بهترین غذاکده‌های حلال در کرابی: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری کرابی
بهترین غذاکده‌های حلال در کرابی: قسمت اول

جالب است بدانید اگرچه تایلند عمدتا یک کشور بودایی است، اما در عین حال دومین دین بزرگ و مطرح مردمان این کشور اسلام است. و در واقع هر چه به جنوب تایلند نزدیک‌تر می‌شوید، مسلمانان بیشتری را خواهید یافت. دلیل این امر، این است که تایلند هم مرز با مالزی بوده و جایی است که مسلمانان مالایی عمدتا به آن مهاجرت می‌کنند.

بسیاری از مسلمانانی که با تور تایلند سفر می‌کنند، ممکن است این سوال برایشان پیش بیایید که آیا غذاها در تایلند، از جمله در کرابی حلال هستند؟ حقیقت این است که اگرچه لزوما همه غذاهای تایلندی (یا هر جای دیگری) حلال نیستند، اما بدون شک می‌توانید در این کشور به راحتی به غذاهای حلال دسترسی داشته باشید و یافتن رستورانی مناسب در این رابطه اصلا کار سختی نیست. زیرا تقریبا هر شهر و شهرک، حداقل چند رستوران حلال دارد و شهرهای بزرگی مانند بانکوک، صدها رستوران را در خود جای داده‌اند که گزینه‌های حلال را سرو می کنند. بطور کلی در تایلند، غذاخوری‌های حلال معمولا غذاهای محلی تایلندی مانند پد تای سرو می‌کنند، اما برخی از آن‌ها نیز غذاهای بین‌المللی ارائه می‌کنند.

 

 

دی فیش در کرابی (De'Fish)

اگر به دنبال یک وعده غذایی شیک و البته حلال برای جشن گرفتن یک مناسبت خاص در طول تعطیلات‌تان در سفر به کرابی هستید، به رستوران غذاهای دریایی De'Fish در ریزورت Aonang Fiore بروید.

بهترین قسمت ماجرا این است که می‌توانید غذاهای دریایی تایلند را خودتان انتخاب کرده و از آشپز بخواهید آنرا به هر سبکی که ترجیح می‌دهید، برایتان درست کند. در این میان، میگوی ببر قرمز و خرچنگ کاری بسیار توصیه می‌شوند. بعلاوه، برنج سرخ شده با آناناس، پد تای و مرغ و ریحان نیز طرفداران بسیاری دارند.

در این رستوران جذاب که از یک غذاخوری در فضای باز برخوردار است، می‌توانید ضمن صرف غذاهای لذیذ، به چشم اندازهایی زیبا از طبیعت اطراف و سازندهای آهکی باورنکردنی کرابی دسترسی داشته باشید.

آدرس: 764Moo 2 Aonang, Muang Krabi, Krabi, Thailand

 

ساریفا در کرابی (Sareefah)

این رستوران که در نزدیکی مسجد Al-Munuawarah در آئونانگ واقع شده، یک رستوران خانوادگی است که در بین مسافران مسلمان بسیار محبوبیت دارد. در این رستوران تایلندی حلال در کرابی، از غذاهای دریایی کبابی گرفته تا غذاهای کلاسیک محلی، با سخاوتمندانه و قیمت‌های مناسب سرو می‌شوند. بسیاری از مشتریان برای صرف گزینه‌هایی نظیر سوپ تام یام و مخلوط آن با مقدار زیادی میگو و ماهی مرکب به این مکان سر می‌زنند. این سوپ، همچنین طعم متعادلی دارد که خیلی تند نیست. اما اگر به دنبال چیزی برای به اشتراک گذاشتن با گروه همسفران خود هستید، بهتر است ماهی سرخ شده با گیاهان تایلندی و یا پدتای خوش طعم را سفارش دهید.

توجه داشته باشید از آنجایی که آشپزخانه این رستوران کوچک است، ممکن است مجبور شوید کمی برای دریافت غذای خود صبور باشید. اما بسیاری از مسافران اذعان دارند که این خوراکی‌های بی نظیر، ارزش صبر کردن را دارند! ناگفته نماند که پرسنل نیز بسیار گرم و صمیمی بوده و خدماتی استاندارد و ارزنده را به مهمانان ارائه می‌دهند.

 

معرفی ۱۰ رستوران حلال پوکت

آدرس: 243,4203,Tambon Ao Nang, Amphoe Mueang Krabi, Chang Wat Krabi 81000, Thailand

 

آئونانگ کونگ پائو در کرابی (Aonang Kung Paow)

آیا به دنبال غذاخوردن در محیطی زیبا و صمیمی با دکوراسیون و ظروف چوبی و طبیعی هستید؟ در این صورت به Aonang Kung Paow بیایید و از غذاهایی خوشمزه که در پوست میوه‌جات سرو می‌شوند نهایت لذت را ببرید و در عین حال، از حظ بصری برخوردار شوید. این رستوران بیشتر به خاطر ارائه ماهی تازه، غذاهای دریایی و کاری شگفت انگیزش شهرت دارد. همچنین می‌توانید انتظار داشته باشید که غذایتان سریع سرو شود.

و اگر گزینه‌های آلا کارت مدنظرتان است، توصیه می‌کنیم برنج سرخ ‌شده پد تای و آناناس را سفارش دهید که نه تنها خوشمزه است، بلکه ظاهری جذاب هم دارد و در پوست آناناس سرو می‌شود. و همچنین اگر به دنبال مواردی غیر از غذاهای تایلندی هستید نیز، باید بگوییم این رستوران همچنین غذاهای سرخ شده خوشمزه‌ای دارد که می‌توانید با برنج و غذاهای سبک غربی میل کنید.

آدرس: 18/1Moo2, Aonang, Muang Krabi, Thailand

 

پنکیک روتی یامینلاه در کرابی (Pancake Rotee Yaminlah)

یکی از خوراکی‌هایی که هیچ مسافر مسلمانی در تور تایلند نمی‌تواند آنرا از دست بدهد، روتی است. و البته سفر شما به کرابی، بدون امتحان این پنکیک‌های شیرین و خوشمزه تایلندی کامل نمی‌شود. این پنکیک‌های ترد و برشته شده، همراه با مواد شیرین برای رویه سرو می‌شوند. گفتنی است Rotee Yaminlah، یکی از پرطرفدارترین غرفه‌های فروش روتی در کرابی به شمار می‌آید.

در اینجا طیف گسترده‌ای از روتی‌ها ارائه شده و می‌توانید طعم‌‌های منحصر به‌ فردی مانند موز وعسل، لیمو و شکر، بادام هندی ونوتلا، حتی طعم‌های خوش طعم و خلاقانه‌ای نظیر مرغ و پنیر و پنیر و ماهی تن را سفارش دهید. گفتنی است این غرفه خیابانی، تاکنون چند بار جابجا شده و در حال حاضر در مکانی جدید در حدود ۱۰ دقیقه رانندگی از آئو نانگ مستقر شده است.

 

بهترین غذاکده‌های خیابانی در پوکت

آدرس: 3R9R+V67 4203 Ao Nang, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand

 

فیردوس در کرابی (Firdaus)

طعم غذاهای ساده و خانگی تایلندی حلال را، می‌توانید در این غذاکده ارزان تجربه کنید که به خاطر غذاهای خوش طعمش محبوبیت دارد. برخی از گزینه‌های توصیه شده عبارتند از غذاهای دریایی تام یام، کاری سبز، سالاد پاپایا و برنج سرخ شده و آناناس. اینجا همچنین مجموعه‌ای از غذاهای دریایی از جمله خرچنگ چیلی و گزینه‌های مالزیایی را ارائه می‌دهد. بعلاوه مردمان محلی نیز به این مکان رفت و آمد دارند و همین امر، نشانه‌ای از معتبر بودن این رستوران است. گفتنی است این غذاکده، دارای دو شعبه است که هر دو در چند قدمی مسجد آئونانگ واقع شده‌اند.

آدرس: 2RMJ+X4X, 4203, Ao Nang, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand

 

بازار شبانه آئونانگ در کرابی (Ao Nang night Market)

اگر به دنبال گزینه‌ای مقرون به صرفه برای یک وعده غذایی هستید، به بازار شبانه آئونانگ بروید. این بازار، در حدود ۱ کیلومتر دورتر از ساحل واقع شده و می‌توانید غذاهای خیابانی تایلند را در اینجا بیابید. گفتنی است اکثر غرفه‌ها از اواخر بعد از ظهر، تا حدود ۱۱ شب به روی علاقمندان باز هستند.

از سیخ‌های گوشت کبابی گرفته تا مرغ سوخاری، پنکیک روتی، پد تای، برنج سرخ شده، سالاد پاپایا، کباب و غیره در غرفه‌های این بازار ارائه می‌شوند و البته یافتن یک غرفه غذای حلال نیز اصلا کار سختی نیست. بهترین قسمت ماجرا این است که قیمت‌ها در حدود ۵۰ تا ۸۰ بات بوده و با این مبلغ ارزان، می‌توانید  خوراکی‌هایی لذیذ و باکیفیت میل کنید.

 

هزینه سفر به تایلند چه قدر است؟

آدرس: Soi 8, Ban Tambon Ao Nang, Amphoe Mueang Krabi, Chang Wat Krabi 81000, Thailand

 

می اند زین در کرابی (May & Zin)

اگر در نزدیکی ساحل نوپارات تارا در شمال آئونانگ مشغول گشت و گذار هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای استراحت و شکم گردی سری به رستوران May & Zin، در فودکورت مشرف به ساحل بزنید. در این رستوران حلال، غذاهای مقرون به صرفه تایلندی سرو می‌شوند و در عین حال به چشم اندازهایی جذاب از مناظر اطراف دسترسی خواهید داشت.

برخی از گزینه‌های بسیار توصیه شده این رستوران عبارتند از: پد تای، خرچنگ پوسته نرم در کاری زرد و کاری سبز. همچنین می‌توانید وعده غذایی خود را با مرغ پاندان کامل کنید و یک وعده غذایی به یاد ماندنی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

آدرس: Holiday Inn Beach Walk, Nopparat Thara Beach, Ao Nang, Krabi Town 81000, Thailand

 

اربدی در کرابی (Arbadi)

این غذاکده نیز، در همان فودکورتی واقع شده که غرفه May & Zin قرار دارد. اینجا یکی دیگر از رستوران‌های حلال کرابی است که از سوی بسیاری از مسافران مسلمان، رتبه بالایی کسب کرده است. این رستوران، به دلیل خدمات سریع و دقیقش شهرت دارد و حتی می‌توانید از پرسنل بپرسید که چه نوع ماهی و غذاهایی را توصیه می‌کنند. البته ما تام یام، سالاد انبه و کاری سبز را پیشنهاد می‌کنیم و ماهی بخار پز با لیمو نیز واقعا تازه و عالی است.

اگر دوست دارید غذاهای آلا کارت بخورید، برنج سرخ شده و پد تای را امتحان کنید که مطمئنا ذائقه‌تان را راضی خواهند کرد. و در نهایت علاقمندان به غذاهای دریایی، بهتر است خرچنگ‌های فلفل سیاه و خرچنگ قرمز سرخ شده را امتحان کنند.

 

سفر زمستانی به مناطق مختلف تایلند

آدرس: 149/3Moo 1 Holiday Beach Walk, Krabi Town 81180 Thailand

 

کادی جادام ناسی کرابو در کرابی (Kadai Ja'dam Nasi Kerabu)

اگر سحرخیز هستید و به دنبال یک صبحانه عالی می‌گردید، این غذاکده بهترین گزینه است. اینجا در سرو کاسه‌های آرامش بخش فرنی تخصص دارد که دقیقا همان چیزی است که اول روز به آن نیاز دارید. البته این رستوران، گزینه‌های جذاب دیگری از غذاهای تایلندی و غذاهای مالایی را نیز سرو می‌کند از جمله نودل‌های وسوسه انگیز گوشت گاو، نودل مرغ، نودل کاری سبز یا مرغ سرخ شده تایلندی که به شدت توصیه شده و بهتر است به صورت گرم صرف شوند. یا اگر دوست دارید طعم‌های خانگی را بچشید، ناسی لماک و روتی موز برایتان مناسبند.

آدرس: 238,4203,Tambon Ao Nang, Amphoe Mueang Krabi, Chang Wat Krabi 81000, Thailand

 

مدینا در کرابی (Madina)

رستوران مدینا که درست در کنار مسجد Ban Khlong Haeng قرار دارد، غذاهایی لذیذ را سرو می‌کند. هر چند که باید گفت این غذاکده، برای بسیاری از گردشگران ناشناخته مانده است. در اینجا می‌توانید از طیف وسیعی از غذاهای سنتی و کمی مدرن تایلندی، از کاری‌های خوشمزه مانند پانائنگ و ماسامان گرفته تا سالاد پاپایای تند و پد تای برخوردار شوید. البته سام تام و ماهی مرکب لیمو بخارپز، بیش از سایرین محبوبیت دارند. اما علاوه بر غذاها، این رستوران به دلیل خدمات عالی و قیمت مقرون به صرفه نیز شهرت یافته است.

 

طبیعت گردی در سفر با تور تایلند

آدرس: 415Ao Nang, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand

 

برگر بانگ در کرابی (Burger Bung)

یکی دیگر از جواهرات نزدیک مسجد Khlong Haeng، این رستوران است که فضایی عالی برای استراحت و صرف غذاهای لذیذ تایلندی را ارائه می‌دهد. در اینجا، می‌توانید دندان‌های خود را در همبرگرهای وسوسه انگیز فرو ببرید و در لذت یک شکم گردی به یادماندنی غوطه ور شوید. این گزینه‌ها بسیار محبوب مردمان محلی هستند و از طعمی استثنایی برخوردارند. اما همچنین غذاهای غربی دیگری مانند استیک، پاستا و پیتزا را نیز می‌توانید در این غذاکده بیابید.

اگر خیلی گرسنه هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ برگر Condo بروید که حدود ۱۴۰ بات قیمت دارد. این گزینه، در واقع یک برج عظیم از همبرگر بوده و مشتمل بر انبوهی از گوشت گاو یا مرغ آبدار، پیاز کاراملی‌شده، پنیر آب ‌شده و نان‌های دست‌ساز برشته شده است که روی هم قرار داده شده‌اند. این همبرگر، برای اشتراک گذاری با دوستان و عزیزانتان بسیار ایده آل است. البته همبرگرهای معمولی، بسیار ارزان‌تر هستند و در حدود ۳۰ تا ۵۰ بات قیمت دارند. ناگفته نماند که همبرگرها از گوشت‌هایی بسیار تازه و ترد تهیه و ارائه می‌شوند.

آدرس: Khlong Haeng Rd, opposite Masjid Ban Khlong Haeng, 4203, Tambon Ao Nang, Amphoe Mueang Krabi, Chang Wat Krabi 81000, Thailand

 

غذای دریایی پاک نام در کرابی (Pak Nam Krabi Seafood)

اینجا، یکی از رستوران‌های حلال معروف در کرابی است که غذاهای دریایی محلی سرو می‌کند. از آنجایی که این غذاخوری در امتداد رودخانه کرابی قرار دارد، حال و هوای آرام بخشی به مخاطبانش می‌بخشد و مهمانان می‌توانند در حین صرف غذاهای خوش طعم، از هوای تازه و نسیم دریا نیز لذت ببرند.

گفتنی است اغلب غذاهای این رستوران، به سبک تایلندی جنوبی طبخ شده و غذاهای دریایی، از صیدهای تازه روزانه  اقیانوس تهیه می‌شوند. در این میان، تام یام گونگ بسیار تند و پرادویه و سالاد خرچنگ نعل اسبی بسیار پرطرفدارند.

 

معرفی ۷ رستوران مناسب کودکان در پوکت

آدرس: 140Moo 7 Tambon Sai Thai, Krabi 81000

 

در این مقاله، با برخی از بهترین غذاکده‌های حلال در کرابی آشنا شدیم. اما این کشور مسلمان دوست، بدون شک گزینه‌های متنوع و فراوان دیگری را در خود جای داده و ما در مقاله بعدی، سفری مجازی‌مان را به بعضی دیگر از این غذاکده‌ها ادامه خواهیم داد.

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۱۱ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران