۱۰ کافه و رستوران عاشقانه پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
۱۰ کافه و رستوران عاشقانه پنانگ

پنانگ شهری زیبا و ساحلی است که برای سفرهای دونفره شدیدا توصیه می‌شود. شهری با جاذبه‌های گردشگری خاص که طرفداران بی‌شماری در جهان دارد. اگر قصد دارید سفری عاشقانه را به در تور مالزی به مقصد پنانگ تجربه کنید، بهتر است برای یک قرار شام دو نفره یا برنامه‌ی یک بعد از ظهر عالی در کافه‌ای رمانتیک را هم از قبل بریزید. برای این کار، ما ۱۰ کافه و رستوران عاشقانه پنانگ را در این لیست به شما معرفی خواهیم کرد.

 

رستوران و تراس چای دیوید براون پنانگ (David Brown’s Restaurant & Tea Terrace)

رستوران دیوید براون در گوشه‌ای تپه پنانگ قرار گرفته و یکی از زیباترین مناظر را در میان بهترین رستوران‌های پنانگ دارد. بنای اصلی رستوران از دوره استعمار به جا مانده و سر و شکلی خاص دارد و با توجه به وجود یک باغ زیبا و تراس زیبایی که برای صرف نوشیدنی می‌توانید به آن‌جا بروید، مرتفع‌ترین باغ رستوران در کل پنانگ به حساب می‌آید. باغ بیرونی این رستوران، واقعا زیباست و یک برکه‌ی مصنوعی کوچک نیز در خود دارد که به جذابیت این محل اضافه می‌کند.

همین فضای زیبای باغ و خود رستوران، تراسی که مشرف به نمای شهر و دریاست و البته غذاها و نوشیدنی‌های بسیار با کیفیت است که از رستوران و تراس چای دیوید براون، یک مکان عالی برای قراری دو نفره درست می‌کند. البته اگر در روزهای خاص سال مثل ولنتاین یا سال نو میلادی به آن‌جا می‌خواهید بروید، باید از چندین روز قبل برای خود در این محل جایی رزرو کنید. این را هم در نظر بگیرید که رستوران دیوید براون هم در طول روز با آن منظره‌ی دریا زیباست و هم در طول شب با چراغانی و نمای نورانی پنانگ، جذابیت خاص خود را دارد.

آدرس: Lot 400, MK 17, Daerah Barat Daya, Strawberry Hill, Penang Hill 11300 Ayer Hitam

ساعات فعالیت: ۱۲ ظهر تا ۹ شب (هر روز هفته)

 

رستوران و لانج تاپ ویو پنانگ (Top View Restaurant & Lounge)

کم‌تر رستوران شیکی را در پنانگ پیدا خواهید کرد که چنین منظره‌ی زیبایی داشته باشد. رستوران و لانج تاپ ویو در بالای برج کمپلسک تون عبدالرزاک یا به صورت اختصاری KOMTAR و در طبقه ۶۸ این بنا قرار گرفته است و از بالا کاملا به منظره‌ی جورج تاون پنانگ مشرف خواهید بود.

این رستوران شیک، جزو مکان‌های لوکس برای صرف شام در پنانگ به حساب می‌آید و که انواع غذاهای گوشتی و گیاهی در آن‌جا سرو می‌شود. تاپ ویو همچنین دارای یک روفتاپ بسیار شیک هم هست که شب‌ها با چراغ‌های LED روشن می‌شود. در کنار غذاهای بسیار خوشمزه‌ای که در تاپ ویو سرو می‌شود، سرآشپز این رستوران به سرو دسرهای خوشمزه و نوآورانه نیز شهرت دارد.

 

شب‌گردی در پنانگ پایتخت غذاهای خیابانی جهان

آدرس: The TOP, Level 68, No 1, Komtar, Jln Penang, 10000 George Town

ساعات فعالیت: ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب (سه شنبه‌ها تعطیل)

 

رستوران فایرفود پنانگ (Firewood Restaurant Penang)

فایرفود از آن دسته رستوران‌های شیکی است که آشپزخانه باز داشته و مشتریان می‌توانند، روند آماده سازی غذا را از نزدیک مشاهده کنند. از نکات جالب توجه در مورد رستوران فایرفود این است که بر خلاف وجنات رستوران، تمامی گزینه‌های منو آن گوشتی نیستند و غذاهای گیاهی گریل شده نیز جزو این لیست به حساب می‌آیند.

غذاهای بسیار با کیفیت، فضای شاد و دوست داشتنی و همچنین، نوشیدنی‌های خوشمزه باعث شده تا ما فایروود را جزو گزینه‌های لیست امروزمان قرار دهیم. البته پیشنهاد می‌کنیم تا جای ممکن، میزهای نزدیک به آشپزخانه را رزرو کنید تا به خوبی بتوانید، آماده سازی غذا را مشاهده کنید. فایرفود در مرکز جورج تاون واقع شده و هر سال برای روز ولنتاین هم یک منو مخصوص ارئه می‌کند.

آدرس: 15, Jalan Masjid Kapitan Keling, , George Town

ساعات فعالیت: ۱۲ ظهر تا ۲:۳۰ بعد از ظهر برای نهار و از ۵:۳۰ بعد از ظهر تا ۱۰ شب برای شام (دوشنبه‌ها تعطیل)

 

کافه گل هاناکویا پنانگ (Hanakoya Flower Café Penang)

این کافه رستوران ژاپنی با دکور زیبای خود، یک قرار رویایی را برای شما به همراه خواهد داشت. فضای کلی این کافه با رنگ ملیح و دکور مینیمالیستی و مدرن تهیه دیده شده و در حیاط پشتی، چند یمز در فضای باز نیز دارد. اما نکته جذاب در مورد آن‌جا، سرو هنرمندانه دسرها، غذاها و حتی نوشیدنی‌ها بوده که این مکان را به جایی اینستاگرامی نیز بدل کرده است.

دسرهای بسیار خوشمزه و رنگارنگ این کافه مهم‌ترین دلیل برای رفتن به آن‌جاست، اما فضای گرم و دوست داشتنی و البته غذاهای با کیفیتی که در منو هاناکویا دیده می‌شود را در نیز نباید نادیده گرفته. به همین دلیل، کافه گل هاناکویا را حتی می‌توان جایی برای صرف یک شام دو نفره در تور پنانگ نیز پیشنهاد کرد. این کافه در خیابان مونتری قرار گرفته و یکی دیگر از گزینه‌های ما در جورج تاون به حساب می‌آید.

 

بهترین غذاهای خیابانی پنانگ را از دست ندهید

آدرس: 83 Lebuh Muntri, 10200 George Town

ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب (چهارشنبه‌ها تعطیل)

 

پارادیسو بکیارد کافه پنانگ (Paradiso Backyard Cafe)

از جمله بهترین کافه‌های پنانگ که به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین‌ جاها بین جوانان محلی به حساب می‌آید. این کافه کار خود را از اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز کرده و یک فضای نسبتا بزرگ روباز و یک سالن زیبا و مدرن دارد. فضای بیرونی کافه شامل یک باغ کوچک شده و میزهای ساده و شیکی برایش در نظر گرفته شده است.

این محل را نیز می‌توان یک کافه رستوران به حساب آورد که در آن‌جا هم فست فود و هم غذاهای سالم و گیاهی به فروش می‌رسد. نکته دیگر این که بردن حیوانات خانگی به آن‌جا نیز ممکن بوده و غذای مخصوص برای آن‌ها نیز فروخته می‌شود، پس زوج‌هایی که سگ یا گربه خود را هم در سفر به پنانگ همراه برده‌اند، می‌توانند به آن‌جا بروند.

آدرس: 26Q, Codrington Ave, Pulau Tikus, Georgetown

ساعات فعالیت: ۸ صبح تا ۱۰ شب

 

رستوران کوریوس سیتی پنانگ (Curios-City Penang)

اگر به دنبال یک جای خاص برای صرف شامی دو نفره در پنانگ هستید، رستوران کوریوس سیتی می‌تواند انتخابی جالب توجه برایتان باشد. از بیرون شما با یک بنای قدیمی مواجه هستید اما به داخل رستوران که می‌روید، دکور مدرن و در عین حال عجیب آن‌ها چشم شما را به خود معطوف خواهد کرد و وقتی غذا سرو می‌شود، متوجه می‌شوید که به یک رستوران مجلل با سرآشپزی حرفه‌ای رفته‌اید.

این خانه‌ی قدیمی چینی در پنانگ معروف بوده و حالا تبدیل به رستورانی گران قیمت با ظرفیت پایین بدل شده که مکانی عالی برای صرف غذایی دو نفره نیز به حساب می‌آید.

 

برترین غذاهای خیابانی جورج تاون

آدرس: 164A-B, Victoria St, Georgetown

ساعات فعالیت: ۶ بعد از ظهر تا ۱۲ شب (روزهای دو شنبه و سه شنبه تعطیل)

 

رستوران بامبو اسمال پلیتز پنانگ (BAMBU Small Plates)

اگر در تور مالزی به دنبال خورد غذاهای تایلندی در یک فضای شیک و دوست داشتنی هستید، رستوران بامبو جایی است که باید به سراغش بروید. این رستوران در بالاترین طبقه هتل آپر هاوس (The Upper House Hotel) قرار گرفته و دارای یک روفتاپ زیبا نیز هست تا بتوانید از آن‌جا، منظره‌ی زیبای پنانگ را نیز مشاهده نمایید. فضای داخلی رستوران حال و هوای جزایر گرم‌سیری را دارد و واقعا زیباست.

فارغ از فضای سبز و دوست داشتنی و روفتاپ این رستوران، غذاهای رستوران بامبو اسال پلیتز، از بهترین‌ها در پنانگ به حساب می‌آید و برای چشیدن طعم غذاهای تایلندی، حتما پیشنهاد می‌کنیم، سری به آن‌جا بزنید.

آدرس: 2A, Rooftop of The Upper House Hotel, Jalan Vervea 10, Vervea, Batu Kawan

ساعات فعالیت: ۳ بعد از ظهر تا ۱۰ شب (سه شنبه‌ها تعطیل)

 

اورینت رستوران پنانگ (Orinea Restaurant)

در زمینه رستوران‌های مجلل و لاکچری، اورینت یکی دیگر از گزینه‌های شما خواهد بود. این مکان برای یک قرار عاشقانه خاص مناسب بوده و از جمله گران‌ترین رستوران‌های شهر نیز به حساب می‌آید که غذاهای بسیار با کیفیتی با مواد اولیه متفاوت را به روی میز می‌برد. تمامی مواد اولیه استفاده شدهدر غذاهای رستوران از بهترین‌ها هستند و طعم و مزه‌ای منحصر به فرد را به وجود می‌آورند.

این رستوران نیز در طبقات بالایی قرار گرفته و منظره‌ی دریا و شهر را پیش رو دارد و همچنین می‌توانید برای وعده‌های نیم روزی، صرف چای و دسرهای خوشمزه و شیک نیز به آن‌جا بروید.

 

بهترین کافه‌های حلال در پنانگ

آدرس: 68-18-1, Sunrise Gurney, Persiaran Gurney

ساعات فعالیت: ۶ بعد از ظهر تا ۱۱:۳۰ شب، ساعات آغاز به کار در روزهای جمعه و یکشنبه ساعت ۲:۳۰ (چهارشنبه‌ها تعطیل)

 

رستوران جِن پنانگ (Gen)

این رستوران مجلل و شیک در جورج تاون، اگر چه جایی گران قیمت است اما به خاطر استفاده از مواد اولیه تازه و محلی، شهرت بالایی داشته و شدیدا پرطرفدار نیز هست.

جِن جزو رستوران‌های مدرن به حساب می‌آید که غذاهای کلاسیک را با کمی تغییر به شکلی مدرن پخت کرده و به روی میز می‌برد و به همین ترتیب، بسیاری از غذاهای مالزیایی را با شمایلی متفاوت در پخت می‌کند. دکور زیبای این محل، فضای شیک و آرام و همچنین غذاهایی که به صورت هنرمندانه به روی میز آورده می‌شوند، باعث می‌شود تا حتما رستوران جن را در لیست امروزمان وارد کنیم.

آدرس: Unit 6, 8, Gat Lebuh Gereja, Georgetown, 10300 George Town

ساعات فعالیت: ۱۲ ظهر تا ۳ بعد از ظهر و از ۶ بد از ظهر تا ۱۱ شب (دوشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها تعطیل)

 

بیرو بیرو در جزیره پنانگ (BiRU-BIRU On The Island)

بیرو بیرو در جزیره یک مکان کاملا متفاوت با دیگر جاهایی است که تا این جا معرفی کردیم. رستورانی ساحلی که بخش زیادی از میزهایش روی اسکله چوبی قرار گرفته و می‌توانید در آن‌جا و در یک فضای کاملا متفاوت به صرف انواع غذاهای غربی و دریایی بپردازید.

سرو نوشیدنی‌های خوشمزه، فضای شاد و رنگارنگ و بودن در کنار دریا، بیرو بیرو را به انتخابی دوست داشتنی بدل می‌کند.

 

معرفی ۱۱ ریزورت لوکس پنانگ

آدرس: 260, Jalan Batu Ferringhi, Tanjung Bungah, 11100 Tanjung Bungah

ساعات فعالیت: ۸ صبح تا ۱۰ شب

 

منبع ۱

منبع ۲

۳۰ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران