آشنایی با جاذبه‌های جذاب کرابی

جاذبه‌های گردشگری کرابی
آشنایی با جاذبه‌های جذاب کرابی

اگر عاشق طبیعت و جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد هستید توصیه می‌کنیم حتما تور تایلند را در لیست برنامه‌های سفری خود قرار دهید. این کشور همیشه با داشتن انواع تفریحات متنوع و مختلف توانسته توجه اغلب مسافران را به خود جلب کند. در صورتی که تصمیم خود را برای سفر به این کشور گرفته‌اید گزینه‌های مختلفی در مورد شهر مقصد پیش روی شما خواهد بود. تور کرابی یکی از این گزینه‌ها محسوب می‌شود. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با جاذبه‌های گردشگری که در سفر به کرابی باید دیدن کنید آشنا کنیم.

 

استخر زمردین (Emerald Pool)

اولین جایی که در این سفر رفتن به آن را توصیه می‌کنیم بازدید از استخر زمردین کرابی است. این مکان به دلیل طبیعت فوق‌العاده و در بر داشتن انواع گونه‌های گیاهی و حیوانی خاص موفق شده توجه اکثریت مسافرانی که به کرابی سفر می‌کنند را به خود جلب کند. استخر زمردین در پارک جنگلی طبیعی تانگ تائو واقع شده و علاوه بر بازدید از این استخر می‌توانید به گردش در محوطه پارک پرداخته و از روز خود لذت ببرید.

 

زیباترین نقاط طبیعی کرابی برای سفری به اعماق بهشت

غارها و سواحل ریلی (Railay Beach and Cave)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کرابی غارها و سواحل ریلی می‌باشند. تنها راه رفتن به این مکان استفاده از قایق‌های مخصوص این مسیر و یا پیاده‌روی است. مسیر آن به شکلی است که امکان رانندگی در آن وجود ندارد. اگر به مکان‌های دنج و آرام در سفر خود نیاز دارید و در کنار آن دوست دارید تا کشف مکان‌های جدید و هیجان‌انگیز را تجربه کنید رفتن به سمت غارها و سواحل ریلی را فراموش نکنید.

موزه معبد کلانگ توم (Wat Khlong Thom Temple Museum)

کرابی در کنار جاذبه‌های گردشگری طبیعی که دارد بناهای تاریخی بسیاری را نیز در خود جای داده است که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. به خصوص اگر به مکان‌های تاریخی علاقه دارید موزه معبد کلانگ‌ توم را که از معابد معروف تایلند است باید در الویت‌های گردشگری خود در این سفر قرار دهید. اقلام بسیار قدیمی زیادی نظیر وسایل برنزی، مجسمه‌ها و ... در این موزه وجود دارد که قطعا خوشتان خواهد آمد.

 

برای خرید در کرابی، کجا برویم؟

کوه هونگ (Koh Hong)

اگر زندگی پراسترسی دارید و هدف شما از انتخاب تور کرابی رسیدن به آرامش است کوه هونگ یکی از بهترین جاهایی است که می‌‌توانید در این سفر از آن‌ها دیدن کنید. کوه هونگ مکانی فوق‌العاده برای اندکی نشستن بر روی شن‌های نرم طلایی و لذت بردن از منظره زیبای ساحل و دریا است. علاوه بر آن می‌توانید از تفریحات دریایی متنوع و بسیاری در این مکان استفاده کنید.

پارک ملی مو کو لانتا (Mu Ko Lanta National Park)

پارک ملی مو کو لانتا از دیگر جاذبه‌های گردشگری کرابی است. این پارک در حقیقت یک منطقه بومی‌نشین در تایلند است که طبیعت منحصر به فرد و بسیار زیبایی دارد. بومیان این منطقه بسیار مهمان‌نواز بوده و از طریق ماهیگیری و صید صدف خرج روزمره خود را به دست می‌آورند.

 

تور تایلند و ماجراجویی در سواحل کرابی

معبد تام سوا (Wat Tham Suea)

بدون شک می‌توانیم بگوییم یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کرابی که از لحاظ معماری و تاریخی برای توریست‌ها و بومیان اهمیت زیادی دارد معبد تام سوا است. این معبد مکانی برای عبادت راهبان است که امروزه درهای آن به روی علاقه‌مندان نیز باز شده است. اگر دوست دارید از این مکان دیدن کنید باید خود را برای بالا رفتن از ۱۲۷۷ عدد پله آماده کنید.

خلیج فانگ انگا (Phang Nga Bay)

اگر به سواحل و تفریحات آبی علاقه دارید خلیج فانگ انگا یکی از بی‌نظیرترین مکان‌هایی است که نه تنها در کرابی بلکه در کل تایلند همتا ندارد. تپه‌هایی از جنس سنگ‌های آهکی، آب‌های فیروزه‌ای و سواحل سفید شنی همه چیز را برای لذت بردن از این مکان برای شما فراهم کرده است.

 

خرید ۶ سوغاتی عالی در سفر به کرابی

کوه پان یی (Koh Panyi)

در بین تمامی جاذبه‌های گردشگری کرابی نام کوه پان یی نیز به گوش می‌رسد. این مکان خاص که امروزه به یک مکان توریستی تبدیل شده در حقیقت یک روستای شناور در تایلند است که اکثر بومیان آن مسلمان هستند و با ماهیگیری کسب درآمد می‌کنند. در این روستای کوچک شناور می‌توانید هر آنچه را که از یک شهر انتظار دارید را نظیر مسجد، رستوران و ... مشاهده کنید.

غار کائو کاناب نم (Khao Khanab Nam Cave)

غار کائو کاناب نم خاص‌ترین جایی است که می‌توانید در شهر کرابی پیدا و از آن بازدید کنید. اهمیت این غارها به قدری بالا است که زمین‌شناسان همیشه دوست دارد بر روی آن تحقیقات بسیار متنوعی را انجام دهند. امروزه نیز این مکان به یکی از شلوغ‌ترین جاذبه‌های گردشگری کرابی تبدیل شده است. چرا که توریست‌های بسیار زیادی را جذب خود کرده است.

 

۷ رستوران ویژه کرابی برای غذاهای سنتی

۱۹ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران