اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در پنانگ: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در پنانگ: قسمت اول

پنانگ با ردیفی از ساختمان‌ها و خانه‌های میراثی، جایگاه خود را بعنوان یکی از ارزشمندترین شهرهای اینستاگرامی در تور مالزی به اثبات رسانده است. حتی اگر برای شکم گردی در این جزیره به گشت و گذار مشغولید، می‌توانید ضمن صرف غذاهای لذیذ در مالزی، از این گزینه‌های جذاب که به زیبایی تزئین شده‌اند و همچنین فضای باشکوه و رنگارنگ کافه‌ها و رستوران‌ها نیز عکس‌های جذابی بگیرید. مقاله اینستاگرامی‌ترین کافه‌های پنانگ، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در این رابطه در اختیارتان قرار دهد. ما نیز در ادامه، لیستی از بهترین نقاط عکاسی در پنانگ با مناظری فتوژنیک را گردآوری کرده‌ایم که شما را به سفری مجازی و لذت بخش در دل طبیعت، فرهنگ و میراث پنانگ می‌برند.

 

معبد کک لوک سی در پنانگ (Kek Lok Si Temple)

مالزی، خانه فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف و عبادتگاه‌های منحصر به فرد است که سالانه هزاران گردشگر و پیرو را به سوی خود جذب می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین و معروفترین این معابد، معبد Kek Lok Si است که روی تپه‌های وسیع ایر ایتام پنانگ واقع شده و یک سایت تاریخی ۱۳۰ ساله به شمار می‌آید. این بنا، در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار، رو به دریا قرار دارد و منظره‌ای چشمگیر در تور مالزی را به مخاطبانش هدیه می‌دهد. اینجا همچنین یک مرکز زیارتی مهم برای بوداییان هنگ کنگ، فیلیپین، سنگاپور و سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود.

یکی از دیدنی‌های پرطرفدار این معبد، مجسمه بزرگ برنزی از الهه رحمت است که ۱۲۰ فوت ارتفاع دارد. اما علاوه بر آن، ۱۰۰۰۰ آلاباستر و مجسمه برنزی بودایی دیگر را نیز می‌توان در این مکان یافت. این معبد توسط باغ‌های گل و حوضچه‌های زیبا احاطه شده و به شما اجازه می‌دهد در صلح و آرامش قدم بزنید و استرس‌هایتان را در گوشه‌ای رها کنید.

مهمترین ویژگی‌های معماری این معبد شامل ستون‌های حکاکی‌شده، چوب‌های ظریف که عمدتا با رنگ‌های روشن رنگ‌آمیزی شده‌اند و تعداد زیادی فانوس است که جلوه بصری بی نظیری به آن بخشیده‌اند. با این تفاسیر، اینجا سرشار از لوکیشن‌های عالی برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی باشکوه و رنگارنگ است.

 

معرفی ۱۱ ریزورت لوکس پنانگ

آدرس: Kek Lok Si Temple, Jln Balik Pulau, 11500 Air Itam, Penang, Malaysia

 

بوکسس در پنانگ (BookXcess)

اینجا بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی در منطقه شمالی، در گورنی پاراگون و جدیدترین کتاب‌فروشی است که به جذابیت‌های پنانگ اضافه شده است. این مکان، از بلندترین و طولانی‌ترین قفسه کتاب در مالزی برخوردار بوده و یک میلیون کتاب را در خود جای داده است.

کتابها طیف وسیعی از مقوله‌ها، از داستان‌ها و کمیک‌ها گرفته تا ادبیات، زندگی‌نامه‌ها، دستور پخت‌ و آشپزی را شامل می‌شوند. در ضمن، بسیاری از این کتاب‌ها را می‌توان با قیمت‌هایی مقرون به صرفه خریداری کرد. این مکان، ۲ طبقه بوده و همچنین فضایی برای پیاده روی در امتداد راهرو وجود دارد. طبقه دوم، یک بخش پاپ آرت و یک کافه را نیز در خود جای داده است. در نهایت، اغلب بازدیدکنندگان تشویق می‌شوند این قفسه‌های بلند کتاب را بعنوان پس زمینه‌ای برای عکس‌های اینستاگرامی‌شان درنظر بگیرند.

آدرس: 163D-7.06-7.16 & L8.02-8.-5, Gurney Paragon, Persiaran Gurney, 10250 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

تالار شهر در پنانگ (City Hall)

برخلاف ساختمان‌های جدید که مینیمالیستی هستند، ساختمان‌های میراثی یک اثر هنری با جزئیات پیچیده به شمار می‌آیند. تالار شهر پنانگ، قطعا نمونه خوبی از این ساختمان‌های کلاسیک است. این بنا، ترکیبی از سبک‌های معماری باروک ادواردی و پالادیان را ارائه می‌دهد و همانند یک تصویر کارت پستالی به نظر می‌رسد.

این ساختمان استعماری، دفتر مرکزی شورای شهرداری جزیره پنانگ است. گفتنی است این بنا که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد، نماهای پانوراما از اسپلاناد را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. در ضمن تالار شهر در جورج تاون پنانگ، در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

معرفی برترین جاذبه‌های گردشگری پنانگ

آدرس: Jalan Padang Kota Lama, George Town, 10200 George Town, Pulau Pinang

 

عمارت آبی در پنانگ (The Blue Mansion)

عمارت آبی که در خیابان لیث واقع شده، در قرن ۱۹ ساخته شد. با ورود به این عمارت، می‌توانید یک قدم به زمان گذشته برگردید و حال و هوای قرن نوزدهم را درک کنید. صاحب اصلی عمارت، چئونگ، یک تاجر چینی بود که به "راکفلر شرق" شهرت داشت.

این ساختمان نمادین یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف غذاهای لذیذ، برگزاری جشن‌های خصوصی نظیر سالگرد، تولد و حتی عروسی و همچنین گرفتن عکس‌های اینستاگرامی ارزشمند در تور مالزی است. به نظر می‌رسد زمانی که در اطراف عمارت در حال عکس گرفتن هستید، زمان از حرکت ایستاده است.

گفتنی است که این ملک، در گذشته یک ساختمان میراثی دولتی بوده است. تزئینات و دیوارهای بیرونی، به آبی نیلی هستند و از این روز این بنا، از جذابیت و تمایز در میان سایر بناهای اطرافش برخوردار است. جالب است بدانید اینجا دارای ۳۸ اتاق، ۵ حیاط سنگفرش شده با گرانیت، ۷ راه پله و ۲۲۰ پنجره چوبی بومی است. به لحاظ معماری نیز، از سبک چینی دوران امپراتوری پیروی کرده و سرشار از شیشه‌های رنگی و سرامیک‌های زیباست.

آدرس: 14,Leith St, Georgetown, 10200 George Town, Penang

 

عمارت پینانگ پراناکان در پنانگ (Pinang Peranakan Mansion)

این عمارت سبز رنگ واقع در خیابان چرچ در جورج تاون، زمانی محل اقامت و دفتر چانگ کنگ کی، سرمایه‌دار چینی قرن نوزدهمی بود. او ساخت این عمارت را در دهه ۱۸۹۰ سفارش داد. در این موزه خانه، می‌توانید درباره میراث پراناکان بیاموزید و زندگی در قرنی متفاوت را تجربه کنید. لازم به ذکر است که پراناکان‌ها، یک جامعه برجسته از چینی‌های فرهیخته منحصر به فرد بودند.

در واقع این عمارت حاوی هزاران شی، عتیقه و کلکسیون پراناکان است و همچنین طراحی داخلی و آداب و رسوم پراناکان را به نمایش می‌گذارد، مانند میز غذاخوری بزرگ معمولی.

علاوه بر این، معبدی به افتخار خود چانگ، در کنار عمارت ساخته شد. مجسمه‌ای به اندازه واقعی از وی نیز، هنوز در داخل معبد ایستاده و پرتره‌هایی از چانگ و اعضای خانواده‌اش را در این معبد خواهید یافت.

گفتنی است چانگ کنگ کی در سال ۱۹۰۱ درگذشت و این عمارت، به فرزندانش واگذار شد. با این حال، عمارت به تدریج متروک گشت. سپس در دهه ۱۹۹۰، این بنا توسط یک سازنده ملک خریداری شد که آنرا به رنگ سبز، رنگ آمیزی کرد و با بیش از ۱۰۰۰ قطعه عتیقه‌ پراناکان، به موزه‌ای راجع به فرهنگ پراناکان پنانگ بدل نمود.

 

هتل‌های خانوادگی در پنانگ : بخش اول

آدرس: 29,Church St, Georgetown, 10200 George Town, Penang

 

کلیسای سنت جورج انگلیکن در پنانگ (St. George’s Anglican Church)

شاید ندانید که پنانگ، دارای قدیمی‌ترین کلیسای انگلیکن است که در جنوب شرقی آسیا و بین سال‌های ۱۸۱۷ و ۱۸۱۸، تحت نظارت کاپیتان رابرت اسمیت ساخته شد و در ۱۱ می ۱۸۱۹، توسط اسقف به طور رسمی تقدیس گشت. این بنا که با عنوان کلیسای سنت جورج از بهترین کلیساهای مالزی نیز شهرت دارد، دارای چندین سبک معماری از جمله نئوکلاسیک، گرجی و انگلیسی پالادیان است. این ساختمان زیبای سفید که بعنوان یکی از گنجینه‌های ملی مالزی معرفی شده است، یکی از بهترین چشم‌اندازها و نماها را برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی به علاقمندان در تور مالزی هدیه می‌دهد.

البته در طول جنگ جهانی دوم، کلیسا در یکی از حملات هوایی ژاپن به جزیره پنانگ به شدت آسیب دید و بیشتر محتویات آن غارت شد. به طوری که امروزه، تنها آثار باستانی اصلی، نظیر صندلی اسقف‌ها به جای مانده‌اند. البته برخی از آثار چشمگیر نقاشی‌های رنگ روغن از منظره پنانگ، هنوز هم دیوارهای این موزه ایالتی در پنانگ را زینت می‌بخشند. ستون‌های بزرگ یونانی که در خارج از درب ورودی قرار گرفته‌اند نیز، به شکوه معماری این بنا افزوده‌اند.

در نهایت این ساختمان که در فضایی سرسبز قرار دارد، در سال ۲۰۰۷ به عنوان میراث ملی شناخته شد و از آن زمان تحت بازسازی کامل قرار گرفت و بار دیگر به روی عموم گشوده شد.

آدرس: 1,Lebuh Farquhar, George Town, 10200 George Town, Pulau Pinang

 

تان جتی در پنانگ (Tan Jetty)

بدون شک اگر از کاربران اینستاگرام هستید، حتما عکسی از تان جتی را در این شبکه اجتماعی پیدا خواهید کرد. تان جتی، یکی از شش اسکله قبیله‌ای در پنانگ است که با مسیرهای چوبی روستایی تا دریا امتداد دارد و به یک خانه قایق کوچک ختم می‌شود. این تصویر زیبا، بسیار یادآور قایق ‌خانه آبی در استرالیاست. بهترین محل عکاسی نیز، در انتهای اسکله بوده که بر دریا مسلط است.

 

معرفی ۵ جزیره جذاب‌ نزدیک به پنانگ

آدرس: 10300,George Town, Penang

 

کامپونگ باکار کاپور در پنانگ (Kampung Bakar Kapor)

اگر فکر می‌کنید که پنانگ به زندگی شهری محدود می‌شود، سخت در اشتباهید و حتما باید از این جواهر پنهان در پنانگ دیدن کنید که شما را به یک کمپنگ جاودانه با تصاویری کارت پستالی می‌برد.

کامپونگ آگونگ که در سرزمین اصلی پنانگ واقع شده، تنها ۱۴ کیلومتر (۲۰ دقیقه با رانندگی) از ترمینال اسکله باترورث فاصله دارد. اینجا، فضایی زیباست که توسط درختان نارگیل و شالیزارهای وسیع احاطه شده و با خانه‌های چوبی سنتی که روی پایه‌ها ساخته شده‌اند، پر شده است.

پس از عبور از روی یک پل زیبا، می‌توانید به این دهکده اینستاگرامی شگفت‌انگیز قدم گذاشته و با ساختارهای منحصر به فرد روبرو شوید. یکی از نقاط عطف این مناظر، لانه‌های غول پیکر پرندگان است که از درخت آویزان شده و بازدیدکنندگان در آنها عکس‌های جالب توجهی می‌گیرند. بعلاوه، ۶ تاب در این منطقه و روی شالیزارها به چشم می‌خورند که گزینه عالی دیگری برای تفریح و عکس گرفتن به شمار می‌آیند.

همچنین علاقمندان می‌توانند در انواع فعالیت‌های روستا از جمله چیدن نارگیل، ماهیگیری، پوشیدن لباس‌های سنتی و یادگیری نحوه بافتن برگ‌های نارگیل برای ساخت جاروهای نارگیلی شرکت کنند. و در صورت تمایل، دوچرخه‌ای کرایه کرده و یا با پای پیاده، به گشت و گذار در این منطقه بپردازند.

 

بهترین غذاهای خیابانی پنانگ را از دست ندهید

آدرس: 841,Kampung Bakar Kapor, 13100 Penaga, Penang

 

فراگ هیل در پنانگ (Frog Hill)

این معدن متروک مخفی، با زیبایی دریاچه‌های مصنوعی و تپه‌های گرانیتی مایل به قرمز و همچنین پوشش گیاهی سرسبز با رشد بیش از حد، علاقمندان بسیاری از گردشگران تور مالزی در پنانگ و مردمان محلی را به سوی خود جذب می‌کند. ایستادن در مرکز این مکان پانوراما، شبیه به حالت مراقبه است، زیرا آرامش و شکوه را القا می‌کند.

برای دیدن مناظر این سرزمین عجایب، باید از یک تپه کوتاه بالا بروید. توصیه می‌کنیم این پیاده‌روی نسبتا شیب‌دار را، با بهترین کفش‌های ورزشی که دارید انجام دهید. بعلاوه، اجازه ندارید در آب‌های این فضای بکر شنا کنید. اما وقت آن است که پیج اینستاگرام‌تان را با تصاویری باشکوه از این محدوده، خصوصا در هنگام طلوع یا غروب خورشید ارتقا دهید. گفتنی است این حوضچه‌های متروکه حدود نیم ساعت رانندگی از پل پنانگ فاصله دارند و جواهری پنهان در این حوالی به شمار می‌آیند.

آدرس: Unnamed Road 14400, Kubang Semang, Penang

 

هبیتات در پنانگ (The Habitat)

آیا برای دیدن مناظر خیره کننده آماده هستید؟ The Habitat که در بالای تپه پنانگ قرار دارد، چندین تجربه شگفت‌انگیز را در این رابطه برایتان رقم می‌زند و بهترین تصاویر از غروب خورشید را در حین قدم زدن در Sunset Walk برایتان به ارمغان می‌آورد. اینجا، مرکز کشف جنگل‌های بارانی در سطح جهانی است و در نزدیکی کلان شهر پر جنب و جوش پنانگ است. می‌توان از آیر ایتام، با استفاده از راه آهن تاریخی فونیکولار به این مکان دسترسی داشت.

با سفر به این محدوده، می‌توانید به گشت و گذار در این جنگل‌های بارانی ۱۳۰ میلیون ساله بپردازید و یا از شرکت در زیپ لاین لذت ببرید. بعلاوه قادر خواهید بود روی پل، به منظره‌ای پانوراما دسترسی داشته و از خلاقیت‌های مادر طبیعت، عکس‌های خیره کننده بگیرید.

 

سفری خاطره‌انگیز از کوالالامپور به پنانگ

آدرس: Jalan Bukit Bendera, 11300 Bukit Bendera, Pulau Pinang

 

کوبوپارک چوسان در پنانگ (Cubopark @ Chusan)

Cubopark، یکی دیگر از مکان‌های ارزشمند اینستاگرامی در پنانگ است. اینجا با حال و هوای مشابه مراکز خرید کانتینری بانکوک، دارای یک فودکورت، غرفه‌های هنر و صنایع دستی، کافه‌های متعدد، غرفه‌های غذای خیابانی جالب است و فرهنگ خلاقانه را در محیطی زیبا و الهام بخش برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. گفتنی است این مکان در بدو امر و به محض ورود، با یک کافه بار ویرانه همراه با تزئینات بی‌نظیر و دسرفروشی از بازدیدکنندگانش استقبال می‌کند.

آدرس: 6Jalan Tanjung Tokong Tanjung Tokong, 10470 George Town, Pulau Pinang

 

در این مقاله، برخی از مهمترین و فتوژنیک‌ترین مکان‌ها را در پنانگ مالزی معرفی کردیم. اما حقیقت این است که پنانگ، یکی از اینستاگرامی‌ترین نقاط جهان به شمار می‌آید. بنابراین فضاهای دیدنی در این خطه، به همین موارد محدود نمی‌شوند و در مقاله بعدی نیز، گشت و گذاری خواهیم داشت به بعضی دیگر از این جاذبه‌های اینستاگرامی باشکوه.  

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۱۹ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران