بهترین زمان سفر به فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
بهترین زمان سفر به فیلیپین

با بیش از ۷ هزار جزیره در مساحتی به اندازه ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع، فیلیپین یکی از بهترین مقاصد ساحلی در جهان به حساب می‌آید. اگر شما هم قصد دارید تا از زیبایی‌های این کشور دیدن کنید، باید بهترین زمان سفر به فیلیپین را در نظر گرفته و به این منظور برنامه‌ریزی کنید. ما سعی کرده‌ایم در این نوشته، از جهات مختلف زمان مناسب برای سفر به فیلیپین را ارزیابی کنیم.

 

نگاهی کلی به بهترین زمان سفر به فیلیپین

اگر بخواهیم یک زمان مشخص در طول سال برای شرکت در تور فیلیپین معرفی کنیم، راحت‌ترین جواب آذر تا اواخر بهمن است. زمانی که هوا در بهترین شرایط قرار داشته و امکان انجام تمامی فعالیت‌های توریستی را خواهید داشت. اما در واقعیت، بهترین زمان برای شرکت در تور فیلیپین، به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. شرایط آب و هوایی، فستیوال‌هایی که در این کشور برگزار می‌شود و هزینه سفر به فیلیپین در زمان‌های مختلف سال، از جمله این موارد هستند که سعی کرده‌ایم در چند بخش آن‌ها را مرور کنیم.

عکس: tourradar.com

 

بهترین زمان سفر به فیلیپین از نظر آب و هوایی

همان طور که می‌دانید، فیلپین یک کشور گرم‌سیری بوده و هیچ زمانی از سال، دچار سرما نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین تغییرات آب و هوایی در این کشور، مقدار بارندگی‌هاست که فصول مختلف را از هم جدا می‌کند.

فصل اوج سفر

همان طور که گفتیم، بین ماه‌های آذر تا اواخر بهمن، شرایط آب و هوایی در ایده‌آل‌ترین شکل ممکن قرار دارد. دمای هوا خیلی بالا نیست و همچنین باران به ندرت اتفاق می‌افتد. جاهایی مثل ال نیدو و کورون که از محبوب‌ترین نقاط توریستی در فیلپین هستند، مملو از جمعیت گردشگران شده و خیلی‌ها برای جشن گرفتن سال نو میلادی به آن‌جاها می‌روند.

خنک بودن هوا و بارندگی کم در مجموع کمک می‌کند تا خیلی راحت‌تر بتوانید از سواحل آفتابی جزایر فیلیپین لذت برده و به گردش‌های طبیعت گردی بروید. اما خب، شلوغی این روزها هم چیزی‌ست که حتما باید مد نظر داشته باشید.

 

میراث جهانی یونسکو فیلیپین

عکس: projectlupad.com

 

فصل پشتیبان

اما حتما نیاز نیست که در بهترین شرایط آب و هوایی به فیلیپین بروید. فصل پشتیبان (Shoulder season)  در فیلپین یکی دو ماه قبل و سه ماه بعد از فصل اوج سفر بوده و کمی هوا در آن گرم‌تر است و گاه و بی گاه ممکن است بارانی گذرا را در این ماه‌ها شاهد باشیم. از مزیت‌های سفر در این ایام، خلوت‌تر بودن شهرهای مختلف فیلیپین، ارزان‌تر بودن هزینه‌های سفر به این کشور و استفاده راحت‌تر از امکانات ساحلی به شمار می‌آید.

فصل پشتیبان تا اواخر ماه اردیبهشت جریان داشته و به مرور هر چه به اوایل خرداد نزدیک می‌شویم، بارش‌های فصل بارندگی نیز آغاز می‌شود و به مرور دوباره از اواسط پاییز از بارندگی‌های کاسته شده و دوباره بهترین زمان سفر به فیلیپین فرار می‌رسد.

عکس: expedia.com

 

فصل بارندگی

بر خلاف بعضی از کشورهای گرم‌سیری که فصل بارندگی را با باران‌های پراکنده سر می‌کنند، در بسیاری از نواحی ساحلی، فیلیپین دچار بارندگی‌ها شدید و بعضا طوفان بوده و مقاصد ساحلی در این ایام، اصلا مناسب صفر نیستند. البته اگر فکر می‌کنید این فصل به هیچ وجه برای شرکت در تور فیلیپین مناسب نیست، در اشتباه خواهید بود.

اواسط تابستان، بسیاری افراد به سیارگائو می‌روند تا از موج‌های بلند استفاده کرده و به موج سواری بپردازند. همچنین در نقاط شمال غربی و غرب فیلیپین، بسیاری از جزایر از این طوفان‌ها در امان هستند و در عوض شما با مناطقی سرسبز و زیبا مواجه هستید. در واقع این مدت برای آن‌هایی که به مناطق مرتفع فیلپین می‌روند و می‌خواهند از دشت‌ها، آبشارها و چیزهایی از این قبیل دیدن کنند، فرصتی مناسب خواهد بود. مخصوصا که سفر در فصل بارندگی به فیلپین، بسیار ارزان خواهد بود.

 

کارهایی که باید در فیلیپین انجام داد

عکس: saltinourhair.com

 

بهترین زمان سفر به فیلیپین از نظر فستیوال‌ها

یکی از بهترین زمان‌هایی که می‌توانید به فیلپین بروید، در ماه می و در اواخر فصل پشتیبان است که فستیوال یک ماهه ماگایون در لپگازپی برگزار می‌شود. این شهر بزرگ و زیبا در طول یک ماه به یک کارناوال بزرگ بدل شده و هر شب، بازارهای شبانه و شلوغ، موسیقی زنده و پارتی‌های بزرگ را میزبانی می‌کند و حسن ختامی عالی برای فصل گردشگری در فیلیپین به حساب می‌آید.

از طرف دیگر، بسیاری از افراد که می‌خواهند در بهترین زمان سفر به فیلیپین به این کشور بروند، می‌توانند روزهای کریسمس و سال نو میلادی را به این منظور انتخاب کرده و در کنار تفریحات آبی، لذت بردن از مقاصدی همچون ال نینو و بسیاری فعالیت دیگر، از دکورهای کریسمسی و آتش بازی شب سال نو نیز استفاده کنند. در مجموع فیلیپین هر ساله میزبان برنامه‌ها و فستیوال‌های بسیاری است که خیلی از آن‌ها می‌توانند، دلیلی عالی برای سفر به این کشور محسوب شوند.

عکس: aljazeera.com

 

بعضی از مهم‌ترین برنامه‌ها و فستیوال‌های کشور فیلیپین به شرح زیر هستند:

  • فستیوال سینولوگ (Sinulog)و آنتی آتیهان   (Ati-Atihan)که به صورت همزمان در سومین یکشنبه ماه ژانویه برگزار می‌شوند.
  • فستیوال دیناگیانگ (Dinagyang)، تاریخ برگزاری در چهارمین هفته آخر ماه ژانویه
  • پناگبنگا (Panagbenga)، تاریخ برگزاری در ماه فوریه
  • فستیوال موریونِس (Moriones)، تاریخ برگزاری به مدت یک هفته در ماه مارس یا آوریل
  • فستیوال پاهیاس (pahiyas) ، تاریخ برگزاری پانزدهم ماه می
  • فستیوال پینتادوس کاسادایان (Pintados-Kasadayan)، تاریخ برگزاری ۲۹ ماه ژوئن
  • فستیوال سیرونگ (Sirong)، تاریخ برگزاری پانزدهم ماه آگوست
  • فستیوال مَسکارا (Masskara)، تاریخ برگزاری ماه اکتبر
  • فستیوال فانوس‌های غول آسا، تاریخ برگزاری یک هفته قبل از عید کریسمس

عکس: rappler.com

 

بهترین زمان سفر به فیلیپین از نظر هزینه‌ها

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که گردشگران برای برنامه‌ریزی جهت سفر خود به آن توجه می‌کنند هزینه‌های سفر به مقصد مورد نظر است. رفتن به فیلیپین همانند سایر مقاصد گردشگری در روزهای پر توریست سال گران‌تر خواهد بود. چرا که در این روزها هتل‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و همچنین مغازه‌داران قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند. بدون شک اگر روزهای اوج سفر را انتخاب کنید، نه تنها با فیلیپین شلوغ اما خوش آب و هوا مواجه خواهید شد، همچنین باید هزینه‌های بیشتری را نیز برای این سفر پرداخت کنید. اگر هم که روزهای کریسمس و منتهی به سال نو میلادی را برای شرکت در تور فیلیپین انتخاب کنید، گران‌ترین زمان ممکن به این کشور خواهید رفت.

بهترین زمان سفر به فیلیپین از نظر اقتصادی، فصل پیشتیبان است. با توجه به این که شرایط آب و هوایی مناسب بوده و هزینه‌ها نیز سر به فلک نمی‌کشد، همه چیز برای داشتنی سفر جذاب و خاطره‌انگیز مناسب خواهد بود. البته در نهایت، باز هم هدف و سلیقه شما مورد نظر است. همان طور که گفتیم، بعضی از مناطق فیلپین، حتی برای سفر در فصل بارانی نیز مناسب هستند و در این ایام، هزینه‌های سفر به این کشور، بسیار پایین خواهد بود.

 

چرا فیلیپین باید مقصد بعدی سفر شما باشد

عکس: pinterest.com

 

بهترین زمان سفر به فیلیپین برای انجام فعالیت‌های آبی

برای بسیاری از گردشگران، انجام تفریحات آبی، رفتن به غواصی، اسنورکلینگ و گشت‌های دریایی، مهم‌ترین دلیل برای شرکت در تور فیلیپین خواهد بود. اما اگر قصد چنین فعالیت‌هایی را دارید، بهتر است چه زمانی را برای سفر به فیلیپین انتخاب کنید؟ بدون شک روزهای اوج سفر، شما می‌توانید، بدون هیچ مشکلی، تمامی فعالیت‌های آبی را به انجام برسانید. با این حال، فصل پشتیبان نیز به این منظور مناسب بوده و بارندگی‌های پراکنده را نیز می‌توان از سر گذراند.

اما به هیچ وجه نباید در فصل بارانی به فیلیپین بروید. همان طور که گفتیم، در این روزها، جدا از بارندگی‌های زیاد، فیلپین درگیر طوفان‌های گاه و بی گاه نیز می‌شود و به هیچ وجه شرایط برای غواصی و اسنورکلینگ مهیا نیست و خیلی از شرکت‌ها نیز، گردش‌های دریایی خود را برگزار نمی‌کنند. برای بازدید از مناطق طبیعی همچون مزارع پلکانی برنج، دره‌های سرسبز یا دهکده‌های تاریخی، محدودیت کم‌تری وجود دارد و در برخی موارد، فصل بارانی، زمان بهتر و سرسبزتری برای تماشای مناظر این نقاط فیلپین محسوب می‌شود.

عکس: pinterest.com

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 06 دی 1402)

نظرات کاربران