زیباترین کافه های پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
زیباترین کافه های پنانگ

کافه های پنانگ در سال‌های اخیر، محبوبیت رو به رشدی را تجربه کرده‌اند و فرهنگ کافه گردی روز به روز در میان مردمان این خطه بیشتر جای خود را باز می‌کند. ضمن اینکه صاحبان کافه‌ها، اغلب به طراحی دکوراسیون این فضاها بسیار اهمیت می‌دهند. از این رهگذر می‌توانید شاهد تزئیناتی جذاب در محیط کافه و در غذاها و نوشیدنی‌ها باشید که حظ بصری را به ارمغان می‌آورند و در عین حال سوژه‌هایی رنگارنگ و زیبا برای عکاسی و غنی کردن پیج اینستاگرامی‌تان به شمار می‌آیند.

 

آشنایی با زیباترین کافه های پنانگ

دیوارهای صورتی و گیاهان گلدانی متعدد که در گوشه و کنار کافه‌های شهر به چشم می‌خورند، در ترکیب با تابلوهای دیواری و چشم اندازهایی بی نظیر به مناظر بیرونی، حس زیبایی خواه هر بیننده‌ای را در بهترین کافه های پنانگ اغنا می‌کنند.

 

نورم میکرو روستری 

در سفر با تور مالزی، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری بزنید به کافه بزرگ Norm Micro Roastery در لبوه گرجا. این کافه با بوی قهوه تازه برشته شده، فضای مینیمالیستی بازسازی شده، نور طبیعی فراوان، دیوارهای اکسپوز سفید، نیمکت‌های سیمانی و لاته‌هایی که در فنجان‌های سرامیکی به سبک ژاپنی سرو می‌شوند، ساعاتی به یادماندنی را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد.

این فضای اینستاگرامی جذاب، از محبوب‌ترین کافه‌های پنانگ بوده و سیستم سرو خوراکی‌هایش، از برانچ استرالیا الهام گرفته شده است. منو، غذاهای فیوژن لذیذ شرقی و غربی را ارائه می‌دهد. در این میان توصیه می‌کنیم از چشیدن ریزوتو، پاستای راگو، گوشت خوک خوش پخت، قارچ و پیاز خامه‌ای و یا پودینگ چیا و کیک اسفنجی غافل نشوید.

 

قهوه سفید ایپوه، نوشیدنی خوش طعم مالزی

 

آدرس:  13,Gat Lebuh Gereja, George Town, 10300 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

ریوه 

کافه اینستاگرامی Reve، تجربه‌ای لذت بخش از شکم گردی در یکی از بهترین کافه های پنانگ را رقم می‌زند. منو گزینه‌های محدود اما به شدت جذابی نظیر مرغ، ماهی، نوشیدنی‌های گوارا، سوفله و موچی که با لوبیای بالدار و خمیر فلفل قرمز تزئین شده‌اند را ارائه می دهد. و این غذاها، در کنار فضاسازی زیبای باغ مانند کافه که مملو گل‌های آویز و گلدانهای پرگل است، محیطی مفرح را برای ثبت عکس‌های یادگاری از سفر با تور مالزی به ارمغان می‌آورند. بعلاوه نور طبیعی فراوان که از پنجره‌های کف تا سقف به درون می‌تابد، در ترکیب با تم سفید رنگ دیوارها و میز و صندلی‌ها، جذابیت بصری بالایی را ایجاد می‌کند.

 

 

بهترین تفریحات در سفر به لنکاوری

آدرس: 18,Lebuh King, George Town, 10200 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

می اند یو 

دسر کافه Me & U، یکی از بهترین کافه های پنانگ بوده و منویی غنی از ۱۵ دسر پرطرفدار را با قیمت‌هایی مناسب ارائه می‌دهد. در عین حال میزهای مرمرین، لوکیشن‌های زیبای گوشه و کنار کافه و تزئیناتی جذاب خوراکی‌های لذیذ، می‌توانند سوژه‌هایی بکر و عالی برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی در پنانگ باشند.

آدرس: Sunrise Tower, 190, Persiaran Gurney, 10250 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

کافکا 

اگر در حوالی معبد Wat Buppharam  مشغول گشت و گذار بودید، حتما برای استراحت و شکم گردی سری بزنید به کافه Kafka که یکی از پرطرفدارترین کافه های پنانگ محسوب می‌شود. گفتنی است طراحی این مکان به سبک صنعتی بوده و فضای آرامش بخشش، بسیار مناسب کار و مطالعه است.

زیبایی‌هایی صمیمی و ساده نظیر مبلمان چوبی، گل‌ها و گیاهان، در کنار منویی جذاب می‌توانند ساعاتی مفرح را برای شما و عزیزانتان رقم بزنند. در عین حال توصیه می‌کنیم از امتحان کردن گزینه‌هایی نظیر ماهی قزل آلای دودی با پستو هلندیز، بیکن خوک، گوشت گاو رندانگ، قارچ سوخاری، اسپاگتی و نان تست آووکادو و یا گزینه‌های گیاهی همچون شیر سویا، شیر بادام و شیر جو دوسر غافل نشوید. هر چند که دسرهایی همچون میلک شیک، چیزکیک، پنکیک و فلیجا در کنار نوشیدنی‌هایی نظیر قهوه سرد تازه دم شده یا چای نیز مکمل‌هایی عالی در کنار یک وعده غذایی لذیذ به شمار می‌آیند.

 

 

سفری دونفره به رمانتیک‌ترین نقاط مالزی

آدرس: 15,Jalan Kelawai, George Town, 10250 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

لِ پتیت فور 

از دیگر کافه های پنانگ که فضایی اینستاگرامی را به مخاطبانشان هدیه می‌دهند، می‌توان به کافه بیکری فرانسوی Le Petit Four اشاره کرد. محیط این ساختمان میراثی آبی رنگ در کنار کانتینر شیشه‌ای مملو از کیک‌ها و دسرها، جذابیت تصویری بالایی را ارائه می‌دهد. در عین حال خوراکی‌های خوشمزه‌ای نظیر کروسان‌های عالی و اکلر شکلاتی، ژوکوند بادام و تارت لیمویی، کیک ماچا، کیک توت فرنگی و کیک اپرا طرفداران بسیاری داشته و لذتی وافر را از شکم گردی در جورج تاون پنانگ به ارمغان می‌آورند.

آدرس: 310,Lebuh Pantai, George Town, 10300 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

کارنارون

در کافه Carnarvon که از جمله بهترین کافه های پنانگ است، می‌توانید به فضایی صمیمی و روستایی و مملو از گل‌ها و گیاهان زیبا دسترسی داشته باشید. بعلاوه این مکان، مدعی است که در تهیه کیک‌های خانگی تخصص دارد و طعم‌هایی جذاب نظیر کیک هندوانه، کیک پنیر توفو، لیچی و غیره را ارائه می‌دهد.

 

 

راهنمای جامع سفر به مالزی

آدرس: 54,Lorong Prangin, George Town, 10100 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

ماچو 

اگر به حال و هوای گرمسیری علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم در میان بهترین کافه های پنانگ، حتما سری بزنید به کافه صورتی Matcho که با گل ها و گیاهان فراوان و چراغ‌های نئونی‌اش هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند. ضمن اینکه منو نیز بسیار جذاب بوده و گزینه‌هایی متنوع از جمله قهوه‌های گوارا،  کاسه‌های اسموتی، چیزکیک‌های لذیذ و پنکیک ماچا که با بستنی ماچا، خمیر لوبیا قرمز و عسل تزئین شده را ارائه می‌دهد.

آدرس: 99B, Lebuh Noordin, George Town, 10300 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

لاویش کامیونیتی 

کافه محلی  Lavish Community با تم سبز استوایی، در سرو غذاهای آسیایی و شیرینی‌های خانگی با تزئیناتی جذاب مهارت دارد. در اینجا می‌توانید از فضایی اینستاگرامی، نارگیل‌های تزئینی در کنار غذاها و صرف خوراکی‌هایی لذیذ همچون شیرینی کرونات (ترکیبی از کروسان و دونات)، ناچوهای آمریکایی با سس پنیر ناچو، غذاهای دریایی همراه با سیب زمینی سرخ شده و سالسا، غذای گیاهی کانگ کونگ همراه با قارچ و سس کنجد و یک اسپرینگ رول ویتنامی با نام The High Roller لذت ببرید. بعلاوه فضای آرامش بخش این کافه که از محبوب‌ترین کافه های پنانگ محسوب می‌شود، برای انجام امور کاری و مطالعه ایده آل است.

 

 

بهترین مراکز مدیتیشن در مالزی

آدرس: 214Lebuh Victoria, George Town, 10300 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

مکلوم کونویسرز کافی کو 

کافه Macallum Connoisseurs Coffee Co با ساختاری بتونی، نور طبیعی فراوان، قهوه‌های تخصصی و یک آکادمی برای آموزش تهیه قهوه، از جذاب‌ترین کافه های پنانگ به شمار می‌آید. در عین حال اینجا، فضایی بزرگ به سبک صنعتی مینیمالیستی با مساحت تقریبی ۸۰۰۰ فوت مربع را شامل می‌شود.

منو بسیار غنی بوده و انواع غذاهای اصیل غربی با دستورپخت‌های آسیایی را ارائه می‌دهد. در این میان نمی‌توان از  پاستا کاری پنیری که همراه با میگو یا صدف سرو می‌شود و یا بیکن خوک، مرغ ادویه‌ای مدیترانه‌ای و خوک برگر غافل شد.

 

گشت و گذار شبانه در کوالالامپور

آدرس: 1,Gat Lebuh Macallum, 10300 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

فارست کانتین

کافه  Forest Canteen، یکی از رمانتیک‌ترین مکان‌ها برای قرارهای عاشقانه و از بهترین کافه‌های پنانگ محسوب می‌شود. در اینجا با گیاهان انبوه و تراریوم‌ها احاطه می‌شوید و در عین حال می‌توانید از صرف خوراکی‌های آسیایی با قیمت‌هایی مقرون به صرفه لذت ببرید.

اگر گذرتان به اینجا افتاد از صرف میگوی خوش پخت، برنج با مرغ خردل و سوپ ذرت شیرین و همچنین سوپ مرغ ساتای و ریشه نیلوفر آبی غافل نشوید. هر چند نوشیدنی‌ها و دسرهایی نظیر بستنی، ماچا لاته، چیز کیک ماچا، کیک پوند ارل گری و فراستینگ پنیر خامه‌ای نیز طرفداران بسیاری دارند.

 

آدرس: 38,Lebuh Farquhar, George Town, 10200 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

چاپل

در ادامه سفر مجازی‌مان به بهترین کافه های پنانگ، سری می‌زنیم به کافه بیکری Chapel که از فرهنگ برانچ استرالیایی در سرو خوراکی‌هایش الهام می‌گیرد و در عین حال فضایی به شدت جذاب و اینستاگرامی را به مخاطبانش هدیه می‌دهد.

در اینجا با فضایی سیاه و سفید و نورگیر و غذاهایی با تزئینات خلاقانه مواجه می‌شوید که سوژه عکس‌های زیبا از سفر به پنانگ هستند. در عین حال می‌توانید صبحانه‌ای جانانه را میل کنید که شامل گزینه‌هایی همچون تخم مرغ‌های همزده همراه با گوجه فرنگی کبابی و نوارهای بیکن روی خمیر ترش، سوسیس مرغ، لوبیای پخته شده، گوشت خوک چرخ کرده خانگی، هش براون، ماهی آزاد دودی، قارچ کبابی و اسفناج می‌شود. از دیگر خوراکی‌های پرطرفدار منو می‌توان به کیک داغ کرکی با تکه‌های موز، ژلاتوی وانیلی خانگی، کروسان با پنیر چدار و بیکن آغشته به عسل اشاره کرد.

 

۱۰ کافه و رستوران عاشقانه پنانگ

آدرس: 14,Medan Lim Cheng Teik, Kampung Syed, 10250 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

پیس کافی

در لیست بهترین کافه های پنانگ، به کافه Pace Coffee می‌رسیم که با خدماتی عالی، قیمت‌هایی منصفانه، منویی غنی و دکوراسیونی زیبا و جذاب از مهمانانش پذیرایی می‌کند. می‌توانید در فضایی مملو از نور طبیعی، به صرف خوراکی‌هایی لذیذ نظیر اسپاگتی کاملا پخته شده، مرغ کبابی، تخم مرغ بندیکت و وافل‌های خوشمزه در کنار نوشیدنی‌هایی نظیر لاته یا ماچا بپردازید. و در عین حال، عکس‌هایی اینستاگرامی را در این محیط رنگارنگ ثبت کنید.

آدرس: 397,Beach St, Georgetown, 10300 George Town, Penang, Malaysia

 

لونابار کافی

از دیگر کافه های پنانگ که فضایی اینستاگرامی را برای مخاطبانشان رقم می‌زند، می‌توان به کافه Lunabar Coffee اشاره کرد. اینجا از محیطی گلخانه‌ای برخوردار بوده و در دل طبیعت زیبای گیاهان، شما را به نوشیدن قهوه‌های لذیذ فیلترشده و دسرهای امضایی‌اش همچون کیک دانه خشخاش و لیمو، کیک موز و کارامل، پنیر پخته شده، چیزکیک شکلاتی و آفوگاتو دعوت می‌کند.

 

آدرس: 10d, Jalan Clove Hall, George Town, 10050 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

اومه بای اسپیس بار کافی

یافتن این کافه چندان آسان نیست، زیرا در امتداد کوچه‌ای باریک در حوالی موزه اسباب بازی پنانگ پنهان است. اما ارزشش را دارد تا کمی برای یافتنش زحمت بکشید. زیرا این محیط جذاب که از دیوارهای آجری و کف پوش سیمانی برخوردار است، مملو از میزهای چوبی بوده و حال و هوایی صمیمی و ساده را برای مخاطبانش رقم می‌زند. ضمن اینکه انبوهی از دسرها و نوشیدنی‌های لذیذ نظیر کیک نان با روغن زیتون و کدو حلوایی با خامه و آجیل،  کیک‌های شکلاتی خوشمزه، فاج شکلاتی و پودینگ نان و کره، قهوه تلخ و هات چاکلت با تزئیناتی زیبا به استقبال علاقمندان می‌آیند.

 

بهترین کافه‌های حلال در پنانگ

آدرس: 1,Lorong Toh Aka, George Town, 10100 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

کافه بیکری جویی

در انتهای سفر به بهترین کافه های پنانگ، سری می‌زنیم به کافه دو طبقه و تازه تاسیس Joie’s . این کافه، از فضای بیرونی سرسبز و فضای داخلی جذاب با تم رنگی قهوه‌ای، سیاه و سبز برخوردار است و لوکیشن‌هایی عالی برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی را به ارمغان می‌آورد.

در عین حال، می‌توانید از صرف خوراکی‌های سالم و خانگی نهایت لذت را ببرید. در این میان آبمیوه‌های سرد فشرده، طیفی از اسموتی‌های سالم و قهوه، تخم مرغ خامه‌ای، قارچ سرخ شده، راگوی سبزیجات، کره بادام زمینی و موز، مربای پیاز، تخم مرغ اسکرامبل و میوه ایتالیایی، اسپاگتی کربونارا و برگرهای خوش طعم از محبوب‌ترین گزینه‌های منو به شمار می‌آیند.

آدرس: 2nd floor, 32, Jalan Moulmein, Pulau Tikus, 10350 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴ 

منبع ۵ 

۲۹ شهریور ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 18 مهر 1402)

نظرات کاربران