زیباترین شهرهای فیلیپین را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
زیباترین شهرهای فیلیپین را بشناسید

فیلیپین با داشتن شهرهای تاریخی، سواحل ماسه سفید، آب و هوای گرمسیری و مناظر متنوع، توانسته خیلی سریع به رقیبی سرسخت برای مناطق گرم گردشگری مانند تایلند و اندونزی تبدیل شود. این کشور با داشتن ۲۱۰۷ جزیره کوچک و بزرگ تقریبا نقطه‌ای بی‌پایان برای کشف و تجربه محسوب می‌شود. در بین تمام این جزایر و سرزمین‌های خشکی شهرهای زیبای متعددی وجود دارد که در وقت محدود ما، تنها می‌توانیم تعدادی از برجسته‌ترین‌ها را معرفی کنیم تا در سفر با تور فیلیپین از این شهرها دیدن کنید.

 

داراگا

داراگا شهری عجیب در سایه کوه مایون است که در قسمت جنوب شرقی لوزون واقع شده و فعالیت اصلی مردم آن برگزاری بازارهای متنوع است. کلیسای داراگا بر روی تپه‌ای مشرف به آتشفشان قرار گرفته مناظری دیدنی را در دسترس قرار می‌دهد. این کلیسا در سال ۱۷۷۳ با استفاده از سنگ‌های آتشفشانی ساخته شده است. کلیسای کاگسوا یکی از نمادین‌ترین قسمت‌های منطقه است که در شمال غربی شهر واقع شده است. زیرا در اوایل قرن ۱۹ که کوه مایون فورانی وحشتناک داشت صدها نفر از مردم به این تپه اما زمانی که گدازه حتی به کلیسا هم رسید تعداد زیادی در آن جان باختند. آثار باقیمانده کلیسا در برابر پس‌زمینه مزارع سبز و دامنه کوه مایون همچنان به چشم می‌خورد.

 

بهترین مراکز خرید در مانیل فیلیپین

 

تاگای تای

این شهر که در فاصله یک ساعتی از مانیل قرار گرفته به دلیل میزبانی از کوچک‌ترین آتشفشان دنیا "تال" شناخته شده است. این آتشفشان به طور دقیق در تاگایتای واقع نشده اما از ارتفاعات شهر می‌توان به خوبی قله آن را تماشا کرد. در این شهر می‌توان به فعالیت‌های گردشی متنوعی مثل قایق‌سواری و پیاده‌روی در مناظر زیبا پرداخت. این شهر دارای هوایی خنک‌تر و تمیز است، به همین دلیل گردشگرانی که از حال و هوای گرمسیری خسته شده‌اند ادامه سفرشان را به این شهر منتقل می‌کنند. سوارکاری، دوچرخه‌سواری، و پیکنیک رفتن همه از فعالیت‌های رایج در اینجا هستند.

 

 

باکلایون

باکلایون اولین شهرداری جزیره بوهول بود که در اواخر قرن ۱۶ام توسط اسپانیایی‌ها در این جزیره تاسیس شد. کلیسای باکلایائون گنجینه فرهنگی ملی و همچنین یک نشانه تاریخی در اینجا محسوب می‌شود. اگرچه این کلیسای تاریخی هنگام زلزله سال ۲۰۱۳ به شدت آسیب دیده، اما موزه مجاور آن برای کاوش باز است. گذشته از کلیسا، این شهر دارای ده‌ها خانه استعماری دوست داشتنی اسپانیایی است که قدمت آن‌ها به سال ۱۸۵۳ باز می‌گردد. به علاوه علاقه‌مندان به غواصی و تماشای ماهی‌ها در اینجا می‌توانند از تماشای دلفین‌ها نهنگ‌ها در جزیره پامیلاکان لذت ببرند.

 

زیباترین فستیوال‌های فیلیپین

 

ویگان

ویگان در فیلیپین یکی از نقاط میراث جهانی یونسکو و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور است. Calle Crisologo مرکز تاریخی این شهر برای تردد لوازم نقلیه بسته است. این خیابان‌ سنگفرش شده بسیار زیبا با خانه‌های بازرگانی دوره استعمار و کلیساهای باروک پوشیده شده که به کمک کالسکه‌های در حرکت جو اروپایی آن شدت گرفته است. بیشتر خانه‌های این منطقه در تملک خصوصی هستند اما تعدادی از آن‌ها نیز به گالری‌ها و موزه‌ها تبدیل شده‌اند که این امکان را به بازدیدکنندگان می‌دهند تا معماری داخلی چنین ساختمان‌هایی را ببینند. در معماری بی‌نظیر این شهر قرن ۱۶امی شما می‌توانید عناصر معماری محلی، چینی و اروپایی را در کنار هم ببینید.

 

 

Banaue

این شهر به خاطر تراس‌های برنج قابل توجه و جذابی که دور تا دور شهر را احاطه کرده‌اند مشهور شده است. بانائوی در فاصله ۳۴۷ کیلومتری شمال مانیل قرار گرفته و یکی از چهار شهر استان Ifugao است که یونسکو تراس‌های برنج بانائو آن را به رسمیت شناخته است. تراس‌هایی که بر روی منحنی طبیعی کوه‌ها ایجاد شده‌اند، بیش از ۲۰۰۰ سال پیش توسط چینی‌ها به اینجا آورده شدند.

 

سواحل جذاب و شگفت‌انگیز فیلیپین

 

آلامیناس

آلامیناس مقصدی شگفت‌انگیز در فیلیپین محسوب می‌شود که میزبان صد جزیره گوچک و بزرگ سرسبز است. هر یک از این جزایر کوچک جدا از دیگری قرار گرفته‌اند که به دلیل کنش‌های جزر و مدی پایه‌های آن‌ها در طی سال‌ها در حال فرسایش هستند. یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی که در اینجا انجام می‌گیرد شامل قایق‌رانی، سرک کشیدن به غارها و تماشای پرندگان بومی زیبا می‌شود. علاوه بر بازدید از جزایر و سواحل برخی از بازدیدکنندگان کوه‌هایی را انتخاب می‌کنند و در صدد پیمودن یک روزه آن‌ها برمی‌آیند.

 

 

ساگادا

این شهر خیره کننده در ارتفاع ۱۶۱۵ بالاتر از سطح دریا در قسمت شمال مرکزی فیلیپین واقع شده است. این شهر با داشتن مناظر زیبایی از دامنه کوه‌ها، تراس‌های برنج، مسیرهای پیاده‌روی جذاب و غارها محلی عالی برای گردش و کاوش در طبیعت محسوب می‌شود. در فرهنگ محلی ارواح مردگان در نزدیکی آسمان قرار دارد به همین دلیل شما می‌توانید تابوت‌های باستانی را ببینید که در ارتفاع و بر دیواره صخره‌ها قرار داده شده‌اند تا بیشتر به آسمان نزدیک باشند. آب و هوای خنک این شهر که توسط مبلغان اسقفی در اوایل قرن ۲۰ام  تأسیس شده برای رشد انواع میوه‌هایی که در سایر نقاط کشور به زحمت رشد می‌کنند مناسب است.

 

لوکس‌ترین هتل‌های فیلیپین را بشناسید

۱۹ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران