درباره مانیل پایتخت فیلیپین بدانیم

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
درباره مانیل پایتخت فیلیپین بدانیم

فیلیپین کشوری بی‌نهایت زیبا و دیدنی است که طبیعت بی‌نظیری دارد. از مجموع حدود ۷۰۰ جزیره تشکیل شده و کوه‌های آتشفشانی فعال زیادی در خود دارد. اگر قصد دارید با تور فیلیپین از این جزایر دیدن کنید، اقامت و گردش در مانیل، پایتخت فیلیپین را فراموش نکنید. مانیل شهری است بزرگ و پر جنب و جوش که مانند شهرهای دیگر بزرگ دنیا ۲۴ ساعت شبانه روز زنده است و در هر ساعتی می‌توانید به تفریحات مختلف بپردازید.

 

معرفی پایتخت فیلیپین


مانیل حدود ۱۵ میلیون جمعیت دارد که به علت منابع طبیعی که داراست، سالانه در حال افزایش است. یک شهر شلوغ با مراکز خرید، رستوران‌های شیک، کافه‌ها و تفریحات بسیار با مردمی شاد و خونگرم.
در گذشته مانیل روستای کوچکی به نام Maynila بود که پس از شکست راجا سلیمان از اسپانیایی‌ها، کم کم تبدیل به شهری بزرگ پر از اسپانیایی، فرانسوی، چینی، ژاپنی و هندی شد. پس از ویرانی شهر مانیل که از زلزله سال ۱۸۶۳ میلادی پیش آمد، این شهر با معماری مدرن‌تر و خیابان‌های مناسب‌تر از نو ساخته شد. این شهر به علت نزدیکی به خط استوا، آب و هوای گرمسیری دارد و قوم و نژادهای مختلفی آنجا زندگی می‌کنند که آداب و فرهنگ مخصوص به خود دارند و تنوع موسیقی را می‌توانید در مناطق و قومیت‌های مختلف بشنوید.

 

زیباترین جزایر فیلیپین برای سفر به سرزمین‌ سواحل سپید و آب‌های کریستالی

 

 مانیل

 

 

جاذبه‌های گردشگری مانیل


رودخانه‌ی پاسیگ، مانیل را به دو بخش تقسیم کرده است و بیشتر جاذبه‌های دیدنی شهر در ساحل شرقی خلیج قرار دارد. در ابتدا می‌توانید مسیری دو کیلومتری در کنار خلیج را طی کنید که پر از رستوران و کافه است و به نام Baywalk مشهور است. منطقه‌ای زیبا و ارزان برای پیاده‌روی و گذران اوقات فراغت که با نوشیدن قهوه‌ای در کنار خلیج می‌توان از هوای مطبوع لذت برد.

 

 بهترین رستوران‌های مانیل پایتخت هزار رنگ فیلیپین 

 

 مانیل

 


بازدید از محله چینی‌های مانیل


محله چینی‌ها (Binondo) در مانیل، از قدیمی‌ترین محله چینی‌ها در دنیا است. برای رفتن به این محله می‌توانید به ایستگاه Carriedo Station بروید و پس از حدود ۳۰ دقیقه به آنجا برسید. بهتر است برای بازدید از محله چینی‌ها، وسایل گران‌ قیمت به همراه نداشته باشید. یک لباس راحت بپوشید و حتما از غذاهای خوشمزه‌ این محله امتحان کنید. به طور مثال غذای Toasted Siopao را مزه کنید. همچنین می‌توانید کالای چینی و ارزان از آنجا بخرید.

 

 گشت و گذار در شهر ویگان فیلیپین؛ اسپانیای کوچک

 

مانیل

 


بازدید از پارک ریزال


پارک ریزال Rizal Park در خارج از شهر قرار گرفته است و دارای موزه‌های ملی فیلیپین ، رستوران، تئاترهای فضای باز و تفریحات مختلف است. همچنین امکانات بازی برای کودکان نیز در این پارک فراهم است که در صورت استفاده لازم است مبلغ ورودی آن را پرداخت کنید. در غیر این صورت بازدید از این پارک رایگان است. همچنین در نزدیکی پارک ریزال در سال ۲۰۰۸ پارکی به نام اقیانوس مانیل (Ocean Park) برای حفظ حیات وحش دریایی ساخته شد. ۸ آکواریوم و یک تونل حدودا ۲۵ متری در زیر آب که این امکان را به شما و کودکانتان می‌دهد تا دنیای زیر آب را از نزدیک تماشا کنید بدون اینکه هیچ آسیبی به گونه‌های جانوری برسد. این مجموعه دارای مراکز خرید، رستوران و استخر می‌باشد.

 

 

 مانیل

 


بازدید از قصر نارگیلی


در سال ۱۹۷۸ قصری برای اقامت پاپ دوم ساخته شد. بیشتر این بنا از قسمت‌های مختلف درخت نارگیل ساخته شده است. قصر نارگیلی برای دولت فیلیپین است و امکان بازدید از داخل آن وجود ندارد و فقط می‌توان از بیرون قصر به تماشایش نشست.

 

معرفی ۸ پارک و مرکز تفریحی برتر فیلیپین

 

 مانیل

 


گردش در سطح شهر برای خوراکی‌های خوشمزه


برای امتحان کردن غذاهای خیابانی بهتر است گشتی در خیابان‌های مانیل بزنید. KWEK-KWEK غذای محبوب خیابان‌های مانیل را مزه کنید. پر طرفدارترین نوشیدنی مانیل، نوشیدنی BUKO BUKO است که تقریبا آب نارگیل سبز است. اگر می‌خواهید غذاهای ملی فیلیپین را نوش جان کنید Adobo گزینه خوشمزه‌ایست که با گوشت قرمز یا مرغی که در سس مخصوص خوابانده می‌شود درست می‌شود.

 

۱۰ رستوران برتر بوراکای فیلیپین برای نوش جان کردن بهترین غذاهای فیلیپینی

 

مانیل

 

 

Pangat یک غذای لذیذ و معروف است که با ماهی پخته شده در شیر نارگیل تهیه می‌شود. همچنین اگر به غذاهای دریایی علاقه‌مندید حتما Pinakbet را در یکی از رستوران‌ها سفارش دهید که ترکیبی از ماهی، سس میگو و سبزیجات بخارپز است.

۱۱ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران