۱۶ تفریح جذاب در سفر به فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
۱۶ تفریح جذاب در سفر به فیلیپین

فیلیپین کشوری بسیار جذاب واقع در جنوب شرقی آسیا است. این کشور منحصر به فرد به خاطر هزاران جزیره، مناظر شگفت‌انگیز و فرهنگ خاصی که دارد در بین گردشگران سرتاسر دنیا شناخته می‌شود. چنانچه با تور فیلیپین مسیر این کشور زیبا را در پیش بگیرید، عاشق زندگی آرام و جزیره‌ای آن خواهید شد. فیلیپین مردم محلی فوق‌العاده دوستانه‌ای داشته و چیزهای زیادی را برای تفریح و بازدید در اختیار گردشگران خود قرار می‌دهد. از آنجایی که در فیلیپین چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد، ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا بهترین کارهایی را که در فیلیپین می توانید انجام دهید، جمع‌آوری کنیم. پس اگر برای بار اول قصد دارید به کشور هزار جزیره فیلیپین سفر کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

۱. گشت و گذار در جزایره فیلیپین

فیلیپین بیش از هر چیز دیگری با جزایر متعدد خود شناخته می‌شود. به طوری که گردشگران همواره جزیره جدیدی برای بازدید در تور فیلیپین خود خواهند داشت. در سفر به فیلیپین از شهرهای تفریحی مجلل گرفته تا جاذبه‌های طبیعی دنج و آرام را می‌توانید بازدید کنید. کشور فیلیپین از بیش از ۷۰۰۰ جزیره تشکیل شده است. پس وسایل شنا خود را برداشته و به استراحت و حمام آفتاب در سواحل متعدد این جزیره‌ها بپردازید. همچنین اگر دوست دارید تا با فرهنگ اصیل فیلیپینی آشنا شوید، یک موتور‌سیکلت کرایه کنید و در اوقات فراغت خود جزایر این کشور را کشف کنید! نکته جالب اینکه در برخی از جزیره‌های کوچک فیلیپین تردد با اتومبیل ممنوع است. بنابراین گشت و گذار با موتورسیکلت یا دوچرخه تنها راه برای رفتن به جاذبه‌های گردشگری و تفریح در سطح آن‌ها خواهد بود. اجاره ساعتی و روزانه موتورسیکلت در اکثر شهرها و جزایر توریستی فیلیپین موجود است. توصیه می‌کنیم حتما هنگام اجاره آن‌ها، برای قیمت چانه بزنید.

 

بازدید از جذاب‌ترین قلعه‌های فیلیپین

 

۲. غواصی در میان کشتی‌های غرق شده کورون

بین آب‌های گرم و زندگی دریایی گوناگون، غواصی در فیلیپین یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی است که هرگز نباید از آن غافل شد. برای تجربه غواصی منحصر به فرد، غواصی‌های اسرارآمیز در اطراف کورون (Coron) را پیشنهاد می‌کنیم. چرا که در این منطقه بیش از ۱۲ کشتی مختلف باقی مانده از بمباران کشتی تدارکاتی ژاپن در سال ۱۹۴۴ وجود دارد که در اعماق اقیانوس قرار گرفته‌اند. این کشتی‌ها در سمت شمال غربی خلیج کورون پراکنده شده‌ و در عمق ۳۰ تا ۱۴۰ فوتی قرار دارند، که گزینه‌ای ایده‌آل برای غواصان مبتدی و باتجربه است. همچنین در این غواصی‌ها می‌توانید به کاوش در لابه‌لا مرجان‌ها مشغول شده و تنوع بالایی از موجودات دریایی را تماشا کنید.

 

۳. از زیبایی دریاچه کایانگان لذت ببرید

دریاچه خیره‌کننده کایانگان (Kayangan) که در خلیج کورون واقع شده یکی از مواردی است که در سفر به فیلیپین باید از آن دیدن کنید. این دریاچه زیبا که توسط کوه‌های بلند و شاخ و برگ‌های سرسبز احاطه شده تصویری زیبا از رنگ‌های آبی و فیروزه‌ای پر جنب و جوش دریاچه کایانگان را که از جمله زیباترین شگفتی‌های طبیعی فیلیپین می‌باشد را به نمایش گذاشته است. این دریاچه تمیزترین دریاچه فیلیپین محسوب می‌شود که آن را برای شنا و غواصی ایده‌آل می‌کند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند یک راهنمای محلی استخدام کرده و با یک قایق بامبوی دوست داشتنی سفری هیجان‌انگیز در اطراف دریاچه داشته باشند. علاوه بر آن از جمله تفریحات اطراف این دریاچه می‌توان به شنا و رفتینگ در آن اشاره کرد. توصیه می‌کنیم در ساعات اولیه روز به بازدید از دریاچه کایانگان بروید، زیرا در بعد از ظهر بسیار مملو از گردشگران می‌شود.

 

مواردی که باید قبل از سفر به مانیل بدانید

 

۴. از تپه های شکلاتی دیدن کنید

تپه‌های شکلاتی در فیلیپین (Chocolate Hills) یکی از بهترین جاذبه‌های فیلیپین است. در این منطقه بیش از ۱۵۰۰ تپه کوچک پوشیده از درختچه‌های متراکم از چمن وجود دارد. به طوری که در اغلب روزهای سال چمن سبز آن، رنگ قهوه‌ای روشن پیدا می‌کند و به همیمن دلیل لقب تپه‌های شکلاتی را به آن‌ها داده‌اند. برای دیدن بهترین مناظر از این تپه‌های معروف فیلیپین می‌توانید به قله ساگبایان بروید تا از تماشای مناظر ۳۶۰ درجه‌ای اطراف نهایت لذت را ببرید.

 

۵. به موج سواری در سیارگائو بروید

جزیره گرمسیری سیارگائو (Siargao) به‌خاطر تالاب‌های کم‌عمق، سواحل شنی سفید و درختان نخل در حال نوسان خود بسیار معروف است. همچنین سیارگائو پایتخت موج سواری کشور فیلیپین محسوب می‌شود. مهم نیست که در موج سواری حرفه‌ای هستید و یا برای اولین بار قصد تجربه آن را دارید. زیرا در سیارگائو همه چیز برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها فراهم است. در این جزیره زیبا سایت‌های مختلفی برای موج سواری وجود دارند. کلاد ۹(Cloud 9)  از جمله محبوب‌ترین و پیشرفته‌ترین مکان‌ها برای لذت بردن از این تفریح دریایی است. به طوری که در طول سال میزبان مسابقات موج سواری متنوعی می‌شود.

 

۶. با کوسه نهنگ‌ها شنا کنید

یکی از متفاوت‌ترین تفریحاتی که در سفر به فیلیپین فرصت انجام آن را خواهید داشت، شنا کردن با کوسه نهنگ‌ها است. آب‌های فیلیپین مملو از زندگی دریایی پر جنب و جوش است. اگر به دنبال فعالیتی هستید که تا آخر عمر فراموش نکنید غواصی با کوسه‌های نهنگ را پیشنهاد می‌کنیم! این موجودات به عنوان یکی از بزرگترین پستانداران دریایی در جهان شناخته می‌شوند. چرا که کوسه نهنگ می‌تواند تا ۶۰ فوت طول و بیش از ۲۰۰۰۰ پوند وزن داشته باشد. مکان‌های مختلفی در فیلیپین برای شنا با کوسه‌های نهنگ وجود دارد. سوثرن لیت (Southern Leyte) استنداردترین مکان برای یافتن این موجودات شگفت‌انگیز در فیلیپین است. در این مکان گردشگران کمتری وجود دارند و مقررات و استانداردها بسیار سرسختانه دنبال می‌شوند. همچنین می‌توانید کوسه‌های نهنگ را در توبباتاها (Tubbataha)  که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، پیدا کنید. دیگر مکان‌های محبوب و توریستی در فیلیپین برای این منظور عبارتند از: اوسلوب (Oslob)، دونسول (Donsol) و لیگازبی (Ligazby) هستند.

 

راهنمای گرفتن ویزای فیلیپین

 

۷. غواصی در مالاپاسکوآ

مالاپاسکوآ (Malapascua) مملو از ماهی‌های استوایی، سخت پوستان رنگارنگ و کوسه‌های بسیار بزرگ در سرزمین فیلیوین است. به همین دلیل به یکی از معروف‌ترین مقاصد غواصی در این کشور تبدیل شده است. مالاپاسکوآ با ده‌ها سایت غواصی گزینه‌ای بسیار مناسب برای غواصان مبتدی و با تجربه است. با رفتن به یکی از سایت‌های غواصی مالاپاسکوآ می‌توانید از نزدیک با موجودات خیره کننده و باشکوه دریایی آشنا شده و از نزدیک آن‌ها را ببینید. مثلا احتمال رویارویی با انواع موجودات مانند عقرب ماهی، اسب‌های دریایی و ماهی تن زردپر در این مکان‌ها بالا است.

 

۸. تماشای آبشارهای فیلیپین

بدون اغراق می‌توان گفت که فیلیپین به قدری زیبا است که نظیر آن را در هیچ جای دنیا نمی‌توان پیدا کرد. علاوه بر سواحل استوایی، تپه‌های غلتان و دریاچه‌های زلال و شفاف، فیلیپین مملو از آبشارهای متعددی می‌باشد. مهم نیست که از کدام قسمت کشور بازدید می‌کنید، چرا که آبشارهای زیبای فیلیپین در هر قسمت از این سرزمین وجود دارند. البته اغلب آبشارهای زیبای فیلیپین در شهر ایلیگان که به آن «شهر آبشارهای باشکوه» می‌گویند، قرار دارند. از جمله جذاب‌ترین این آبشارها می‌توان آبشار تیناگو که بهترین مکان برای شنا و رفتینگ است یا به آبشار‌های ماریا کریستینا و میمبالوت که مکان‌های عالی برای پیاده‌روی و عکس‌برداری هستند، اشاره کرد.

 

۹. غذاهای سنتی فیلیپین را مزه کنید

فیلیپین غذاهای سنتی و متنوعی را برای گردشگران عرضه می‌کند. به طوری که خوردن غذاهای خیابانی و اصیل فیلیپین به یکی از تفریحات محبوب توریست‌ها در این سفر تبدیل شده است. یکی از متفاوت‌ترین این موارد بالوت نام دارد. این غذای سنتی فیلیپینی از تخم اردک آب پز و بارور شده تهیه می‌شود که در داخل آن جنین اردک تا حدی رشد کرده است. بالوت که به عنوان یک میان وعده غذای خیابانی خورده می‌شود، مورد علاقه مردم محلی است اما اغلب خارجی‌ها از آن می‌ترسند. هر چند بالوت برای ایرانیان گزینه مطلوبی به حساب نمی‌آید اما شما می‌توانید در حین گشت و گذار در خیابان‌های فیلیپین این غذای معروف را از نزدیک تماشا کنید. اگر جرات امتحان کردن آن را دارید، ابتدا باید یک سوراخ کوچک در قسمت بالای پوسته تخم مرغ ایجاد کنید. مقداری نمک و سرکه داخل آن بپاشید، سپس آبگوشت داخل آن را به آرامی میل کنید.

 

۱۰. تجربه سفر از طریق رودخانه زیرزمینی در پورتو پرینسسا

گشت و گذار در فیلیپین بدون سفر از طریق رودخانه زیرزمینی در پورتو پرینسسا (Puerto Princesa)، که یک سایت میراث جهانی یونسکو در پالاوان می‌باشد، ناتمام خواهد بود. این نه تنها بزرگترین رودخانه زیرزمینی جهان است، بلکه یک سفر هیجان انگیز از میان غارهای آهکی غول پیکر نیز به شمار می‌آید. همانطور که قایق شما در آب می‌چرخد، می‌توانید استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌های خیره کننده‌ای را بالای سر خود ببینید. همچنین در این سفر به کلیسای جامع بزرگی خواهید رسید. همچنین در این بازدید می‌توانید از بزرگترین اتاق غار، که محل زندگی ۹ گونه مختلف خفاش است، دیدن کنید.

 

اقامت در بهترین هتل‌های مانیل

 

۱۱. تفریح در جزیره بوراکای

جزیره بوراکای (Boracay Island) هر سال هزاران گردشگر خارجی را به خود جذب می‌کند. بوراکای با داشتن شن‌های نرم و هوای گرم استوایی، مقصدی ایده‌آل برای شبی پر از سرگرمی و هیجان است. نوشیدنی‌ها در این جزیره ارزان بوده و بارها همیشه مملو از گردشگران خوشگذران هستند. چنانچه اهل تفریحات شبانه به همراه موسیقی و رقص هستید، می‌توانید به یکی از کلوپ‌های شبانه در بوراکای بروید و تا طلوع خورشید برقصید.

 

۱۲. در تراس‌های برنج در بانائو پیاده‌روی کنید

بدون شک تراس‌های پلکانی شگفت‌انگیز برنج در بانائو (Banaue) نفس شما را بند خواهد آورد. این مزارع آبشاری بیش از ۲۰۰۰ سال پیش به ‌عنوان راهی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی، در کناره‌های کوه‌ها حک شده‌اند. پس زمینه زیبای تراس‌های برنج برای یک پیاده‌روی به یادماندنی ایده‌آل است. در صورت تمایل می‌توانید یک راهنمای محلی استخدام کنید تا شما را به معروف‌ترین نقاط دیدنی، از جمله منظره زیبای طلوع آفتاب در این منطقه ببرد. علاقه‌مندان می‌توانند ساعت‌ها در میان تراس‌های برنج بانائو زمان بگذرانند. فراموش نکنید که دوربین خود را به همراه داشته باشید، زیرا تراس‌های برنج یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کل کشور فیلیپین هستند.

 

چرا باید با تور فیلیپین به این کشور سفر کنید؟

 

۱۳. سوار جیپنی شوید

شاید به نظر عجیب بیاید اما سوار شدن به وسیله حمل و نقل عمومی فیلیپین از جمله تفریحات محبوب در میان گردشگران این کشور است. جیپنی (Jeepney) نه تنها محبوب‌ترین روش حمل و نقل در فیلیپین است، بلکه گزینه‌ای سرگرم کننده نیز برای توریست‌ها محسوب می‌شود! این اتوبوس‌های رنگارنگ و تزئین‌شده مانند موزه‌های پاپ آرت چرخ‌دار هستند و هر جا که می‌روند جلب توجه می‌کنند. فقط با پرداخت چند سنت، می‌توانید تجربه سفری لذت بخش با جیپنی‌های فیلیپین را داشته باشید.

 

۱۴. رزرو قایق شخصی برای گشت و گذار در پالاوان

تصور کنید چند ساعت با قایق شخصی خودتان در اطراف منطقه بهشتی پالاوان (Palawan) به گشت و گذار بپردازید. در پالاوان کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و بهترین راه برای انجام آنها رزرو یک قایق شخصی است. در این مسیر دریانوردی می‌توانید به تماشای برخی از بهترین جزایر، غارها و سواحل پالاوان مشغول شوید. در این سفر اگر فرصت کافی داشتید به شدت توصیه می‌کنیم از جزیره مار و ساحل ناکپان نیز دیدن کنید.

 

۱۵. به تماشای آتشفشان فعال مایون بروید

بازدید از آتشفشان مایون (Mayon Volcano) یکی دیگر از مواردی است که باید در سفر فیلیپین آن را از دست ندهید. این آتشفشان مقدس و فعال در جزیره لوزون قرار گرفته و فعال‌ترین آتشفشان در فیلیپین محسوب می‌شود. این آتشفشان از اوایل دهه ۱۶۰۰ تا کنون تقریباً ۵۰ بار فوران کرده است. در این بازدید می‌توانید با یک تور‌های مربوطه همراه شده و به سمت پایه آتشفشان بروید. در آنجا محصولات دست ساز محلی توسط روستاییان فروخته می‌شوند. همچنین در قسمت پایه آتشفشان منظره زیبا و کاملی از کوه ارائه می‌شود که برای عکاسی بسیار ایده‌آل است.

 

گردش در بهترین پارک‌های ملی فیلیپین

 

۱۶. از موزه‌های فیلیپین دیدن کنید

آخرین مورد از تفریحات فیلیپین که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، موزه‌گردی است. فیلیپین دارای تاریخچه و میراث غنی بوده و به همین دلیل بازدید از موزه‌ها جزئی از برنامه‌های اغلب گردشگران خارجی محسوب می‌شود. موزه‌گردی به شما امکان می‌دهد تا با فرهنگ و تاریخ فیلیپین از نزدیک آشنا شوید. همچنین به علاقه‌مندان این فرصت را فراهم می‌کند تا نگاهی اجمالی به زندگی فیلیپینی‌ها در دوران مختلف داشته باشید. از جمله جذاب‌ترین موزه‌های فیلیپین عبارتند از:

  • موزه متروپولیتن مانیل (Metropolitan Museum of Manila)
  • گالری هنر ملی در موزه ملی فیلیپین (The National Art Gallery at the National Museum of the Philippines)
  • موزه کالوو (Calvo Museum)
  • موزه کازا مانیل در اینتراموروس (Casa Manila Museum in Intramuros)
  • موزه بالای نگرنسه در سیلای (Balay Negrense in Silay)
  • موزه تاریخ و قوم‌نگاری داوائو در میندانائو (Davao Museum of History and Ethnography in Mindanao)
  • و ....

۳۱ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران