بهترین جاذبه‌های گردشگری کندی (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری کندی
بهترین جاذبه‌های گردشگری کندی (قسمت اول)

کندی، دومین شهر بزرگ سریلانکا، یکی از پرطرفدارترین نقاطی است که هنگام سفر به این کشور باید از آن بازدید کرد. به خصوص اگر قصد سفری طولانی مدت به سریلانکا را دارید توصیه می‌کنیم حتما ۲ الی ۳ روز خود را به گشت و گذار در این مکان اختصاص دهید. اما چه چیزی سبب شده تا بازدید از کندی در تور سریلانکا محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین جاذبه‌های گردشگری کندی آشنا کنیم.

 

معبد دندان مقدس کندی، سریلانکا (The Temple of the Sacred Tooth Relic Kandy, Sri Lanka)

معبد دندان مقدس در نزدیکی پناهگاه Udawattakele واقع شده و یکی از مهم‌ترین زیارتگاه‌های سریلانکا به شمار می‌آید. این معبد که دالادا مالیگاوا نیز نامیده می‌شود، در کاخ سلطنتی پادشاهی کندی قرار دارد. این معبد که دندان افسانه‌ای بودا را در خود جای داده، یک سایت میراث جهانی محسوب می‌شود. بنابراین علاوه بر اهمیت مذهبی که در بین بودایی‌ها دارد از ارزش تاریخی بسیار زیادی نیز برخوردار است. تزئینات دیدن و سبک معماری فوق‌العاده آن این مکان را به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کندی تبدیل کرده است. اگر خوش شانس باشید در بازدید از این معبد شاهد زائرانی خواهید بود که اعمال عبادت را به جا می‌آورند.

  • آدرس: Royal Palace, Kandy
  • زمان بازید: ۵:۳۰ صبح تا ۸ شب
  • هزینه بازدید: رایگان

گورستان جنگ مشترک المنافع کندی، سریلانکا (Commonwealth War Cemetery Kandy, Sri Lanka)

این گورستان توسط دفتر کمیسیون جنگ مشترک المنافع در سریلانکا نگهداری می‌شود. این قبرستان یادآور سربازهای شجاع این کشور است که در طول جنگ جهانی دوم جان خود را برای حفظ ناموس ملت فدا کردند. از همین رو امروزه با حساسیت هر چه تمام از آن نگهداری می‌شود. این گورستان بیش از ۱۹۰ مقبره را در خود جای داده است. این مکان در ابتدا به نام قبرستان نظامی پیتاکنده شناخته می‌شد و تا زمانی که به تصرف کمیسیون جنگ در آمد در اختیار مقامات نظامی بود. بهتر است بدانید که ۶ قبرستان جنگ مشترک المنافع در سریلانکا وجود دارد، اما گورستان جنگ کندی به دلیل چشم انداز خیره‌کننده به خوبی نگهداری شده و از جذابیت بیشتری برخوردار است.

  • آدرس: Deveni Rajasinghe، Kandy
  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱ ظهر تا ۶ عصر
  • هزینه بازدید: رایگان

 

تفریحات جذاب نووارا الیا، قلب سریلانکا

 

بنیاد میلنیوم الفنت کندی، سریلانکا (Millenium Elephant Foundation Kandy, Sri Lanka)

بنیاد میلنیوم الفنت کندی که به اختصار MEF نامیده می‌شود، دارای مساحتی بزرگ بوده و فیل‌های باشکوه بی‌شماری را در خود پناه داده است. این تنها مکان در تور سریلانکا می‌باشد که بازدیدکنندگان اجازه دارند فیل‌ها را بدون زین سوار شده و آموزش‌های لازم را برای تعامل با فیل‌ها دریافت کنند. همچنین این بنیاد یک پیاده‌روی ویژه فیل‌ها را فراهم می‌کند که در آن می‌توانید همراه با حیوان‌ها ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید. به عنوان نکته آخر MEF  دارای صندوق‌های خیریه برای رفاه این حیوانات است که در صورت تمایل می‌توانید مبلغ دلخواه خود را برای این منظور پرداخت کنید.

  • آدرس: Randeniya، Hiriwadunna، Kegalle
  • زمان بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر
  • هزینه بازدید: ۲۰۰۰ روپیه

 

پارک ملی هورتون پلینز کندی، سریلانکا (Horton Plains National Park Kandy, Sri Lanka)

پارک ملی هورتون محلی مسحورکننده برای رسیدن به آرامش و ریلکس کردن در کندی است. این پارک در سایه‌های دومین و سومین کوه مرتفع کشور با نام‌های Kirigalpota  و Totapola به شهرت رسیده است. البته که از جذابیت‌های متنوع بسیار زیادی از قبیل مناظر منحصر به فرد آبشارها، دریاچه‌های مه آلود و گونه‌های مختلف گیاهان و جانوران نیز برخوردار است. پارک ملی هورتون پلینز کندی در واقع یک فلات بوده و ۲۰۰۰ متر ارتفاع دارد و جز برترین پارک‌های ملی سریلانکا است. برای لذت بردن از طبیعت زیبای آن بهتر است بازدید خود را از صبح زود شروع کنید.

  • آدرس: 11 kms approx from Ohiya
  • زمان بازدید: ۶ صبح الی ۶ عصر
  • قیمت بازدید: بزرگسال ۱۸۹۵ روپیه؛ کودکان ۱۰۱۱ روپیه

 

بازدید از معبد گانگارامای سریلانکا

 

مجسمه بودا باهیراوکاندا ویهارا کندی، سریلانکا (Bahiravokanda Vihara Buddha Statue Kandy, Sri Lanka)

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کندی، مجسمه بودا باهیراوکاندا ویهارا است. این مکان نمای خیره کننده‌ای از کل شهر کندی را به نمایش می‌گذارد. مجسمه بودا با ارتفاع ۸۸ فوت، چیزی است که بازدید از آن را در این سفر هرگز نباید از دست داد. از آنجایی که این مجسمه در بالای تپه Bahirava Kanda قرار دارد، از هر قسمت از شهر قابل مشاهده است. علاقه‌مندان به بازدید می‌توانند برای رسیدن آن از پله‌ها بالا رفته یا یک توک توک (تاکسی‌های مخصوص سریلانکا) کرایه کنند. زیبایی مجسمه در طول شب که توسط لامپ‌ها روشن می‌شود دو چندان شده و بهترین ساعت برای بازدید از این مکان صبح زود یا بعد از غروب آفتاب است.

  • آدرس: Peradeniya, Kandy
  • زمان بازدید: به صورت ۲۴ ساعته باز است.
  • هزینه بازدید: تقریبا از ۲۰۰ روپیه شروع می‌شود.

 

موزه بین المللی بودایی کندی، سریلانکا (International Buddhist Museum Kandy, Sri Lanka)

موزه بین المللی بودایی که در نزدیکی معبد دندان، در داخل مجموعه کاخ سلطنتی قرار دارد، یک پایگاه دانش کامل و ویترینی از گسترش بودیسم در سراسر آسیا است. این یکی از مکان‌های مذهبی معروف سریلانکا به شمار آمده و مورد پسند علاقه‌مندان به تاریخچه دین بودایی خواهد بود. در این موزه شاهد اتاق‌های جداگانه‌ای برای کشورهای مختلف خواهید بود که آیین بودا را به شیوه‌ای بسیار جذاب به تصویر می‌کشند. همچنین شاهد عکس‌ها، مدل‌ها و مجسمه‌های غول‌پیکری خواهید بود که گسترش و نفوذ بودیسم را بر مردم در مکان‌های مختلف نشان می‌دهد. حتما در بازدید از این مکان لباس پوشیده‌ای بر تن کرده و به قوانین دین بودا احترام بگذارید.

  • آدرس: Close to Temple of Tooth, Kandy
  • زمان بازدید: ۸ صبح تا ۷ عصر
  • هزینه بازدید: قیمت تقریبی از ۱۰۷۰ روپیه برای هر بزرگسال شروع می‌شود.

 

سفر به شهر زیبای جافنا در سریلانکا

 

قبرستان پادگان بریتانیا کندی، سریلانکا (British Garrison Cemetery Kandy, Sri Lanka)

مورد بعدی از جاذبه‌های گردشگری کندی که در سفر به این سرزمین فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، قبرستان پادگان بریتانیا است. این قبرستان چشمگیر به سبک اروپایی ساخته شده و برای مردم سریلانکا بسیار ارزشمند است. چرا که شهیدهای زمان استعمار بریتانیا در سریلانکا را در خود جای داده است. یکی از دوست داشتنی‌ترین قسمت‌های این مکان حیاط زیبای قدیمی آن است که حدود ۱۶۳ قبر متعلق به مردان، زنان و کودکان جوان در آن قرار گرفته‌اند. بیشتر مقبره‌ها دارای کتیبه‌هایی هستند که داستان‌ها و زندگی‌نامه‌های جذابی بر روی آن‌ها نوشته شده است.

  • آدرس: حوالی موزه ملی کندی
  • زمان بازدید: هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر
  • هزینه بازدید: رایگان

 

باغ گیاه شناسی پرادنیا کندی، سریلانکا (Peradeniya Botanical Gardens Kandy, Sri Lanka)

باغ‌های پرادنیا یک باغ بزرگ به مساحت ۱۴۷ هکتار است که از بیش از ۴۰۰۰ گونه گیاهی و ۱۰۰۰۰ نوع درخت متنوع تشکیل شده و به عنوان بزرگترین باغ سریلانکا شناخته می‌شود. این باغ منحصر به فرد‌ترین و کمیاب‌ترین مجموعه از درختان بامبو را در خود جای داده که هر روز ۱۲ اینچ رشد می‌کنند و ارتفاع آن‌ها به حدود ۴۰ متر می‌رسد. جدای از این مجموعه‌های شگفت‌انگیز دیگر شامل درخت انجیر جوان، درخت گلوله توپ، نخل دوبل نارگیل و حدود ۲۰۰ گونه دیگر از درختان نخل و مجموعه‌ای متنوع از گیاهان دیگر را در خود جای داده است. باغ گیاه‌شناسی Peradeniya یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی در کندی بوده و آخر هفته‌ها پر از گردشگران می‌شود. در صورت علاقه می‌توانید مقداری غذا برای لذت بردن از یک پیک نیک در هوای آزاد را در بازدید از این مکان به همراه داشته باشید.

  • آدرس: 5km from Kandy
  • زمان بازدید: ۷:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • هزینه بازدید: ۲۳۵۳ روپیه برای بزرگسالان و ۱۱۷۷ روپیه برای کودکان

 

راهنمای سفری عاشقانه به کندی

 

موزه چای سیلان کندی، سریلانکا (Ceylon Tea Museum Kandy, Sri Lanka)

موزه چای سیلان به سال ۱۹۲۵ تعلق داشته و یکی از جاذبه‌های کندی در سریلانکا به شمار می‌آید. موزه چای در ساختمانی چهار طبقه قرار گرفته که طبقه همکف تا طبقه دوم آن شامل ماشین آلات قدیمی، کتابخانه و سالن نمایش است. برای خرید انواع لبو و چای سریلانکا باید به طبقه سوم که واحد فروش است مراجعه کرد. طبقه چهارم شامل یک رستوران باشکوه است که در آن می‌توان از یک فنجان چای رایگان و منظره گیرا و نفس گیر طبیعت اطراف لذت برد.

  • آدرس: Hantane Road, Kandy
  • زمان بازدید: سه شنبه تا یکشنبه از ۸:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر
  • هزینه بازدید: ۱۰۷۰ روپیه برای بزرگسالان و ۴۲۸ روپیه برای کودکان

 

معبد لانکاتیلاکا ویهارا کندی، سریلانکا (Lankatilaka Vihara Temple Kandy, Sri Lanka)

معبد لانکاتیلاکا ویهارا یکی از قدیمی‌ترین معابد بودایی در سریلانکا است که در سفر به کندی فرصت بازدید از ان را خواهید داشت. آنچه این معبد را در بین گردشگران محبوب کرده سبک معماری منحصر به فرد آن است که شهرت جهانی دارد. همچنین این معبد بر روی یک صخره طبیعی به نام صخره پانهالگالا ساخته شده که جذابیت آن را دوچندان کرده است. دورن ساختمان آن نیز توسط طرح‌های پیچیده و مجسمه‌های ظریف تزیین شده و منظره‌ای پانوراما از زمین‌های شالیزاری، کوه‌ها و محیط آرام اطراف را به نمایش می‌گذارد.

  • آدرس: Koilkonda, Sri Lanka
  • هزینه بازدید: رایگان
  • زمان بازدید: در تمامی ساعات شبانه روز

 

جذاب‌ترین پارک‌های آبی سریلانکا

 

پناهگاه اوداواتتکله کندی، سریلانکا (Udawattekele Sanctuary Kandy, Sri Lanka)

یکی دیگر از بهترین جاذبه‌های گردشگری کندی، پناهگاه اوداواتتکله نام دارد که به عنوان کاخ پارک سلطنتی نیز شناخته می‌شود. این مجموعه در زمین‌های تپه‌ای معبد دندان واقع شده و وسعتی در حدود ۲۵۷ هکتار دارد. پناهگاه اوداواتتکله به عنوان مهم‌ترین ذخیره‌گاه زیستی کشور سریلانکا تلقی می‌شود. گفته می‌شود این پناهگاه، قرن‌ها پیش به پادشاهی به نام کاندیان تعلق داشت که امروزه به یکی از میراث تاریخی این کشور تبدیل شده است.

  • آدرس: Wevelpitiya Road, Kandy
  • هزینه بازدید: ۵۷۰ روپیه
  • زمان بازدید: همیشه به غیر از فصل بارندگی

 

چنانچه آشنایی با جاذبه‌های گردشگری کندی تا این بخش از مقاله برای شما جذاب بود توصیه می‌کنیم حتما در قسمت دوم این مقاله نیز ما را همراهی کنید.

 

منیع

 

۱۱ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران