بهترین تفریحات رایگان در دبی در سال ۲۰۲۳

جاذبه‌های گردشگری دبی
بهترین تفریحات رایگان در دبی در سال ۲۰۲۳

نام دبی تصویری از ساختمان‌های چشم‌نواز، تجملات و سنت‌ها، پوشیده از بیابان‌ها و جزایر عجیب و غریب دست‌ساز را در ذهن یک گردشگر می‌سازد. به همین خاطر با شهرتی که دبی به داشتن تجملات بیش از حد دارد، باور ارتباط این شیخ‌نشین جهان در خاورمیانه با «فعالیت‌های رایگان» کمی دشوار است. اما کارهای رایگان زیادی برای انجام در تور دبی وجود دارد. از موزه‌ها گرفته تا گالری‌های هنری و مکان‌های مختلفی که می‌توانید بدون هزینه از آنها بازدید کنید. در این مقاله لیستی از تفریحات دبی که بدون خرج کردن حتی یک ریال می‌توانید انجام دهید را می‌خوانید.

 

تجربه‌ای رایگان از فرهنگ و میراث دبی

تجربه‌ای جالب از فرهنگ و میراث دبی در ال‌شیندقا (Al Shindagha) یکی از بهترین کارهای رایگانی است که برای انجام دادن در تور دبی در لیست قرار می‌گیرد. بازدید از نمایشگاه سفالگران، بافندگان، صنایع دستی سنتی و نمایش غواصی مروارید، شما را بیشتر با فرهنگ دبی آشنا می‌کند.

  • مکان: منطقه الشیندقا، نزدیک دهانه نهر دبی
  • زمان: شنبه تا پنجشنبه ۸ و نیم صبح تا ۱۰ شب و جمعه‌ها از ساعت ۳ و نیم بعد از ظهر تا ۱۰ شب باز است.

 

عکس: timeoutdubai.com

 

کلاس یوگا در دبی

شرکت در جلسات یوگا یکی دیگر از تفریحات دبی است که میان گردشگران محبوبیت بالایی دارد. کلاس یوگا در دبی به صورت رایگان و یک ساعته در پنج محل مختلف در سطح شهر برگزار می‌شود که برای حفظ تناسب اندام شما بسیار مفید است.

  • مکان: نهر دیره (Deira Creek)، نهر بردبی (BurDubai Creek)، پارک زبیل (Zabeel Park)، پارک جی‌ال‌تی (JLT Park) و شهر اینترنتی (Internet City)
  • زمان: هر روز از ۵:۳۰ تا ۶:۳۰ صبح و از ۶:۳۰ تا ۷:۳۰ عصر

 

هتل مجلل و ۷ ستاره کاخ طلایی امارات

 

عکس:commons.wikimedia.org

 

ورود رایگان به موزه شتر دبی

موزه شتر در منطقه الشیندقا، یکی دیگر از مکان‌هایی است که می‌توانید از آن رایگان بازدید کنید. بخش‌های مختلف موزه به تاریخ شتر در امارات، رابطه بین شتر و مردم عرب، مسابقه شتر دوانی و آناتومی شتر اختصاص دارد. همچنین یک سالن نمایش دارد که ممکن است تماشای آن برای کودکان شما جالب باشد.

  • مکان: روستای میراث الشیندغا
  • زمان: یکشنبه تا پنجشنبه از ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر

 

عکس : ealiya.com

 

تماشای فیلم در زیر ستاره‌های دبی

یکی از تفریحات دبی که برای بیشتر گردشگران جذاب است، تماشای فیلم زیر آسمان شهر است. جالب‌تر این است که هر یکشنبه یک فیلم جدید بر روی پشت بام پیرامیدز رووف‌تاپ گاردنز (Pyramids Rooftop Gardens) پخش می‌شود که می‌توانید با دوستان یا همسرتان به آنجا بروید و کاملا رایگان به تماشای فیلم بنشیند.

  • مکان: مجتمع پشت بام پیرامیدز در مجتمع وافی
  • زمان: یکشنبه‌ها ساعت ۸:۳۰ شب

 

دلفیناریوم دبی قبل بازدید از آن

 

عکس :dhowcruiseindubai.com

 

کورنیش ساحل جمیرا در دبی

کورنیش ساحل جمیرا (The Jumeirah Beach Corniche) یکی از مکان‌های توریستی رایگان دبی محسوب می‌شود. ورود رایگان به این منطقه گردشگری محبوب خدماتی را شامل حال شما می‌کند که می‌توانید نیم روز خود را در آنجا سپری کرده و اوقات خوشی را همراه خانواده بگذرانید. ساحلی ۸۰۰ متری با مسیر دویدن، دوش، مناطق بازی کودکان که امکان پیک‌نیک را هم برای شما فراهم می‌کند، گزینه بسیار عالی خواهد بود. کورنیش به طول ۱۴ کیلومتر از ریزورت ساحلی مارینای دبی (Dubai Marine Beach Resort) تا هتل برج‌العرب (Burj Al Arab) ادامه دارد.

  • مکان: در کنار ریزورت ساحلی دبی مارینا
  • زمان: ۷ و نیم صبح تا ۱۰ شب

 

عکس :arabianbusiness.com

 

کشتی آزاد پهلوانی

یکی دیگر از بهترین کارهایی که در دبی می‌توانید انجام دهید، تماشای کشتی محلی به صورت رایگان (Free Pehlwani Wrestling) است. هر جمعه، صدها کارگر با اصالت هندی، پاکستانی و بنگلادشی دور هم جمع می‌شوند تا مردان شجاع را که برای افتخار کشتی می‌گیرند، تماشا کنند.

  • مکان: دیره (پشت بازار ماهی)
  • زمان برگزاری: جمعه‌ها ساعت ۵ بعدازظهر

 

زیباترین رستوران‌های دبی را بشناسید

 

عکس:afar.brightspotcdn.com

 

لذت رقص و موسیقی در دبی

یکی از متفاوت‌ترین تفریحات دبی که می‌توانید در جمعه شب تجربه کنید، گوش دادن به بهترین آهنگ‌های دهه ۸۰ و ۹۰ است که لذتی بی‌پایان به همراه دارد. محیطی کهنه و شیک با مبل‌های چرمی و آباژورهای بزرگ ویژگی‌هایی هستند که به کلوپ شبانه جامعه دبی (Societe Dubai) نسبت داده می‌شوند. شما ساعاتی را در گذشته سفر می‌کنید. شاید هم کمی برقصید. جالب اینجاست که ورود به این مکان رایگان است.

  • مکان: سوسیته دبی، هتل مارینا بیبلوس، دبی مارینا

 

عکس :expatnights.com

 

بالا رفتن  از برج العرب جمیرا در دبی

هتل برج العرب جمیرا (hotel Burj Al Arab Jumeirah) که با یک پل به ساحل متصل است، به دلیل طراحی معماری بادبان‌مانند خود، جایگاهی ویژه را در فهرست آثار تاریخی دبی به دست آورده است. این ساختمان پیشرفته، سومین هتل بلند جهان است. بالاترین سطح فضای داخلی مجلل، استقرار در جزیره‌ای مصنوعی و معماری منحصر به فرد، این هتل را به رتبه اول فهرست گران‌ترین هتل‌های جهان رسانده است. اما جالب است بدانید که این امکان وجود دارد تا از این برج بدون هیچ هزینه‌ای بالا بروید.

  • مکان: خیابان جمیرا، دبی

 

نکات مهم برای سفر به دبی

 

عکس:booking.com

 

بازدید از برج اینفینیتی دبی

برج بی‌نهایت یا اینفینیتی (Infinity Tower) که به نام برج کایان (Cayan Tower) نیز شناخته می‌شود، یک شگفتی معماری معاصر است که عبارت «پیچ و خم» را کمی جدی گرفته است. یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های دبی، شکل پویا و پرپیچ و خم این ساختمان مسکونی مجلل که در طول مسیر ارتفاع خود ۹۰ درجه می‌چرخد، سبک‌های مرسوم معماری در شهر را به چالش کشیده است. طراحی منحصربه‌فرد و آینده‌نگر این بنای تاریخی دبی نفس تقریباً همه تماشاگران را می‌گیرد و بازدید از آن را به یکی از بهترین انتخاب‌های ما در لیست بهترین تفریحات دبی تبدیل می‌کند.

  • مکان: ۱۲۰۲، ارتفاعات البرشا، تیکام، دبی مارینا، دبی

 

عکس: infinityt.net

 

تماشای فلامینگوها در دبی

مشاهده فلامینگوهای صورتی در دبی یکی از بهترین کارهای رایگان برای انجام دادن در این شهر است. فلامینگوها را می‌توان در نزدیکی جاده راس‌الخور در دبی به وفور یافت. جدای از آن، اگر می‌خواهید آنها را از نزدیک ببینید، از پناهگاه حیات وحش راس‌الخور (the Ras Al Khor wildlife sanctuary) دیدن کنید که هزینه ورودی هم ندارد. این مکان کلبه‌های مخفی دارد که می‌توانید دوربین‌های دوچشمی بگیرید و به همراه فرزندتان پرندگان زیبا را تماشا کنید.

  • مکان: جاذه اود متا (Oud Metha Oud Metha Rd)، دبی
  • زمان: از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر

 

قوانین رانندگی و کرایه خودرو در دبی

 

عکس:awsassets.panda.org

 

قایق سواری ابرا در دبی

اگر به دنبال کارهای ارزان برای انجام در دبی هستید، باید در نهر دبی سوار قایق ابرا شوید. قایق‌های ابرا (Abra boats) نوعی از قایق‌های چوبی کوچک هستند که به ارائه تورهای ارزان قیمت معروف هستند. بازار قدیمی دبی (Dubai old souq) و بازار طلای دبی (Dubai Gold souq) دو ایستگاهی هستند که از آنجا می‌توانید سوار قایق شوید و از مناظر زیبای اطراف نهر لذت ببرید.

  • مکان: نهر دبی، بازار قدیمی دبی، بازار طلای دبی

 

عکس:mycityexpert.com

 

پیاده‌روی در خیابان آلسرکال

در میان تمام کارهای رایگانی که در دبی می‌توان انجام داد، بازدید از خیابان آلسرکال (Alserkal Avenue) یکی از جالب‌ترین آنهاست و چندین مکان جالب مانند گالری‌ها و فروشگاه‌های پاپ‌آپ را در خود جای داده است. یکی از معروف‌ترین مکان‌ها در میان آن‌ها، گالری (Al Quoz) است که نقاشی‌های منحصربه‌فرد و سایر مصنوعات را به نمایش می‌گذارد. همچنین می‌توانید قهوه عربی را در یکی از کافی‌شاپ‌های واقع در این خیابان میل کنید.

  • مکان: خیابان ۱۷ ، دبی
  • زمان: ۱۰ صبح تا ۷ عصر

 

بهترین رستوران‌های دبی مارینا

 

عکس:thenationalnews.com

 

ورزش‌های آبی در ساحل کایت دبی

ساحل کایت (The Kite Beach) فقط مکان مورد علاقه گردشگران نیست، بلکه مردم محلی نیز این ساحل را به همان اندازه دوست دارند. ساحل بادبادک در تقاطع جاده‌المنارا (Al Manara Road) واقع شده است. این ساحل برای نوع فعالیت‌هایی که می‌توانید در اطراف آن انجام دهید مناسب است و طیف گسترده‌ای از ورزش‌های آبی و کایت‌سواری را پوشش می‌دهد. همچنین بافت سفید بکر ماسه نرم قطعا چیزی است که قلب و روح شما را راضی خواهد کرد. علاوه بر این برج‌العرب هم از آنجا به وضوح دیده می‌شود و نمای زیبایی به این ساحل می‌بخشد. می‌توانید عکس‌های جذابی با پس زمینه این برج بگیرید.

  • مکان: ساحل کایت، دبی
  • زمان: روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و روزهای پنجشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ نیمه شب.

عکس:oddviser.com

 

منبع

 

۱۳ تیر ۱۴۰۲

نظرات کاربران