اینستاگرامی‌ترین کافه‌های پنانگ: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
اینستاگرامی‌ترین کافه‌های پنانگ: قسمت دوم

از دیوارهای صورتی کافه‌ها گرفته تا گیاهان گلدانی زیبا، چشم اندازهایی باشکوه به طبیعت اطراف، دیوارهای پوشیده از تصاویر جذاب و غذاهایی که از تزئیناتی جالب توجه برخوردارند، همگی می‌توانند گزینه‌هایی جذاب برای ثبت عکس‌های یادگاری از سفر با تور مالزی به شمار آیند. و در واقع این کافه‌های شیک، پس‌زمینه‌ای عالی برای پست‌های بعدی اینستاگرام شما ایجاد می‌کنند. بنابراین در این مکا‌ن‌ها می‌توانید علاوه بر صرف غذاهای خوشمزه و باکیفیت، از جلوه‌های بصری زیبایی نیز در حین خورد و خوراک برخوردار شده و دورهمی‌های خاطره انگیزی را با عزیزانتان تجربه کنید. بیایید در ادامه قسمت اول مقاله اینستاگرامی‌ترین کافه‌های پنانگ، سری بزنیم به برخی دیگر از اینستاگرامی‌ترین کافه‌های این شهر.

 

فارست کانتین در پنانگ مالزی (Forest Canteen)

کافه Forest Canteen که از نظر طراحی بسیار رویایی و رمانتیک است، یک تجربه غذاخوری منحصر به فرد را در میان تراریوم‌ها و سایر گیاهان زیبا ارائه می‌دهد. بسیاری از گزینه‌های منو، از غذاهای آسیایی الهام گرفته شده‌اند و معمولا بین ۱۳ - ۲۰ رینگیت قیمت دارند.

سوپ مرغ ساتای و ریشه نیلوفر آبی، برنج با مرغ خردل و سوپ ذرت شیرین و همچنین مرغ سرخ شده با برگ ریحان و گوجه فرنگی، تنها تعدادی از غذاهای محبوب در این رستوران به شمار می‌آیند. خصوصا غذای امضایی این کافه یعنی املت برنج که با استفاده از مرغ چرخ کرده، سبزیجات مختلف، پیاز سرخ شده روی حرارت متوسط ​​و تخم مرغ‌های طلایی تهیه می‌شود طرفداران بسیاری دارد. برای دسر و نوشیدنی نیز می‌توانید از ماچا لاته، لیچی سودا، چیز کیک ماچا، کیک پوند ارل گری و فراستینگ پنیر خامه‌ای برخوردار شوید.

آدرس: 38,Lebuh Farquhar, George Town, 10200 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

چاپل در پنانگ مالزی (Chapel)

نورپردازی در فضای داخلی سیاه و سفید این کافه بیکری، سایه خنک و اتاق‌های آفتاب‌گیر و غذاهایی که به زیبایی هرچه تمام‌تر تزئین می‌شوند، نشان می‌دهند که این مکان از زمان آغاز به کار در سال ۲۰۱۶، اساسا برای عکاسی و ثبت تصاویر بی بدیل طراحی شده است.

منوی کافه نیز با الهام از فرهنگ برانچ استرالیایی، طیف وسیعی از خوراکی‌های طعم‌دار و شیرین را در بر می‌گیرد. صبحانه مفصل این کافه گزینه‌هایی نظیر تخم مرغ‌های همزده همراه با گوجه فرنگی کبابی و نوارهای بیکن روی خمیر ترش، سوسیس مرغ، لوبیای پخته شده، گوشت خوک چرخ کرده خانگی، هش براون، ماهی آزاد دودی، قارچ کبابی و اسفناج را شامل می شود.

دسرها نیز بسیار متنوع بوده و در این میان کیک داغ کرکی با تکه‌های موز و یک مکعب کره، دانه‌های آفتابگردان و شربت افرا را به شدت توصیه می‌کنیم. البته با پرداخت ۷ رینگیت اضافه، می‌توانید این کیک را همراه با یک ژلاتوی وانیلی خانگی صرف کنید. گزینه پرطرفدار دیگر کروسان است که با پنیر چدار و بیکن آغشته به عسل، در کنار سوسیس و سالاد فصل سرو می‌شود. بعلاوه می‌توانید از طعم نوشیدنی‌های سرد و گرم از جمله اسپرسو و یا یک فنجان بوبا لذت ببرید.

 

بهترین فعالیت‌های شبانه در پنانگ

آدرس: 14,Medan Lim Cheng Teik, Kampung Syed, 10250 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

پیس کافی در پنانگ مالزی (Pace Coffee)

Pace Coffee که در خیابان ساحلی واقع شده است، یکی از بهترین کافه‌های اینستاگرامی در پنانگ است که با دکوراسیون آرامش‌بخش، نور طبیعی فراوان و رنگ‌هایی جذاب به استقبال مشتریانش می‌آید. بنابراین اگر در حوالی موزه ارواح پنانگ مشغول گشت و گذار هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای شکم گردی به یادماندنی و همچنین ثبت عکس‌های اینستاگرامی جذاب سری به این کافه بزنید.

بعلاوه منویی پرو پیمان در اینجا ارائه می‌شود و در این میان اسپاگتی کاملا پخته شده، مرغ کبابی، تخم مرغ بندیکت و وافل‌های خوشمزه در کنار نوشیدنی‌هایی نظیر لاته یا ماچا می‌توانند شما را در لذت غوطه ور کنند.

از طرفی خدمات عالی پرسنل مهمان نواز و حرفه‌ای که در هر لحظه آماده کمک هستند و تلاش می‌کنند اثری مثبت روی مشتریان بگذارند نیز، به شهرت این غذاکده افزوده‌اند. در ضمن قیمت‌ها بسیار منصفانه بوده و خدمات تحویل غذا، از بزرگ‌ترین مزایای این کافه به شمار می‌آید.

آدرس: 397,Beach St, Georgetown, 10300 George Town, Penang, Malaysia

 

لونابار کافی در پنانگ مالزی (Lunabar Coffee)

اینجا گلخانه‌ای آرام در قلب جورج تاون پنانگ است که به شما امکان می‌دهد در محیطی آرام و پر از گلها و گیاهان طبیعی، کیک و قهوه بنوشید و از شر گرمای شدید پنانگ به این فضای خنک پناه ببرید. گفتنی است Lunabar Coffee علاوه بر قهوه‌های مبتنی بر اسپرسو، در سرو قهوه فیلتر شده نیز تخصص دارد. قیمت‌ها، به نوع دانه بستگی داشته و معمولا چهار تا شش نوع دانه برای انتخاب وجود دارند.

بعلاوه منو حاوی گزینه‌های بسیار خوشمزه دیگری نیز بوده و در این میان دسرهای امضایی کافه از جمله کیک دانه خشخاش و لیمو، کیک موز و کارامل، پنیر پخته شده، چیزکیک شکلاتی و آفوگاتو بسیار پرطرفدارند. در کنار اینها می‌توانید از طعم نوشیدنی‌هایی گوارا و باکیفیت نظیر یک فنجان لاته، ماچا لاته، شکلات داغ و دمنوش گل داوودی و اسطوخودوس برخوردار شوید.

اگر در حوالی میدان ناگور مشغول گشت و گذار بودید، توصیه می‌کنیم برای شکم گردی حتما سری به این کافه بزنید. بعلاوه این مکان، به دلیل خدمات عالی و پرسنل خوش برخوردش که همیشه آماده کمک مشتریان هستند نیز شهرت دارد. فضای دوست داشتنی و لوکیشن‌های زیبا نیز شما را برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی در این مکان خاطره انگیز ترغیب می‌کنند.

 

۹ فعالیت مهم در جورج تاون پنانگ

آدرس: 10d, Jalan Clove Hall, George Town, 10050 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

اومه بای اسپیس بار کافی در پنانگ مالزی (Ome by Spacebar Coffee)

پس از قدم زدن در اطراف موزه اسباب‌بازی پنانگ، به این کافه بیایید و از طعم‌های بی نظیر و فضای خانگی آرامش بخش برخوردار شوید. این کافه، جواهری پنهان در امتداد کوچه‌ای باریک است که از نظر طراحی بسیار ساده بوده و درختان انگور سبز روی درب ورودی آنرا پوشانده‌اند. این کافه با میزهای چوبی پرشده و  دیوارهای آجری لخت و کف‌ پوش سیمانی، "جذابیت بی‌دردسری" به آن بخشیده‌اند و فضایی آرامش بخش، بی تکلف و دوست داشتنی را برای مشتریان به ارمغان آورده‌اند.

بعلاوه منو حاوی دسرها و نوشیدنی‌های لذیذ بوده و حول محور قهوه، شکلات، چای و کیک نان می‌چرخد. کیک نان با روغن زیتون و کدو حلوایی، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌هاست که به صورت برشته شده همراه با خامه و آجیل سرو می‌شود. در ضمن می‌توانید کیک‌های شکلاتی خوشمزه، فاج شکلاتی و پودینگ نان و کره را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و اوقات خوشی را در دورهمی با عزیزانتان سپری نمایید. همچنین توصیه می‌کنیم فرصت نوشیدن قهوه تلخ، چای یا شکلات داغ را از دست ندهید.

فضای خانگی این مکان به مهمانان اجازه می‌دهد تا پس از یک روز گشت و گذار خسته کننده، با آرامش استراحت کنند. بعلاوه خدمات فوق العاده و پرسنل مهربان و صمیمی، از امتیازات این کافه به شمار می‌آیند. قیمت‌ها نیز مناسب بوده و وای فای رایگان و پارکینگ نیز برای مشتریان فراهمند. در ضمن، در صورت تمایل می‌توانید برای بهره مندی از هوای تازه و تماشای زیبایی‌های اطراف، از میز و صندلی‌های فضای بیرونی برای خورد و خوراک استفاده کنید.

 

رمانتیک‌ترین رستوران‌های پنانگ

آدرس: 1,Lorong Toh Aka, George Town, 10100 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

کافه بیکری جویی در پنانگ مالزی (Joie’s Sourdough and Café)

اینجا یک کافه کوچک با رویاهای بزرگ است که تلاش می‌کند با تبدیل محصولات خانگی به غذاهای سالم و دلچسب، از کشاورزان محلی حمایت کند. این کافه بیکری تازه افتتاح شده، در جاده مولمین پنانگ قرار دارد و با یک فضای باز سرسبز و مفرح و فضای داخلی همراه با دکوری ساده و رنگ‌های قهوه‌ای، سیاه و سبز به استقبال مشتریانش می‌آید.

گفتنی است کافه در طبقه همکف واقع شده و نانوایی نیز در طبقه بالایی قرار دارد. این نانوایی، به خاطر خمیر ترش دست ساز خود که با استفاده از آرد سبوس دار ارگانیک سفید نشده همراه با نمک طبیعی دریا و آب تصفیه شده تهیه می‌شود، شهرت دارد. خمیر ترش‌ها روزانه و به صورت کاملا تازه در همین محل درست شده و با انواع آجیل، دانه‌ها، ادویه‌جات ترشی‌جات و شکلات طعم‌دار می شوند. محبوب‌ترین طعم‌های موجود عبارتند از زغال اخته و گردو، دانه‌های خوشمزه، کشمش سیاه و کرن بری شکلاتی چیپسی. در ضمن باید گفت نان‌ها، دارای رویه ترد تیره ضخیم و درونی جویدنی و نرم هستند.

پرطرفدارترین طعم نیز خمیر ترش زغال اخته و گردو است که با زغال اخته خشک کالیفرنیا و گردوی تازه تهیه می‌شود و یک نان کامل آن، ۱۹ رینگیت قیمت دارد.

منوی کافه، گزینه‌های صبحانه و ناهار و دسرهای لذیذ همراه با آبمیوه‌های سرد فشرده، طیفی از اسموتی‌های سالم و قهوه را شامل می‌شود. این منوی تخته سیاه روی دیوار، معمولا مواردی نظیر تخم مرغ خامه‌ای، قارچ سرخ شده، راگوی سبزیجات، کره بادام زمینی و موز، مربای پیاز، تخم مرغ اسکرامبل و میوه ایتالیایی را ارائه می‌دهد. در این میان، تخم مرغ خامه‌ای بیش از سایرین خودنمایی می‌کند و شامل برش‌های برشته شده نان است که با مایونز و تخم مرغ خامه‌ای پوشانده شده و همراه با سالاد و مقدار مناسبی هویج و گوجه فرنگی سرو می‌شود.

بعلاوه در این کافه، بهترین اسپاگتی کربونارا در سطح  شهر ارائه می‌شود. و همچنین سری برگر که دارای تمپه کلم ترش خوش طعم و مخلوط قارچ و گواکاموله و بابا گانوش خانگی است، از محبوب‌ترین گزینه‌های منو بوده و از طرفی کیک پنیر توفوی نرم و کرکی نیز به شدت توصیه می‌شود.

 

راهنمای سفر از کوالالامپور به پنانگ

آدرس: 2nd floor, 32, Jalan Moulmein, Pulau Tikus, 10350 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

موگشات در پنانگ مالزی (Mugshot)

شروع روز، با صرف خوراکی‌های لذیذ در کافه  The Mugshot ایده بسیار خوبی است. بنابراین اگر در حوالی موزه دوربین مشغول گردش بودید، حتما برای خوردن یک صبحانه خوشمزه در پنانگ سری به این کافه بزنید. همچنین در مجاورت نانوایی Rainforest قرار دارد که این امر، مزیتی برای این کافه به شمار می‌آید.

گفتنی است این مکان، از طراحی قدیمی جذابی برخوردار بوده و گزینه‌های صبحانه اروپایی مانند کروسان، ساندویچ و قهوه را ارائه می‌دهد. در کنار اینها می‌توانید از طعم بی نظیر سالمون دودی و پنیر دودی، ماست و پروفیترول نیز برخوردار شوید. و البته نوشیدنی‌های بسیار باکیفیت و گوارا همچون اسپرسوی عالی، اسموتی میوه یا یخ چای نیز به استقبال مشتریان می‌آیند.

از طرفی موقعیت مکانی عالی این کافه، دسترسی به آن را حتی در ساعات شلوغی بسیار آسان می‌کند. خدمات فوق العاده و پرسنل خوش برخورد، از مزیت‌های بزرگ این غذاکده محسوب می‌شوند. فضای زیبا و دکوراسیون به یادماندنی در کنار وای فای رایگان، تلویزیون و میز و صندلی‌های محیط بیرونی، به جذابیت‌های این کافه دوست داشتنی می‌افزایند.

آدرس: 302,Chulia St, Georgetown, 10200 George Town, Penang, Malaysia

 

ویلرز در پنانگ مالزی (Wheeler’s)

آیا به دنبال یک کافه اینستاگرامی در پنانگ هستید؟ پس به این کافه بیایید و از محیطی دنج و آرام همراه با موسیقی زیبا و غذاهای اروپایی با تزئیناتی جالب برخوردار شوید.

این کافه، بسیار نزدیک به موزه دوربین است و به دلیل خدمات ارزنده پرسنل خوش برخوردش نیز شهرت دارد. قیمت‌ها بسیار منصفانه بوده و فضای جذاب و دکوراسیون دیدنی، ساعاتی خوشایند را برای استراحت و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی رقم می‌زنند. بعلاوه امکاناتی نظیر وای فای رایگان، تلویزیون، پارکینگ و خدمات تحویل غذا، در اینجا در دسترس مهمانان هستند. در صورت تمایل و برای استنشاق هوای تازه و بهره مندی از زیبایی‌های طبیعی، می‌توانید از میز و صندلی‌های فضای بیرونی برای صرف غذایتان بهره مند شوید.

و اما منو نیز بسیار جالب توجه بوده و می‌توانید ساندویچ‌های گیاهی لذیذ، فیله ماهی و اسپاگتی کاربونارا را در این کافه بار میل کنید. بعلاوه شیرینی‌های خوب، کیک‌های شکلاتی و کروسان‌های خوشمزه ای در این مکان سرو می‌شوند که در کنار نوشیدنی‌هایی گوارا همچون اسپرسو، لاته سرد یا یخ چای، می‌توانند شکم گردی فوق العاده ای را برای مخاطبان رقم بزنند.

 

معرفی ۵ جزیره جذاب‌ نزدیک به پنانگ

آدرس: 67,Lorong Love, George Town, 10200 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

نارو مارو در پنانگ مالزی (Narrow Marrow)

و در آخر سری می‌زنیم به این کافه اینستاگرامی که با تم روستایی و فانتزی طراحی شده و یکی از بهترین و زیباترین مکان‌ها برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی و دورهمی‌های دوستانه به شمار می‌آید. این کافه در حوالی موزه نقاشی باتیک واقع شده و با غذاهای خوشمزه پنانگ، امکانات بازی‌های رومیزی، وای فای رایگان و میز و صندلی‌های فضای باز از مشتریانش پذیرایی می‌کند.   

کاری مرغ و ساندویچ‌های خوشمزه و همچنین چیزکیک‌ها، تیرامیسو و بیسکویت‌های خوش پخت، از پرطرفدارترین گزینه‌های منو بوده و نوشیدنی‌هایی نظیر قهوه تیره عالی، چای ماچا و اسپرسو، لذت این شکم گردی را به حد کمال می‌رسانند. از طرفی فضای گرم و صمیمی، قیمت‌های مناسب و خدمات عالی پرسنل پرانرژی و حرفه‌ای، امکان استراحت و خوشگذرانی با عزیزانتان را به بهترین نحو فراهم می‌کنند.

آدرس: 312,Lebuh Pantai, George Town, 10300 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

۱۱ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران