مقاصدی عالی برای کوله گردی در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
مقاصدی عالی برای کوله گردی در چین

کوله‌گردی در سفر با تور چین، ماجراجویی در قلمرو سرزمینی کهن و زیباست که هم می‌تواند به مقصدی تاریخی همچون نقاط خاص دیوار بزرگ چین انجام شود و هم شما را به عمق زیبایی‌های طبیعت این کشور پهناور ببرد. در واقع چین از جمله بهترین کشورهای دنیا برای کوله‌گردی و چنین سفرهایی به حساب آمده و مسیرها و مقاصد مختلف هستند که می‌توانید برای این کار انتخاب کنید. در مقاله امروزمان، ما مسیر‌های مختلف و  مقاصد بسیار خوب برای کوله‌گردی در چین را به شما معرفی خواهیم کرد و اگر شما هم تجربه چنین سفری دارید، حتما نظرتان را را با ما، پای این نوشته در میان بگذارید.

 

مسیرهای محبوب برای کوله‌گردی در چین

قبل از این که به معرفی مقاصد خاص بپردازیم، بد نیست ابتدا از بعضی مسیرهای خاص برایتان، بین شهرهای مختلف بگوییم:

پکن به چنگدو، سفر هفت روزه در چین (Beijing to Chengdu)

بگذارید اول در مورد یک سفر کوله‌گردی یک هفته‌ای و در دسترس برایتان بگوییم، برای آن‌ها که زمان کافی برای گشت‌ها طولانی در چین را ندارند و می‌خواهند از پکن به یکی از مقاصد اطراف بروند. برای مسیر پکن به چنگدو نیاز به یک هفته دارید و در این راه می‌توانید از خود پکن و دیدن شهر ممنوعه شروع کنید و در امتداد دیوار بزرگ از مکان‌های کم‌تر مورد بازدیدش دیدن کنید، با قطارهای شبانه به نقاط تاریخی ژیان و بازدید از ارتش سفالی تراکوتا بروید.

در نهایت با رسیدن به چنگدو، جدا از تماشای طبیعت اطراف این شهر و پرسه در کوچه‌های و خیابان‌های زیبایش، تجربه تماشای پانداهای زیبا را نیز به دست خواهید آورد. برای رفتن از چین نیز می‌توانید از پروازهای بین‌المللی از خود چنگدو استفاده کنید یا این که با قطار به پکن باز گردید.

پکن به هوانگلونگ، سفر 10 روزه به چین (Beijing to Huanglong)

اگر زمان کافی برای سفری ۱۰ روزه به چین برای کوله گردی داشته باشید، می‌توانید، در ادامه‌ی تمام فعالیت‌هایی که در گزینه‌ی قبلی به شما معرفی کردیم، به سراغ پارک‌های ملی چین در سیشوان بروید. یک پرواز داخلی کوتاه از چنگدو شما را به جیوژایگو خواهد برد که منطقه‌ای فوق‌العاده با چشم‌اندازهای طبیعی زیباست و فرهنگ تبتی مردمش نیز در خود جالب است.

در نهایت با رفتن به هوانگلونگ و کوه معروف اژدهای زرد، به سفر خود پایان دهید. کوله‌گردی ۱۰ روزه در این مسیر، متنوع و پر از اتفاقات جالب خواهد بود و بعدهای متفاوتی از چین را برایتان به نمایش خواهد گذاشت.

 

محبوب‌ترین غذاهای محلی در تور چین

یونان و گوانگجی، سفر دو هفته‌ای به چین (Yunnan and Guangxi)

برنامه‌ی این سفر دو هفته‌ای برای بخش‌های جنوب غربی چین است. سفر شما ابتدا در استان یونان با بازدید از پایتخت زیبای این استان یعنی کونمیگ آغاز می‌شود. این مکان به "شهر بهار" معروف است که دلیل آن آب و هوای فوق‌العاده‌ای است که در آن‌جا جریان دارد. کونمینگ عالی است اما شما نیامده‌اید تا تنها در یک شهر بمانید، پس باید به سراغ دالی، لیجیانگ و شانگری لا رفته و روزهای خود را سفر پیاده‌روی در طبیعت، دوچرخه سواری و حتی رفتن به کوه‌های برفی و زیبای این منطقه کنید.

بعد از یونان باید به گویلین معروف و پایتختش گوانگجی بروید. در گویلین همه چیز به شکل شگفت‌انگیزی زیباست. فعالیت‌هایی همچون سواری بر قایق‌های ساخته شده با بامبو در رودخانه لی و طبیعت گردی در جنگل‌ها و دشت‌های بزرگ و عکاسی از این مناظر زیبا انتظار شما را می‌کشند.

چرخه کامل: کوله‌ گردی یک ماهه در چین

آن‌هایی که به جهان‌گردی علاقه‌دارند و مدت زیادی را در کشورهای مختلف سر می‌کنند، احتمالا برای کشوری مثل چین، برنامه‌ای بلند مدت خواهند داشت. یکی از مسیرهای معروف در میان کوله‌گردها برای یک سفر یک ماهه، به چرخه کامل معروف است و شما در این سفر، به نقاط مختلف کشور می‌روید و از جاذبه‌های مختلف دیدن خواهید کرد و این مسیرها را می‌توانید با قطارهای شبانه ارزان یا پروازهای داخلی کوتاه طی نمایید.

چرخه کامل از پکن آغاز شده به ژیان، سیشوان، یونان و گونگجی می‌رسد و در واقع تمامی مواردی که در مسیرهای قبلی گفتیم را شامل می‌شود.

 

۱۰ گالری هنری برتر پکن

کوله گردی در مقاصد محبوب چین

حالا نگاهی بندازیم به کوله‌گردی در بعضی شهرها و مقاصد مهم چین و نکاتی که باید در مورد آن‌ها بدانید:

  • کوله گردی در پکن (Beijing)، چین

تنها واژه‌ی "کلانشهر" برای توصیف پکن به نظر کافی نیم‌آید. شهری با ۲۵ میلیون جمعیت که یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا بوده و جاذبه‌های توریستی بسیار زیادی از جمله شهر ممنوعه را در خود دارد که یکی از معروف‌ترین مراکز تاریخی در جهان است. باور اشتباهی درباره هزینه‌های سفر به پکن وجود دارد و آن‌هایی که اهل این کار هستند، اتفاقا پیشنهاد می‌کنند که کوله‌گردی در تور چین را بهتر است از پکن آغاز کنید و حداقل 3 روزی در این شهر باشید.

وجود هتل‌های ارزان، غذاهای خیابانی با قیمت پایین اما بسیار خوشمزه و سیستم حمل و نقل عمومی به همراه جاذبه‌هایی مثل دیوار بزرگ، باعث می‌شود که کوله‌گردی در پکن، بسیار لذت‌بخش و از واجبات باشد و سپس به وسیله‌ی قطارهای شبانه، امکان رفتن به جاهای دیگر کشور را نیز خواهید داشت. بازدید از بازار شبانه وانگفوجینگ نیز در کنار دیگر بخش‌هایی که معرفی کردیم را هم حتما در برنامه‌های خود داشته باشید.

  • کوله گردی در یونان (Yunnan)، چین

این استان که در جنوب غربی چین قرار گرفت به "جنوب ابرها" نیز معروف است و در دهه‌ی اخیر که حمل و نقل بین شهری در چین بسیار بهبود پیدا کرده، تعداد خیلی زیادی توریست نیز از آن‌جا دیدن می‌کنند. کوله‌گردی در یونان، یعنی باز بودن دست شما برای بازدید از نقاط طبیعی بسیار زیادی که در این استان وجود دارد.

سفرها به یونان عموما از کونمینگ شهری با ۶ میلیون جمعیت آغاز می‌شود و به پارک دریاچه سبز، تپه‌های غربی، بازار پرنده و گل در این شهر ادامه پیدا می‌کند و سپس مردم به سراغ دالی، لیجیانگ، شانگری لا و مناطق طبیعی می‌روند. رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، دشت‌ها و آبشارهای پرتعدادی در یونان وجود دارد و هر چقدر هم که زمان برای بودن در این مکان بگذارید، باز هم خیلی از زیبایی‌های آن‌جا را ندیده می‌روید. یونان از نظر امکانات و هزینه‌ها نیز برای کوله‌گردی عالی بوده و دقیقا مطابق با سلیقه قشری است که عاشق طبیعت گردی و تجربه زندگی و غذاهای مردم محلی به شمار می‌رود.

 

فعالیت‌هایی تفریحی در شانگهای

  • کوله گردی در سیشوان (Sichuan)، چین

اگر تا به حال به یک رستوران چینی رفته باشید، احتمالا با واژه سیشوان آشنایی دارید. یکی از مناطق چین که غذاهای مردمش با استفاده از ادویه جات و فلفل‌های مختلف پخت شده و در میان مردم جهان محبوب است. در چنگدو، پایتخت این استان، می‌توانید به بزرگ‌ترین مرکز نگهداری پانداها در دنیا بروید که به نوعی به شکل یک باغ وحش نیز عمل کرده و امکان بازدید از این خرس‌های بامزه نیز ممکن است.

سیشوان مکان‌های زیادی برای دیدن دارد و مسیرهای مناسب بین شهرهایش باعث می‌شود تا خیلی راحت و با قیمت پایین از جایی به جای دیگر بروید و مهمان‌خانه‌های مختلف نیز از شما میزبانی خواهند کرد. در نزدیکی چنگدو، چندین دریاچه فوق‌العاده زیبا و آبشارهای بزرگ وجود داشته و برای کوه‌پیمایی، کمپینگ و ... نیز می‌توانید به کوه‌های آن منطقه بروید.

  • کوله گردی در گوانگجی (Guangxi)، چین

گوانگجی از گذشته به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای کوله‌گردی در سفر به چین به حساب می‌آمده است. وقتی به سراغ مناطق کوهستانی یا مهمان‌خانه‌های این منطقه بروید، همیشه کوله‌گردا و توریست‌‌های خارجی را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد. این منطقه محبوب مملو از هتل‌ها و رستوران‌هایی در رنج‌های قیمتی متنوع است.

با این حال، وجود مناطق طبیعی متنوع و بزرگ و همچنین مزارع پلکانی برنج همچون لونگجی، گذر کردن از شلوغی‌ها و پیدا کردن جاهای دنج را راحت می‌کند. طبیعت گردی یکی از اصول کوله‌گردی است و خوشبختانه، گوانگجی مملو از جاهای عالی برای این کار به حساب می‌آید.

مسیرهای کم‌تر محبوب چین برای کوله گردی

اگر به دنبال گرفتن سلفی‌های خاص و بودن در جاهای شناخته شده و بسیار معروف هستید، باید به همان مسیرهایی که در بالا گفتیم پایبند بمانید اما اگر می‌خواهید، جاهایی جذاب و در عین حال کم‌تر دیده شده را بگردید و یک تجربه منحصر به فرد از تور چین داشته باشید، بد نیست سری به جاهایی همچون جینجیانگ (Xinjiang) بزنید. این منطقه خانه‌ی قوم‌هایی همچون اویگورز و مغلو‌ها بوده و مناطق طبیعی بسیار زیبا و البته فرهنگی متفاوت را به شما نشان می‌دهد.

 

بهترین سواحل هاینان در چین

مغولستان داخلی یکی دیگر از جاهای خاص در چین بوده که البته سفر به آن‌جا کمی سخت‌تر از دیگر گزینه‌هاست و اصولا برای کوله گردی مناسب است. شما می‌توانید در این سفر، در چادرهای کلاسیک مردم محلی بمانید، غذاهای محلی بخورید و از جاهای دیدنی بسیار زیاد در آن اطراف دیدن کنید. البته اگر تنها در پایتخت این منطقه یعنی هوهوت بمانید، چند هاستل خوب نیز برای اقامت پیدا خواهید کرد.

استان کینقای نیز گزینه‌ای عالی برای کوله‌گردی در چین به حساب می‌آید، آن هم برای کوله‌گردهای حرفه‌ای که راه و رسم این کار را به خوبی آموخته‌اند. منطقه‌ای تبتی که آرامش خاص و مردمی خون گرم داشته و در آن‌جا می‌توانید به دیدن بزرگ‌ترین دریاچه چین نیز بروید. در مجموع، نقاط بسیار زیادی برای کوله‌گردی در چین وجود دارد که گزینه‌هایی متفاوت برای سفر به این کشور پهناور به وجود می‌آیند و تجربه‌ای کاملا متفاوت از پکن، شانگهای یا هنگ کنگ را برای مسافران به همراه خواهند داشت.

منبع

 

۱۶ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران