بزرگترین و زیباترین جزایر فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
بزرگترین و زیباترین جزایر فیلیپین

فیلیپین کشوری زیباست که از بیش از ۷ هزار جزیره‌ی کوچک و بزرگ تشکیل شده که بعضی از آن‌ها، از زیباترین‌ها در دنیا به حساب می‌آیند. در واقع اقامت در جزایر فیلیپین یا گشت و گذار در میان این جزایر، خود، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های تفریحی‌ست که می‌توانید در سفر به فیلیپین انجام برسانید. اما اگر این سوال برایتان پیش می‌آید که بزرگ‌ترین و زیباترین جزایر این کشور کدام‌ها هستند، در این نوشته به جواب این سوال خواهیم رسید.

 

جزایر پانگاسینان

اولین گزینه در لیست امروزمان، در واقع یک جزیره نه، بلکه مجموعه‌ای از صدها جزیره است که تحت عنوان پارک ملی پانگاسینان (Pangasinan) در غرب لوزون است و اگر بخواهید در تور فیلیپین به آن‌جا بروید، تورهای داخلی متعددی برای شرکت وجود دارند. این مکان نه تنها یکی از زیباترین نقاط این کشور بلکه جایی عالی برای جزیره گردی به حساب می‌آید. جایی که ۱۲۴ جزیره‌ی دیدنی و سواحلی استثنایی را در خود داشته و محلی بسیار خوب برای غواصی و اسنورکلینگ نیز محسوب می‌شود.

از دیگر فعالیت‌هایی که در جزایر پانگاسینان می‌توانید به سراغشان بروید، کایاک سواری، ورزش‌های آبی، زیپلاین، پاراگلایدین و خیلی فعالیت‌های این چنینی است و برای افراد ماجراجو، گزینه‌ای فوق‌العاده است. یکی از تورهای محبوب داخلی که در جزایر پانگانسیان برگزار می‌شود، تور بازدید از کلیساهای تاریخی این منطقه است که بعضی از این کلیساها، قدمت چند صد ساله دارند.

 

۱۵ نقطه عالی برای اکوتوریسم در فیلیپین

عکس: worldhomeideas.blogspot.com

 

کورون

جزیره کورون (Coron) در پالاوان، یکی از مهم‌ترین جزایر فیلیپین و یکی از مقاصد اصلی توریستی در این کشور به حساب می‌آید. کورون در میان مجموعه‌ای از جزایر فوق‌العاده زیبا واقع شده و از گذشته‌ به خاطر آب کریستالی و سواحل شگفت‌انگیزش معروف بوده است. کورون البته با توجه به داشتن ریزور‌ت‌های لوکس و جذاب، مکانی بسیار خوب برای اقامت خانوادگی یا برای سفر ماه عسل نیز هست. از جمله زیبایی‌های جزیره کورون می‌توان به دریاچه‌های کوچک و کریستالی در داخل جزیره، مناطق صخره‌ای و مکان‌های مختص اسنورکلینگ اشاره کرد.

فراموش نکنید که دنیای زیر آب کورون، و البته بعضی دیگر از جزایری که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، به اندازه جاذبه‌های روی خشکی یا حتی فراتر از آن‌ها، زیبا هستند. البته در کرون امکان غواصی درون یک کشتی غرق شده قدیمی را نیز دارید. این مکان از جمله سایت‌های غواصی معروف فیلیپین به حساب می‌آید و تورهای متعددی برای آن‌جا برگزار می‌شود.. در نهایت جزیره گردی و شرکت در تورهای مختلف را نیز از یاد نبرید که در اطراف کورون، چندین نقطه زیبا به جذاب برای دیدن وجود دارد.

عکس: vacationhive.com

 

النیدو

النیدو در خلیج باکوییت و در یکی از استان‌های فوق‌العاده زیبای فیلیپین، پالاوان قرار گرفته است. اگر چه خیلی‌ها النیدو را به جزیره‌ی بزرگ و اصلی‌اش می‌شناسند، اما این اسم به مجموعه‌ای از جزایر فیلیپین در پالاوان گفته می‌شود که بسیاری آن‌جا را زیباترین نقطه در تمام کشور می‌دانند.

النیدو مجموعا دارای ۴۵ جزیره کوچک و بزرگ است که بسیاری از آن‌ها را صخره‌های بزرگ و سبز و سواحلی دنج و رویایی تشکیل داده و مرجان‌های دریایی، باعث شده‌اند تا آبی کریستالی و جذاب را در آن‌جا مشاهده نمایید. النیدو برای غواصی، قایق سواری، پدل بوردینگ و غواصی، یکی از بهترین نقاط بر روی تمام این کره‌ی خاکی به حساب آمده و البته برای جزیره گردی نیز، همیشه قایق‌های زیادی هستند که شما را به ماجراجویی در میان جزایر کوچک و بزرگ این منطقه ببرند.

 

۵ تم‌پارک فوق‌العاده جذاب فیلیپین

عکس: projectlupad.com

 

سبو

جزیره سبو (Cebu) یکی دیگر از زیباترین جزایر فیلیپین است که به سواحل سفید رنگ و بزرگ و البته اکوسیستم رنگارنگ زیر آب خود معروف بوده و هر ساله تعداد بسیار زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند. سبو با توجه به این که از بعضی دیگر از مقاصد گردشگری در این لیست، بزرگ‌تر و مجهز‌تر است، از جمله پربازدیدترین جزایر این کشور نیز به حساب می‌آید و حتی دارای فرودگاه اختصاصی بزرگ نیز هستد.

ناگفته پیداست که از مهم‌ترین فعالیت‌ها در این منطقه غواصی و اسنورکلینگ است و این به خاطر مناطق مرجانی بی‌نظیری‌ست که در اطراف سبو وجود دارد. با این حال، رفتن به جزایر کوچک و دیدنی اطراف سبو همچون بانتایان یا کاموتس و همچنین دیدن از آبشار کاواسان که از مهم‌ترین آبشارهای فیلیپین به حساب می‌آید نیز، از دیگر جاذبه‌های این جزیره به حساب می‌آیند.

عکس: sugbo.ph

 

بوراکای

بوراکای (Boracay) نیز از جمله پربازدیدترین جزایر فیلپین است که جاذبه‌های متعدد طبیعی و مراکز  تفریحی مختلف را در خود دارد. این جزیره حدودا ۳۰۰ کیلومتر از جنوب مانیل دور است و اگر چه خیلی بزرگ نیست، با این حال ۱۷ ساحل فوق‌العاده زیبا دارد که هر کدام ویژگی‌ها و زیبایی‌های منحصر به خود را دارند.

بوراکای از آن جزیره‌هایی است که برای که برای آفتاب گرفتن، کسب آرامش، قایق سواری و اقامت در هتل‌های لوکس ساحلی ایده‌آل است و نه تنها برای سفرهای دو نفره، حتی برای سفرهای خانوادگی نیز، مقصدی عالی به نظر می‌آید. سواحل بزرگ و سفید رنگ، آب شفاف، مرجان‌های دریایی زیبا و امکانات کافی برای انجام تفریحات مختلف از جمله کایت سورفینگ، پاراسیلینگ، موج سواری و ... در آن‌جا مهیاست و می‌توانید سفری خاطره‌انگیز را به این جزیره دیدنی داشته باشید.

 

سفر به سواحل خیره کننده ال نیدو فیلیپین

عکس: lindagoeseast.com

 

سیارگائو

اما اگر قصد دارید به جزیره‌ای کوچک اما رویایی در فیلیپین سفر کنید که امکان موج سواری در آن‌جا را هم داشته باشید، حتما باید به سیارگائو (Siargao) بروید. این جزیره به شکل یک قطره اشک در نقشه دیده می‌شود و در میان جزایر فیلیپین به پایتخت موج سواری شهرت دارد. دور تا دور جزیره را ساحلی سفید رنگ و زیبا احاطه کرده و موج‌هایی عالی در بیش‌تر طول سال، آن‌جا را مهیای موج سواری می‌کند، تا حدی که بسیاری از ورزشکاران و علاقه‌مندان به این رشته، از سراسر دنیا به سیارگائو می‌آیند.

البته از زیبایی‌های دیگر سیارگائو می‌توان به مناطق جنگلی دیدنی، استخرهای طبیعی با آب شفاف و البته جنگل مانگرو اشاره کنیم. اگر قصد انجام موج سواری را دارید، چندین باشگاه مختلف در سیارگائو هستند که هم امکانات لازم را در اختیارتان می‌گذارند و هم آموزش‌های اولیه را به شما می‌دهند. فراموش نکنید که در سفر به سیارگائو، حتما به سراغ رستوران‌های معروف این جزیره رفته و غذاهایی دریایی خوشمزه فیلیپینی میل کنید، از استخر صخره‌ای دیدن کرده و از آن‌جا در آب کریستالی این دریاچه کوچک شیرجه بزنید و سوار بر قایق به دیدن غاز سوهوتون بروید.

عکس: jonnymelon.com

 

بوهول

یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت بوهول (Bohol) و همچنین وجه تمایز آن بین جزایر فیلیپین، تپه‌های شکلاتی آن است که تپه‌هایی کم ارتفاع و جدا از هم هستند که فرمی خاص و منحصر به فرد را شکل داده‌اند. بوهول بخشی از ۷۵ جزیره است که یکی از استان‌های مهم فیلیپین را شکل می‌دهد و در این بین، اگر چه جزو جزایر کوچک این مجموعه به حساب می‌آید اما از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در کل کشور است.

البته بوهول از نظر تنوع سواحل، امکانات تفریحی و حتی هتل‌های متنوع، جزو بهترین‌هاست و در کنار آن‌ها می‌توانید از جاهایی دیدنی همچون رودخانه بولوک نیز دیدن کرده و حتی تورهای کروز سواری داخل رودخانه را تجربه نمایید. به طور کلی، بوهول از جمله مقاصد بسیار متنوع در فیلیپین است و از همین روست که جزو پربازدیدترین‌ها نیز به حساب می‌آید. همچنین شما می‌توانید، در مناطق روسیایی بوهول به سراغ جنگل مصنوعی بیلار بروید که یکی از جاهای خاص در فیلیپین بوده و مکانی عالی برای عکاسی است. همچنین، وجود تپه‌های مختلف، امکان کوه‌پیمایی و تماشای مناظر زیبا از این مناطق مرتفع را به شما می‌دهند.

 

سفر به بهترین مقاصد ساحلی فیلیپین

عکس: hotels.com

 

منبع

۰۴ آبان ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 16 آبان 1402)

نظرات کاربران