راهنمای بهترین کارها در سفر به کندی

جاذبه‌های گردشگری کندی
راهنمای بهترین کارها در سفر به کندی

تور کندی، در قلب سریلانکا یکی از آن مکان‌هایی است که آثار ماندگاری در ذهن و روح هر مسافر پرشوری به جا می گذارد. هرکسی که به تور سریلانکا سفر می‌کند، عمیقا تحت تأثیر جذابیت ظریف و بهترین کارهایی که در کندی می‌تواند انجام دهد، قرار می‌گیرد که منجر به انبوهی از خاطرات ماندگار می‌شود. کندی که مرکز اصلی بودیسم در میان دیگر مقاصد برجسته آسیایی است، مکانی غرق در آرامش است. زوج‌هایی که لحظات عاشقانه‌ای را در رستورانی رو به دریاچه در اطراف دریاچه کندی سپری می‌کنند، و بناهای تاریخی هیجان‌انگیز مشرف به مناظر باشکوه، کندی را به مکانی هیجان‌انگیز در سریلانکا تبدیل کرده است.

 

Eshburnham Estate

اتاق‌های منحصربه‌فرد، چای‌خانه‌های وسیع در محوطه و طبیعت هیجان‌انگیز اطراف، آشبرنهام را به مکانی مهم برای توقف در زمانی که به دنبال بهترین چیزها برای انجام در کندی هستید تبدیل کرده است. این پردیس ۱۰۰ هکتاری که در فاصله یک ساعته به شمال شرقی واقع شده مناظر خیره کننده‌ای از کوه‌های ناکلز، آبشارها، املاک چای، و گزینه‌های اقامتی هیجان انگیز ارائه می‌دهد. همچنین اتاق خواب‌های بزرگ آن با طراحی ساده برای مسافران لذت بخش است. غذای خوب و تورهای با راهنما، آشبرنهام را در صدر فهرست مکان‌هایی که باید در کندی بازدید کنید، قرار داده است.

 

مقاصد ساحلی سریلانکا برای انواع مسافران

خانه‌ی نگهداری از فیل پیناوالا

یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در کندی انجام داد و دوست‌داشتنی‌ترین فعالیت سرگرم‌کننده در شهر، فیل‌سواری یکی از بهترین تجربه‌های نوع خود در کندی است. شما می‌توانید با فیل‌ها بازی کنید، به آنها غذا بدهید و در حالی که خرطوم پر از آب خود را خالی می‌کنند، از آب بازی با آن‌ها لذت ببرید. فیل‌های آموزش دیده و رام شده در حال کاوش در حیات وحش، و روستاهای اطراف، سافاری را هیجان انگیزتر می‌کنند.

معبد غار دامبولا

اگر مسافری هستید که به دنبال تماشای زیبایی بی‌نظیر و تنوع گسترده سریلانکا هستید، در معبد غار دامبولا و اطراف آن قدم بزنید. معبدی که به عنوان یکی از باستانی‌ترین (با قدمت قرن دوم قبل از میلاد) و دارایی‌های ارزشمند سریلانکا در نظر گرفته می‌شود، دارای نقاشی‌های ماقبل تاریخ، کنده کاری‌ها و محیطی آرام است. معبد غار که مکانی محبوب برای جویندگان معنوی و بوداییان است، مطمئنا یکی از مکان‌های مورد توجه در کندی است. این همچنین بزرگ‌ترین معبد غار صخره‌ای در سریلانکا است که بر روی صخره‌ای به ارتفاع ۶۰۰ فوت قرار گرفته و مناظر طبیعی استثنایی در اطراف آن قرار دارد. باستان شناسان تایید کرده‌اند که غارهای صخره‌ای زمانی محل سکونت در دوران ماقبل تاریخ بوده‌اند. این معبد در ۶۸ کیلومتری کندی در شهر دامبولا در جاده A9 قرار دارد.

 

اقامت در بهترین هتل‌های کندی

دریاچه کندی

پیاده‌روی در اطراف دریاچه مرکزی باید در لیست کارهایتان برای انجام دادن کندی باشد! مناطق اطراف دریاچه بیشتر توسط بازدیدکنندگانی که به دنبال محیطی آرام هستند پر شده است. پیاده‌روی آرام در صبح به معبد Tooth Relic و جنگل‌های بارانی که در پس‌زمینه خودنمایی می‌کنند، مکان مناسبی را برای گردش تفریحی در اطراف دریاچه کندی ایجاد می‌کند. علاوه بر این، شما همچنین با بازدیدکنندگان زیادی مواجه می‌شوید که روش بودایی مدیتیشن را تمرین می‌کنند. چنین مکانی به شما زمان زیادی برای مدیتیشن و کشف مجدد خود می‌دهد که یکی از منحصر به فردترین کارهایی است که در کندی انجام می‌شود.

پارک ملی دشت هورتون

یکی از جاهای واقعا زیبا و دیدنی که می‌توانید در کندی دیدن کنید و ساعاتی را در آن با انواع کارها سپری کنید پارک ملی دشت هورتون است که منظره‌ای برای تماشای دره ۹۰۰ متری تا کمپینگ و پیاده‌روی را در دسترس شما قرار می‌دهد. زنجیره‌ای از کوه‌ها در منطقه پارک ملی دارای مسیرهای هیجان‌انگیز در میان محبوب‌ترین قله‌های سریلانکا است. پیاده‌روی در مراتع سرسبز و کوهستانی و مسیرهای پیمایش در بالای ۲۰۰۰ متر ارتفاع، هیجان کاملی را به شما می‌دهد که در کندی به دنبال آن بودید. بهترین‌های پارک را می‌توان بین ساعت ۶ تا ۱۰ صبح تجربه کرد، یعنی زمانی که در مه و رطوبت پوشیده شده است. ژانویه تا مارس زمان مناسبی برای بازدید از پارک ملی دشت هورتون است.

بازار اصلی و مرکز شهر کندی

با گزینه‌های خرید فراوان، مرکز شهر کندی و بازار مرکزی دنیایی از فرصت‌های هیجان‌انگیز را برای مسافران فراهم می‌کنند. کاوش در بازار محلی مطمئنا یکی از بهترین کارهایی است که در کندی می‌توانید انجام دهید. مرکز خرید "مرکز شهر" به‌خاطر ویژگی‌های فوق‌العاده مدرن و معماری منحصربه‌فردش متمایز است. علاوه بر رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و منطقه سرگرمی، این مرکز نمایشگاه‌های زیادی با لباس‌های طراحان، فروشگاه‌های صنایع دستی و فروشگاه‌های لوازم جانبی دارد. همچنین می‌توانید گزینه‌های خرید محبوب دیگری را در این شهر که در مجاورت دریاچه کندی قرار دارد، بیابید.

 

رمانتیک‌ترین مکان‌های سریلانکا

معبد یادگار دندان

معبد دندان که به نام دالادا مالیگاوا نیز شناخته می‌شود، یکی از مقدس‌ترین مکان‌های سریلانکا است و یکی از مورد احترام‌ترین مکان‌های عبادت در سراسر جهان و بخشی جدایی ناپذیر از تور رامایانا است. این مجموعه معبد سفید زیبا که در داخل مجموعه کاخ سلطنتی متعلق به پادشاهی سابق کندی قرار دارد، یادگاری از دندان بودا را در یک تابوت طلایی پیچیده شده نگه داری می‌کند. بازدید از این سایت مشهور میراث جهانی یکی از آرامش‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توان در شب در کندی انجام داد.

باغ گیاه شناسی

قدمت باغ گیاه‌شناسی سلطنتی Peradeniya به سال ۱۳۷۱ برمی‌گردد. می‌توان به راحتی با یک سواری توک توک از مرکز شهر به اینجا رسید که تقریبا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. این بهشت سرسبز که در مساحتی به اندازه ۱۴۷ هکتار یا بیشتر گسترده شده، سالانه بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند، زیرا مجموعه وسیعی از گیاهان کمیاب، عجیب و غریب، دارویی و گیاهی دارد و تا به امروز بیش از ۴۰۰۰ گونه گیاهی از جمله طیف حیرت انگیزی از ارکیده ها را در خود جای داده است.

کلیسای سنت پاول در کندی

این مکان مقدس مرتفع که در سال ۱۸۴۸ تاسیس شد، درست در کنار معبد یادگاران دندان در محوطه اصلی مقدس واقع شده است. در اصل این کلیسا برای قدرت نمایی بریتانیا ساخته شده بود، اما اکنون به عنوان یک نمایشگاه بزرگ از معماری استعماری آن زمان استفاده می‌شود و یک موسسه مقدس محترم برای مردم سریلانکا. این کلیسا با فضای داخلی ساده و جادارش قدمتی بیش از ۱۵۰ سال دارد که تحت نظارت نگهداری می‌شود و نمونه‌ای عالی از میراث چند مذهبی است.

 

سفر ماه عسل به مقاصد جذاب سریلانکا

لانکاتیلاکا ویهارا

این معبد بودایی باستانی که در جاده دائولاگالا در اودونووارا قرار دارد، یکی از باشکوه‌ترین بناهای معماری است که در دوران گامپولا تاسیس شده است. با تاریخچه جالبی که به قرن چهاردهم باز می‌گردد، این پناهگاه باستانی توسط پادشاه بووانکاباهو چهارم که از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۱ پس از میلاد در اینجا سلطنت کرده بود، ساخته شد. اگرچه به دستور پادشاه ساخته شد، اما بعدا کل ساخت و ساز تحت نظارت سنالانکادیکارا، وزیر ارشد او، به پایان رسید. این معبد کمی دورتر از شهر اصلی کندی قرار دارد، اما هنوز یک مکان عالی برای زیارت برای مردم محلی و همچنین مسافران محسوب می‌شود.

مجسمه بودا بهیرواکاندا

اگرچه این مجسمه هیچ اهمیت تاریخی ندارد، اما شاید آن را بتوان نماد کندی دانست که در ارتفاع ۸۰ فوتی قرار گرفته و تقریبا از همه جای شهر می‌توان آن را دید. ده دقیقه سواری توک توک از مرکز شهر شما را به این مکان ایده آل برای گرفتن عکس های پانوراما از شهر تاریخی می‌رساند. برای تجربه بهتر دیدن، بیست دقیقه از پله ها بالا بروید و به مجسمه بودا بروید.

 

۱۴ مورد از جذاب‌ترین کارها در سریلانکا

معبد گادالادنیا

معبد گادالادنیا با یک صومعه باستانی واقع در ۱۶ کیلومتری شهر بر روی صخره صاف در Diggala در منطقه کندی قرار دارد. بر اساس کتیبه‌ای در آنجا این معبد توسط پادشاه بووانکاباهو چهارم در سال ۱۳۴۴ ساخته شده است. اتاق اصلی این معبد با تصویری از خدایان زینت داده شده که به شدت غنی و دیدنی هستند.

امبک دیوالایا

این معبد توسط پادشاه ویکراماباهو سوم از دوران گامپولا (۱۳۵۷ - ۱۳۷۴ پس از میلاد) ساخته شده است. یکی از بخش‌های به شذت جذاب این معبد تالار طبل‌ها است که به خاطر کنده‌کاری‌های چوبی پر زرق و برق ستون‌های پرآذین و سقف شیب‌دارش، توجه بازدیدکنندگان را به این معبد جلب کرده است. کنده کاری‌هایی که ستون‌های چوبی تالار طبل‌زنان را زینت می‌دهند و همچنین «واهالکادا» (ایوان ورودی دولا که گفته می‌شود قدیمی‌تر است) از بهترین نمونه‌های هنر سینهالی هستند. به علاوه سقف خود دارای ویژگی‌های قابل توجهی است. این معبد تقریبا ۲۰ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و با اتوبوس، توک توک یا تاکسی قابل دسترسی است.

رقص سنتی کندی

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانید در کندی انجام دهید دیدن رقص سنتی و شرکت در آن است. رقص سنتی کندی یک نمایش پرانرژی با رقصندگان و نوازندگان طبل است که در طول یک ساعت با لباس های سنتی رنگارنگ به رقص و موسیقی می‌پردازند. ۳ مکان برای تماشای رقص کندی وجود دارد که همه در اطراف دریاچه قرار دارند. اجرا حدود ساعت ۱۷ شروع می‌شود. سعی کنید برای این که راحت‌تر بلیط تهیه کنید و بتوانید روی صندلی‌تان بنشینید کمی زودتر در محل حاضر شوید.

 

۱۰ فعالیت جذاب و توریستی در گاله

از کاری‌های خوشمزه بخورید

اگر قبلا از غذای کاری خورده‌اید پس سریلانکا بهشت شما خواهد بود وگرنه باید خودتان را برای تجربه فوق‌العاده‌ای از غذا آماده کنید. در سطح شهر به وفور غذاخوری‌هایی را پیدا خواهید که انواع کاری را سرو می‌کنند بسیاری از آن‌ها غذاخوری‌های ارزان قیمتی هستند که کاری‌های محلی را با قیمت پایینی ارائه می‌دهند.

۳۰ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران