معرفی مراکز خرید کندی

جاذبه‌های گردشگری کندی
معرفی مراکز خرید کندی

خرید کردن یکی از تفریحات پرطرفدار در بین توریست‌ها است. به طوری که همه افراد فارغ از آنچه که نیاز دارند به بازارگردی در طول سفر علاقه‌مند هستند. به عبارتی حتی اگر اهل خرید کردن هم نباشید در طول سفر دوست خواهید داشت تا به خرید رفته و سوغاتی یا یادگاری از مقصد گردشگری خود خریداری کنید. از آنجایی که این روزها سفر به سریلانکا و شهر کندی در بین علاقه‌مندان به مسافرت‌های خارجی پرطرفدار شده در این نوشته سعی کرده‌ایم چند مورد از بهترین مراکز خرید کندی را معرفی کنیم. پس چنانچه شما نیز برنامه سفر به کندی را در سر دارید در این مقاله همراه ما باشید تا با برترین مکان‌ها برای خرید در این شهر آشنا شوید.

 

۹ مورد از برترین مراکز خرید کندی

شهر کندی که در استان مرکزی سریلانکا واقع شده است، به دلیل جاذبه‌هایی مانند معبد دندان مقدس سریلانکا، دریاچه کندی و باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده‌اند این روزها به یکی از قطب‌های گردشگری دنیا تبدیل شده است. البته که مسافران تور سریلانکا به مقصد کندی می‌توانند در کنار گشت و گذارهای خود از مراکز خرید و بازارهای جذاب آن نیز دیدن کرده و سوغات سریلانکا را برای دوستان و آشنایان به یادگار بیاورند. در ادامه این صحبت‌ها به معرفی ۹ مورد از بهترین مراکز خرید کندی می‌پردازیم:

 

۱. موزه چای سیلان (Ceylon Tea Museum)

سفر با تور کندی بدون خرید چای سیلان سریلانکا که شهرت جهانی دارد، ناتمام خواهد بود. هر چند گردشگران ‌می‌توانند از هر مغازه‌ای چای سریلانکا را به عنوان سوغاتی خریداری کنند اما یکی از بهترین مراکز خرید کندی برای این منظور Ceylon Tea Museum است. این مکان نه صرفا برای خرید چای بلکه برای آشنایی با تاریخچه کشت و برداشت چای در سریلانکا بسیار حائز اهمیت است. به طوری که این مکان دارای کتابخانه‌ای پر از کتاب‌ها، اسناد، عکس‌ها، نوارهای ویدئویی و ... است تا گردشگران تاریخ صنعت چای در سریلانکا را بشناسند.

همچنین پس از گشت و گذار، می‌توانید برای نوشیدن چای از کافه چای در طبقه آخر دیدن کنید. این کافه در کنار چای دبش دارای منظره‌ای بسیار زیبا نیز است که هرگز از رفتن به آن پشیمان نخواهید شد. سوغاتی‌ها و انواع چای در مغازه‌های سوغاتی فروشی موزه موجود است. موزه چای سیلان تقریباً ۳ کیلومتر از کندی فاصله دارد. توجه داشته باشید برای بازدید از این مکان بزرگسالان باید ۸۰۰ روپیه سریلانکا و کودکان ۴۰۰ روپیه به عنوان ورودی پرداخت کنند.

  • مکان: Ceylon Tea Museum, Hantana, Kandy, Sri Lanka
  • زمان بازدید: سه شنبه تا شنبه از ۸:۳۰ صبح تا ۳:۴۵ بعد از ظهر؛ یکشنبه از ۸:۳۰ صبح تا ۳:۰۰ بعد از ظهر؛ دوشنبه‌ها و روزهای پاییز تعطیل است.

 عکس: lonelyplanet.com

 

۲. بازار اصلی کندی (Kandy Main Market)

اگر به دنبال خرید سوغاتی از محصولات تولید شده محلی سریلانکا هستید، بهترین مکان در بین مراکز خرید کندی برای شما بازار اصلی کندی خواهد بود. علاقه‌مندان به خرید می‌توانند در این بازار مجموعه‌ای از صنایع دستی، ادویه‌جات، میوه‌های تازه و سبزیجات مخصوص سریلانکا را تهیه کنند. این بازار اغلب دارای فضای شلوغی بوده و از جذابیت ویژه‌ای به خصوص برای توریست‌های خارجی برخوردار است. از دیگر جذابیت‌های این مکان می‌توان به سرو غذاهای محلی سریلانکا در رستوران‌های سنتی که در آن واقع شده‌اند اشاره کرد.

  • مکان: Central Market, 196 Market Street, Kandy, Sri Lanka
  • زمان بازدید: دوشنبه تا یکشنبه از ۸ صبح تا ۹ شب

 

مراکز خرید در کلمبو سریلانکا

عکس: tripadvisor.com

 

۳. جایامالی باتیک استادیو (Jayamali Batiks Studio)

مورد بعدی از مکان‌های مناسب برای خرید در بین مراکز خرید کندی، Jayamali Batiks Studio نام دارد. این مکان اولین بار در سال ۱۹۷۹ به عنوان یک کسب و کار کوچک خانوادگی تاسیس شد که امروزه به عنوان یکی از دوست داشتنی‌ترین مکان‌ها در بین مردم محلی و گردشگران برای خرید محصولات باتیک به عنوان سوغاتی شناخته می‌شود. شما می‌توانید در این مکان از لوازم دکوراتیو خانه گرفته تا انواع لباس‌های مردانه و زنانه را پیدا و خریداری کنید. بدون شک این یک مکان عالی برای خرید یادگاری برای خود یا یکی از عزیزان از سفر به سریلانکا است.

  • مکان: 194, Central Market, Kandy, Sri Lanka
  • زمان بازدید: دوشنبه تا یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۶ عصر

عکس: jayamalibatiks.com

 

۴. سیلان فیر ترید (Selyn Fair Trade)

اگر به دنبال این هستید که یادگاری از فرهنگ و سنت سریلانکا را با خود به به خانه بیاورید، یکی از بهترین گزینه‌های در میان مراکز خرید کندی Selyn Fair Trade خواهد بود. به طوری که از انواع لباس‌های محلی سریلانکایی گرفته تا محصولات صنایع دستی سریلانکا، پارچه‌های ۱۰۰% نخی و ابریشمی و ... را می‌توانید در این مکان پیدا کنید. تمامی محصولات عرضه شده در این مکان دست رنج مردمان محلی منطقه بوده و واقعا ارزش خرید دارند.

  • مکان: No 71/1, Temple Street, Kandy, Sri Lanka
  • زمان بازدید: دوشنبه تا شنبه از ۹:۳۰ صبح تا ۷ عصر، یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر

 

فیل‌ سواری در سریلانکا

عکس: tripadvisor.co.uk

 

۵. جواهر فروشی هماچاندراز لیمیتد (Hemachandras Limited Jewelers)

اگر به دنبال خرید زیورآلات ارزشمند و قیمتی از سفر خود به سریلانکا هستید، Hemachandras Limited مکان مناسبی برای خرید شما در میان مراکز خرید کندی خواهد بود. این مجموعه که از سال ۱۹۴۹ در این زمینه فعالیت حرفه‌ای داشته امروزه نیز با چندین نسل تجربه، جواهرات درجه یک و خدمات با کیفیت بالا را همراه با قیمت منصفانه برای محصولات خود به مشتریان ارائه می‌دهند. با خرید از این مکان از کیفیت محصولاتی که پسندیده‌اید مطمئن شده و می‌توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید. ناگفته نماند هنگام بازدید از نمایشگاه، یک ویدیوی کوتاه در مورد نحوه پردازش سنگهای قیمتی در معادن نیز به شما نشان داده می‌شود که می‌تواند تجربه جالبی برای علاقه‌مندان به زیورآلات قیمتی باشد.

  • مکان: 939 Peradeniya Road, Kandy, Sri Lanka
  • زمان بازدید: دوشنبه تا یکشنبه از ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر

عکس: tripadvisor.in

 

۶. وارونا آنتیک (Waruna Antiques)

در میان مراکز خرید کندی، وارونا آنتیک برای کسانی که به اشیای سنتی و دست‌ساز علاقه دارند، بهشتی است که می‌توانند برای ساعت‌ها غرق در آن شوند. به طوری که از انواع پارچه‌ها، کنده کاری روی چوب، مجسمه و کریستال گرفته تا مبلمان و ... را می‌توان در آن پیدا کرد.

  • مکان: 761, Peradeniya Road, Kandy, Sri Lanka
  • زمان بازدید: دوشنبه تا یکشنبه ۸:۳۰ صبح تا ۶ عصر

 

درباره ویزای سریلانکا

عکس: tripadvisor.in

 

۷. فروشگاه لاکسالا (Laksala)

Laksala که در سال ۱۹۸۲ تأسیس شد، تنها فروشگاه سوغاتی فروشی متعلق به دولت است که در سریلانکا می‌توان پیدا کرد. لاکسالا با اطمینان از اینکه محصولاتش به دقت و از مواد اولیه باکیفیت ساخته شده‌اند، یکی از بهترین سوغاتی‌ فروشی‌های کندی است که گردشگران می‌توانند با خیال راحت از آن خرید کنند. همچنین تنوع محصولات در این مکان بسیار زیاد بوده و به جرات می‌توان آن را در دسته برترین مراکز خرید کندی قرار داد. از امتیازهای دیگر این مجموعه این است که لاکساکا در تمام طول سال به صورت ۳۶۵ روز باز است! بنابراین گردشگران فارغ از اینکه در چه روز از سال به سریلانکا سفر می‌کنند فرصت خرید از آن را خواهند داشت. علاوه بر آن این مجموعه امکان خرید بین‌المللی را نیز به مشتریان خود می‌دهد. به این صورت که شما می‌توانید محصولات دلخواه خود را از آنجا خریداری کرده و به هر نقطه از جهان ارسال کنید.

  • مکان: 05, Sangaraja Mawatha, Kandy, Sri Lanka
  • زمان بازدید: دوشنبه تا یکشنبه از ۹ صبح تا ۹ شب

عکس: tripadvisor.com

 

۸.  گالری رنگالا هاوس (Rangala House Gallery)

اگر از علاقه‌مندان به هنر هستید و دوست دارید یادگاری از نقاشی های اصلی سریلانکا و سایر آثار هنری هنرمندان محلی را تماشا کرده و با خود به خانه ببرید، توصیه می‌کنیم Rangala House Gallery را در لیست مراکز خرید کندی که قصد بازدید دارید، قرار دهید. خدمات فروش آثار هنری این مجموعه شامل بسته‌بندی حرفه‌ای نیز است که خریداران بدون نگرانی از آسیب در حین حمل و نقل می‌توانند آن‌ها را با خود به ایران بیاورند.

  • مکان: 2nd Floor, 7 1/1, Temple Street, Kandy
  • زمان بازدید: دوشنبه تا شنبه از ۹:۳۰ صبح تا ۶ عصر، یکشنبه از ۹:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر

 

دسرهای سریلانکایی

عکس: tripadvisor.com

 

۹. کندی سیتی سنتر (Kandy City Centre)

یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز خرید کندی، Kandy City Centre نام دارد. کندی سیتی سنتر واقع در مرکز شهر، یک ساختمان ده طبقه مدرن با امکانات پیشرفته است که بیش از ۵۰ فروشگاه متنوع را در خود جای داده است. از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به هایپرمارکت، فودکورت، رستوران و یک شهر بازی کوچک اشاره کرد که در کنار خرید فرصت استراحت و لذت بردن از تفریحات متنوع دیگر را نیز در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد.

  • مکان: Kandy City Centre, #5, Dalada Veediya, Kandy, Sri Lanka
  • زمان بازدید: دوشنبه تا یکشنبه از ۹ صبح تا ۹ شب

عکس: holidify.com

 

منبع

۱۰ شهریور ۱۴۰۳

نظرات کاربران