راهنمای گردشی مفرح در گوانجو

جاذبه‌های گردشگری گوانجو
راهنمای گردشی مفرح در گوانجو

گوانجو سومین شهر بزرگ چین، یک کلان شهر پررونق است که قبلا روستایی ساده بود. به عنوان زادگاه غذاهای کانتونی و تاریخی غنی تحت تأثیر بریتانیایی‌ها و پرتغالی‌ها، کارهای هیجان انگیز زیادی در گوانگجو وجود دارد. این شهر در دلتای رودخانه مروارید با جمعیت ۱۴ میلیون نفری است که قطبی اقتصادی پررونق چین محسوب می‌شود. اگرچه سایه‌های کانتون قدیمی در زیر درخشش گوانگجو پنهان شده اما این شهر همچنان به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود. به عنوان یک مقصد توریستی، تور گوانگجو به سرعت در حال رسیدن به شانگهای و پکن است و در حال حاضر یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در چین شناخته می‌شود.

 

مجسمه‌های باغ دوستی را ببینید

در دهه ۱۸۸۰، جان ترنر مبلغ وسلیایی، جزیره شامیان کانتون را به عنوان «جزیره ای زیبا، مملو از چمن‌ها و باغ‌های گل، با کنسولگری‌های خارجی و خانه‌های بازرگانان در پشت آن‌ها، که در دو طرف خیابانی از درختان بانیان، پر شده بود» توصیف کرد. این نقل قول توصیفی دقیق از جزیره شامیان است. در جزیره شامیان، که بخشی از تاریخ شهر را به خود اختصاص داد، چیز زیادی تغییر نکرده است. در زیر تاج‌پوش‌های پربرگ درختان بنیان قدم بزنید، از ساختمان‌های استعماری با دیوارهای رنگ‌پریده، طاق‌نماهای خمیده و ایوان‌های بزرگ دیدن کنید و از مجسمه‌ها و فضای سبز زیبای اطراف عکس‌های جذابی بگیرید. مجسمه‌های برنزی در میان شاخ و برگ‌های سرسبز باغ دوستی پراکنده شده‌اند. گفتنی‌ست سیدنی در استرالیا خواهرخوانده گوانگجو بوده و باغ دوستی چینی سیدنی در بندر دارلینگ در نتیجه دوستی و همکاری این دو شهر ساخته شده است.

 

راهنمای حمل و نقل عمومی در گوانجو

آماده گرفتن عکس عروسی شوید

یکی از کارهای فرهنگی که در قرن ۲۱ در گوانجو زیاد به چشم می‌خورد برنامه عکاسی عاشقانه است به این صورت که عکاسی حرفه‌ای شما را به اینور  آنور می‌برد و عکس‌های زیبای دونفره‌ای می‌اندازد. شاید برای خیلی از توریست‌ها این کار خیلی چشمگیر نباشد اما برای مردمی که لباس سنتی برای عروسی و نامزدی می‌پوشند، لباس‌های توری سبک غربی فعالیتی فرهنگی و جذاب محسوب می‌شود.

از معبد گوانگ شیائو دیدن کنید

به دور از کلیساها و ساختمان‌های دوره استعماری که حال و هوای اروپایی را منقل می‌کنند این معبد بیش از هر چیزی حس کانتونی شانگهای را در خود زنده نگه داشته است. قدیمی‌ترین و باشکوه‌ترین معبد شهر، معبد Guangxiao  مخفی‌گاهی ۱۷۰۰ ساله است که دور از سرعت ساخته شده است.

 

۸ دلیل قانع‌کننده که چرا باید به گوانجو سفر کنید

بازار داروی QING PING را کاوش کنید

مسیرهای باریک موجود در بازار داروی کینگ پینگ بسیار جذاب و سحرانگیز هستند. شما می‌توانید در این بازار با مردم محلی از نزدیک برخورد کنید و مانند آن‌ها در مسیرها بچرخید و به تماشای مردمی بپردازید که در میان گونی‌های گیاهان دارویی و سطل‌های آجیل، ریشه و برگ خشک شده چانه می‌زنند. مردم محلی برای بازدید از مردان طبیب صف می کشند که همه چیز از جینسینگ گرفته تا پوست خشک شده مار را به عنوان درمان‌های سنتی تجویز می‌کنند.

غذای کانتونی بخورید

از آنجایی که گوانگجو زادگاه آشپزی کانتونی نوعی از غذاهای چینی است جای تعجب نیست که غذا در گوانگجو به طرز شگفت انگیزی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. گوانگجو خانه دیم سام، کوفته میگو و نان گوشت کبابی است و به‌خاطر هار گائو پر از میگو، کوفته‌های بخارپز سیو مای و Char Siu Bao با گوشت شیرین معروف شناخته می‌شود. غذاهای کانتونی در همه جا در گوانگژو از غرفه‌های غذای خیابانی، غذاخوری‌های محلی تا بهترین هتل‌های شهر در دسترس هستند. هتل‌های مجلل این شهر همگی دارای رستوران‌های عالی هستند که غذاهای کانتونی و بین المللی را سرو می‌کنند.

در اطراف یک مرکز خرید بچرخید

گوانگجو یک مرکز خرید با مراکز خرید بزرگ است که صدها فروشگاه را در خود جای داده است. از مراکز خرید محبوب در این شهر می‌توان به  Guangzhou Grandbuy، Victory Plaza در منطقه Tianhe اشاره کرد که دارای دو برج و نوعی پارک موضوعی فرهنگی است. بزرگترین مرکز خرید گوانگجو، گوانگجو وانگ فوجینگ است که هر چیزی که شما نیاز دارید را ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید مثل کردم محلی گوانجو را کاوش کنید پس وقت گذرانی در مراکز خرید کاری است که باید در طول سفرتان انجام دهید.

 

اقامت در هتل‌های ارزان گوانجو

در مرکز علوم گوانگجو چیز جدیدی بیاموزید

مرکز علمی گوانگجو یک موزه تعاملی چشمگیر با هشت غرفه آموزشی، محوطه آزمایشگاهی با پلان باز، چهار سالن تئاتر و بزرگترین تئاتر IMAX در آسیا است. در اینجا فعالیت‌های متنوع جذابی در جریان است که مردم را به خود جذب می‌کند مخصوصا خانواده‌های دارای فرزند عاشق گشت و گذار در این مرکز علوم می‌شوند.

مجسمه پنج رام را در پارک YUEXIU ببینید

طبق افسانه‌ها، ۲۰۰۰ سال پیش، پنج جاودانه از آسمان بر پنج قوچ فرود آمدند. جاودانه‌ها جادوی خود را به کار انداختند و برای همیشه به شهر غذای فراوان و رفاه بخشیدند سپس قوچ‌های خود را به سنگ تبدیل کردند. به همین دلیل است که مجسمه پنج قوچ در پارک Yuexiu یک نقطه عطف در گوانگجو و مکان خوش یمنی است که اگر می‌خواهید بخشی از این جادو باشید، باید به آنجا بروید.

 در پارک جنگلی زندگی و آینده خلاق دیدن کنید

این یک پروژه آموزشی برای بچه‌ها و کسانی که جنبه هنری دارند است که از طریق نمایش‌ها و چیدمان‌های تعاملی در جنگل زندگی و پارک آینده، خلاقیت‌ها را تحریک می‌کند. این پارک شما را به تعامل با آثار هنری و افراد اطراف‌تان تشویق می‌کند. پارک جنگل زندگی و آینده در پارتی اسکله فرهنگ و هنر منطقه واقع شده این جایی است که حتما باید از آن دیدن کنید مخصوصا خانواده‌های دارای فرزند باید بازدید از ای پارک را در فهرست کارهای خود قرار دهند.

زمستان را در YUEMEI ICE WORLD تجربه کنید

اگر آب و هوای گرمسیری در گوانگجو بیش از حد گرم باشد یک مکان سرگرم کننده برای خنک شدن در Yuemei Ice World وجود دارد هر روز گوانگجو را زمستانی و برفی می‌کند و اینجاست که می‌توانید بارش دانه‌های برف را روی کابین‌ها و درختان تماشا کنید، آدم برفی بسازید و گلوله‌های برفی پرتاب کنید. دما می‌تواند به ۱۰- درجه سانتیگراد برسد و لازم نیست برای دیدن مجسمه‌های یخی به هاربین سفر کنید. این مرکز تفریحی از نقاط بسیار جذاب برای تمامی سنین و گروه‌ها مخصوصا خانواده‌هایی است که با فرزندان خود سفر کرده‌اند.

 

راهنمای سفر به گوانجو در تور چین

آکادمی نظامی Whampoa

آکادمی نظامی در جزیره چانگژو زمانی یک مدرسه نظامی بود که در سال ۱۹۲۴ توسط کومینتانگ، که حزب حاکم چین در آن زمان بود، افتتاح شد. در سال ۱۹۵۰، پس از پیروزی کمونیست ها در سرزمین اصلی، کومینتانگ و آکادمی نظامی به تایوان نقل مکان کردند. در حال حاضر محوطه قدیمی آکادمی به عنوان موزه عمل می‌کند. شما می‌توانید از این موزه دیدن کنید و اطلاعات دقیقی از اتفاقات و روزهای خفقان گذشته در گوانجو به دست بیاورید.

 

باغ گیاه شناسی جنوب چین

باغ گیاه شناسی جنوبی چین که در ابتدا در سال ۱۹۲۹ ساخته شد، در شمال گوانگجو قرار دارد و هم قدیمی‌ترین و هم بزرگ‌ترین باغ گیاه شناسی استوایی جنوب آسیا در این کشور محسوب می‌شود. در این باغ زیبا که از جاذبه‌های برجسته شهر شمرده می‌شود، بازدیدکنندگان می‌توانند انواع زیبای گیاهان را تماشا کنند، از جنگل جادویی دیدن کنند و بازسازی یک روستای نوسنگی را کشف کنند و از فعالیت‌های مختلف و جاذبه‌های زیر و درست آن حسابی سر حال شوند. وجود هوای لطیف و عطر خوب گیاهان و گل‌ها آرامش عجیبی به شما تزریق می‌کند که دوست ندارید آن را از دست بدهید. بازدید از باغ گیاه شناسی عموما از سمت اغلب مردم چه زوج‌های جوان، سالمندان و حتی خانواده‌های دارای فرزند مورد استقبال قرار می‌گیرد.

جاده پکن

مردم چین عاشق برندهای طراح هستند و تقریبا هر شهر نقطه مناسبی برای خرید‌های گران‌قیمت دارد. در گوانگجو، آن مرکز خرید که عاشقان مد را به سمت خود می‌کشاند در جاده پکن است. این جاده برای گردشگرانی طراحی شده است که عاشق لباس‌ها، سوغاتی‌ها و جواهرات بین‌المللی هستند و همیشه به دنبال کشف جایی لوکس و متفاوت هستند.

 

بهترین غذاهای دریایی در تور گوانجو

بازار عمده فروشی پوشاک بایما

بازارهای عمده فروشی برخی از بهترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گوانگجو هستند. بازار عمده فروشی لباس بایما بزرگ‌ترین بازار در گوانگجو است که محیطی راحت و مدیریت استاندارد دارد. این شامل طبقات لباس‌های مردانه و زنانه با کیفیت خوب با قیمت‌های ارزان‌تر از هر جای دیگری در شهر است. همچنین طبقات مختلف این بازار لباس‌هایی با کیفیت متفاوت را عرضه می‌کنند. در طبقات اول، چهارم و پنجم لباس‌ها با کیفیت‌تر و گران‌تر هستند. در مورد دوم و سوم، قیمت کمی پایین‌تر است زیرا اجناس به خوبی ساخته نشده‌اند. بنابراین، چند ساعت وقت بگذارید و کاوش کنید. شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی ممکن است یک خرید فوق‌العاده را شکار کنید  چیزی شگفت‌انگیز با قیمت عالی بخرید.

در CHIMELONG PARADISE خوش بگذرانید

مجموعه تفریحی Chimelong Paradise با ۷۰ سواری و جاذبه از چرخ‌های و فلک گرفته تا ترن هوایی ۱۰ حلقه‌ای که سرتان را به چرخش در می‌آورد، یک پارک تفریحی هیجان‌انگیزی است که حسابی آدرنالین خون‌تان را به سقف می‌چسباند. اگر با ترن هوایی میانه ندارید از حیوانات بامزه در سافاری حیوانات دیدن کنید. این پارک دارای یک سافاری و تله‌کابین است که می‌توانید از بالا به حیوانات نگاه کنید. اگر با بچه‌ها از گوانگژو بازدید می‌کنید، اینجا مکانی است که می‌توانید گردشی خانوادگی و مفرح داشته باشید مخصوصا این که شنبه شب ساعت ۸ شب زمانی است که می‌توانید از تماشای آتش‌بازی در پارک لذت ببرید.

 

بهترین نقاط گوانجو برای خوردن برانچ

۰۷ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران