بازدید از بهترین مکان‌های کرابی: بخش دوم

جاذبه‌های گردشگری کرابی
بازدید از بهترین مکان‌های کرابی: بخش دوم

کرابی، استانی در تایلند است که در نزدیکی خط ساحلی آندامان، در محدوده جنگل‌های حرا و کارست‌های آهکی واقع شده است. این منطقه ،مکانی عالی برای دوستداران طبیعت و گردشگرانی است که به دنبال محیطی دنج و آب و هوایی مطبوع هستند. مناظر زیبا، جنگل‌های سرسبز، آب زلال، هوای تازه و مطبوع، تمام آن چیزی است که مادر طبیعت بعنوان بهشتی طبیعی به مسافران تور کرابی هدیه می‌دهد. بیایید در ادامه مقاله قبل، با برخی دیگر از مکان‌های جذاب کرابی برای بازدید در سال ۲۰۲۲ آشنا شویم.

 

Ao Nang

این خطه تفریحی در استان کرابی و در جنوب تایلند، عمدتا به دلیل ساحل طولانی آندامان محبوبیت دارد. همچنین نقاط غواصی بسیار ایده آلی در مجاورت خلیج آن وجود دارند. یکی دیگر از برجسته‌ترین ویژگی‌های آئو نانگ، وجود انبوه قایق‌های دم بلند است. می‌توانید یک قایق کرایه کنید و به سواحل اطراف از جمله کوه هانگ، کوه پودا و کوه گای سفر کنید. در ضمن اگر هوس صخره نوردی به سرتان زد، می توانید با یک تور قایق به ساحل ریلی بروید. گفتنی است غذاکده‌ها و همچنین گزینه‌های اقامتی بسیاری در این حوالی وجود دارند.

 

تجربه بهترین خرید در سفر به کرابی

موقعیت: Ao Nang, Krabi, Thailand

 

ساحل Phra Nang

برای رسیدن به این منطقه زیبا و کوچک، ممکن است مجبور شوید از Ao Nang سوار قایق شوید، اما واقعا ارزشش را دارد. این سفر ممکن است حدود ۱۰۰ بات یا بیشتر هزینه داشته باشد و تنها ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. بر اساس یک افسانه محلی، این ساحل به نام یک شاهزاده-الهه هندی که در یک کشتی غرق شد، نامگذاری شده است. برای نشان دادن شیوا خدای هندو، این غار با مجسمه‌ها یا لینگا فالیک‌های بسیاری پرشده است. شن‌های نرم و سفید ساحل وسیع این محدوده نیز، شما را مسحور خود خواهند کرد. بعلاوه علاوه بر بازدید از این ساحل غار، می‌توانید به صخره نوردی بپردازید.

موقعیت: Phranang Cave Beach, Krabi, Thailand

 

پناهگاه فیل کرابی

پناهگاه فیل کرابی، خانه‌ای جدید برای آن دسته از فیل‌هایی است که پس از سال‌ها کار در صنعت چوب برداری و گردشگری، بیش از حد خسته شده‌اند. پناهگاه سعی می‌کند این فیل‌ها را به زیستگاه طبیعی خود بازگرداند، جایی که می‌توانند گله تشکیل دهند و بقیه عمر خود را بدون خطر کار زیاد زندگی کنند. می‌توانید به فیل‌ها غذا بدهید و در کنارشان راه بروید و در حالی که از آب‌ پاشیدن در تالاب طبیعی اطراف لذت می‌برند، آنها را تماشا کنید. با آنها عکس بیندازید و در کل، اوقاتی خوش را با این موجودات دوست داشتنی بگذرانید.

 

با ۸ ساحل استثنایی کرابی آشنا شوید

موقعیت: Address. 83/13 Moo.4 Tambon Ao Luel Tai Amphoe Ao Luek Krabi, Krabi Town 81110 Thailand

 

معبد Wat Kaew Korawaram

اینجا بزرگترین و مشهورترین معابد کرابی بوده و اگرچه به زیبایی معبد ببر نیست، اما به دلیل نمای بیرونی سفید خیره کننده‌اش، توانسته است توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کند. در اینجا می‌توانید نقاشی‌های دیواری رنگارنگ زیادی را ببینید که داستان‌های بودا را روایت می‌کنند و از قدم زدن در راهروهای طولانی لذت ببرید. البته قادر خواهید بود به تنهایی از این معبد دیدن کنید، اما اتاق‌ها و راهروهایی وجود دارند که بدون اجازه راهبان، نمی‌توانید وارد آنها شوید. بعلاوه پیشنهاد می کنیم از نقاشی‌های دیواری عکس بگیرید و یا از گردش در باغ‌های معبد برخوردار شوید.

موقعیت: Pak Nam, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand

 

حرا و غارهای Ao Luk

اگر به دنبال مقاصد گردشگری دنج و دور از ازدحام در کرابی هستید، حرای Ao Luk انتخاب مناسبی برای شماست. با این غارهای آهکی که یکی از آنها تقریبا یک تونل باریک با استالاگمیت‌ها و استالاکتیت‌های فراوان است و دیگری که نزدیک به ۳ هزار سال پیش محل دفن بوده است، از یک روز پر از ماجراجویی در تنهایی لذت خواهید برد. این غارها حتی دارای نقاشی‌های دیواری و صخره‌های منحصر به فرد هستند. نکته جالب توجه، حکاکی سر اژدهای ۳۰۰۰ ساله در یکی از این غارهاست. بنابراین با خیال راحت در این حوالی به قایق سواری بپردازید و در میان جنگل‌های حرا گردش کنید.

موقعیت: 2Ao Luek Tai, Ao Luek District, Krabi 81110, Thailand

 

Than Bok Khorani

با حدود ۱۰ دقیقه پیاده روی در فرادست جنگل‌های حرای پارک ملی، می‌توانید به این محدوده برسید و با پرداخت ورودی ۳۰۰ بات، به آبشارها و استخرهای زمردین دسترسی پیدا کنید. البته این آبشار و حوالی آن مکان چندان شناخته شده‌ای برای گردشگران نیست، اما در میان مردمان محلی بسیار محبوبیت دارد و آنها معتقدند که آب اینجا خاصیت شفادهندگی دارد. بعلاوه می‌توانید در این مکان، از تفریحات و ورزش‌های آبی نظیر کایاکینگ سواری در قایق دم بلند و شنا لذت ببرید و یا به تماشای صخره‌های کریستالی و استالاکتیت‌ها بنشینید.

 

فعالیت‌های متفاوت و جذاب در کرابی

موقعیت: Ao Luek Tai, Ao Luek District, Chang Wat Krabi 81110, Thailand

 

پیاده روی در طبیعت Tab Kak Hang Nak

یکی از بهترین راه‌ها برای تماشای جنبه‌های طبیعی کرابی، انجام پیاده روی‌های ماجراجویانه است. مسیر Tab Kak Hang Nak به لطف فضای سرسبز، گیاهان تازه و فراوان و مناظر شگفت‌انگیز و بی بدیل ،تجربه‌ای به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد. فراموش نکنید که دوربین همراه داشته باشید، زیرا در اینجا عکس‌های بسیار عالی خواهید گرفت.

موقعیت: Checkpoint Mu Ko Phi Phi National Park 6024, Tambon Nong Thale, Amphoe Mueang Krabi, Chang Wat Krabi 81000, Thailand

 

جزیره تماشایی Yung

این جزیره که با عنوان Mosquito (پشه) نیز شهرت دارد، در خلوت‌ترین بخش جزایر فی فی واقع شده است. اینجا به خاطر صخره‌های سنگ آهکی که ۷۰۰ متر ارتفاع دارند معروف است و از دو ساحل تشکیل شده است. در هنگام غروب خورشید، پشه‌های زیادی به این دو ساحل می‌آیند و به همین دلیل به این جزیره، جزیره پشه می‌گویند. از محبوب‌ترین تفریحات در این محدوده، غواصی در سواحل جنوب شرقی است.

موقعیت Mosquito Island, Krabi

 

بازار شبانه کرابی

با بازدید از این بازار شبانه آخر هفته، تعطیلاتتان را پربارتر و جذاب‌تر کنید.  این بازار در خیابان‌های Pak Nam  برپا می‌شود و همیشه می‌توانید گزینه‌های جالبی برای خرید در اینجا پیدا کنید. بعلاوه این بازار پر جنب و جوش و وسیع، غذاکده‌های خیابانی بسیاری را در خود جای داده که بهترین غذاهای محلی را سرو می‌کنند.

 

تجربه‌‌ آشپزی خوشمزه در سفر به کرابی

موقعیت: 3W78+QJ2, Pak Nam, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand

 

جزیره Mor

این جزیره، در نزدیکی جزیره Chicken واقع شده و به خاطر زیبایی بی نظیرش معروف است. آب‌های نیلگون به سادگی شما را مسحور می‌کنند، به طوری که دلتان نمی‌خواهد اینجا را ترک کنید. این مکان آرامش بخش، یکی از بهترین فضاها را برای ریلکس کردن و فرار از شلوغی های شهر رقم می‌زند. بعلاوه می‌توانید از شنا، غواصی و قایق سواری در این حوالی لذت ببرید.

موقعیت: Mor Island, Krabi, Thailand

 

Mu Koh Hong

اینجا مشتمل بر گروهی از جزایر آهکی یعنی Sa Ka Lao La Ding، Lao Riam Pakka و Lao Li Pe است. سواحل با ماسه‌های سفید و صخره‌های مرجانی شگفت انگیز، شما را بسیار تحت تاثیر قرار خواهند داد. بعلاوه این محدوده برای کسانی که عاشق ماجراجویی هستند، مکانی ایده آل به شمار می‌آید و می‌توان با فراغ بال به ورزش‌های آبی پرداخت. کایاکینگ، قایقرانی، غواصی و ماهیگیری از محبوب‌ترین تفریحات این منطقه محسوب می‌شوند.

موقعیت: 2/2Moo 2 Mueang Krabi, Krabi, Thailand

 

Monkey Beach

اگر عاشق حیوانات خصوصا میمون ها هستید، پس این مکان بسیار مناسب شماست! این ساحل، از حال و هوایی عالی برخوردار بوده و توسط میمون‌ها احاطه شده است. اگرچه بازدید از این مکان کاملا ایمن است، اما پیشنهاد می‌شود که از این میمون‌های بازیگوش فاصله بگیرید. این ساحل همچنین برای غواصی، اسنورکلینگ و کایاک سواری بسیار ایده آل است.  

 

طبیعت‌گردی در زیباترین آبشارهای کرابی

 

موقعیت: Monkey Beach, Krabi 81000, Thailand

 

Dragon Crest

این مکان برای کسانی است که به دنبال هیجان و راه‌های مختلف افزایش آدرنالین خود هستند، ایده آل است. برای رسیدن به این نقطه، باید از میان جنگل‌ها پیاده روی کنید. این مسیر ۳.۷ کیلومتری، شما را با فضای سرسبز و همچنین یک آبشار باشکوه مجذوب خواهد کرد. در اینجا می توانید از ۲ نقطه، طراوات و سرسبزی کرابی را با تمام وسعتش ببینید. همچنین، از گرفتن عکس‌های یادگاری بسیار زیبا در این حوالی غافل نشوید.

موقعیت: 3PXX+M95, Tambon Nong Thale, Amphoe Mueang Krabi, Chang Wat Krabi 81000, Thailand

 

جزیره Robinson Crusoe

اینجا، یکی از مکان‌های مخفی کرابی است که از چشم بسیاری از گردشگران پنهان مانده است. در واقع این محدوده، مجمع الجزایری مشتمل بر حدود ۴۷ جزیره کوچک است که همگی منحصر به فرد هستند. باید گفت این حوالی، یکی از بهترین مکان‌ها را برای استراحت پس از یک روز طولانی و گذراندن ساعاتی با کیفیت در سواحل ماسه‌های سفید رقم می‌زند. بعلاوه می‌توانید به اسنورکلینگ بپردازید و از تماشای زندگی دریایی شگفت انگیز این منطقه نهایت لذت را ببرید.

موقعیت: Robinson Crusoe Island, Krabi, Thailand

 

استخر The Emerald

در این محدوده، می‌توانید در یک استخر زمردین که آب آن از چشمه‌های آبگرم می‌آید غوطه ور شوید و تجربه‌ای آرامش بخش مانند بودن در سونا را داشته باشید. بعلاوه این مکان به دلیل برخورداری از محیطی سورئال، فضای سرسبز و پل‌های چوبی جذاب گزینه‌ای عالی برای گردش، پیک نیک و عکس گرفتن به شمار می‌آید.

 

۵ مرکز عالی برای تجربه‌ی یوگا در کرابی

موقعیت: W7G9+27J, Khlong Thom Nuea, Khlong Thom District, Krabi 81120, Thailand

 

تماشای مجسمه خرچنگ گلی

زیبایی کرابی، فراتر از سواحل سورئال و جنگل‌های استوایی است. و یکی از شواهد این ادعا، مجسمه خرچنگ گلی است که یکی از بهترین جاذبه‌های کرابی به شمار می‌آید و در ساحل رودخانه کرابی قرار دارد. مجسمه خرچنگ، بر اساس افسانه‌ای تجسم یافته که در این منطقه شهرت دارد با عنوان "خرچنگ و مادرش". در کنار این، مقام مادر و احترام به او با مهارت در این اثر خارق العاده به نمایش گذاشته شده است. اگر گذرتان به این حوالی افتاد، از گرفتن عکس‌های یادگاری از این اثر باشکوه غافل نشوید. 

موقعیت: 3W88+VVJ, Pak Nam, Amphoe Mueang Krabi, Krabi 81000, Thailand

 

جزیره Yao Noi

این مجمع الجزایر که در وسط خلیج فانگ نگا بین نیمه راه کرابی و پوکت واقع شده‌ است، یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت و کسب آرامش و شنا بوده و به خاطر زیبایی‌های طبیعی و فضای دنجش شهرت دارد. اینجا، مزین به جنگل‌های حرا و آبشارهای متعدد در کنار سواحل طلایی است. بعلاوه این محدوده، به خاطر اقامتگاه‌های مجلل و هتل‌های مقرون به صرفه‌اش شناخته می‌شود که آن را به بهترین مکان برای اقامت بدل می‌کنند.

موقعیت: Andaman Sea, Krabi, Thailand

 

Pileh Lagoon

این تالاب، به خاطر سواحل زیبا و آب‌های شفافش برای تجربه غواصی و شنا ایده آل است. اینجا، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کرابی است که در مجاورت خلیج Maya و خلیج  Lo Samah قرار دارد و یک گردش روزانه عالی را رقم می‌زند. این تالاب، توسط آب‌های آبی عمیق و صخره‌های آهکی مرتفع احاطه شده و تصاویری بی بدیل را به مخاطبان هدیه می‌دهد.

 

کو لانتا جزیره‌ای زیبا در نزدیکی کرابی

موقعیت: Andaman Sea, Krabi 81000, Thailand

 

Bida Nai

این محدوده که در فاصله 1۱ کیلومتری جنوب جزایر فی فی واقع شده است، فضایی بسیار مناسب را برای غواصی به ارمغان می‌آورد و در آب‌های نیلگون آن، می‌توانید  به مجموعه بی‌شماری از برخی از آبزیان منحصر به فرد و جذاب دسترسی داشته باشید. بعلاوه صخره‌ها، پر از مرجان‌های نرم و سخت هستند و غواصان می‌توانند برخی از گونه‌های کمیاب ماهی را در لابلای آنها پیدا کنند.

موقعیت: 1km south of Phi Phi Islands

 

خلیج Loh Samah

و در نهایت، به این خلیج شگفت انگیز می‌رسیم که با زیبایی‌های سورئال طبیعی به استقبال مسافران تور کرابی می‌آید و محیطی به دور از شلوغی را برای گردش رقم می‌زند. این محدوده، در مجاورت خلیج مایا قرار دارد که با یک صخره آهکی از هم جدا شده‌اند. اینجا مکانی عالی برای ثبت عکس‌های یادگاری بوده و همچنین آب‌های لاجوردی، فضایی عالی را  برای تفریحات آبی از جمله غواصی فراهم می‌کنند.

 

۷ تور ماجراجویانه و جذاب گردشگری در سفر به کرابی

موقعیت: Andaman Sea, Thailand

۱۰ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران