جاذبه ها و تفریحات رایگان دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
جاذبه ها و تفریحات رایگان دبی

دبی شهری رویایی‌ست که دارای پارک‌های بزرگ، مراکز خرید باشکوه و انواع تفریحات گران‌قیمت است. با این حال جاذبه‌ها و فعالیت‌های مختلفی در این شهر هستند که بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید به سراغشان بروید. همراه ما باشید تا برخی از بهترین تفریحات رایگان دبی را به شما معرفی نماییم.

 

تماشای نمایش نور و موسیقی و آب در فواره دبی

یکی از شب‌های تور دبی خود را صرف تماشای نمایش بزرگ فواره دبی کنید. این نمایش در دومین فواره‌ی بزرگ شهر و جلوی دبی مال انجام می‌شود که در آن موتورهای قدرتمند این فواره به همراه نورپردازی فوق‌العاده آن، نمایشی منحصر به فرد را به وجود می‌آورند. آب این فواره حتی تا ارتفاع ۱۴۰ متری نیز می‌رسد و تماشای این نمایش در کنار بلندترین برج جهان، لذتی دو چندان دارد. این نمایش هر روز از ساعت ۶ بعد از ظهر انجام شده، کاملا رایگان است و از آهنگ‌های عربی، هندی یا انگلیسی برای نمایش استفاده می‌شود.

عکس: visitdubai.com

 

بازدید از گالری‌های هنری خیابان السرکال

یکی از محله‌های معروف هنری در دبی که هنر دوستان در سفر به این شهر، از آن‌جا دیدن می‌کنند، خیابان السرکال نام دارد. در این محل، چندین گالری هنری زیبا که به شکلی خلاقانه در انبارهای بزرگ ساخته شده‌اند قرار گرفته و امکان بازدید از همه‌ی آن‌ها به صورت رایگان وجود دارد. گالری هنرهای مدرن کوستوت (Custot Gallery) و گالری هنر‌های آفریقای شمالی به نام المارسا (Elmarsa Gallery) از جمله آن‌ها به حساب می‌آید. این مکان در مجموع بیش از ۴۵ هزار متر مربع وسعت دارد و یکی از بهترین تفریحات رایگان دبی برای علاقه‌مندان به آثار هنری به حساب می‌آید.

 

آشنایی با قوانین شنا در سواحل دبی

عکس: visitdubai.com

 

گردش در محله‌ی قدیمی دبی

اگر می‌خواهید با بافت قدیمی دبی روبرو شوید و حال و هوای واقعی این شهر عربی در گذشته را از نزدیک ببینید، بهتر است به محله‌های قدیمی‌ شهر مثل محله تاریخی الفهیدی دبی بروید. این محله در دبی کریک واقع شده و چندین خانه تاریخی، گالری‌های هنری و جاذبه‌های متعدد را در خود دارد. موزه قهوه نیز در همین محل واقع شده که بد نیست در آن‌جا قهوه‌ای خوشمزه برای خود سفارش دهید. بازدید از محله کاملا رایگان است و حتی بسیاری از گالری‌ها نیز ورودی ندارند.

عکس: visitdubai.com

 

تماشای نمایش "ایمجین" در دبی فستیوال سیتی مال

یکی دیگر از نمایش‌های بسیار زیبایی که در شب‌های سفر به دبی می‌توانید به تماشای آن بنشینید، نمایش ایمجین است که در فضای بیرونی دبی فستیوال سیتی مال انجام می‌شود. این نمایش خیلی متفاوت از چیزی است که در فواره دبی می‌بینید و در کنار رقص آب در فواره‌ی این مجموعه، شامل یک نمایش لیزری فوق‌العاده می‌شود که نمونه آن را می‌توان در نمایش‌های بزرگ و پر هزینه یا در جشن‌هایی مثل شب سال نو مشاهده کرد. نمایش ایمجین هر شب حتی در روزهای آخر هفته برگزار می‌شود.

 

راهنمای سفر ۳ روزه جذاب به دبی

عکس: visitdubai.com

 

تفریح در سواحل دبی

خیلی اوقات به خاطر جاذبه‌های متعددی که دبی دارد، فراموش می‌کنیم که ما با شهری ساحلی در خلیج فارس مواجه هستیم. اگر در روزهای گرم سال به تور دبی نمی‌روید، حتما به سواحل دبی رفته و در آن‌جا به آبتنی مشغول شوید. فعالیت‌های زیادی در سواحل دبی وجود دارد که بدون شک از آن‌ها می‌توان به عنوان بهترین تفریحات رایگان دبی نام برد. ساحل کایت یکی از محبوب‌ترین جاها در دبی بوده و اگر هم بخواهید کمی هزینه کنید، می‌توانید، تفریحات آبی مختلف را نیز در این ساحل تجربه نمایید.

عکس: visitdubai.com

 

تماشای بخشی از آکواریوم دبی

آکواریوم دبی که در دبی مال قرار دارد، بزرگ‌ترین آکواریوم جهان به حساب می‌آید که در نوع خود بی‌نظیر است. دیواره‌ی شیشه‌ای بزرگ آکواریوم دبی که خیلی هم در جهان معروف است، در محیط مرکز خرید واقع شده و برای تماشای آن نیاز به هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت. همچنین چندین بخش دیگر از آکواریوم نیز در همان محیط دبی مال قابل بازدید هستند. اما اگر بخواهید به تونل ۱۸ متری شیشه‌ای رفته و یا به ماهی‌ها غذا بدهید، باید بلیط تهیه کرده و به داخل محیط اصلی آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی بروید.

 

قوانین رانندگی و کرایه خودرو در دبی

عکس: propsearch.ae

 

تماشای پرندگان در پناهگاه طبیعی راس الخور

در کنار فضای مدرن و آسمان خراش‌های دبی، جاذبه‌های طبیعی در اطراف دبی نیز کم نیست که بعضی از آن‌ها در دسته تفریحات رایگان دبی قرار می‌گیرند. پناهگاه طبیعی راس الخور یکی از این مکان‌هاست که فضایی به بزرگی ۶.۲ کیلومتر مربع وسعت داشته و فاصله‌ی چندانی نیز تا مرکز شهر ندارد. این منطقه شامل پهنه‌ی آبی، دشت‌های نمکی و همچنین جنگل‌های مانگرو بوده و زیستگاه بیش از ۶۰ نوع پرنده و ۵۰۰ نوع گل و گیاه مختلف است. اما مهم‌ترین جاذبه‌ی این منطقه محافظت شده، فلامینگوهای زیبایی هستند که در راس الخور زندگی می‌کنند و منظره‌ی جذاب را در این محل به وجود می‌آورند.

عکس : visitdubai.com

 

بازدید از کتابخانه محمد بن راشد

این کتابخانه بسیار بزرگ در دبی کریک قرار گرفته و طراحی بنای آن به شکل نگهدارنده‌های کتاب سنتی اسلامی است و فعالیت خود را از سال ۲۰۲۲ آغاز کرده است. بیش از یک میلیون کتاب فیزیکی و مجموعه‌ای بزرگ از کتاب‌های دیجیتال در این مکان که به بزرگی ۵۴ هزار متر مربع است نگهداری می‌شوند و همه به صورت رایگان می‌توانند از آن‌جا بازدید کرده و به مطالعه کتاب در سالن‌های آن‌جا بپردازند. همچنین این محل یک کافه، سالن تئاتر و فروشگاه کتاب نیز در خود دارد. کتابخانه محمد بن راشد برای خوره‌های کتاب یک مکان استثنایی محسوب می‌شود.

عکس : visitdubai.com

 

 بازدید از ریورلند دبی

مجموعه بسیار بزرگ "پارک‌ها و ریزورت‌های دبی" (Dubai Parks and Resorts) دارای چند پارک موضوعی فوق‌العاده عالی‌ست که البته هر کدام از آن‌ها بلیط‌های ورودی گران‌قیمتی دارند. در همین مجموعه اما یک کیلومتر رودخانه مصنوعی وجود دارد که دور آن فستیوال‌ها و برنامه‌های مختلفی برپا شده و دارای محیطی بسیار زیباست. این مکان با نام ریورلند دبی شناخته می‌شود و خیلی اوقات، نوازنده‌های خیابانی را می‌بینید که در آن‌جا مشغول ساز زدن هستند. همچنین ریورلند برای عکس‌های اینستاگرامی نیز جایی عالی بوده و در مجموعه گزینه‌ای بسیار خوب در بین تفریحات رایگان دبی محسوب می‌شود.

 

کافه‌ها و رستوران‌های مرکز خرید دبی مال

عکس : 2gis.ae

 

کانال آبی دبی

دلایل زیادی برای گشت و گذار در کنار کانال آبی دبی وجود دارد، اما مهم‌ترین آن‌ها تماشای منظره‌ی زیبا آسمان‌خراش‌های دبی در راستای خلیج فارس است. تصویری که مخصوصا در غروب جلوه‌ای جذاب‌تر پیدا می‌کند.

عکس: visitdubai.com

 

بازدید از مسجد بزرگ دبی

اگر اهل بازدید از ابنیه بزرگ و زیبا هستید، نباید تماشای مسجد بزرگ دبی را از دست بدهید. این بنای مدرن در بور دبی واقع شده که یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر به حساب می‌آید. مسجد بزرگ دبی دارای طراحی سفید رنگ و چشم‌نواز است و از کاشی‌کاری‌های مختلف در داخل و حتی در حیاط بیرونی آن استفاده شده. این بنا بزرگ‌ترین مسجد دبی به حساب آمده و در مجموع فضایی به بزرگی ۱۲ هکتار را در بر می‌گیرد. البته همان طور که می‌دانید، برای بازدید از این مکان، باید خارج از ساعات نماز مراجعه کرده و بانوان نیز باید پوشش مناسب را برای ورود به آن‌جا رعایت کنند.

 

بهترین رستوران‌های دبی از لوکس‌ترین تا ارزان‌ترین

عکس : dubaitravelplanner.com

 

بازدید از بازارهای قدیمی دبی

بازارهای قدیمی دبی نه تنها جایی برای خرید ادویه جات و سوغات به حساب می‌آیند، بلکه به واسطه‌ی فضای خاص و تجربه فرهنگی‌شان یکی از تفریحات رایگان دبی نیز به حساب می‌آیند. این بازارها از گذشته‌های بسیار دور مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند و حالا به محلی برای گشت و گذار گردشگران بدل شده‌اند. بازار ادویه دبی، بازار قدیم دبی و بازار طلای دیرا، سه مورد از بهترین جاهایی هستند که می‌توانیم برای بازدید پیشنهاد کنیم. مخصوصا بازار طلا که شبیه به هیچ بازار دیگری در جهان نیست و محصولات عجیب و باور نکردنی که از طلا ساخته شده‌اند را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد!

عکس: visitdubai.com

 

بازدید از دریاچه القدرا

یکی از محبوب‌ترین جاهای برای پیک نیک در بین خود مردم دبی، دریاچه القدار است اما شما می‌توانید، ساعتی را برای بازدید از این مکان زیبا اختصاص دهید. این مکان در واقع از مجموعه‌ای از چند دریاچه در فاصله‌ی ۳۰ دقیقه از دبی قرار گرفته و بیش از ۲۰۰ نوع پرنده‌ی مختلف در این محل زندگی می‌کنند. دوچرخه سواری در اطراف دریاچه و همچنین تماشا و عکاسی از پرندگان از جمله فعالیت‌های محبوب در این محل به شمار می‌آیند.

 

بهترین مکان‌ها برای صرف چای عصرانه در دبی

عکس: jumeirah.com

 

منبع

 

۱۰ دی ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 27 مهر 1402)

نظرات کاربران