دسامبر تا فوریه)

درجه حرارت معمولاً از ۲۱ درجه سانتیگراد تا ۳۲ درجه سانتیگراد متغیر است. به طوری که متوسط ​​دمای سالانه در حدود ۲۶ درجه سانتی گراد می‌باشد. همان‌طور که می‌توان متوجه شد این کشور هیچ‌ وقت سرمای شدیدی را تجربه نمی‌کند.

 

  ۶ تفریح هیجان انگیز فیلیپین برای عاشقان آدرنالین 

 کشور فیلیپین

 

جاذبه‌های گردشگری کشور فیلیپین

یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد دولت فیلیپین از توریست‌ها و جاذبه‌های گردشگری آن می‌باشد. از جمله اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مربوط به طبیعت بی‌نظیر آن و سواحل بکر آن می‌باشد. از جمله این مکان‌های دیدنی عبارتند از:

  1. تراس برنج بانائو (Banaue Rice Terraces)

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری تراس برنج بانائو فیلیپین می‌باشد. تور فیلیپین بدون رفتن به این مکان کاملا بی‌معنی می‌باشد.

  1. بوراکای (Boracay)

بوراکای فیلیپین یک جزیره کوچک اما بسیار دیدنی در فیلیپین می‌باشد. از جمله کارهایی که در این جزیره می‌توان انجام داد عبارتند از: استراحتگاه‌های زیبا، غواصی در صخره، پارازیلینگ، موتورسواری، اسب سواری، اسنورکلینگ، بادبادک بازی و ... . همچنین بازدید از غارهای آتشفشانی و تالاب‌های فیروزه‌ای این جزیره شدیدا توصیه می‌شود.

 

کشور فیلیپین

 

  1. تپه‌های شکلاتی فیلیپین (Chocolate Hills)

یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری در فیلیپین تپه‌های شکلاتی می‌باشد. این تپه‌ها شبیه به تکه‌های شکلاتی می‌باشد که در فصل‌های مختلف سال منظره‌های دیدنی را به نمایش می‌گذارند.

  1. دانسول (Donsol)

دانسول مکانی دارای سواحل بکر، آبشارهای خیره کننده و غارهای کشف نشده، روستای جذاب و مکانی برای دیدن کوسه‌ها و نهنگ‌ها است.

 

 

 

  1. رودخانه زیرزمینی (Puerto Princesa)

Puerto Princesa در ساحل شمالی جزیره پالاوا واقع شده است و مثالی واقعی از یک بهشت می‌باشد. این مکان که یکی از جاذبه‌های گردشگری فیلیپین سرشار از حیات وحش و یکی از منحصر به فردترین پدیده‌های طبیعی جهان است.

  1. پورتو گالرا (Puerto Galera)

پورتو گالرا منطقه‌ای با سواحل زرق و برق‌دار و مناسب غواصی می‌باشد. این مکان برای کسانی که عاشق تفریحات آبی هستند بسیار ایده‌آل است.

 

  ۸ غذای خیابانی خوشمزه فیلیپینی 

 Puerto Princesa

 

  1. جزیره مالاپاسوا (Malapascua Island)

جزیره مالاپاسوا جزیره‌ای کوچک است که از دهکده‌های ماهیگیری ساکت تشکیل شده است و به دلیل داشتن مکان‌های غواصی ایده‌آل و دیدن کوسه‌های thresher در بین گردشگران بسیار محبوب شده است.

  1. آتشفشان مایون (Mayon Volcano)

آتشفشان مایون به دلیل شکل مخروطی کاملاً متقارن‌اش قابل توجه بسیاری از گردشگران واقع شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند به فعالیت‌هایی مانند پیک نیک، کوهنوردی، پیاده روی، تماشای پرندگان و عکاسی بپردازند.

 

  سوغاتی‌هایی که روح مانیل را به شما نشان می‌دهند 

 Malapascua Island

 

  1. کلیسای سان آگستین (San Agustin Church)

بازدید از کلیسای سن آگستین واقع یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که در تور فیلیپین بسیار توصیه می‌شود. حتما مقداری از زمان خود را به دیدن این جاذبه‌ تاریخی در طول سفر خود اختصاص دهید.

  1. صخره Tubbataha

صخره Tubbataha در اصل یک پناهگاه دریایی محسوب می‌شود. این مکان امروزه به عنوان پارک دریایی ملی محافظت می‌شود. همچنین این صخره به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های شیرجه در فیلیپین تبدیل شده است.

 

 San Agustin Church

 

دین و زبان رایج مردم در کشور فیلیپین

به دلیل پیشینه تاریخی پیچیده فیلیپین با فرهنگ‌های سایر کشورها در سراسر جهان می‌توان شاهد ۱۸۶ زبان جداگانه در این کشور بود. ولی در حالت کلی باید بگوییم که فیلیپینی و انگلیسی زبان‌های رسمی کشور هستند. به این صورت که هر دو زبان فیلیپینی و انگلیسی در دولت، آموزش، رسانه‌ها و تجارت استفاده می‌شوند. اما افراد بومی در میان خود به زبان محلی صحبت می‌کنند.

از لحاظ دینی باید بگوییم که کشور فیلیپین یک کشور سکولار است اما با این حال مسیحیت دین غالب فیلیپینی‌ها محسوب می‌شود.

 

 بهترین مراکز خرید در مانیل فیلیپین 

 کشور فیلیپین

 

آداب و رسوم مردم فیلیپین

آداب و رسوم مردم فیلیپین تلفیقی از فرهنگ‌های شرقی و غربی است. همچنین به صورت قابل توجهی می‌توان  تأثیرات فرهنگ مردم اسپانیایی و آمریکایی را در آن مشاهده کرد. به این صورت که نام‌های اسپانیایی در بین فیلیپینی‌ها بسیار رایج می‌باشد. از طرفی نیز انتخاب زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی این کشور دلیلی بر تاثیر گرفتن آن از فرهنگ مردم آمریکا می‌باشد.

 

 زیباترین فستیوال‌های فیلیپین 

 کشور فیلیپین

 

واحد پول کشور فیلیپین

کشور فیلیپین واحد پول مستقلی برای خود دارد. این واحد پولی پزو فیلیپین (Philippine peso) نام دارد و با علامت PHP نشان داده می‌شود. اسکناس‌های رایج این کشور ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ پزو می‌باشند. البته سکه‌های ۱، ۵ و ۱۰ پزوای نیز وجود دارند که خیلی به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

کشور فیلیپین

۱۹ اسفند ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 27 خرداد 1400)

نظرات کاربران