سفر با کودکان به دبی و تجربه تفریحات رایگان

جاذبه‌های گردشگری دبی
سفر با کودکان به دبی و تجربه تفریحات رایگان

در سفرهای خانوادگی سرگرم کردن بچه‌ها از آنچه که فکرش را می‌کنید مهم‌تر است و می‌پرسید چرا؟ تصورش را بکنید با فرزندان‌تان و یا جمعی شلوغ از خانواده به سفر رفته‌اید و مرتب بچه‌های کوچک و نوجوانان نق می‌زنند که خسته شده‌اند، حوصله‌شان سر رفته و به اینجا و آنجا نمی‌آیند و این قطعا بر کیفیت سفر تمامی اعضای همراه شما تاثیر می‌گذارد. خوشبختانه تور دبی مقصدی ایده‌آل برای هر چیز و هر سنی است! اما اگر فکر می‌کنید گشت و گذار خانوادگی در دبی همراه بچه‌ها قرار است کلی هزینه بر جیب‌تان تحمیل کند سخت در اشتباهید. دبی شهری با کلیه امکانات است و برای همه چیز خیلی فکر و حساب کتاب شده است. شما حتی در مقصد لوکسی مثل دبی هم می‌توانید سفری ارزان و خانوادگی داشته باشید. در اینجا شما را با فعالیت‌های رایگان فضای آزاد در دبی آشنا می‌کنیم که می‌توانید همراه بچه‌ها انجامشان دهید.

 

پیکنیک در پارک حوض البرشا در دبی (Al Barsha Pond Park)

هیچ چیز به اندازه خوردن انواع اسنک‌ها و نوشیدنی‌ها زیر آفتاب بهاری مزه نمی‌دهد. البته دبی شهری گرمسیری است و پیکنیک بین ساعات اوج گرمای ظهر توصیه نمی‌شود. همچنین لازم است در هر فصلی چه پاییز باشد چه بهار از کرم ضد آفتاب زیر نور خورشید استفاده کنید. این نقطه از شهر بین خانواده‌ها به خصوص، خیلی محبوب است، آن‌ها برای زمستان، پاییز و بهار که هوا ملایم‌تر است به اینجا می‌آیند و از تفریح در فضای باز لذت می‌برند. این پارک شامل زمین بازی برای کودکان، محوطه چمن و صندلی‌های فراوانی است که به شما امکان می‌دهد از طبیعت و امکانات بازی استفاده کنید. شما می‌توانید در حالی که لم داده‌اید و از هوا و اسنک‌های خوشمزه لذت می‌برید مراقب بچه‌ها که در حالی بازی هستند هم باشید. قسمت بازی بچه‌ها زیر چادرهای آفتابگیر قرار دارد و آنها را از تابش ور آفتاب و گرمازدگی محافظت می‌کند.

 

پارک صفا، قدیمی‌ترین پارک دبی

از پارک میدان شهر در دبی دیدن کنید (Town Square Park)

انبوهی از زمین‌های بازی برای تفریح رایگان در دبی وجود دارد که به شما امکان استراحت، تفریح، قایق سواری و خیلی چیزهای دیگر ارائه می‌دهند. اما یکی از پارک‌های کم‌تر شناخته شده در دبی پارک میدان شهر (Town Square Park) است که از تاب گرفته تا سرسره، مسیرهای کوهنوردی و طناب پیچ شده تا موارد دیگر را در دسترس شما قرار می‌دهد. پارک میدان شهر، یک زمین بازی با اندازه مناسب، همراه با یک منطقه آبپاش، یک آبنما برای کودکان و خیلی چیزهای بیشتر است که به شما این امکان را می‌دهد که برای چند ساعتی از هیاهوی این شهر مدرن دور شوید و بچه‌ها بتوانند به راحتی و البته به رایگان از فضا استفاده کرده و بازی کنند.

از فواره دبی دیدن کنید (Dubai Fountain)

بزرگ‌ترین آبنمای طراحی شده دنیا که مجهز به تکولوژی مدرن روز است برای هر چشمی فارغ از سن و سالش جذاب و دوست داشتنی و خیره کننده خواهد بود اما اغلب بچه‌های کم سن افسون زیبایی اجرای رقص آب و نور در این فواره می‌شوند و حتی چشم از آن برنمی‌دارند. این فواره مشهور جهانی از ساعت ۱۸ تا ۲۳ هر نیم ساعت اجرای نور و آب دارد که بسته به خستگی و خواب بچه‌ها در آغوش و یا کالسکه، فرصت تماشای زیادی در این ساعات برای شما وجود خواهد داشت. به علاوه، تماشای آن کاملا رایگان است، فقط کافی است یک نقطه در خارج از دبی مال انتخاب کرده و مستقر شوید و ار تماشای منظره روبرو لذت ببرید.

 

بهترین مکان‌ها برای صرف صبحانه در دبی

کمپ زدن در صحرای دبی (Dubai desert)

وقت آن است که از قالب سفرهای رایج خارج شوید و کمی هیجان تجربه کرده و کارهای متفاوتی انجام دهید. اگر از ماشین‌های 4×4 کرایه می‌کنید، می‌توانید به بیرون بروید و تپه‌های شنی صحرای دبی را کاوش کنید، اما اگر می‌خواهید تجربه صحراگردی را در فاصله نزدیک‌تری به محل اقامت‌تان نگه دارید، به القدرا سفر کنید. نه تنها این منطقه زیبا است و دورافتاده به نظر می‌رسد، بلکه می‌توانید از دریاچه‌های عشق دیدن کنید و زمانی که در آنجا هستید عکس‌های خانوادگی زیبایی بگیرید. این پارک جذاب هم تمیز و به خوبی نگهداری شده است و هم خیلی دور از شهر نیست! مقدار زیادی مارشملو برای کبابی کردن، پتو برای لمیدن و تعادی داستان برای تعریف کردن داشته باشید و گردش روزانه جذابی را برای خانواده‌تان رقم بزنید. این یک پیشنهاد جذاب برای دور شدن از تصویر شناخته شده و تکراری دبی و لمس تجربه‌ای جدید در این شهر است. فقط باید کمی به خودتان زحمت بدهید و بار و کوله بندید و شهر کمی خارج شوید. همچنین بهتر است زمانی را برای برگشتن در نظر بگیرید که خیلی دیر نشود و ساعت از دست‌تان در نرود.

در پارک الصفوح دبی بدوید (Al Sufouh Park)

اگرچه اینجا به نسبت باقی پارک‌ها و باغ‌های دبی که اغلبشان ورودی ۳ تا ۵ درهمی دارند، کوچک‌تر است اما دست کم هم رایگان است و هم دارای دو نقطه فروش بزرگ است که آن را برای خانواده‌ها شدید مناسب و ایده‌آل کرده است. شما می‌توانید صبح در حالی که هوا هنوز آنقدرها گرم نشده در چمن‌های پارک بدوید و بادبادک هوا دهید و از هوا و طبیعت اطراف لذت ببرید. همچنین یک پیست دوی آهسته، یک زمین بسکتبال بزرگ و یک زمین بازی نیز وجود دارد که این پارک را برای گردش تمامی اعضای خانواده ایده‌آل کرده است.  شما با رفتن به این پارک همه چیزی که لازم دارید را در دسترس خواهید داشت.

 

عمیق‌ترین استخر جهان در دبی

 

یک روز را روی شن و ماسه‌های ساحلی در دبی بگذرانید

برای بچه‌ها بیل و سطل بردارید و برای یک روز در ساحل آماده شوید. اگرچه در سواحل فعالیت‌های تفریحی زیادی برای انجام وجود دارد که هزینه بردار هستند اما هیچ وقت ساختن قلعه شنی با بچه‌ها و یا آب تنی در عمق کم ساحل با آن‌ها نه قدیمی می‌شود و نه از جذابیت میافتد. در کنار سواحل خصوصی مختلف تعاد زیادی ساحل رایگان در دبی وجود دارد که اصلا لازم نیست برای ورود به آن‌ها هزینه‌ای بپردازید. می‌توانید در یکی از آن‌ها با آرامش حوله‌تان را پهن کرده و کیف پیکنیک را در گوشه‌ای زمین بگذارید و از تفریح و لمیدن در ساحل لذت ببرید. از ساحل Al Sufouh گرفته تا Kite Beach و The Beach at JBR مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به صورت رایگان در آن‌ها توقف کنید و از آب تنی و بازی در آن‌ها لذت ببرید. جایی مثل ساحل جی‌بی‌آر هم مدرن است و هم به امکانات رفاهی فراوان، از جمله فروشگاه‌ها و دستفروشان غذا دسترسی چند دقیقه‌ای دارد! پس فقط باید کیف‌تان را بردارید و لوازم‌تان را جمع کنید.

در بازار رایپ دبی گردش کنید (Ripe Market)

یکی از موارد بسیار جذاب برای گردش در فضای باز رفتن به بازار رایپ است که در فضای باز الصفوح در مقر پلیس الصفوح برپا می‌شود. بنابراین وقت آن است بین اینهمه فعالیت متنوع به یک گردش خانوادگی بروید. ورود برای افراد بالای ۶۰ سال و کودکان رایگان است در صورتی که بزرگسالان برای ورود باید ۵ درهم بپردازند. در پارک بگردید تا محصولات ارگانیک تازه، کالاهای صنعت‌گران و هنرمندان با استعداد محلی، و روحیه‌ی گرم جامعه محلی را ببینید، مخصوصا بازار کشاورز بزرگ همه این ویژگی‌ها را دارد. احتمالا چیزهای زیادی پیدا می‌کنید که دل‌تان می‌خواهد بخرید و این در بازارگردی واقعا ناگزیر است ولی به جز این، گردش در بازار رایگان است. این پارک از شنبه ۹ صبح تا ۹ شب، یکشنبه ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر باز است.

 

 

در سفر دبی کجا اقامت داشته باشیم؟

 

از یک پارک آبی در دبی دیدن کنید

رفتن به پارک آبی تقریبا در تمام دنیا جزو تفریحات لوکس‌تر محسوب شده و بسته به شرایط و امکاناتشان گران تا خیلی گران هستند. پارک‌های آبی دبی هم گران هستند و از این قاعده مستثنی نیستند اما یکی دو پارک آبی در شهر پیدا می‌کنید که روز تولد ورودی را برای چه دختر چه پسر رایگان می‌کند. فقط کافی است که کارت شناسایی ارائه دهید تا به فرزند شما اجازه دهند روز تولدش را با هزینه مجانی به سال دیگر ببرد. هر دو پارک آبی آتلانتیس آکواونچر و پارک آبی وایلد وادی دبی به فرزند شما اجازه می‌دهند تا در روز تولدش به رایگان از فضای داخل مجموعه استفاده کند. در این دو مجموعه تعداد زیادی سواری آبی و بازی‌های هیجان انگیز برای امتحان کردن وجود دارد.

بازدید از فلامینگوها در پناهگاه حیات وحش راس الخور دبی (Ras Al Khor Wildlife Sanctuary)

اگر فرزندان شما عاشق حیوانات هستند، پناهگاه حیات وحش راس الخور قطعا می‌تواند یکی از بهترین کارهای رایگان برای انجام در تور دبی باشد. پناهگاه حیات وحش راس الخور مکان خاصی به نام "منطقه مشاهده پنهان فلامینگو" دارد، فضایی محافظت شده که در آن می‌توانید پرندگان زیبا را در زیستگاه طبیعی خود مشاهده کنید.

از ریورلند دبی در دبی دیدن کنید (Riverland Dubai)

ریورلند دبی در دبی پارکز اند ریزورت دبی منطقه تفریحی رایگانی است که شما را به سفر زمان در گذشته می‌برد. اینجا از قسمت‌های موضوعی شامل دهکده فرانسوی مبتنی بر یک شهر فرانسوی قرون وسطایی، یک مسیر پیاده‌روی که آمریکای دهه ۱۹۵۰ را به تصویر می‌کشد، دروازه هند با مضمون آسیایی، و یک میدان به سبک قرن نوزدهمی در شبه‌جزیره ( The Peninsula) تشکیل شده که می‌توانید همراه بچه‌ها از آن‌ها دیدن کرده و کاوش‌شان کنید. هر منطقه در ریورلند دبی انواع رستوران‌ها، خرده‌فروشی‌ها و مراکز تفریحی را ارائه می‌دهد که می‌توانید به صورت رایگان به آن‌ها دسترسی داشته باشید و از آن‌ها هرچه دوست داشتید بخرید و نوش جان کنید. تمامی این ویژگی‌ها اینجا را به یکی از بهترین مکان‌های دبی برای بازدید رایگان تبدیل می‌کند.

 

بهترین رستوران‌های دریایی دبی

 

منبع ۱

منبع ۲

۰۷ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران