زیباترین فستیوال‌های فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
زیباترین فستیوال‌های فیلیپین

 اصلا مهم نیست چه ماهی از سال با تور فیلیپین به این کشور سفر کنید، در تمام طول سال فستیوال‌های فصلی متنوعی در فیلیپین برگزار می‌شود که می‌توانید با شرکت در آن‌ها نهایت لذت را ببرید. شما در این کشور حتی فستیوال‌هایی وجود دارد که یک ماه و یا بیشتر هم طول می‌کشند. حتی برخی از این فستیوال‌ها تحت تاثیرات دوره استعمار اسپانیا در دهه ۱۵۰۰ تغییرات زیادی به خود دیده‌اند. جشنواره‌های فیلیپینی بر دو مقوله مذهب و تاریخ استوار هستند.

 

فستیوال Sinulog

جشنواره سینولگ به بزرگداشت فرهنگ و مذاهب کشور در نقاط مختلف فیلیپین و با مدیریت دولت محلی برگزار می‌شود. این رویداد با رقص و آوازهای خیابانی و پوشیدن لباس‌های سنتی برپا می‌شود. Catholic Santo Niño مرکز این جشن بزرگ بوده و مراسم رقص آن نیز به بزرگداشت تاریخ مسیحیت در فیلیپین می‌پردازد. در این روز کل مردم به خیابان‌ها می‌آیند و رژه‌روندگان با لباس‌های بسیار زیبا به رقص و پایکوبی می‌پردازند. این جشنواره همه ساله در سومین یکشنبه ژانویه برپا می‌شود.

 

فیلیپین سرزمین شگفتی‌ها ؛ حکایت مردم یاکان در جزیره باسیلان

 

 

فستیوال Sinulog

 

 

جشنواره Ati-Atihan

یکی دیگر از جشن‌های فیلیپین که به سنتو نینو مربوط می‌شود جشنواره آنتی-آتیهان است که در طی آن مردم با لباس‌های سنتی و مبدل و با چهره‌هایی سیاه به خیابان‌ها می‌آیند. شرکت‌کنندگان در رقص و رژه حرکاتشان را با صدای طبل هماهنگ می‌کرده و یکپارچگی زیبایی را به نمایش می‌گذارند. اگر شانس شرکت در این جشنواره را دارید حتما به آن ملحق شوید و از جوی کاملا فیلیپینی و اصیل لذت ببرید. این جشنواره آنقدر مهم است که گردشگران علاقه‌مند به فرهنگ و رسوم و همچنین عکاسان برای تماشا به فیلیپین سفر می‌کنند.

 

 

جشنواره Ati-Atihan

 

 

فستیوال Dinagyang

جشنواره دیناگیانگ یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های کل کشور است که برای برگزاری‌اش از چند ماه قبل برنامه‌ریزی می‌شود. این زمانی‌ست که ایلوئیلو میزبانی بزرگ‌ترین جشنواره‌ها را کرده و هر چیزی را به جشنواره‌ای بزرگ در فضای آزاد تبدیل می‌کند که همه به آن دعوت هستند. تمام خیابان‌ها و پیاده‌روها محل غذاهای خوشمزه محلی می‌شود و رقابت سخت و تنگاتنگی بین مدارس در می‌گیرد. این جشنواره به عنوان خواهر کوچک‌تر آنتی-آتیهان نوعی جشن اسپانیایی قلمداد می‌شود. شما می‌توانید به خوبی ترکیبات فرهنگی که در طی سالیان متمادی صورت گرفته را به خوبی در طول مراسم حس کنید. این جشنواره در آخرین آخرهفته ژانویه برگزار می‌شود.

 

نکاتی که در اولین سفر به فیلیپین باید بدانید

 

 

فستیوال Dinagyang

 

 

جشنواره Panagbenga

پاناگبنگا یکی از جشنواره‌های فیلیپین است که به مدت یک ماه در فوریه ادامه می‌یابد. در حالی که در این ماه گل‌ها شکوفا شده و زمین به حالتی زیبا در می‌آید اما این بزرگداشت برای یادبود زلزله مرگبار سال ۱۹۹۰ در لوزون برپا می‌شود. شناورهای زیبایی که گل‌آرایی‌های چشم‌گیر طراحی شده‌اند خیابان‌های باگیو را به تسخیر خودشان در می‌آورند. شما در طول این جشواره از تماشای رقص‌های گروهی هماهنگ و لباس‌های سنتی و زیبا لذت خواهید برد.

 

 

جشنواره Panagbenga

 

 

فستیوال Moriones

این جشن به مدت یک هفته در شهر Marinduque برگزار می‌شود. این جشنواره برای بزرگداشت سنت Longinus کسی که چشمانش با خون عیسی شفا گرفت برپا می‌شود. از آن‌جایی که فیلیپینی‌ها در طول هفته مقدس اغلب کار نمی‌کنند اکثر آن‌ها در طول مراسم‌ها حضور به عمل می‌آورند. Moriones نیز به مردمی گفته می‌شود که لباس‌های سربازان رومی را می‌پوشند و در خیابان‌ها به ایجاد سر و صدا و ترساندن بچه‌ها می‌پردازند. در واقع این نمایش اشاره به سربازانی دارد که در جستجوی لنگینوس بودند. سردسته این سربازان نیز کسی بود که عیسی را به صلیب کشیده بود.

 

۱۰ موزه‌ی هنرهای معاصر فیلیپین که در سفر به مانیل می‌توانید از آنها بازدید کنید

 

 

فستیوال Moriones

 

 

جشنواره Pahiyas

این فستیوال در ۱۵ ماه می و در لوکبان فیلیپین انجام می‌پذیرد. در این جشن مردم محلی خانه‌هایشان را با رنگ‌های تند و شاد رنگ‌آمیزی می‌کنند. به علاوه چون این جشنواره برای شکرانه برداشت محصول برپا می‌شود مردم برای تزئین خانه‌ها از گیاهان و سبزیجات استفاده می‌کنند. مردم می‌توانند بدون پرداخت پول سبدهای سبزیجات را از روی دیوارها بردارند و پولی برای آن‌ها پرداخت نکنند. به علاوه در کنار شادی و پایکوبی بخش فروش محصول هم دایر خواهد بود.

 

 

جشنواره Pahiyas

 

 

فستیوال Masskara

این جشن را مردم شهر باکلد برای تاکید بر لبخند برگزار می‌کنند. Mass در فیلیپینی به معنی جمعیت و kara نیز صورت ترجمه می‌شود. در طول جشنواره مردم ماسک‌های زیبا، خندان و آراسته به گل و پروانه به صورت می‌زنند. شما با شرکت در این فستیوال بیست روزه می‌توانید از رقص و نوشیدنی‌های خوشمزه لذت ببرید. در طول جشن مردم تشویق می‌شوند تا برداشت ناموفق فصل شکر و مشکلات اقتصادی را به دست فراموشی بسپارند. به علاوه آنان این جشن را به عنوان راهی برای فرار از شکست می‌بینند. برداشت شکر برای مردم این شهر بسیار مهم است زیرا به عنوان محصول اصلی منطقه در کل کشور شهرت فراوانی دارد.

 

۸ استراحتگاه فوق‌العاده‌ی ساراگوئه فیلیپین برای گذراندن روزهایی رویایی

 

 

فستیوال Masskara

۱۷ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران