تجربه خوردن ۹ غذای پاییزی در سفر به دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
تجربه خوردن ۹ غذای پاییزی در سفر به دبی

پاییز، درست زمانی که مردم بسیاری از نقاط دنیا، گشت و گذار در جنگل‌های چند رنگ، پوشیدن که پولیور گرم و ترک کردن سواحل را تجربه می‌کنند، در دبی اوضاع کاملا برعکس است و اتفاقا این روزها صنعت گردشگری در این شهر رونق می‌گیرد. در پاییز هوای دبی بسیار بهتر از گرمای سنگین تابستان خواهد بود و ممکن است چند روزی را حتی بدون کولر دوام بیاورید. با توجه به این که خیلی‌ها، پاییز را برای تور دبی انتخاب می‌کنند، بهتر دیدیم چند غذای محبوب این فصل در رستوران‌هایی مشخص را نیز به شما معرفی کرده تا در سفرتان، آن‌ها را نیز امتحان نمایید.

 

خوراک گوشت (Beef stew) در Belgian Café

خوردن یک غذای گرم این چنینی در روزهای گرم سال در دبی، واقعا سخت است، اما در روزهایی که کمی خنکی به این شهر می‌آید، می‌توان به Belgian Café که یکی از بهترین‌ها در دبی به شمار می‌رود، رفت و در آن‌جا این غذای خوشمزه را به همراز سیب زمینی سرخ کرده به سبک اروپایی میل کرد.

آدرس: Crowne Plaza Dubai Festival City

 

سیب بزرگ (The Big Apple) در Bull & Bear

شاید این اسم شما را به یاد نیویورک بندازد، اما خب این‌جا به معنای واقعی کلمه با یک سیب بزرگ طرف هستیم که دسر خوشمزه روی آن سرو می‌شود. طعم جذاب موسکوادو، کارامل، شیره انگور و سیب و ... همگی یک ترکیب فوق‌العاده را درست می‌کنند که به صورت سرد سر و خواهد شد.

 

بهترین رستوران‌های دبی با منظره دریا

آدرس: Waldorf Astoria, DIFC

 

سیب زمینی پخته (Baked potato) در Hampton’s café

یک غذای ساده آمریکایی که در Hampton’s به شکلی واقعا خوشمزه پخت می‌شود. یک غذای پاییزه که در کنارش می‌توانید سوپ یا کمی قارچ جنگلی نیز سفارش دهید تا یک وعده عالی را تجربه نمایید. روی این سیب زمینی پنیر چدار و خامه ریخته می‌شود، پس منتظر یک طعم چرب و عطری عالی باشید.

آدرس: Umm Suqeim

 

سوپ کدو (Pumpkin soup) در Leen’s Casual to Gourmet

شاید ساحل روبرویتان، شما را به یاد تابستان بندازد، اما این سوپ خوشمزه و متفاوت، حتما حس و حال پاییزی را به شما القا خواهد کرد، مخصوصا اگر ایام هالووین هم باشد و دکورهای این جشن بزرگ و ترسناک با کدوهای طراحی شده، همه جا به چشم بخورد. در این سوپ از زنجبیل، شیر نارگیل و زردچوبه استفاده می‌شود، پس قبل از سفارش حتما مطمئن شوید که با هیچ کدام از این مواد اولیه مشکلی ندارید.

 

بهترین رستوران‌های چینی در دبی

آدرس: Umm Suqeim

 

کدو حلوایی با طعم کاری (Butternut squash curry) در Little Erth by Nabz and G

رستوران محبوب JLT به خاطر غذاهای سالمش بسیار معروف است و یکی از این غذاهای اسم و رسم دار آن، همین کدو حلوایی با طعم کاری بوده که زمان سرو با برنج و کمی گل کلم خورد شده به روی میز می‌آید. کمی حمص نیز در کنارش برایتان سرو می‌شود تا بتوانید، طعم این غذای عربی را نیز بچشید.

آدرس: J2 Tower, Cluster J, Souk Al Bahar, Downtown Dubai

 

سیب و دارچین خرد شده (Apple and cinnamon crumble) در McGettigan’s DWTC

این غذا را به نوعی می‌توان مواد پای سیب به حساب آورد که دیگر خبری از خمیر در اطرافش نیست. هر قاشق از این دسر خوشمزه شامل سیب کاراملی بسیار خوشمزه با طعم دارچین و به همراه آجیل خشک خواهد بود.

آدرس: DWTC, Sheikh Zayed Road

 

سوپ پیاز فرانسوی (French onion soup) در Paul

سوپ پیاز فرانسوی پیشینه‌ای بسیار قدیمی دارد. سوپی که درون نان‌های مخصوص سرو شده و شما بعد از اتمام سوپ، می‌توان آن نان را نیز میل کنید. این غذا با پنیر موزارلای آب شده بر رویش سرو شده و طعم و عطری عالی دارد. ممکن است در منوی رستوران‌های زیادی سوپ پیاز فرانسوی را ببینید، اما برای چشیدن یک طعم اصیل، حتما به Paul‌ بروید.

 

رستوران‌های ارزان دبی با غذاهایی خوشمزه

آدرس: The Walk, JBR

 

سالاد والدورف (Waldorf salad) در Peacock Alley

این سالاد معروف اگر چه در تمام طول سال خورده می‌شود، اما معروف به یک سالاد پاییزی است. بهترین جا برای سفارش آن نیز Peacock Alley در جزیره نخل خواهد بود، جایی که با کیفیت بهتر و در جایی مجلل آن را میل خواهید کرد.

آدرس: Waldorf Astoria, Palm Jumeirah

 

ریزوتو سبزیجات، فندق و قارچ (Wild and chestnut mushroom risotto) در Rhodes 1

و در آخر یک ریزوتو بسیار خوشمزه به شما معرفی کنیم که معروف به ریزوتو پاییزی است و در آن از قارچ‌های خوشمزه جنگلی، سبزیجات تازه، فندق، پنیر و ... استفاده می‌شود. این سالاد عموما در رستوران‌های مجلل سرو می‌شود و البته اگر پاییز به Rhodes 1 بروید، می‌توانید یکی از بهترین نسخه‌های آن را در تور دبی میل کنید.

 

برترین رستوران‌های غذاهای گیاهی در دبی

آدرس: Grosvenor House, Dubai Marina

۰۸ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران