بهترین سوغات فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
بهترین سوغات فیلیپین

فیلیپین یک مقصد ایده آل، برای گذراندن تعطیلات است. یکی از بهترین راه‌ها برای بازگرداندن تکه‌ای از خوشی‌های سفر، همراه آوردن سوغات فیلیپین به خانه است. جالب است بدانید این کشور، بهشتی برای خریداران به شمار می‌آید و  طیف گسترده‌ای از محصولات با قیمت مناسب در اینجا به استقبالتان می‌آیند.

 

آشنایی با بهترین سوغات فیلیپین

حقیقت این است که هر شهر یا استانی در این کشور، محصول یا نماد مخصوص به خود را داراست. اما بسیاری از گزینه‌های پرطرفدار نیز وجود دارند که در اغلب مناطق در دسترسند. در سفر با تور فیلیپین در خواهید یافت که از مراکز خرید گرفته تا فروشگاه‌های خرده‌فروشی محلی، کالاهای جذاب و متنوع بسیاری را ارائه می‌دهند. ما نیز در ادامه، به معرفی برخی از محبوب‌ترین اقلام برای خرید سوغات فیلیپین خواهیم پرداخت:

 

مروارید فیلیپینی 

دریاهای فیلیپین، سرشار از منابع طبیعی از جمله مروارید هستند. مرواریدهای دریای جنوبی به دلیل درخشندگی‌شان، زیباترین مرواریدهای دنیا محسوب می‌شوند. این مرواریدهای طلایی و سفید، در گریدهای مختلف در فیلیپین موجودند و بسیار باکیفیت و مقرون به صرفه‌اند. گفتنی است این جواهرات، به طور طبیعی در مکان‌هایی در میندانائو و پالاوان پرورش داده می‌شوند.

مرواریدها یک هدیه دوست داشتنی و یکی از بهترین سوغات فیلیپین به شمار می‌آیند. شما می‌توانید آنها را به صورت خام یا صیقلی، از یک غواص بومی در کنار ساحل یا از یک جواهرفروشی خریداری نمایید. مزارع مروارید در استان پالاوان، شعب فروشگاه مشهور Jewelmer در نقاط مختلف کشور، مرکز خرید Greenhills در مانیل و مرکز خرید Abreeza، از بهترین مکان‌ها برای خرید در فیلیپین مروارید هستند.

 

میراث جهانی یونسکو فیلیپین

عکس: holidify.com

 

انبه خشک فیلیپین

انبه‌های خشک، از بهترین سوغات فیلیپین بوده و می‌توانید آنها را در سوپرمارکت ها ،مغازه‌های محلی و فروشگاه‌های مواد غذایی سراسر کشور پیدا کنید. این تکه‌های انبه رسیده سرشار از ویتامین هستند، جویدن آنها آسان است و خوردن آنها بعنوان میان ‌وعده در هر زمانی از روز می‌تواند لذت‌بخش باشد.

عکس: bestofasia.ch

 

گیتار فیلیپین

فیلیپینی ها مردمانی اهل موسیقی هستند و اگر می‌خواهید هنر و فرهنگ این کشور را با خود به خانه ببرید، چه گزینه‌ای بهتر از ادوات موسیقی نظیر گیتار؟ این اقلام دست ساز در انواع مختلف (گیتار الکتریک، گیتار آکوستیک و غیره)، جذاب‌ترین سوغات فیلیپین محسوب می‌شوند و آنها را در هر گوشه و کنار شهر سبو با کیفیتی بالا خواهید یافت.

نوازندگی با این سازها، شما را به یاد بعد از ظهرهای آرام در ساحل و روزهای بی دغدغه زیر آفتاب در سفر با تور فیلیپین می‌اندازد و جذابیت‌های استوایی را برایتان به ارمغان می‌آورد. بعلاوه این گیتارهای چند رنگ، به راحتی در چمدانتان جا می‌شوند. آنها را می‌توان در فروشگاه‌های محلی و فروشگاه‌های سوغاتی در سراسر کشور یافت.

عکس: tripzilla.com

 

مربای اوبه هالایا

این گزینه، یک سوغات فیلیپینی کلاسیک است و توصیه می‌کنیم این مربای خوشمزه بنفش را برای اضافه کردن به تمام دسرهای‌تان به خانه ببرید. این مربا را می‌توان به کیک، کروسانت، پای، کلوچه، نان و غیره اضافه کرد. گفتنی است شهر باگیو، مرباهایی باکیفیت از این نوع را ارائه می‌دهد. کافه K&L در امتداد خیابان Katipunan در شهر کزون نیز، به خاطر سرو این مربا همراه خوراکی‌هایش شهرت دارد. همچنین برندهای مختلفی در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های سراسر کشور از این گزینه جذاب را خواهید یافت.

 

کارهایی که باید در فیلیپین انجام داد

عکس: filamanila.com

 

قهوه فیلیپین

با یک فنجان قهوه دم کرده فیلیپینی و با خاطرات سفر با تور فیلیپین، از خواب بیدار شوید. قهوه این کشور، به طرز شگفت آوری خوشمزه و قوی است و بهترین آنها را می‌توانید در منطقه باتانگاس بیابید.

البته فیلیپین مناطق زیادی دارد که صدها سال در کشت قهوه مهارت داشته‌اند. برندهای قهوه Kape Barako و Kopi Luwak، هدایای عالی بوده و در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های محلی در دسترسند. این گزینه‌ها می‌توانند برای دوستان قهوه دوست، همکار یا شاید حتی رئیستان، بهترین سوغات فیلیپین محسوب شوند.

عکس: coffeeaffection.com

 

صنایع دستی فیلیپین

صنایع دستی فیلیپینی، از سبدهای حصیری گرفته تا کنده کاری‌های چوبی، سنت‌ها و توانایی‌های بالای صنعتگران بومی در سراسر کشور را به نمایش می‌گذارند. این اقلام، بهترین سوغات فیلیپین برای عزیزانتان به شمار می‌آیند که روحی زیبایی شناس داشته و به آثار هنری علاقمندند.

گفتنی است صنایع دستی چوبی، در شهر کزون محبوبیت خاصی دارند. صنعتگران انواع مختلفی از محصولات چوبی از جمله قاشق، کاسه، آباژور، جعبه و غیره را تولید می‌کنند. علاوه بر این، اکسسوری‌ها و اقلام دکوراسیون و مجسمه‌های چوبی نیز هدایایی عالی برای خرید محسوب می‌شوند. سونگکا نیز، یک بازی رومیزی محلی است که از صدف و تخته قایقی چوبی سخت تشکیل شده است. از طرفی مدل‌های چوبی درختان نارگیل، کفش‌ها، ماهی‌ها، اسباب‌بازی‌ها، آدمک‌ها و پایه‌های خودکار بسیار زیبا بوده و به راحتی  قابل حمل هستند. اکثر محصولات چوبی، از چوب‌های سخت گرمسیری مانند اقاقیا، و ماهون و یا نارگیل ساخته می‌شوند. در نهایت برای خرید بهترین نمونه‌های این آثار، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه‌های Celestial Arts Inc، Surety Craft International و فروشگاه Countryside Furniture بزنید.

عکس: arrivalguides.com

 

سالاکوت فیلیپین

اگر می‌خواهید کلاه سنتی را بعنوان سوغات فیلیپین برای عزیزانتان خریداری کنید، بهتر است از سالاکوت غافل نشوید. البته این کلاه‌های دستبافت مخروطی شکل در سراسر آسیای جنوب شرقی رایج هستند و سالاکوت، نسخه مخصوص فیلیپینی این کلاه بومی است.

این اقلام در اندازه‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و از سر، صورت و گردن در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند. در واقع بهترین گزینه برای زمانی هستند که در فضای باز مشغول تفریح، پیک نیک و یا کار هستید. بعلاوه قیمت‌هایی مناسب دارند و به راحتی قابل حمل هستند. می‌توانید سالاکوت موردنظرتان را از طریق فروشگاه‌های آنلاین محلی در فیلیپین و فروشگاه‌های سوغاتی نزدیک به جاذبه‌های گردشگری خریداری کنید. شنبه بازار سالسدو (مانیل)، بازارهای محلی و سوپر مارکت‌ها نیز از بهترین مکانها برای خرید این کلاه‌های دوست داشتنی به شمار می‌آیند.

 

چرا فیلیپین باید مقصد بعدی سفر شما باشد

عکس: tripzilla.com

 

اسباب بازی جیپنی

جیپنی‌ها، یکی از روش اصلی حمل و نقل در اکثر شهرهای فیلیپین بوده و البته در روستاها، از آنها برای حمل کالا از مزارع به بازار استفاده می‌شود. باید گفت بازدید از این کشور، بدون جیپنی سواری هرگز کامل نمی‌شود!

جیپنی‌ها، در واقع جیپ‌های نظامی بازسازی شده از جنگ جهانی دوم هستند. امروزه این وسایل نقلیه با رنگ‌های تند رنگ آمیزی شده و با پرچم‌ها، برچسب‌ها و وسایل فلزی تزئین می‌شوند. از آنجایی که شما نمی‌توانید یک جیپنی را به خانه ببرید، جیپنی اسباب بازی می‌تواند یک سوغات فیلیپین عالی برای کودکانتان محسوب شود. می‌توان این مدل‌های مینیاتوری بسیار محبوب را، از هر فروشگاه محلی یا اسباب بازی ‌فروشی در سراسر کشور خریداری کرد.

عکس: ebay.ph

 

ماسک‌های جشنواره در فیلیپین

فیلیپین، یک کشور غنی از لحاظ فرهنگی است. فستیوال‌های متعددی در سراسر سال، با شور و شوق و هیاهو جشن گرفته می‌شوند. برخی از این فستیوال‌های فیلیپین عبارتند از جشنواره ماسکارا، روز مانیل (ژوئن)، جشن ناصری سیاه (ژانویه) و موارد دیگر.

 اما حقیقت این است که ماسک‌ها، بخش مهمی از هر جشنواره به شمار می‌آیند. این اقلام رنگارنگ بوده ودر اندازه‌ها و شکل‌های مختلف ارایه می‌شوند. این ماسک‌ها یکی از بهترین سوغات فیلیپین و یادآور فرهنگ و هنر این ملت هستند. می‌توانید این گزینه‌های زیبا را در مراکز خرید، فروشگاه‌های محلی و فروشگاه‌های توریستی، به ویژه در فصول جشنواره پیدا کنید.

عکس: holidify.com

 

بانیگ فیلیپین

بانیگ‌ها، حصیرهای دستبافتی هستند که از برگ‌های خشک شده علف دریایی ساخته می‌شوند و یک سوغات فیلیپینی محبوب به شمار می‌آیند. بافندگان، علف‌های خشک شده را با رنگ‌های زنده رنگ آمیزی می‌کنند و آنها را در طرح‌های زیبا می‌بافند.

فیلیپینی‌ها، از آنها برای زیرانداز و در برخی موارد برای تزئین دیوارها استفاده می‌کنند. بانیگ همچنین به موادی برای تهیه کیف، دمپایی، کیف و حتی کاور لپ‌تاپ بدل شده است. گفتنی است مردمان محلی Basey، برای امرار معاش این اقلام را تولید می‌کنند. و مغازه‌های صنایع دستی در هر نقطه از کشور، اقلام بانیگ را به فروش می‌رسانند.

 

مهم‌ترین جزایر توریستی فیلیپین

عکس: woven.ph

 

پارچه و منسوجات فیلیپین

پارچه‌های اصیل تولید شده در فیلیپین، بسیار زیبا و باکیفیت هستند. پینا، از گیاه آناناس تهیه می‌شود و پارچه آن شفاف و نرم است. پارچه‌های باتیک نیز پرطرفدارند و رنگ‌ها و طرح‌های جذابی را ارائه می‌دهند. برخی دیگر از پارچه‌های دستباف محلی عبارتند از: پارچه هابلون، پارچه آباکا، پارچه اینابل و غیره.

می‌توانید بعنوان سوغات فیلیپین، پارچه یا وسایل تهیه شده از منسوجات دست بافت نظیر کیف، روسری، لباس، حوله، کیف پول و غیره را خریداری کنید. در این رابطه گالری پارچه Anthill ، شرکت Townes، فروشگاه Home Fabrics Manila و فروشگاه Rochas، بهترین مکان‌ها برای خرید پارچه و اقلام تهیه شده از منسوجات فیلیپین به شمار می‌آیند. 

عکس: barongwarehouse.com

 

شکلات فیلیپین

در انتها شاید بتوان گفت شکلات‌ها، دوست‌داشتنی‌ترین سوغات فیلیپین هستند. این کشور، به دلیل تولید شکلات‌های باکیفیت و خوشمزه با طعم‌های محلی نیز شهرت دارد. برخی از معروف‌ترین برندها عبارتند از Auro Chocolate، Theo & Philo و Malagos.

همچنین tablea، یک نوشیدنی شکلاتی است که از کاکائو تهیه می‌شود و می‌توان آنرا با شیر یا آب مخلوط کرد. اگر عاشق شکلات هستید، قبل از بازگشت از تور فیلیپین به این گزینه نیز فکر کنید و برای خرید بهترین‌ها، به فروشگاه‌هایی نظیر True Chocolate، Kultura Filipino وMegabites Chocolate Confections سر بزنید.

 

۵ تم‌پارک فوق‌العاده جذاب فیلیپین

عکس: plnmedia.com

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۰ فروردین ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 05 مهر 1402)

نظرات کاربران