راهنمای حمل و نقل عمومی در گوانجو

جاذبه‌های گردشگری گوانجو
راهنمای حمل و نقل عمومی در گوانجو

گوانجو یکی از مهم‌ترین کلان‌شهرهای چین و از شلوغ‌ترین مقاصد گردشگری این کشور است. با این حال این شهر اینقدر دیدنی‌های جذاب و مکان‌های متنوع برای خرید و تفریح دارد که با تمام این شلوغی‌ها در صدر پیشنهادات سفر در شرق آسیا قرار می‌گیرد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای بهبود رفت و آمد خود در گوانجو به کار ببرید، استفاده از حمل و نقل عمومی است.در نوشته‌ی امروزمان ، توضیحات کاملی در مورد سیستم حمل ونقل عمومی و همچنین امکان اجاره‌ی دوچرخه و اسکوتر در این شهر توضیحاتی داده‌ایم که بهتر است پیش از سفر با تور چین آن را مطالعه نمایید.


سیستم حمل و نقل عمومی در گوانجو

سیستم حمل و نقل عمومی در گوانجو، با توجه به خطوط بسیار زیاد مترو، اتوبوس و قطارهایی که روی سطح حرکت می‌کنند، بسیار موثر بوده و در کاهش ترافیک و بهتر کردن رفت و آمد مردم تاثیر زیادی داشته است. مخصوصا اینکه این سیستم بسیار مدرن بوده و به صورت مستمر بهینه و نوسازی می‌شود. برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر، باید کارت‌های یانگ چنگ تونگ را تهیه کنید، آن را شارژ کنید ، می‌توانید از این کارت برای هزینه‌ی اتوبوس، مترو، تاکسی و حتی قایق‌های مسافربری استفاده کنید. حتی بعضی از مغازه‌های کوچک خیابانی نیز این کارت‌ها را برای پرداخت مبلغ خرید نیز از شما قبول می‌کنند.

 

 دیدنی‌های گوانجو که در اولین سفر باید ببینید

حمل و نقل عمومی در گوانجو


اتوبوس‌ها

اتوبوس ارزان‌ترین و در بسیاری موارد بهترین راه حل برای رفت و آمد در شهراست و با توجه به این که خطوط اتوبوس در تمام شهر وجود دارد، به آسانی می‌توانید با این وسیله‌ی نقلیه به محل مورد نظر خود برسید. با این حال مشکلاتی برای گردشگران در استفاده از اتوبوس وجود دارد. اول اینکه برای استفاده از این دستگاه یا باید کارت داشته باشید یا اینکه مبلغ دقیق همراه با پول خورد به راننده پرداخت کنید. راننده‌های بسیار کمی انگلیسی بلد هستند و تابلوی ایستگاه‌ها به چینی نوشته شده است. دو نکته را فراموش نکنید، ابتدا اینکه نقشه‌ی آنلاین به زبان انگلیسی و چینی تهیه کنید تا بتوانید ایستگاه‌ها را از هم بشناسید و اینکه اگر مسیر مورد نظر شما خط BRT داشت، از آن استفاده کنید که سریع‌تر است.

 

حمل و نقل عمومی در گوانجو


مترو

برای سوار شدن به مترو هم می‌توانید کارت تهیه کنید و هم اینکه از دستگاه‌های خودکار در هر ایستگاه برای خرید بلیط استفاده نمایید. تمامی ایستگاه‌های مترو نشانه‌های انگلیسی زبان نیز دارند و به راحتی می‌توانید مسیر خود را پیدا کنید. ۱۲ مسیر اصلی و ۲ مسیر فرعی فعلا در سیستم متروی گوانجو فعالیت می‌کنند که در مجموع بخش زیادی از شهر را پوشش می‌دهند. نکته خوب اینکه مترو به فرودگاه نیز متصل است و اگر بار زیادی نداشته باشید می‌توانید این مسیر را با هزینه‌ی کم به داخل شهر طی کنید.

 

  معرفی لوکس‌ترین هتل‌های گوانجو 

حمل و نقل عمومی در گوانجو


قطار

قطارها بیشتر برای مسیرهای طولانی استفاده می‌شوند. برای مثال کسانی که می‌خواهند به هنگ کنگ بروند باید از ایستگاه راه‌آهن شرق استفاده کنند و ایستگاه مرکزی نیز برای رفتن به پکن یا شنژن مناسب است.

 

حمل و نقل عمومی در گوانجو


تاکسی

تاکسی‌ها در گوانجو نسبت به خیلی کشورها ارزان است، اما مشکل انگلیسی صحبت نکردن راننده‌ها این جا نیز برایتان دردسر می‌شود. بهترین راه این است که مکان مورد نظر خود را روی نقشه‌ی موبایل نشان دهید یا اینکه کارت جایی که قصد رفتن به آن جا را دارید (مثل هتل) به راننده بدهید. البته تاکسی‌ها برای مسیرهای کوتاه خیلی به صرفه‌ هستند تا اینکه در مسیرهای طولانی از آن‌ها استفاده کنید، اما با توجه به اینکه با تاکسی می‌توانید این شهر را راحت‌تر ببینید، شاید برای گردشگرانی که خیلی مشکل مالی ندارند، تاکسی روش بهتری برای رفت و آمد باشد، اما مراقب باشید که به نقاط خیلی شلوغ شهر با تاکسی نروید که ترافیک امان شما را خواهد برید.

 

 ۵ مرکزخرید معروف در گوانجو چین

حمل و نقل عمومی در گوانجو


اجاره‌ی دوچرخه و اسکوتر

متاسفانه این گزینه خیلی در گوانجو قابل انتخاب نیست. امکان اجاره‌ی موتورهای برقی کوچک یا دوچرخه در این شهر فراهم است، اما با توجه به شلوغی و هرج و مرج موجود در شهر و نبود مسیرهای مناسب برای دوچرخه‌سواران، عملا استفاده از این گزینه مخصوصا برای گردشگرانی که به خوبی با شهر آشنا نیستند، مناسب نخواهد بود. از طرفی، بخش‌هایی از مرکز شهر به روی هر گونه موتور از جمله موتورهای برقی بسته است و امکان ورود به آن بخش‌ها نیز برایتان میسر نخواهد بود.

۱۵ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران