بهترین غذاکده‌های حلال در کرابی: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری کرابی
بهترین غذاکده‌های حلال در کرابی: قسمت دوم

کرابی با سواحل آرامش‌بخش، آب‌های آرام و مناظر طبیعی بی بدیلش، تفرجگاهی عالی برای سفرهای انفرادی یا گروهی به شمار می‌آید. اما این خطه باشکوه علاوه بر سواحل شگفت انگیز، دارای ویژگی مهمی به نام "مسلمان دوستی" است. در واقع بسیاری از مسافران تور تایلند که مسلمان هستند، از دسترسی آسان به انواع رستوران‌های حلال، غافلگیر خواهند شد. به هر حال این منطقه از کره زمین، بعنوان یکی از پایتخت‌های غذایی جهان شناخته می‌شود و وجود گزینه‌های غذایی متناسب با هر سلیقه، ذائقه، آداب و مسلکی، امری بدیهی در این شهر به شمار می‌آید.

بنابراین، اگر شما نیز قصد سفر به سرزمین لبخندها را دارید و می‌خواهید یک سفر بدون نگرانی از هر نظر را تجربه کنید، در قسمت اول این مقاله همراه ما باشید تا سری بزنیم به برخی دیگر از بهترین غذاکده‌های حلال در کرابی.

 

ابوبک حلال دیم سام در کرابی (Abubak Halal Dim Sum)

اینجا یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای صرف دیم سام در شهر کرابی بوده و از معدود رستوران‌هایی است که غذای حلال سرو می‌کند. صف مشتریان گاهی اوقات ممکن است در صبح گاه بسیار طولانی باشند، اما ارزشش را دارد که کمی معطل شده و از صبحانه آسیایی خوشمزه بهره مند شوید. با اینحال اگر می‌خواهید غذایتان را سریع خریداری کنید، طبیعتا باید صبح زود اینجا باشید.

علاوه بر دیم سام، می‌توانید سایر غذاهای پرطرفدار تایلندی نظیر فرنی برنج، ساتای مرغ، ماتابا، مرغ بریانی و برنج سرخ شده، توفو و پائو را نیز سفارش دهید. گفتنی است این غذاکده، شعبه دیگری نیز در آئونانگ و نزدیک سوپرمارکت Tesco دارد.

آدرس: 97,17Vicar Rd, Tambon Pak Nam, Amphoe Mueang Krabi, Chang Wat Krabi 81000, Thailand

 

آشپزخانه رابیبس در کرابی (Rabeab's Kitchen)

آیا تا به حال خواسته‌اید تمام غذاهای تایلندی موردعلاقه‌تان را در یک بشقاب داشته باشید؟ اگر اینطور است، حتما سری به آشپزخانه Rabeab بزنید. اینجا بوفه‌ای دارد که می‌توانید فقط با ۵۹ بات در طول روز، از وعده‌های غذایی لذیذ برخوردار شوید. نحوه سفارش غذا به این صورت است که شما برنج را می‌گیرید و سپس از میان مجموعه‌ای از گزینه‌های عالی نظیر کاری، تام یام و انواع مختلف غذاهای گیاهی همراه با برنج، هر کدام را خواستید انتخاب می‌کنید. البته غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شوند، اغلب پرادویه و تند هستند. بنابراین، خود را حسابی آماده کنید.

به غیر از بوفه برنج و غذا، غذاهای باربیکیو با قیمت ۱۸۹ بات نیز ارائه می‌شوند و از میان مجموعه‌ای از گوشت‌های آبدار، میگو، صدف و غیره هر کدام را خواستید می‌توانید به اندازه دلخواه برای بشقابتان درنظر بگیرید.

 

بهترین مکان‌ها برای کایت سواری در تایلند

آدرس: 3/2Suksanran Road, Pak Nam, Amphoe Mueang Krabi, Chang Wat Krabi 81000, Thailand

 

غذای دریایی کانابنام ویو در کرابی (Kanabnam View Seafood)

این رستوران، در میان مرداب‌های حرا در رودخانه جزیره کلانگ واقع شده و یک وعده غذایی فراموش نشدنی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. این غذاکده جایی است که می‌توانید غذاهای دریایی مورد نظرتان را انتخاب کنید که تازه از دریا صید شده‌اند و بلافاصله طبخ شده و به سرمیزتان آورده می‌شوند.

غذاها به طرز دلخواهتان تهیه خواهند شد و محبوب‌ترین گزینه‌های منو نیز عبارتند از انواع ماهی، خرچنگ، میگو با ورمیشل و سالاد جلبک دریایی. البته قیمت غذاهای این رستوران ممکن است کمی گران باشد، اما حداقل یکبار ارزش تجربه کردن را دارند!

فضای اینجا بسیار آرامش بخش و دنج است و می‌توانید غذایتان را در این محیط راحت و دوست داشتنی و در کنار رودخانه صرف کنید و از حظ بصری نیز بهره مند شوید. فقط یادتان باشد  تنها راه رسیدن به اینجا، از طریق قایق‌های دم بلند است که از شهر کرابی حرکت می‌کنند.

آدرس: 30/1Moo 1 Khlong prasong Subdistrict, Krabi Town 81000 Thailand

 

واکینگ استریت کرابی (Krabi Walking Street)

اگر از جمعه تا یکشنبه در کرابی به سر می‌برید، باید حتما از خیابان معروف واکینگ استریت دیدن کنید. اینجا یک خیابان خرید در فضای باز است که با بیش از ۵۰ غرفه، از جمله غذاکده‌های فراوان که غذاهای حلال کرابی می‌فروشند از بازدیدکنندگانش استقبال می‌کند.

در واقع مشابه بازار شبانه آئو نانگ، در اینجا نیز فروشنده‌های مسلمانی را شاهد خواهید بود که کباب، سیخ گوشت و سایر خوراکی‌ها و تنقلات حلال و تایلندی مسلمان پسند مانند کانوم بوانگ (پنکیک ترد تایلندی)، برنج چسبناک انبه، بستنی نارگیلی و غیره را به فروش می‌رسانند.

 

بانجی جامپینگ در تایلند

آدرس: Soi Maharaj 8, behind Vogue Department Store, Pak Nam, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand

 

اساما در کرابی (Asama)

اینجا یکی از رستوران‌های حلال در نزدیکی ساحل کلونگ موانگ است که غذاهای باکیفیت تایلندی سرو می‌کند و خانواده‌ای که این مکان را اداره می‌کنند نیز، بسیار مهمان نواز هستند. اکثر افرادی که مهمان این رستوران بوده‌اند، می‌گویند که بارها و بارها به این غذاکده آمده‌اند و از غذاها و خدمات بسیار راضی هستند.

علاوه بر سرو انواع خوشمزه غذاهای معمولی تایلندی مانند پد تای و برنج سرخ شده، این رستوران به خاطر سرو غذاهای دیگری مانند مرغ پانائنگ، مرغ ریحان و اسپرینگ رول‌هایش نیز محبوبیت دارد. و اگر به برنج علاقه ندارید، می‌توانید نودل‌های مرغ را امتحان کنید. در ضمن بشقاب‌ها بسیار سخاوتمندانه و بزرگ هستند، بنابراین می‌توانید آنها را با همراهانتان به اشتراک بگذارید.

آدرس: 203Tambon Nong Thale, Amphoe Mueang Krabi, Chang Wat Krabi 81000, Thailand

 

بان چوملای بای جانانیکارن در کرابی (Baan Chomlay by Chananikarn)

این غذاکده که از فضایی آرام  و دنج برخوردار است، یکی از رستوران‌های استثنایی در اطراف کلونگ موانگ بوده و بسیاری از مشتریان اذعان دارند که بهترین تام یام، پد تای و برنج سرخ شده را سرو می‌کند.

بنابراین اگر گذرتان به این مکان افتاد، پیشنهاد می‌کنیم حتما برنج سرخ شده تام یام خوشمزه را امتحان کرده و آن را با یک ظرف اسپرینگ رول یا مرغ ترش و شیرین ترکیب کنید. و البته اگر چیزی دلچسب‌تر را ترجیح می‌دهید، از سوپ نارگیل دلپذیر غافل نشوید.

عامل دیگری که در موفقیت این رستوران نقشی کلیدی داشته، خدمات بی عیب و نقص و بسیار حرفه‌ای پرسنل مهربان و سختکوش است. ضمن اینکه می‌توانید از آنها، برای انتخاب غذای مناسب ذائقه‌تان نیز کمک بگیرید.

 

بهترین هتل‌های آل انکلوسیو پاتایا

آدرس: 3Q42+F26, Nong Thale, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand

 

شابو زان در کرابی (Shabu Zan)

بدون شک این رستوران، یکی از بهترین غذاکده‌های آئونانگ است. اما تا حدودی مهجور مانده، به نحوی که حتی بسیاری از مردمان محلی از وجودش اطلاعی ندارند. به هر حال این رستوران، با قیمت‌هایی مقرون به صرفه و مجموعه‌ای شگفت انگیز از غذاهای لذیذ که با مواد تازه تهیه شده‌اند، از مهمانانش پذیرایی می‌کند. بعلاوه، محیط اینجا گرم و دلپذیر بوده و شبی عالی و خاطره انگیز را برای شما و همراهانتان رقم می‌زند.

آدرس: 359Moo 5, Ao Nang, Krabi, Thailand

 

تاج پالاس آئونانگ در کرابی (Taj Palace Ao Nang)

اینجا غذاکده‌ای شیک در آئونانگ است که به خاطر ارائه طعم‌های محلی هندی، تایلندی، غربی، عربی و وگان اصیل و لذیذ، مخاطبانش را غافلگیر می‌کند.  در این میان پیشنهاد می‌کنیم از چشیدن مرغ کره‌ای خوش پخت، نان پنیر و بره روگان جاش، پارفه، برنج چسبناک انبه و گلاب جامون عفلت نکنید. همچنین نوشیدنی‌هایی نظیر لاسی انبه عالی، قهوه و چای ماسالا نیز کامل کننده‌هایی عالی در کنار وعده‌های غذایی به شمار می‌آیند. در ضمن باید گفت این غذاکده، از موقعیت مکانی عالی و دسترسی راحت برخوردار است. پرسنل نیز بسیار صبور بوده و خدماتی دیدنی و عالی ارائه می‌دهند.

 

سفر دریایی شگفت‌انگیز در تایلند

آدرس: 440,Ao Nang, Krabi, Thailand

 

پیرامیدس در کرابی (Pyramids)

این رستوران که درست روبروی ریزورتSugar Marina  قرار دارد، منویی مشتمل بر غذاهای مدیترانه‌ای، خاورمیانه‌ای و هندی را با مجموعه‌ای از فلافل، هوموس و سیخ کبابی ارائه می‌دهد. بعلاوه وعده‌های غذایی تایلندی لذیذ و طیف گسترده‌ای از غذاهای دریایی نیز در دسترس مهمانان هستند.

بشقابها بسیار سخاوتمندانه بوده و می‌توانید میگوهای گریل، کباب سیخی، فلافل، سالاد یونانی و هوموس را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. همچنین یک لیوان آب میوه گوارا نیز در کنار غذا بسیار می‌چسبد. گفتنی است این رستوران، تا دیروقت باز است. بنابراین اگر به دنبال غذاخوری در اواخر شب و در نزدیکی مسجد آئونانگ می‌گردید، این مکان بسیار مناسب شماست.

آدرس: 492/5Moo 2, Ao Nang, Krabi, Thailand

 

بانگبو در کرابی (Bangboo)

این رستوران حلال در کرابی که در امتداد جاده اصلی در نزدیکی مسجد آئونانگ قرار دارد، به راحتی قابل مشاهده و دسترسی است. Bangboo، نوید تازه‌ترین غذاهای دریایی تایلند را می دهد که در آن افراد مسلمان می‌توانند گزینه‌های دریایی موردنظر را انتخاب کنند و قبل از انداختن روی کباب پز، آن را وزن نمایند.

در ضمن توصیه می‌کنیم برخی دیگر از غذاهای تایلندی مانند سبزیجات مخلوط در سس صدف را سفارش دهید که بسیار با غذاهای دریایی تازه کبابی هماهنگی دارند. ماهی مرکب با لیمو، کاری ماهی، ماهی سرخ شده و نوشیدنی‌هایی نظیر چای عالی، از محبوب‌ترین خوراکی‌های این رستوران به شمار می‌آیند. بعلاوه مشتریان، در اینجا می‌توانند از خدمات عالی پرسنل خوش برخورد نیز برخوردار شوند.

 

رستوران‌های پاتایا با چشم‌اندازهایی خیره‌کننده

آدرس: 45Ao Nang, Mueang Krabi District, Krabi, Thailand

 

چیلی در کرابی (Chili)

این رستوران، چشم اندازی جالب توجه به دریا دارد و مهمانان را از حظ بصری و هوای تازه در حین خورد و خوراک بهره مند می‌کند. هر چند که این مکان چندان مد روز و شیک نیست، اما گول نمای آنرا نخورید و حتما سری به آن بزنید. زیرا در اینجا، می‌توانید به منویی غنی از انواع غذاهای تایلندی با قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه دسترسی داشته باشید.

آدرس: 7/5Ao Nang, Mueang Krabi District, Krabi, Thailand

 

موتی محل در کرابی (Moti Mahal)

این رستوران معروف، طیفی وسیع از غذاهای لذیذ و حلال هندی را به همراه برخی غذاهای محلی تایلندی سرو می‌کند و از فضای داخلی و بیرونی بسیار راحت و دنجی برای استراحت خانواده‌ها برخوردار است. بعلاوه پرسنل فوق العاده و خوش برخورد، از دیگر مزایای این مکان به یادماندنی به شمار می‌آیند. اگر گذرتان به این رستوران افتاد، حتما از نان سیر، نان پنیر، چای زنجبیل عالی، انبه لاسی یا چای ماسالا بچشید و پودینگ خوشمزه را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

 

اقامت در بهترین هتل‌های کوه سامویی

آدرس: Ao Nang, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand

 

تونگ تالای در کرابی (Tong Talay)

این رستوران انواع غذاهای تایلندی، شیرینی‌ها و میوه‌های فصلی محلی را ارائه می‌دهد. خرچنگ، صدف، میگوی رودخانه‌ای غول پیکر، ماهی مرکب و غذاهای دریایی گریل این رستوران در کرابی طرفداران بسیاری دارند. البته نمی‌توان از برنج چسبناک انبه خوشمزه، بستنی، پنکیک و ژله نیز غافل شد. همچنین غذاها با مخلفات، سس‌ها و سالادها ارائه می‌شوند. در اینجا مهمانان می‌توانند ضمن برخورداری از طعم‌های لذیذ، به طبیعت و فضای زیبا نیز دسترسی داشته باشند.

آدرس: 889,Ao Nang, Mueang Krabi District, Krabi 81180, Thailand

 

وانگ سای در کرابی (Wang Sai)

این رستوران، غذاهای دریایی باکیفیت را در کرابی ارائه می‌دهد که بسیار خوشمزه هستند و بر اساس چند دستورالعمل منحصر به فرد تهیه می‌شوند. مشتریان در اینجا با میگوهای سرخ شده خوشمزه، باس دریایی و خرچنگ سرخ شده سیاه و آبی غافلگیر می‌شوند. همچنین یخ چای گوارا، لذت این شکم گردی را کامل می‌کند.

خدمات نیز در سطحی عالی و استاندارد قرار دارند و همه اینها، با قیمت‌هایی بسیار مقرون به صرفه در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرند. از طرفی این رستوران دارای چشم اندازهایی عالی و مستقیم به دریا، جزایر، قایق‌های دم بلند و تپه‌هاست. همچنین در این اطراف، تاب‌ها و پلکان و لوکیشن‌های جذابی وجود دارند که شما را تشویق می‌کنند تصاویر زیبای اینستاگرامی را از این مناظر شگفت انگیز به ثبت برسانید.

 

خاص‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های چیانگ‌ مای، تایلند

آدرس: Ao Nang, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۱۵ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران