راهنمای سفر به گوانجو در تور چین

جاذبه‌های گردشگری گوانجو
راهنمای سفر به گوانجو در تور چین

طبق گفته‌ها گوانجو تبدیل به یکی از مقاصد برتر تور چین در سال‌های اخیر شده آمارها مشخص کرده که در سال ۲۰۱۶ گوانجو در رده ۱۰ مقصد برتر چین قرار داشته است. چین با سیاست‌های حمایتی خود به کل شرایط گوانجو را تغییر داد و آن را به شهری مدرن و تجاری تبدیل کرد که سالانه گردشگران زیادی چه از داخل و چه خارج چین خودشان را به آن برسانند تا ببینند آیا تمام چیزهایی که راجع به تور گوانجو می‌شنوند حقیقت دارد یا خیر و بگذارید ما بگوییم، گوانجو بی‌نظیر است. در حالی که بخشی از این شهر را آسمان خراش‌ها پوشانده‌اند اما در بخش‌هایی از آن هنوز سازه‌های تاریخی نفس می‌کشند، بنابراین از گذشته تا حال در این شهر تلفیقی از همه چیز را در دسترس خواهید داشت.

 

Chimelong Tourist Resort

این مجموعه تفریحی، دریایی از سرگرمی و خوش گذارنی را به شما ارائه می‌دهد که اصلا مهم نیست یک روز می‌خواهد طول بکشد یا روزها و هفته‌ها. در اینجا شما شهربازی، سیرک بین‌المللی، پارک آبی، پارک سافاری، و پارک پرندگان را در دسترس خواهید داشت که همگی در قالب یک مجموعه فعالیت می‌کنند. شما در اینجا می‌توانید همه قشر بازدیدکننده با هر سنی را ببینید که به دنبال سرگرمی مناسب خود هستند. در سفری خانوادگی با فرزندان این پارک باید الویت اول شما در تور گوانجو باشد. در اینجا سرگرمی محبوب شما چه چیزی خواهد بود؟ هیچ شکی نیست که این مجموعه توریستی در روزهای آخرهفته و تعطیلات رسمی بسیار شلوغ باشد. بنابراین سعی کنید در روزهای وسط هفته از اینجا دیدن کنید.

 

اقامت در هتل‌های ارزان گوانجو

آدرس: China, Guangdong Province, Guangzhou, Panyu District,

 

کلیسای جامع قلب مقدس

کلیسای جامع قلب مقدس در واقع یک کلیسای جامع کاتولیک است و در سال ۱۸۸۸ پس از ۲۵ سال ساخت و ساز به پایان رسید. این یکی از معدود کلیسای جامع در جهان است که به طور کامل از گرانیت ساخته شده است و یکی از دیدنی‌های گوانجو محسوب می‌شود. دعاهای مردم صبح‌ها و آخر هفته‌ها به زبان‌های ماندارین، کانتونی، کره‌ای و انگلیسی برگزار می‌شوند. در مواقع دیگر، این یک مقصد توریستی محبوب برای هر کسی است که معماری زیبا را تحسین می‌کند. شما می‌توانید در یکی از جلسات دعا شرکت کنید و یا فقط مثل یک توریست از این کلیسا دیدن کرده و عکس‌های خوراک اینستاگرام‌تان را بگیرید.

آدرس: Yuexiu District, Guangzhou, China, 510115

 

میدان هواچنگ

برای دیدن نمایی مدرن از گوانجو، یکی از مکان‌های دیدنی شهر میدان هواچنگ است. چندین مکان دیدنی جدید اطراف میدان، موزه گوانگدونگ، کتابخانه جدید، مرکز مالی بین‌المللی و برج کانتون را در آن سوی رودخانه احاطه کرده‌اند. برای یک منظره افسانه‌ای در شب، بهتر است بعد از غروب آفتاب از آن بازدید کنید تا بتوانید نورهای رنگارنگ را تحسین کنید. این میدان نه تنها خود نمادی از رشد و مدرنیته شدن گوانجو دارد بلکه دور تا دور آن با جاذبه‌های مختلف دیگری پر شده که می‌توانند شما را برای چند ساعتی سرگرم کرده و روز شما را بسازند.

 

لذت خوردن غذا در بهترین رستوران‌ها گوانجو

برج کانتون

برج کانتون که نقطه عطف گوانجو شناخته می‌شود تا ارتفاع تقریبا ۶۰۰ متری بالا می‌رود و مناظر دور خود را با نورهای رنگارنگ در هنگام عصر روشن می‌کند. این برج به طور خلاصه بلندترین برج جهان بود و شامل کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، سکوهای تماشا و سواری برای افراد معتاد آدرنالین است. برای عصری آرام و دوستانه در تور گوانجو می‌توانید به این برج بروید و از سکوی تماشای آن به نمای متفاوتی از شهر نگاه کنید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد سپس به یکی از کافه‌ها و رستوران‌ها موجود در برج بروید و از غذاهای خوشمزه آن‌ها چیزی بخورید.

آدرس: Yuejiang W Rd, Haizhu District, Guangzhou, Guangdong Province, China, 510308

 

گالری هنری Redtory

منطقه Redtory که زمانی محل تجمع کارخانه‌های صنعتی بود، اکنون منطقه‌ای از گالری‌های هنری، استودیوهای هنرمندان، فضاهای هنری، سازمان‌ها، دفاتر مدرن، فروشگاه‌های مد، و کافی‌شاپ‌های هنری است. بازدیدکنندگان برای نمایشگاه‌های هنری به اینجا می‌آیند، همچنین برای محیطی خلاقانه و الهام بخش که برای عکاسی و هنرهای دیگر مناسب است. بنابراین اگر به هنر به علاقه دارید و یا همچنان به دنبال پیدا کردن جایی برای عکس‌های هنری و ایجاد فضای افراطی در صفحه اینستاگرام‌تان هستید پس هرگز نباید اینجا را از دست بدهید.

 

۵ مرکزخرید معروف در گوانجو چین

آدرس: China, Guangdong Province, Guangzhou, Tianhe District

 

باغ بائومو

باغ بائومو در پانیو، که حدود یک ساعت با مرکز شهر گوانجو فاصله دارد، نمونه‌ای عالی از معماری و هنر باغبانی چین جنوبی است. باغ بائومو ابتدا در اواخر سلسله چینگ ساخته شد، اما متاسفانه در دهه ۱۹۵۰ تخریب شد. چند سال بعد، بازسازی آن آغاز شد و باغ اکنون به شکوه سابق خود بازگشته است. این باغ دارای ترکیبات زیبایی از گل و گیاهان، ظرافت معماری و هوایی بانشاط است که اصلا نمی‌توان جو خوب در آن را نادیده گرفت. اگر در گروهی خانوادگی هستید و افراد سن بالاتر و یا بچه‌ها با شما هستند حتما همه از این باغ خوششان خواهد آمد.

آدرس: 10 Sha Mian Nan Jie, Panyu District, Guangzhou, Guangdong Province, China, 511487

 

جزیره شامیان

جزیره شامیان که توسط یک کانال کوچک از سرزمین اصلی خود یعنی گوانجو جدا شده بود، بندر مهمی برای تجارت خارجی از سلسله‌های سونگ تا چینگ محسوب می‌شد. این شهرک زیبا به خاطر تاریخچه‌ای که دارد، مانند یک شهر کوچک اروپایی در وسط چین است که برای یک یا دو ساعت پیاده روی عالی است. اگر می‌خواهید ببینید چطور می‌توان قسمتی از اروپا را جدا کرد و درست در وسط پرجمعیت‌ترین کشور دنیا قرار داد حتما به این جزیره بروید و همه چیز را با چشم‌های خودتان ببینید.

 

معرفی ۶ کافه‌ جذاب در سفر به گوانجو

موزه گوانگدونگ

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ و فرهنگ گوانجو، گردشگران می‌توانند موزه جدید گوانگدونگ که در کنار میدان هواچنگ ساخته شده است را کشف کنند. نمایشگاه‌های اصلی این موزه عبارتند از تاریخ و فرهنگ گوانگدونگ و منابع طبیعی گوانگدونگ. علاوه بر این، موزه میزبان انواع نمایشگاه‌های موقت است. مانند تمامی مقاصد برجسته گردشگری دنیا، یکی از راه‌های شناخت فرهنگ و درک بهتر مردم بازدید از موزه‌های تاریخی آن‌ها است.

آدرس: 2 Zhujiang E Rd, Tianhe District, Guangzhou, Guangdong Province, China, 510623

 

باغ یویین

باغ یویین که در سال ۱۸۶۴ ساخته شده در اصل باغ خصوصی یک محقق بود. بعدها به خاطر مناظر زیبای خود به یک جاذبه گردشگری محبوب تبدیل شد. آلاچیق‌ها، پل‌ها، استخرها، تپه‌های صخره‌ای و گل‌ها منظره‌ای رویایی ایجاد می‌کنند که برای یک پیاده‌روی آرام در بعدازظهر عالی است. زوج‌های جوان، گروه‌های دوستانه و خانواده‌ها عاشق قدم‌زنی در این باغ هستند. تلفیق مردمی که همگی از این باغ دیدن می‌کنند حتی بر زیبایی آن می‌افزاید.

 

راهنمای حمل و نقل عمومی در گوانجو

آدرس: Siyounaner St 5 Ln, 五羊新城 Yuexiu District, Guangzhou, Guangdong Province, China, 510600

 

سالن یادبود سان یات سن

تالار یادبود سان یات سن به خاطر معماری هشت ضلعی منحصر به فرد و هم به دلیل اهمیت تاریخی که دارد یکی از جاذبه‌های ارزشمند گوانجو محسوب می‌شود که اغلب به توریست‌های تور چین توصیه می‌شود تا بازدید از آن را پشت گوش نیاندازند.این مکان زمانی کاخ ریاست جمهوری را در خود جای داده بود، اما در جریان حمله به سان یات سن ویران شد. در سال ۱۹۳۱، تالار یادبود قرار بود برای بزرگداشت سان یات سن ساخته شود، اما قبل از بازسازی در سال ۱۹۹۸ چندین بار تخریب و تعمیر شد.

آدرس: Section 4, Ren'ai Rd, Xinyi District, Taipei City, Taiwan 110

 

کوهستان بایون

منطقه دیدنی بایون با ۳۰ قله کوه، که بلندترین آن‌ها ۳۸۲ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، فرصتی برای فرار از زندگی شلوغ شهری و تنفس در هوای تازه را در اختیار علاقمندان می‌گذارد. البته اینجا در روزهای تعطیل شلوغ می‌شود و خیلی نمی‌توان به مزیت فرار از شلوغی در آن استناد کرد، اما در روزهای هفته می‌توان از بالا رفتن آرام از پله‌ها لذت برد. همچنین شما می‌توانید برای داشتن منظره‌ای زیبا از شهر با تله کابین به پارک قله بروید. در این تله کابین سواری نمایی فوق‌العاده از گوانجو و طبیعت اطراف آن چشم‌های شما را سحر خواهد کرد.

 

بهترین رستوران‌های گیاهی گوانجو

آدرس: Baiyun Blvd S, Baiyun, Guangzhou, Guangdong Province, China, 510440

 

رودخانه مروارید

رودخانه مروارید در وسط گوانجو جریان دارد و ممکن است در طول روز خیلی خاص به نظر نرسد، اما زمانی که خورشید غروب می‌کند و بازدیدکنندگان به کشتی‌های تفریحی می‌روند، مناظر دیدنی شهر از آن بسیار خیره کننده خواهد بود. مناظر زیبا با چراغ‌ها، آسمان شهر را به رنگ‌های مختلف در می‌آورد و سفر دریایی را به یک فعالیت ضروری در گوانجو تبدیل می‌کند که هیچ کس نباید آن را از دست بدهد. تصور کنید بر روی عرشه کشتی لم داده‌اید و در حالی که شهر در چشمک چراغ‌های روشن فرو رفته شما از زاویه‌ای متفاوت همه چیز را می‌بینید به سبکی جدا اما هماهنگ.

مقبره پادشاه نانیوئی

یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گوانجو، مقبره پادشاه نانیوئی است، که بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد، اما در کمال شگفتی تنها در سال ۱۹۸۳ کشف شد و موزه چند سال بعد افتتاح شد. تا قبل از آن برای سال‌ها این مقبره مهر و موم در سکوت قرار داشت. جزئیات زیبا و دقیق این مجموعه شما را شیفته شرایط و هنر ۲ هزار سال پیش خواهد کرد. بازدید از این مجموعه را به هر کسی که به تاریخ و فرهنگ علاقه دارد شدیدا توصیه می‌کنیم.

 

بهترین نقاط گوانجو برای خوردن برانچ

معبد گوانگشیائو

با سابقه هزاران ساله، این سازه در ابتدا به عنوان محل اقامت پادشاه شروع به کار کرد و در دوران سه پادشاهی به یک معبد تبدیل شد. در طول سالیان تاکنون معبد بارها بازسازی شده است. اگرچه مقیاس آن در حال حاضر بسیار کوچک‌تر از روزهای گذشته است، اما هنوز هم یکی از مهم‌ترین معابد بودایی گوانجو محسوب می‌شود.

آدرس: 109 Guangxiao Rd, Yuexiu District, Guangzhou, Guangdong Province, China, 510180

۱۳ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران