۱۲ کار جذاب در سفر به کندی

جاذبه‌های گردشگری کندی
۱۲ کار جذاب در سفر به کندی

کندی، واقع در قلب سریلانکا، یکی از آن مکان‌هایی است که آثار ماندگاری در ذهن و روح هر مسافر به جا می‌گذارد. چرا که این شهر زیبا و دیدنی با جذابیت‌های مسحورکننده خود روح هر گردشگری را به وجد آورده و شیفته خود می‌کند. به طوری که بدون اغراق هرکسی که به سریلانکا سفر می‌کند، عمیقاً تحت تأثیر جذابیت‌های این مقصد گردشگری فوق‌العاده قرار می‌گیرد. از طبیعت منحصر به فرد آن گرفته تا معابد بودیسم باشکوه هر کدام به نوبه خود نقش قابل توجهی در وسوسه کردن گردشگران به بازدید از آن دارند. ما نیز در این مقاله همراه شما علاقه‌مندان به سفر با تور سریلانکا به مقصد کندی هستیم تا با چند مورد از جذاب‌ترین کارهایی که باید در سفر به آن انجام دهید، آشنا شوید.

 

۱. استراحت در منطقه زیبای آشبورنهام کندی، سریلانکا

اقامتگاه‌های منحصربه‌فرد، چای‌خانه‌های وسیع با محیطی جذاب و متفاوت و طبیعت زیبای اطراف، منطقه آشبورنهام (Ashburnham Estate) را به مکانی مهم برای توقف در سفر به کندی تبدیل کرده‌اند. چرا که گردشگران گزینه‌های تفریحی متنوعی را در بازدید از این منطقه به دست آورده و فرصت لذت بردن از مناظر خیره کننده از کوه‌های ناکلز، آبشارها، مزارع چای و گزینه‌های اقامتی هیجان انگیز را خواهند داشت. پس اگر زندگی با مشغله کاری زیاد دارید، استراحت در منطقه زیبای آشبورنهام را باید در لیست الویت‌های خود برای انجام در کندی قرار دهید. چنانچه تصمیم به گذراندن شب در یکی از اقامتگاه‌های این منطقه را داشته باشید باید هزینه‌ای در حدود ۱۴۹ دلار به ازای هر شب برای این منظور پرداخت کنید.

 

راهنمای جامع رفت و آمد در سریلانکا

 

۲. فیل سواری در پناهگاه پیناوالا کندی، سریلانکا

یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در کندی انجام داد و قطعا جز دوست‌داشتنی‌ترین فعالیت‌های سرگرم‌کننده در آن محسوب می‌شود، فیل‌سواری است. چنانچه شما نیز عاشق این حیوانات مهربان و دوست داشتنی هستید، پناهگاه پیناوالا (Pinnawala Elephant Orphanage) مکان بسیار مناسبی بوده و در آنجا فرصت فیل سواری، بازی و حتی غذا دادن و حمام کردن با آن‌ها را نیز خواهید داشت. تمامی فیل‌هایی که در این مکان حضور دارند آموزش دیده و رام بوده و اصلا جای ترس و استرس در برخورد با آن‌ها وجود ندارد. تعرفه فیل سواری برای هر نفر در این مکان تقریبا ۳۰ دلار است.

 

۳. گردش تفریحی در معبد غار دامبولا کندی، سریلانکا

اگر در سفر به تور سریلانکا به دنبال تماشای زیبایی بی‌نظیر و تنوع گسترده طبیعت کندی هستید، توصیه می‌کنیم فرصت بازدید از معبد غار دامبولا (Dambulla Cave Temple) و فضای اطراف آن را هرگز از دست ندهید. این مکان که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین معابد (متعلق به قرن دوم قبل از میلاد) منطقه شناخته شده و جز دارایی‌های ارزشمند سریلانکا به شمار می‌رود. در کنار پیشینه تاریخی طولانی آنچه که این معبد را جذاب‌تر می‌کند نقاشی‌های به جا مانده از ماقبل تاریخ، کنده کاری‌ها و تزیینات متنوع دیگر آن است. این معبد غار مکانی محبوب برای علاقه‌مندان به آداب بودایی بوده و مطمئناً یکی از مکان‌های مورد توجه شما در کندی خواهد بود.

ناگفته نماند که معبد غار دامبولا بزرگترین معبد غار صخره‌ای در سریلانکا است که بر روی صخره‌ای به ارتفاع ۶۰۰ فوت قرار گرفته و مناظر طبیعت منحصر به فردی را از فضای اطراف به نمایش می‌گذارد. طبق گفته باستان غارهای صخره‌ای در دوران ماقبل تاریخ محل سکونت مردم بوده‌اند. امروزه برای بازدید از این مکان باید مسافتی در حدود ۶۸ کیلومتر را از کندی به سمت شهر دامبولا طی کنید.

 

بایدها و نبایدهای سفر به سریلانکا

 

۴. مدیتیشن در مرکز مراقبه بودایی نیلامبه کندی، سریلانکا

در ۱۳ کیلومتری جنوب کندی، مرکز مراقبه بودایی نیلامبه (Nilambe Buddhist Meditation Centre) قرار دارد. این مکان اقامتگاهی آرام بوده که کلاس‌های مدیتیشن روزانه را برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. این مرکز مدیتیشن مکان مناسبی برای همه افرادی است که به دنبال تعطیلات به یاد ماندنی در کشور جزیره‌ای سریلانکا هستند. چرا که با وجود طبیعت سبز فراوان و راهبان بودایی در سریلانکا و همچنین معابد باشکوه آن، هیچ چیز دیگری نمی‌تواند به اندازه مرکز مدیتیشن نیلامبه برای گردشگران آرامش داشته باشد. توصیه می‌کنیم هنگامی که در محل مرکز مراقبه نیلامبه هستید، حتما سکوت مطلق را حفظ کرده و به دستورالعمل‌های ذکر شده در آن پایبند باشید!

 

۵. پیاده‌روی در طبیعت اطراف دریاچه کندی، سریلانکا

یک پیاده‌روی دلپذیر در طبیعت زیبای اطراف دریاچه کندی (Kandy Lake) باید در فهرست کارهای شما در این سفر باشد. چرا که مناطق اطراف دریاچه از فضایی فوق‌العاده زیبا و دوست داشتنی برخوردار بوده و امکان ندارد بازدیدکننده‌ای را شیفته خود نکند. به خصوص پیاده‌روی در ساعات صبح طرفداران بیشتری داشته و علاوه بر گشت و گذار در منطقه فرصت مدیتیشن بودایی نیز به گردشگران می‌دهد.

 

برنامه‌ریزی یک ماه عسل عالی در سریلانکا

 

۶. گشت و گذار در پارک ملی دشت هورتون کندی، سریلانکا

از ایستادن تماشای منظره‌ای باشکوه از طبیعت سریلانکا گرفته تا برنامه‌ریزی برای کمپینگ و پیاده‌روی در منطقه‌ای زیبا و خوش آب و هوا، گشت و گذار در پارک ملی دشت هورتون (Horton Plains National Park) قطعا توجه هر توریستی را در سفر به کندی به خود جلب خواهد کرد. به طوری که زنجیره‌ای از کوه‌ها در منطقه پارک ملی دارای مسیرهای هیجان‌انگیزی بوده و در میان آن امکان پیاده‌روی خوش آیندی را در مراتع سرسبز و کوهستانی برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. توجه داشته باشید که بهترین‌ زمان برای بازدید از پارک ملی دشت هورتون در کندی حوالی ساعت ۶ تا ۱۰ صبح است. چرا که در اغلب اوقات در این ساعات فضای پارک غرق در مه شده و تصویری زیبا از طبیعت را به نمایش می‌گذارد. به خصوص اینکه ماه‌های ژانویه تا مارس از جلوه و زیبایی دوچندانی در این پارک برخوردار هستند.

 

۷. خرید در بازار اصلی و مرکز شهر کندی، سریلانکا

البته که در میان جذاب‌ترین کارهایی که باید در سفر به کندی انجام داد، نمی‌توان از خرید در بازارها و مراکز خرید سریلانکا چشم‌پوشی کرد. چرا که مرکز شهر کندی مملو از گزینه‌های متنوعی از بازارها و مراکز خرید بوده و هر گردشگری حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشد از تماشای محصولات و سوغاتی‌های رنگارنگی که در آن‌ها به فروش می‌رسند به وجد خواهد آمد. علاوه بر مراکز خرید کندی، مرکز شهر فرصت رفتن به کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی را نیز برای توریست‌ها فراهم کرده و در سپری کردن لحظاتی سرگرم‌کننده و خاص نقش ویژه‌ای را ایفا خواهند کرد.

 

۸. بازدید از معبد یادگار دندان کندی، سریلانکا

بازدید از معابد در سفر به کندی، سریلانکا جز کارهایی است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. یکی از دیدنی‌ترین و البته معروف‌ترین این موارد معبد یادگار دندان (Temple Of Tooth Relic) نام دارد که به عنوان دالادا مالیگاوا نیز شناخته می‌شود. این یکی از مقدس‌ترین مکان‌های سریلانکا بوده و در صدر فهرست زائرانی است که از این کشور جزیره‌ای بازدید می‌کنند. این در واقع یکی از مورد احترام‌ترین مکان‌های عبادت در سراسر جهان و بخشی جدایی ناپذیر از تور رامایانا است. علت شهرت و همچنین نام‌گذاری آن به این نام، به خاطر نگه‌داری دندان بودای بزرگ در آن است. به طوری که گفته می‌شود یادگاری از دندان بودا در یک تابوت طلایی قرار دارد.  

 

نکاتی درباره بازدید از پارک‌های ملی سریلانکا

 

۹. گشت و گذار در باغ گیاه شناسی کندی، سریلانکا

قدمت باغ گیاه‌شناسی (Botanical Garden) کندی به سال ۱۳۷۱ میلادی برمی‌گردد و از اهمیت تاریخی بسیار بالایی برخوردار است. علاقه‌مندان به بازدید از این باغ زیبای گیاه‌شناسی می‌توانند به راحتی از طریق کرایه توک توک (سه چرخه‌های محلی سریلانکا) از مرکز شهر کندی به آنجا دسترسی پیدا کنند.این مسیر تقریباً ۲۰ دقیقه طول می‌کشد که به دلیل مسیر زیبا هرگز متوجه گذر زمان نخواهید شد. این بهشت سرسبز که در مساحتی تقریبا ۱۴۷ هکتار یا بیشتر گسترده شده سالانه بیش از ۲ میلیون بازدید کننده دارد. گفته می‌شود امروزه این باغ بالغ بر ۴۰۰۰ گونه گیاهی را در خود جای می‌دهد که معروف‌ترین آن‌ها از خانواده ارکیده‌ها هستند.

 

۱۰. طبیعت گردی در منطقه اوداواتاکله کندی، سریلانکا

اوداواتاکله (Udawatta Kele Sanctuary) در یک منطقه عظیم به مساحت بیش از ۲۵۷ هکتار قرار گرفته و ذخیره‌گاه جنگلی عظیمی به شمار می‌رود که که در بالای تپه‌ای در شهر کندی واقع شده است. در میان دوستداران طبیعت و جویندگان حیات وحش این مکان از محبوبیت فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده و با جاده‌های مخصوص دوچرخه‌سواری امکان یک گشت و گذار آسان و سرگرم‌کننده را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. این مکان مملو از گونه‌های گیاهی متنوع از جمله لیاناهای غول‌پیکر، درختچه‌ها و درختان کوچک بوده و برخی از نادرترین گونه‌ها را در خود جای می‌دهد. همچنین این پارک دارای بسیاری از پستانداران کوچک و متوسط بومی سریلانکا بوده و سه آرامگاه مراقبه بودایی و پناهگاه‌های صخره‌ای خیره کننده برای گوشه نشینان راهب بودایی لانکا را دارا است.

 

۱۱. تماشای معماری زیبای کلیسای سنت پاول کندی، سریلانکا

کلیسای سنت پاول (St.Paul’s Church) مکان مقدس مرتفعی است که در سال ۱۸۴۸ در کندی تأسیس شده و درست در کنار معبد دندان مقدس بودا قرار دارد. گفته می‌شود که این بنا قبل از هر چیزی به عنوان نماد قدرت بریتانیا ساخته شده بود که اکنون به یک نمایشگاه بزرگ برای نشان دادن سبک معماری استعماری آن دوران بهره‌برداری می‌شود. چنانچه به مکان‌های تاریخی و همچنین معابد بودایی علاقه‌مند هستید بازدید از این معبد را باید در لیست کارهایی که بهتر است در سفر به کندی انجام داد، قرار دهید.

 

تفریحات شبانه در سریلانکا

 

۱۲. بازدید از معبد زیبای لانکاتیلاکا ویهارا کندی، سریلانکا

مورد بعدی از کارهای جذابی که حتما باید در سفر به کندی انجام داد، بازدید از معبد زیبای لانکاتیلاکا ویهارا (Lankathilaka Vihara) است. البته ناگفته نماند که این معبد کمی دورتر از مرکز اصلی شهر کندی قرار دارد، اما به دلیل جذابیت‌های منحصر به فرد خود یک مکان عالی برای زیارت و بازدید گردشگران به شمار می‌آید. این معبد بودایی باستانی که در جاده دائولاگالا در اودونووارا قرار دارد، یکی از باشکوه‌ترین بناهای معماری بوده که در دوران گامپولا تأسیس شده است. بازدید از این مکان کمک می‌کند تا بیشتر با معماری قدیم سریلانکا و فرهنگ بودایی حاکم بر منطقه آشنا شوید.

 

منبع

 

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران