مواردی که باید قبل از سفر به فیلیپین در مورد فرهنگ مردم این کشور بدانید

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
مواردی که باید قبل از سفر به فیلیپین در مورد فرهنگ مردم این کشور بدانید

فیلیپین با توجه به زیبایی‌های طبیعی خیره کننده این کشور، حالا تبدیل به یکی از مقاصد مهم گردشگری در دنیا  شده است. کشوری که مردمش با بسیاری از نقاط دنیا متفاوتند و اهمیت زیادی به فرهنگ، ادب و معاشرت می‌دهند. مردمی مهمان‌نواز که دوست دارند بهترین خوش آمد ممکن را به مهمانانشان بدهند و پذیرایی گرمی از آن‌ها به عمل آورند. اگر قصد سفر با تور فیلیپین به این سرزمین دوست داشتنی را دارید، بد نیست همراه ما نگاهی بندازید به ۱۱ نکته مهم در مورد مردم فیلیپین.

 


مردمی سخت کوش


در چند دهه گذشته، فیلیپین چند واقعه طبیعی را در بخش‌های مختلف کشورش از سر گذرانده و تا همین یک دهه پیش درگیر مسائل اقتصادی بسیاری نیز بود. اما مردم این کشور بسیار سخت کوشند و در مقابل سختی‌ها سر خم نکرده سعی می‌کنند با کمک به یکدیگر کشورشان را به سرزمینی عالی برای خانواده‌هایشان بدل کنند که موفق هم بوده‌اند.

 

 معرفی هیجان‌انگیزترین ماجراجویی‌هایی که می‌توانید در فیلیپین تجربه کنید 

 

 

فیلیپین

 


مردمی که به خانواده اهمیت ویژه‌ای می‌دهند


در فیلیپین، اسم خانوادگی قبل از اسم کوچک خوانده می‌شود. مردم این سرزمین به شدت به طایفه‌ای که از آن آمده‌اند افتخار می‌کنند و با گفتن اسم فامیل هر کس، در واقع ابتدا می‌گویید که پیشینه وی کیست تا بقیه هم او را بشناسند. اعضای یک خاندان حتی اگر نسبتی دور با یکدیگر داشته باشند، همچون فامیل نزدیک با هم برخورد می‌کنند. این‌ها جدای از علاقه شدید مردم به خانواده‌هایشان است و اهمیتی که برای رفاه هر کدام از اعضای خانواده قائل می‌شوند.

 

 

 فیلیپین

 


مردمی به شدت مذهبی


بخش زیادی از مردم فیلیپین مذهبی هستند و کنج هر خانه‌ای اگر صلیب برنزی پیدا نکنید، نمادهایی از آیین‌های دیگر را خواهید یافت. مسیحیان این سرزمین به شدت پابند مذهب خود هستند و گاهی در هفته حتی بیشتر از یک بار به کلیسا می‌روند. همین امر باعث شده جو کلی این کشور با دیگر کشورهای شرق آسیا کمی متفاوت باشد.

 

 

 فیلیپین

 


احترام، حرف اول و آخر


احترام در خون مردم فیلیپین جریان دارد. از سن پایین تا بالا، تمام مردم این کشور یاد می‌گیرند که چطور با عبارات مخصوص بزرگ‌ترها را خطاب دهند. این رفتار در برخورد با غریبه‌ها هم کاملا مشخص است و آن‌ها سعی می‌کنند در همه حال ادب و احترام را در برخورد خود حفظ کنند.

 

 

 فیلیپین

 


کمک به یکدیگر


واژه "بایانیهان" در فیلیپینی به معنی کمک به یکدیگر بدون چشم داشت است، کاری که بسیار در این کشور رواج دارد و به یک مسئله فرهنگ جمعی در فیلیپین بدل شده است. با همین اخلاق است که کارهای جمعی بسیاری در این سرزمین به وسیله مردم و بدون دخالت دولت به انجام می‌رسد.

 

  زیباترین شهرها و جزایر فیلیپین برای علاقه‌مندان به گشت و گذارهای پرشور و هیجان 

 

 

 فیلیپین

 


ارزش بسیار زیاد برای فرهنگ و سنت


قبل از هر چیز، این خانواده است که از نظر فرهنگی در جای بسیار با ارزشی در نزد هر فیلیپینی قرار دارد. آن‌ها روزهای مهم همچون فستیوال‌ها، جشن‌های تولد، دور هم نشینی‌های دوره‌ای و کارهایی از این دست را با دور هم نشینی و پخت غذا به صورت دست جمعی جشن می‌گیرند و سعی می‌کنند در همه حال با هم به خوشی بپردازند و سنت‌های قدیمی را در این مراسمات به جا بیاورند.


عاشق جشن گرفتنند


فیلیپینی‌ها عاشق جشن گرفتن هستند و به همین دلیل است که فستیوال‌های متنوعی در این کشور برپا می‌شود و هر کدامشان بهانه‌ای است تا مردم به خیابان‌ها ریخته و به جشن و پایکوبی مشغول شوند و با یکدیگر خوش بگذرانند.

 

 

 فیلیپین

 


طولانی‌ترین جشن کریسمس در فیلیپین برگزار می‌شود


حتی از اواخر ماه آگوست هم می‌توانید اهنگ‌های کریسمی را در مراکز خرید بشنوید! حال و هوای شهرهای مختلف کم کم به سمت کریسمسی شدن پیش می‌رود تا اینکه به ژانویه برسد و جشن اصلی برگزار شود. خرده جشن‌های بسیار زیاد و هفته‌ها پایکوبی و نوای آهنگ‌های کریسمسی یکی از سنت‌های حالای فیلیپین محسوب می‌شود.

 

 

 فیلیپین

 


عاشق غذا خوردن


جدا از سه وعده اصلی، یک چیزی شبیه به عصرانه اما پر و پیمان‌تر است که فیلیپینی‌ها آن را هم در لیست وعده‌های غذایی خود جا کرده‌اند و در بقیه ساعات روز نیز کم و بیش هر زمان که فرصتی پیدا کنند، دستی به غذا می‌برند.

 

 

 فیلیپین

 


عاشق خوانندگی هستند


سالن‌های کارائوکه همیشه مملو از جمعیت است و از هر محفلی صدایی بلند می‌شود. مردم فیلیپین عاشق خوانندگی هستند و هیچ ابایی برای بروز این علاقه ندارند و در میان خانواده یا در بین دوستان زیر آواز می‌زنند.

 

 جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که باید در سفر به مانیل انجام دهید 

 

 

 فیلیپین

 


هنر و معماری


جدا از علاقه ویژه مردم فیلیپین به هنرهای تجسمی، سینما و طراحی‌های متفاوت لباس، در هر جایی از شهرهای مختلف که بروید می‌بینید که در خیابان‌ها، کوچه‌ها و ساختمان‌ها حداقل استانداردهای زیبایی از نظر معماری رعایت شده است. همین نشان می‌دهد که مردم این کشور تا چه اندازه به معماری زیبا در کشورشان اهمیت می‌دهند.

 

 

 فیلیپین

۱۵ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران