راهنمای بهترین کارها در سفر به گوانجو

جاذبه‌های گردشگری گوانجو
راهنمای بهترین کارها در سفر به گوانجو

گوانگجو پرجمعیت‌ترین شهر چین است، به همین دلیل جای تعجب نیست که تعداد بی‌شماری جاهای دیدنی و فعالیت‌های انجام دادنی در این شهر وجود دارد که انتظار مسافران تور چین را می‌کشد. به دلیل موقعیت مکانی و فرهنگی، این شهر به عنوان بهشتی برای انواع خوراکی‌ها، جایی برای ماجراجویی هنری و بسیاری موارد دیگر است. با توجه یه طیف زیاد انتخاب‌ها تور گوانجو هرگز خسته‌کننده و تکراری نخواهد بود. از گشت و گذار در شهر تا پیاده روی‌های جذاب ما در اینجا شما را با بهترین کارهایی که باید در گوانجو انجام دهید آشنا می‌کنیم.

 

روز را در جزیره شامیان سپری کنید

شامیان که با یک خط ساحلی زیبا به گوانجو متصل شده و به طور عجیب و جذابی به نظر می‌رسد، یکی از بهترین قسمت‌های گوانجو برای گشت و گذاری یک روزه است. آنچه که این جزیره را بسیار زیبا و چشمگیر کرده مجموعه‌ای از مجسمه‌های برنزی، فضای سرسبز جذاب و معماری تاریخی آن است که همه به زیبایی حفظ شده‌اند. دسترسی آسان به شامیان و فاصله نه چندان دوری که از قلب شهر دارد آن را تبدیل به نقطه‌ای محبوب برای گشت و گذار و گردش‌های آخرهفته‌ای کرده است. با رفتن به این جزیره کاملا حس و حال تاریخی و اروپایی گوانجو را درک خواهید کرد.

 

سفرهای یک روزه از گوانجو

آدرس: Liwan District Guangzhou, Guangdong Province, China

 

از کوه بایون منظره‌ای چشمگیر از شهر را تماشا کنید

برای رسیدن به بالای کوه دو گزینه پیش رو دارید: یک اینکه تله کابین می‌تواند شما را بالا ببرد یا اینکه به سمت بالا صعود کنید. تله کابین شانس تماشای مناظر فوق‌العاده‌ای را به شما می‌دهد اگرچه با صعود هم می‌توانید به تماشای این مناظر از بالا بپردازید. از بالای کوه بایون منظره آسمان شهر شفاف و زیبا دیده می‌شود که این ویژگی آن را به نقطه‌ای محبوب بین ورزشکاران  و توریست‌ها کرده است.

آدرس: Baiyun Mountain, Xinshi Town, Guangzhou, China

 

از معبد تاریخی شش درخت بانیان دیدن کنید

معبد تاریخی شش درخت بانیان یکی از نقاط ارزشمند و چشمگیر شهر است که گردش درون شهری حتما باید از آن دیدن کنید. محوطه معبد، حتی در شلوغ‌ترین روزها نیز، ساکت و آرام است و باغ‌ها به خوبی مراقبت می‌شوند. گشت و گذار در اطراف منطقه، احساس آرامش در خون‌تان تزریق می‌کند و روح‌تان را جلا می‌بخشد. به علاوه معماری این معبد چشمگیر و زیبا است و وقتی مقابل آن می‌ایستید و نگاهش می‌کنید شکوه آن شما را در بر می‌گیرد. بازدید از این معبد یکی از تجارب جذاب معنوی و ضروری در گوانجو است.

 

راهنمای حمل و نقل عمومی در گوانجو

آدرس: Temple of Six Banyan Trees, No.87 Liurong Road, Guangzhou, China

 

از فضای سبز باغ گیاه‌شناسی جنوبی چین لذت ببرید

برای دوستداران طبیعت یا افرادی که به دنبال فرار از شلوغی این مادر شهر شرقی هستند، باغ گیاه شناسی جنوبی چین یکی از فعالیت‌های ضروری در گوانجو محسوب می‌شود. چند ساعتی را به گشت و گذار در محوطه این باغ سرسبز و زیبا اختصاص دهید و از انواع گل و گیاهان و برخی جانورانی که در آن زندگی می‌کنند بازدید کنید. این باغ به حدی زیبا و رویایی است که برخی آن را غیرواقعی توصیف می‌کنند. گشت و گذار در باغ احساس آرامشی عمیق به وجودتان تزریق می‌کند.

آدرس: Southern China Botanical Garden, No.723 Xingke Road, Guangzhou, China,

 

در Shawan Ancient Town of Panyu قدم بزنید

یکی از دیدنی‌ترین نقاط گوانجو شهر باستانی پانیو است که علاقه‌مندان به تاریخ و معماری شیفته آن خواهند شد. در کوچه و پس کوچه‌های شهر و خیابان‌های باریک آن قدم بزنید و از حس نوستالژی دوره‌ای که هرگز آن را ندیده‌اید لبریز شوید. در حالی که مناظر سراسر پانیو دیدنی و جذاب است برخی از ساختمان‌ها با تزئینات خاصی که با صدف‌های ساحلی شده‌اند دیدنی‌تر هم هستند. این منطقه با فروشگاه‌های لوازم سنتی و سوغاتی و همچنین رستوران‌های خوب از مهمانان پذیرایی می‌کند.

آدرس: Fubei Rd, Panyu District, Guangzhou, Guangdong Province, China

 

غذاهای سنتی کانتونی

رستوران Bing Sheng با منویی از بهترین غذاهای کانتونی از اصلی‌ترین و بهترین رستوران‌ها شهر شناخته می‌شود. این رستوران دارای منویی گسترده از غذاهای سنتی و کانتونی است که همگی آن‌ها با کیفیت بسیار بالا و مزه‌ای به یادماندنی سرو می‌کند. با وجود فضای حرفه‌ای و دلنشین رستوران و کیفیت بالای غذاها هزینه‌ای که می‌پردازید منطقی و مناسب به نظر می‌رسد. این یکی از گزینه‌های برتر شهر است که توصیه می‌کنیم قبل از رفتن حتما میزی در آن رزرو کنید.

 

۵ مرکزخرید معروف در گوانجو چین

آدرس: Bing Sheng, ZhuJiangXinCheng XianCun Road 2, ShouFu Mansion 1-4 Floor, Guangzhou, China,

۰۱ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران