جاذبه‌های برتر کرابی : قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری کرابی
جاذبه‌های برتر کرابی : قسمت دوم

کرابی احتمالا یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی در تایلند است. در عین حال مهم نیست که شما یک معتاد آدرنالین، یک کوهنورد یا یک ساحل گرد هستید، زیرا سفر با تور تایلند همه امکانات تفریحی و گردشگری را برای هر سلیقه‌ای با خود به ارمغان می‌آورد. بنابراین می ‌وانید به دنبال یک ماجراجویی، صخره نوردی کنید و یا اگر عاشق پیاده روی در طبیعت هستید، مسیرهایی با مناظر باشکوه و بی بدیل جلوی دیدگان شما فرش خواهند شد. یا حتی شبیه راهبان عرفانی، می‌توانید ساعت‌ها در میان انواع معابد به مراقبه و یا گشت و گذار بپردازید و از این رهگذر، به سادگی تعطیلاتی آرامش بخش را در فضایی بهشت گونه تجربه کنید.

بعلاوه بهترین زمان برای بازدید از کرابی، نوامبر تا مارس است. در این ماه‌ها، آب و هوا معتدل و آفتابی بوده و زمان برای کاوش در سواحل و جزایر تایلند، ایده آل است. بیایید در ادامه قسمت اول این مقاله، سری بزنیم به برخی دیگر از جاذبه‌های برتر کرابی در سال ۲۰۲۳.

 

تماشای غروب از کشتی‌های تفریحی کرابی (Krabi Sunset Cruise)

با سفر در دل غروب آفتاب باشکوه کرابی، زیبایی خیره کننده طبیعت را کاوش کنید. در این رابطه، گشت و گذار در یک کشتی تفریحی لوکس که از بندر مارینا کرابی حرکت می‌کند، می‌تواند دنیایی از زیبایی‌‌های خیره کننده و سورئال را از این خطه پیش رویتان بگشاید. کروز سواری خصوصا در کنار خانواده و دوستان، خاطراتی فراموش نشدنی را از سفر با تور کرابی برایتان به ارمغان می‌آورد و یک استراحت عالی در همهمه شلوغی‌های شهر به شمار می‌آید.

کروزها در دل آب به پیش می‌رانند و مسافرانشان را از آب‌های آرام ریلی، آئونانگ و ساحل پرانانگ عبور می‌دهند. و البته یک شام خوشمزه تایلندی در این سفر دریایی، ذائقه ها را قلقلک داده و به جذابیت سفر می افزاید. علاقمندان می‌توانند در هر فصلی از سال، از این جاذبه گردشگری بی نظیر، با هزینه‌ای حدود ۱۶۵۰ بات بهره مند شوید.

 

راهنمای بهترین کارهای توریستی در کرابی

جزیره هنگ در کرابی (Hong Island)

با این تور یک روزه به جزیره هنگ، آرامش سواحل و صخره‌های آهکی و لذت فعالیت‌های آبی را تجربه کنید. در اینجا می‌توانید با دوستان‌تان همراه شده و در میان آب‌های نیلگون جزایر زیبا، خاطره‌ای به یادماندنی را برای یک عمر بسازید. خصوصا غواصی در این محدوده، طرفداران بسیاری دارد و به شما امکان می‌دهد شکوه زندگی دریایی آن را تحسین کنید.

در ابتدای سفر نیز، از سواری سرگرم کننده در قایق تندرو لذت خواهید برد که پس زمینه‌ای خیره کننده از منظره صخره‌های عظیم خلیج فانگ نگا را شامل می‌شود. ضمن اینکه پیاده روی در دهانه صخره‌ای باریک و مواجهه با مناظر زیبای هنگ وهمچنین صرف یک ناهار خوشمزه غذای دریایی، می‌توانند لذت این سفر را به حد کمال برسانند.

استخر زمردین در کرابی (Emerald Pool)

استخر زمردین، یک حوض آبی فیروزه‌ای طبیعی است که آب شیرین آن، از نهرهای طبیعی که از تپه‌ها پایین می‌آیند تامین می‌شود. این استخر که در استان کرابی تایلند واقع شده، یکی از بهترین سفرهای گردشگری در این منطقه را رقم می‌زند. با سفر به این حوالی و در وسط یک جنگل عرفانی، می‌توانید دو دریاچه شفاف، استخر زیبای زمردین و استخر آبی را کشف کنید.

در طی یک پیاده روی کوتاه در جنگل، شما این فرصت را دارید که یک اکوسیستم دست نخورده را مشاهده کرده و تحت تاثیر محیط بی نظیر جنگل‌های بارانی قرار گیرید. در این مسیر از کنار نهرهای شفاف، حوضچه های کوچک زرد رنگ و انواع غول پیکر گیاهان و درختان استوایی عبور خواهید کرد.

استخر زیبای زمردین که بعنوان استخر کریستالی در نزدیکی منطقه حفاظت شده طبیعی Khao Phra Bang Khram شهرت دارد، مکانی زیبا و مملو از آب چشمه خالص است که دمایی مناسب برای شنا دارد. در ضمن بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه، نوامبر تا مارس بوده و هزینه ورودی ۴۵۰ بات به ازای هر نفر است.

 

تجربه بهترین خرید در سفر به کرابی

غواصی در کرابی (Scuba Diving)

یکی از بهترین فعالیت‌ها در کرابی، غواصی است. مراکز غواصی بسیاری در کرابی وجود دارند که تورهای غواصی را در بازه‌های زمانی مختلف و برای غواصان تازه کار تا افراد حرفه‌ای ارائه می‌دهند. و دوره‌هایی نیز، برای آموزش به علاقمندان ترتیب داده می‌شود.

از جمله مکان‌های برجسته غواصی در کرابی می‌توان به آئو نانگ، پارک دریایی فی فی، پناهگاه دریایی شارک پوینت، غارها در جزیره ها یای و بسیاری دیگر اشاره کرد. هر سایت غواصی، دارای سطح غواصی جداگانه بوده و قوانین و سیاست‌های هر کدام نیز متفاوت است. بعلاوه می‌توان در هر فصلی، از این تفریح آبی باشکوه لذت برد، خصوصا از ژانویه تا مارس. قیمت تورهای غواصی نیز، عمدتا از ۲۸۰۰ بات شروع می‌شوند.

سفر به آئونانگ در کرابی (Ao Nang)

آئونانگ با خط ساحلی طلایی آندامان و صخره‌های سنگ آهکی سر به فلک کشیده، یک محدوده بسیار پرطرفدار به شمار می‌آید. سواحل شنی نرم، مکان‌های غواصی عالی، غذاکده‌های جذاب، تفریحات شبانه و انواع هتل‌ها و ریزورت‌های باشکوه، این منطقه را به جاذبه‌های توریستی کرابی بدل کرده اند. بیایید برخی از مهمترین جاذبه‌های آئونانگ را از نظر بگذرانیم:

  • بازار شبانه آئونانگ

بازار شبانه، یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این خطه محسوب می‌شود. در این بازار، انواع کالا و محصولات از مبلمان، جواهرات و زیورآلات گرفته تا پوشاک، کفش، صنایع دستی سنتی تایلندی، لوازم الکترونیکی، مواد غذایی، گوشت و غیره عرضه می‌شوند.

بعلاوه این بازار پرجنب‌وجوش، دارای مجموعه‌ای از غرفه‌های غذاست که غذاهای محلی تایلندی و میوه‌های عجیب و غریب را سرو می‌کنند. در نهایت این بازار تعداد زیادی کافه، رستوران، هتل و مهمانسرا را در خود جای داده است. بازدید از این مکان، در همه فصول و همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۱۱ شب امکان پذیر است.

 

۷ ریزورت خانوادگی استخردار در کرابی

  • دره نوردی در آئونانگ

یکی دیگر از جاذبه‌های مثال زدنی در آئونانگ، دره نوردی است که آدرنالین را افزایش می‌دهد و به علاقمندان به هیجان و ماجراجویی توصیه می‌شود.

البته مراکز مربوطه، معمولا به افراد با سنین زیر ۶ سال اجازه این کار را نمی‌دهند. بعلاوه بر اساس ترجیح کاربران، ترکیبی از مسیرهای کوتاه‌تر و طولانی‌تر برای اینکار پیشنهاد می‌شوند. برای مبتدیان، سطوح دشواری کمتری وجود دارد در حالی که برای حرفه‌ای ها، سطوح دشوار دره نوردی درنظر گرفته می‌شود. همچنین، آموزش‌های مناسب و اقدامات ایمنی، توسط هر مرکز به صورت تضمینی ارائه می شوند و در تمام طول مسیر، نجات دهندگان، دره نوردان را همراهی می‌کنند. و اما بهترین زمان برای برخورداری از این فعالیت هیجان انگیز در آئونانگ، نوامبر تا مارس بوده و هزینه آن تقریبا ۱۰۰۰ بات است.

  • کایت سرفینگ در آئونانگ

و در نهایت اگر گذرتان به آئونانگ افتاد، پیشنهاد می‌کنیم از کایت سرفینگ در شرایط باد ایده آل و امواج عالی غافل نشوید. گفتنی است در این ورزش بادی،ه از کایت و تخته برای موج سواری در دریا استفاده می‌شود. جالب است بدانید از سال ۲۰۱۰ که انجمن بین‌المللی کایت ‌بردینگ و انجمن حرفه‌ای کایت‌ برد سواران (PKRA) ظهور پیدا کردند، سواحل کرابی به کانونی برای کایت ‌سواری بدل شده‌اند. در ضمن تمامی فصول سال، برای بهره مندی از این فعالیت هیجان انگیز مناسب هستند.

 

بهترین رستوران‌های سنتی در کرابی

خدمات اسپا و ماساژ در کرابی (Krabi Spa)

اگر می‌خواهید ریلکس کنید و خستگی‌های سفر را از تن و جانتان بزدایید، شاید زمان آن رسیده که به مرکز اسپای کرابی بروید که به دلیل ارائه برخی از بهترین درمان‌های اسپا شهرت دارد و خدماتی با طیف قیمت‌های مقرون به صرفه تا قیمت‌های بالا را ارائه می‌دهد.

البته خدمات اسپا و ماساژ، در مکان‌های مختلفی در کرابی در دسترس است. اما این مرکز، پکیج کاملی از درمان‌ها از جمله ماساژ تایلندی، پاکسازی صورت، اسکراب بدن و غیره را با کیفیتی بالا ارائه می‌دهد. بدون شک اسپای کرابی، به تقویت گردش خون و تسکین عضلات کمک کرده و انرژی از دست رفته را در طول این تعطیلات به شما باز می‌گرداند.

معبد وات کائو در کرابی (Wat Kaew Temple)

این معبد که مشرف به شهر باشکوه کرابی است، یک معبد بودایی فوق‌العاده است که قدمت آن به سال ۱۸۸۷ بازمی‌گردد. این بنا، نمادی از سبک و معماری تایلندی بوده و از تزئینات پیچیده و تندیسی از بودای زمرد برخوردار است که یکی از محبوب‌ترین تمثال‌های بودا است. گفتنی است قدمت این مجسمه، به قرن پانزدهم باز می‌گردد و بودا را در حالت مراقبه نشان می‌دهد. البته این معبد، دارای آثار بسیاری از بوداست و در عین حال با فضای داخلی زیبا، گردشگران را مجذوب خود می‌کند. در نهایت بازدید از معبد Wat Kaew که در مرکز شهر واقع شده، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ به صورت رایگان امکان‌پذیر است.

 

بهترین سفرهای روزانه از کرابی

رفتینگ در رودخانه سانگ پراک کرابی (Rafting in Songprak River)

یکی از ورزش‌های آبی پرطرفدار در کرابی، رفتینگ در رودخانه Songprak است. این فعالیت، توسط برخی از شرکت‌های محلی ترتیب داده می‌شود که از جریان تند رودخانه Songprak برای این ورزش استفاده می‌کنند. این رودخانه که در فانگ نگا واقع شده، تنها ۱.۵ ساعت رانندگی از آئو نانگ فاصله دارد.

پیست رفتینگ، حدود ۵-۷ کیلومتر طول دارد و درجه سختی آن از درجه ۲ تا ۴ متغیر است. اگر بخواهید مسیر طولانی‌تر از ۷ کیلومتر را طی کنید، کار دشوار می‌شود و باید حتما توسط یک فرد آموزش دیده همراهی شوید. اما بطور کلی این ورزش چندان دشوار نیست، اما بدون شک بسیار مهیج بوده و آدرنالین را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در ضمن شرکت در چنین فعالیتی به هیچ وجه به کودکان، زنان باردار و افراد دارای مشکلات کمر و مفاصل پیشنهاد نمی‌شود.

در بیشتر موارد، تور رفتینگ در رودخانه با فعالیت‌های دیگری مانند فیل سواری، کمپینگ سافاری و غیره ترکیب می‌شود. گفتنی است فوریه تا آوریل، بهترین زمان برای رفتینگ در رودخانه Songprak بوده و هزینه تقریبی آن نیز ۱۱۵۰ بات است.

کمپ فیل در کرابی (Elephant Camp)

با بازدید از کمپ فیل در منطقه موئینگ کرابی، یک روز را صرف دوستی با فیل‌های بامزه و دوست داشتنی کنید. تماشای زیبایی‌های طبیعت و عبور از رودخانه و جنگل‌ها بر پشت فیل‌ها، بدون شک یکی از هیجان انگیزترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در کمپ فیل کرابی تجربه کنید.

طی این فیل‌سواری، مناظری جذاب از جنگل‌های بارانی و بسیاری از میمون‌ها و پرندگان را مشاهده خواهید کرد. علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷، با پرداخت ورودی ۵۹۵ بات به ازای هر نفر، به این مکان جذاب مراجعه کرده و یک روز مفرح را همراه دوستان و خانواده سپری نمایند.

 

معرفی تور یک روزه صخره نوردی در کرابی

شکم گردی در هیل تاپ کرابی (The Hilltop)

یکی از رستوران‌های معروف کرابی، The Hilltop است که به تمام مسافران تور کرابی توصیه می‌شود.  این رستوران بزرگ و شیک، یک فضای ناهار خوری بسیار زیبا ارائه می‌دهد و مخاطبانش را با مناظر سورئال از سواحل آئونانگ و نوپارات تارا به وجد می‌آورد. پیشنهاد می‌کنیم برای برخورداری از بهترین مناظر، یک میز در محوطه چمنزار دور از ساختمان اصلی رزرو کنید.

The Hilltop، عمدتا برای تماشای غروب آفتاب و لذت بردن از یک وعده غذایی خوشمزه توسط گردشگران بازدید می‌شود. این رستوران، منویی متنوع از غذاهای مورد علاقه تایلندی، با تمرکز بر غذاهای دریایی تازه گریل و نوشیدنی‌های باکیفیت و گوارا ارائه می‌کند. در ضمن این غذاکده رویایی، همه  روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ صبح پذیرای علاقمندان است.

زیپ لاین در تری تاپ ادونچر پارک (Tree Top Adventure Park)

یکی دیگر از فعالیت‌های محبوبی که مسافران تور تایلند را به شدت هیجان زده می‌کند، زیپ لاینینگ در کرابی است. این مورد، شامل پریدن از درختی به درخت دیگر با ابزارهای مختلف مانند طناب، زیپ لاین، نردبان، جاروهای پرواز، دوچرخه و حتی اسکیت برد است. در ضمن باید گفت این ورزش دارای سه سطح آسان، متوسط و دشوار است. البته انجام اینکار برای همه مجاز است، به شرطی که قد فرد، بالای ۱۲۰ سانتیمتر باشد. بعلاوه این ورزش سرگرم کننده که در پارک تفریحی ماجراجویی تری تاپ کرابی سازماندهی شده است، به تناسب اندام فوق العاده و انرژی بالایی نیاز دارد.

همچنین دوره‌های آموزشی مفصلی برای یادگیری این فعالیت وجود دارد و هر سطح آموزشی، تعدادی فعالیت خاص را شامل می‌شود. کل برنامه، یک برنامه نیم روزه است و در سایر پارک‌های ماجراجویی کرابی نیز ارائه می‌شود. همچنین باید گفت از این فعالیت، می‌توانید در هر فصلی لذت ببرید و محدودیتی در این رابطه وجود ندارد. هزینه برخورداری از امکانات زیپ لاین نیز، ۶۶۰ بات است.

در این مقاله نیز سعی کردیم با به تصویر کشیدن برخی از جاذبه‌های برتر کرابی، روحتان را برای سفر به این خطه مشتاق کرده و ذوقتان را سرشار از عشق به این چشمه از خلاقیت‌های مادر طبیعت نماییم. اما کمی دیگر نیز صبر کنید! در مقاله بعدی، قسمت آخر از حکایت این سفر جذاب و باشکوه را روایت خواهیم کرد.

 

تور تایلند و ماجراجویی در سواحل کرابی

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۱۰ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران