راهنمای بهترین کارهای توریستی در کرابی

جاذبه‌های گردشگری کرابی
راهنمای بهترین کارهای توریستی در کرابی

تور کرابی یکی از محبوب‌ترین مقاصد تعطیلات در تایلند است که کیلومترها سواحل ماسه سفید پودری، خطه سرسبز ساحلی و فعالیت‌های جذاب ساحلی و دریایی را در دسترس بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. به لطف زمین ناهموارش، کرابی کمی شبیه یک زمین بازی غول پیکر ماجراجویی است که طیف گسترده‌ای از ورزش‌های هیجانی را در دسترس قرار می‌دهد. با این همه در کرابی جاذبه‌های دست ساز بشر کم‌تر از بسیاری از نقاط تایلند دیده می‌شود و تاکید بیشتر آن روی مناظر طبیعی آن خواه صخره‌ها، غارها، سواحل یا چشمه‌های آب گرم است. در ادامه این مقاله شما را به گردشی جذاب و خاطره‌انگیز به دور تا دور کرابی می‌بریم.

 

استخر زمرد

استخر زمرد یک حوض طبیعی پر جنب و جوش در پارک طبیعی جنگلی Thung Teao است.  این استخر زمرد در دشتی غنی و با تنوع زیستی بالا قرار داشته و مسیر طبیعی زیبایی برای گشت و گذار در دسترس قرار می‌دهد. در کنار استخر زیبای زمردی، استخر آبی نیز وجود دارد که به دلیل رنگ زنده و متمایز آن نیز مورد توجه قرار گرفته است. هر دوی این استخرهای آب رنگ منحصر به فرد و خیره کننده‌شان را از انعکاس نور خورشید و محیط اطراف می‌گیرند. استخر زمرد آنقدر بین تورییست‌ها محبوب است که تورهای گردشی روزانه علاقه مندان را برای بازدید از آن هدایت می‌کنند. شما می‌توانید خودتان از این منطقه دیدن کنید و در دشت جنگلی آن بگردید و یا با تورهای گردشی و در کنار هم گروهی‌هایتان به کاوش بروید.

 

معرفی پنج پارک ملی در تایلند

آدرس: W7G9+27J, Khlong Thom Nuea, Khlong Thom District, Krabi 81120, Thailand

 

بازدید از شهر کرابی

کرابی شهری بسیار زیبا و جذاب است که اگرچه گردشگری به آن وارد شده اما برای مهمان مرزها را رد نمی‌کند و به سمت افراطی گرایی نمی‌رود. در واقع به عنوان اصلی‌ترین نقطه تجاری و ترانزیتی استان، نیازی به این امر ندارد. شخصیت منحصر به فرد شهر کرابی تضاد خوشایندی با مناطق ساحلی اطراف دارد و برای کسانی که به فرهنگ اصیل و مهمان نوازی تایلندی علاقه دارند، گشت و گذار در شهر کرابی برای مدتی یک تجربه ارزشمند است.

سواحل و غارهای رایلی

ساحل ریلی که درست در جنوب آئو نانگ واقع شده به طور بالقوه یکی از جذاب‌ترین سواحل در تایلند است که به دلیل وجود صخره‌های بزرگ در هر طرف که آن را از سرزمین اصلی جدا می‌کند، تنها با قایق قابل دسترسی است و دنیایی به نظر بی‌انتها را ارائه می‌دهد. در اینجا ماسه سفید خیره کننده، مناظر نفس‌گیر و صخره‌های آهکی خارق‌العاده را خواهید دید و وقتی به رایلی می‌رسید، به دلیل موقعیت آن، هیچ جاده یا ماشینی پیدا نمی‌کنید، فقط چند قایق دم بلند و چند میله برای گذراندن عصر خود در آن‌ها برای گشتن و استراحت کردن وجود دارد. برای همین اگر به دنیا انزوا و استراحتی دور از دنیا هستید احتمالا رایلی بهترین مقصد روی زمین برای شما باشد.

قایقی کرایه کنید

تقریبا ۲۰۰ جزیره در نزدیکی خط ساحلی کرابی قرار دارند، برخی از آن‌ها صخره‌های کوچکی هستند که از دریا بیرون زده‌اند، برخی بسیار بزرگ‌تر هستند اما همچنان خالی از سکنه هستند در حالی که برخی جزایر بزرگ ساکنان زیادی در آن زندگی عادی دارند. اگر مشتاق سفر دریایی هستید، می‌توانید یک قایق از شهر کرابی یا آئو نانگ کرایه کنید و جزایر را به تنهایی کاوش کنید یا می‌توانید قایق همراه با راهنما را اجاره کنید تا بتوانید در حین رسیدگی به همه چیز استراحت کنید. بهترین زمان سال برای رفتن بین نوامبر و آوریل است تا از آب و هوای غیرقابل پیش بینی اجتناب شود.

 

گشت و گذار در روستای فیل‌های پاتایا

از جزایر فی‌فی دیدن کنید

جزایر فی‌ فی در کرابی تایلند تا قبل از این که محل فیلم‌برداری فیلم سینمایی "ساحل" باشد ناشناخته بود. اما بعد از آن پای توریست‌ها به سواحلش بار شد. فی‌فی شامل دو جزیره فی فی دون و فی فی له می‌شود که فی‌فی دون مسکونی و جایی است که همه گردشگران در آن جمع می‌شوند. این جزیره که به خاطر آب فیروزه‌ای و سواحل خیره‌کننده‌اش شناخته می‌شود، واقعا بهشت استوایی است. اگر قصد سفر دارید صبح زود حرکت کنید تا از ازدحام جمعیت جلو بزنید زیرا این جزیره خیلی شلوغ است. شما با قایق تندرو که حدود چهل و پنج دقیقه از سرزمین اصلی کرابی طول می‌کشد، به آنجا خواهید رسید.

خائو خاناب نام، نماد کرابی

کوه‌های Khao Khanab Nam معروف‌ترین مکان‌های دیدنی در کرابی هستند، آن‌ها در دو طرف رودخانه قرار گرفته و یک شگفتی طبیعی واقعی همچون دروازه طبیعی به وجود آورده‌اند. این دو کوه در بالای مجموعه‌ای بزرگ از غارها قرار دارند که دارای استالاگمیت‌ها و استالاکتیت های زیادی هستند، همچنین تعداد زیادی اسکلت انسانی وجود دارد که ممکن است از افرادی باشد که در طول سیل به گل نشسته‌اند. یکی از کوه‌ها قابل بالا رفتن است و فرصت‌های عالی برای عکاسی از بالای آن ارائه می‌کند.

 

بازدید از پناهگاه فیل‌ها در پوکت

در کوه لانتا استراحت کنید

کوه لانتایای جزیره‌ای کوچک در فاصله حدودا دو ساعتی با شهر کرابی است که اول و آخر آن کلا ۲۰ کیلومتر است. این جزیره مسکونی مهمانخانه‌ها و استراحتگاه‌های زیادی را در خود جای داده همچنین خود جزیره دارای سواحل زیبای مختلفی است که اغلب آرام اما خیره کننده هستند. اگر می‌خواهید برای چند روز استراحت کنید، اینجا انتخابی عالی است. قیمت‌ها در این جزیره هنوز بسیار پایین است زیرا گردشگری در آن به سطح جزایر فی‌فی نرسیده است. به علاوه کوه لانتا خانه بسیاری از مدارس غواصی هم هست که همه آن‌ها دارای گواهینامه هستند به شما برای تماشای زندگی دریایی زیبا و مرجانی کمک می‌کنند. در حال حاضر پلی در حال ساخت است که جزیره را به کوه لانتا نوی متصل می‌کند تا مکان‌های بیشتری را برای کاوش در اختیار شما قرار دهد.

به تور چهار جزیره بروید

یکی از محبوب‌ترین تورهایی که بازدیدکنندگان کرابی به آن می‌روند، تور چهار جزیره است، این تور که شما را به چهار جزیره مختلف می‌برد معمولا شامل جزیره تاپ، غار فرا نانگ، جزیره چیکن و جزیره پودا می‌شود. این تور با قایق‌های کشیده سنتی اجرا می‌شود و در هر مکان توقف شده و به شما فرصتی برای شنا، آفتاب گرفتن، کاوش و توقف برای ناهار می‌دهد. قایق‌ها معمولا حدود چهل نفر را در خود جای می‌دهند در حالی که یک راهنمای تور در جلو می‌ایستد و همه چیز را به زبان انگلیسی نشان می‌دهد و در عین حال مطمئن می‌شود که همه از این سفر لذت می‌برند.

 

راهنمای شکم گردی ارزان در پوکت

در بازار شبانه خرید کنید

شهر کرابی مانند بسیاری از جاهای بزرگ دیگر در تایلند یک بازار شبانه دارد. این بازار جمعه تا یکشنبه شب‌ها باز است. بیش از هفتاد غرفه مواد غذایی در اینجا وجود دارد و همچنین تعداد زیادی فروشنده محلی که سوغاتی می‌فروشند. همچنین گاهی اوقات بچه‌های مدرسه محلی در حالی که برای مدرسه خود یا خیریه دیگری پول جمع می‌کنند، نمایشی برگزار می‌کنند. یک غرفه خاص وجود دارد که ارزش ذکر ویژه دارد، غرفه‌ای است که بستنی نارگیلی می‌فروشد، بیشتر بازارها غرفه‌ای دارند که همان چیزها را می‌فروشند، اما این بستنی به دلیل طعم بی‌عیب و نقصش در سراسر بازارها مشهور است.

زیبایی ساحل فرا نانگ تحسین کنید

فرا نانگ که به عنوان یکی از ۱۰ ساحل برتر زیبای دنیا انتخاب شده جایی است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. این ساحل دارای ماسه‌های سفید کامل و صخره‌های عظیم در هر انتهای ساحل است. در این ساحل هیچ جت اسکی یا وسایل گران‌قیمت دیگری پیدا نخواهید کرد که شما را به لذت بردن از جو و تماشای مناظر پر از آرواره رها کند.

 

محبوب‌ترین کافه‌های روی آب در بانکوک

از پناهگاه فیل‌ها دیدن کنید

از پناهگاه فیل‌های کرابی دیدن کنید و ببینید که چرا نباید سوار این موجودات عظیم و دوست داشتنی شد اگرچه متاسفانه در سراسر جزیره فیل سواری ارائه داده می‌شود. در این پناهگاه اما، با فیل‌ها به مهربانی رفتار می‌شود و شما شیفته زیبایی آن خواهید شد. همچنین شما می‌توانید در فرایند شستشوی فیل‌ها و یا در غذا دادن شرکت کرده و تعامل نزدیکی با آن‌ها داشته باشید.

در تور رفتینگ شرکت کنید

تور رفتینگ در کرابی یکی از فعالیت‌های هیجانی و تقریبا جدید در این جزیره است. آموزش کامل هنگام ورود و همچنین یک سخنرانی کامل ایمنی ارائه می‌شود، تا مسائل ایمنی به خوبی اجرا شود و هیچ مشکلی به وجود نیاید. درجه سختی سطوح ۲-۴ است که آن را به یک تفریح با سطح دشواری کم تبدیل می‌کند که برای مبتدیان هم مناسب خواهد بود. به علاوه مربیان در قایق ها با شما می‌مانند و مطمئن می‌شوند که در طول مسیر با مشکل مواجه نشوید.

کایاک سواری کنید

برای کسانی که به دنبال انجام کاری کم هیجانی‌تر از رفتینگ در آب هستند، اما همچنان می‌خواهند در آب باشند، ممکن است گزینه کایاک سواری مناسب‌تر باشد. چندین سایت در کرابی برای کایاک سواری وجود دارد که هر کدام دارای مزایای متفاوتی هستند. مثلا در آئو تالان می‌توان در جنگل‌های مانگرو و دره‌ها کایاک سواری کرد، Bor Thor دارای غارهای آهکی باستانی است و کوه هونگ یک مرداب پنهان در مرکز خود دارد.

 

گشت و گذار در ساحل راوای در پوکت

تا نقطه تماشای خائو نگون ناک صعود کنید

در حدود ۳۰ کیلومتری شمال شهر کرابی مکانی به نام نونگ تاله وجود دارد که از آن‌جا پیاده روی خود را به سمت قله آغاز خواهید کرد این مسیر حدود چهار کیلومتر طول دارد و باید حدود دو ساعت و نیم طول بکشد تا به قله برسید. در حین پیاده روی با یک نهر، آبشار و چند منظره روبرو خواهید شد. با این همه بهترین مناظر را در بالا و در ارتفاع ۵۶۵ متری از سطح دریا پیدا خواهید کرد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران