برترین جاذبه‌های گردشگری قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
برترین جاذبه‌های گردشگری قشم

زیبایی‌های جزیره قشم بر کمتر کسی پوشیده است. این جزیره زیبا و دیدنی کشور در آب‌های خلیج فارس قرار گرفته و از بایدهای هر گردشگری برای سفر است. اما چه چیزهایی سبب شده‌اند تا این جزیره تا این حد در بین توریست‌ها محبوبیت پیدا کند. ما در این مقاله همراه شما هستیم تا برترین جاذبه‌های گردشگری قشم را معرفی و بررسی کنیم. چنانچه شما نیز به دنبال رزرو تور قشم هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با یک برنامه‌ریزی ایده‌آل از نهایت زمان خود در این سفر استفاده کنید.

 

دره ستارگان قشم

یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری که در قشم شاهد آن خواهید بود، دره ستارگان است. این منطقه در نتیجه فرسایش زمین و در طول سال‌ها شکل گرفته و جزئی از ژئوپارک قشم به شمار می‌آید. افسانه‌ها بر این باور هستند که این مکان در نتیجه برخورد ستاره‌ای به زمین ایجاد شده و از همین رو امروزه با نام دره ستارگان قشم شناخته می‌شود.

 

جزیره ناز قشم

یکی از فوق‌العاده‌ترین مکان‌هایی که نمونه آن را در هیچ جای دنیا پیدا نخواهید کرد، جزیره ناز قشم است. این جزیره تنها در زمان شروع جزر قابل بازدید است که حدود ۳ ساعت طول می‌کشد. زیرا با اتمام جزر و آغاز مد راه دسترسی به آن بسته خواهد شد. در حین رفتن به این جزیره تصور خواهید کرد که بر روی آب در حال راه رفتن هستید و این چیزی است که اغلب گردشگران را به خود جذب می‌کند.

 

راهنمای سفر ارزان به قشم

 

تنگه چاهکوه قشم

تنگه چاهکوه یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری دیدنی در قشم است که با بافت طبیعی خاص خود توانسته مورد توجه مسافران قرار بگیرد. گفته می‌شود در سال‌های دور مردم محلی برای انبارکردن آب چاه‌هایی را در کف این تنگه حفر کردند تا آب باران در آنجا جمع شود. این چاه‌ها و همچنین شکاف‌ها و شیارهای طبیعی همگی در کنار هم تنگه چاهکوه قشم را به یک مکان فوق‌العاده در قشم تبدیل کرده است.

 

جنگل حرا قشم

اگر تنها یک مکان در قشم وجود داشته باشد که باید از آن بازدید کنید، این جایی جز جنگل حرا نخواهد بود. این جنگل‌ انبوهی از درختان حرا را در خود جای داده و با هر جزر و مدی که رخ می‌دهد درخت‌ها به زیر آب فرو رفته و منظره جذابی را به نمایش می‌گذارند. گشت و گذار در جنگل حرای قشم با تورهای قایق‌سواری ممکن می‌شود که برای این منظور باید مسیر اسکله‌ سهیلی، بندر لافت یا روستای طبل را در پیش بگیرید.

 

راهنمای ماه عسل در قشم

 

روستای لافت قشم

از دیگر جاذبه‌های گردشگری قشم به خصوص برای عاشقان بافت‌های تاریخی، روستای لافت است. این روستا خانه‌های باستانی و عمارات قدیمی ایرانی را در خود جای داده است. گفته می‌شود لافت قدیمی‌ترین منطقه در جنوب کشور بوده و توانسته تا به امروز باقی بماند. در کنار بازدید از بناهای قدیمی تماشای بادگیرهای کاهگلی در این روستا را هرگز از دست ندهید. همچنین پیشنهاد می‌دهیم در این روستا از چاه‌های تل آب یا طلا نیز دیدن کنید که با هدف جمع‌آوری آب باران در قدیم‌الایام ساخته شده و از زیبایی چشم‌نوازی برخوردار هستند.

 

درگهان قشم

درگهان که بخشی از جزیره قشم به حساب می‌آید با مراکز خرید و بازارهای متنوع در بین عاشقان خرید شناخته می‌شود. در بازارهای این منطقه ارزان‌ترین اجناس را با کیفیت‌های بالا پیدا خواهید کرد. چنانچه به دنبال مکانی برای خرید در سفر خود به قشم هستید هیچ گزینه‌ای بهتر از درگهان قشم برای شما نخواهد بود. برای دسترسی به درگهان باید مسافتی در حدود ۲۰ دقیقه با ماشین را از مرکز قشم طی کنید.

 

آشنایی با روستای برکه خلف قشم

 

جزیره هرمز قشم

یکی از زیباترین مناطق قشم که تصاویر آن در صفحات مجازی و اینستاگرام بسیار پرطرفدار هستند، جزیره هرمز است. این جزیره رنگارنگ در نتیجه کنار هم قرار گرفتن بیش از ۷۰ نوع کانی به وجود آمده و زیبایی غیر قابل وصفی پیدا کرده است. چنانچه تصمیم به بازدید از جزیره هرمز گرفته‌اید باید قبل ساعت ۷ صبح به سمت اسکله ذاکری حرکت کرده از آنجا سوار شناورها شوید. توصیه می‌کنیم حتما در این جزیره کلمبا و هواری را که از غذاهای محلی قشم هستند را مزه کنید.

 

ژئوپارک قشم

ژئوپارک قشم تحت حمایت یونسکو قرار داشته و بافتی خاص از زمین را به نمایش می‌گذارد. بازدید از این مکان برای گردشگرانی که به همراه خانواده با تور قشم سفر می‌کنند توصیه می‌شود و برای ساعت‌ها شما را مشغول خواهد کرد. با توجه به اهمیت این مکان نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا اقدامات جدی برای حفظظ بافت آن در سطح بین‌المللی صورت می‌گیرد. توصیه می‌کنیم در حین گشت و گذار در ژئوپارک حتما سری به بام قشم که بلندترین نقطه این محدوده می‌باشد زده و از آن‌جا نظاره‌گر طبیعت زیبای آطراف باشید. صخره‌های رنگارنگ، جنگل حرا و دره تندیس قشم مواردی هستند که از بام قشم قابل مشاهده است.

 

غار خربس قشم

اگر دوست دارید سفری کوتاه در زمان داشته و به دوران مادها برگردید، بازدید از غار خربس قشم را هرگز فراموش نکنید. این غار مملو از فسیل‌ها و نقش و نگارهایی است که تاریخچه آن‌ها به هزاران سال قبل برمی‌گردد. علاوه بر آن در بازدید از این غار شاهد عقاب‌های ماهیگیر و خفاش‌های دم موشی نیز خواهید بود که می‌توانند تجربه بسیار جالبی را برای شما به همراه داشته باشند. این غار دیدنی در فاصله ۱۵ کیلومتری از جزیره قشم واقع شده است.

 

هزینه سفر به قشم چقدر است؟

 

جزیره لارک قشم

جزیره لارک زیبایی طبیعی منحصر به فردی دارد که متاسفانه بسیاری از گردشگران از آن بی‌خبر هستند. این جزیره به قدری زیبا است که تصاویری از آن در سال ۲۰۱۵ در مجله نشنال جئوگرافی به چاپ رسیده و به عنوان عکس‌های منتخب طبیعت معرفی گردید. این جزیره تنها ۱۶ کیلومتر از جزیره قشم فاصله داشته و برای دسترسی به آن باید قبل از ساعت ۷ صبح در اسکله ذاکری حضور داشته باشید.

 

غار نمکدان قشم

همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد، غار نمکدان قشم از نمک تشکیل شده و در نتیجه رگه‌های سفید مناظری خارق‌العاده را به وجود آورده است. موضوع مهمی که باید توجه کنید این است که بازدید از غار نمکدان کمی دشوار بوده و نیاز به ورزیدگی بدنی و همچنین تجهیزات دارد. پس اگر تصمیم جدی برای بازدید از این غار گرفته‌اید حتما با تورهای راهنما و افراد آشنا به این مکان همراه شوید.

 

کاسه سلخ قشم

کاسه سلخ در نتیجه منجمد شدن گدازه‌های جوشیده از زمین به وجود آمده و عاری از هرگونه پوشش گیاهی است. عدم وجود هیچ پوشش گیاهی در کنار گدازه‌های منجمد شده این مکان به منطقه‌ای پرطرفدار برای کسانی که به دنبال جایی متفاوت برای عکاسی هستند در جزیره قشم تبدیل کرده است. این مکان در روستایی با نام روستای کاسه سلخ قشم نام قرار گرفته است.

 

معرفی تنگه چاکاویر قشم

 

جزیره هنگام قشم

بدون شک یکی از بایدها برای بازدید هر گردشگری در تور قشم، جزیره هنگام است. این جزیره ۳ روستای تاریخی دیدنی را در خود جای داده که با نام‌های هنگام قدیم، هنگام نو و غیل شناخته می‌شوند. از جمله نقطه عطف‌های این جزیره می‌توان ساحل نقره‌فام آن را نام برد حس و حالی متفاوت داشته و هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. مورد بعدی از جذابیت‌های این جزیره می‌توان به منظره‌ای که فیتوپلانگتون‌های دریایی ایجاد می‌کنند اشاره کرد. به این صورت که دریا رنگ قرمز به خود گرفته و دیدن آن هر کسی را به وجد می‌آورد.

 

پارک کروکودیل قشم

چنانچه در حال سفر با کودکانتان به جزیره قشم هستید  به دنبال مکانی سرگرم‌کننده برای آن‌ها می‌گردید، هیچ گزینه‌ای بهتر از پارک کروکودیل‌های قشم برای شما نخواهد بود. این مکان اولین بار در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد و مکانی برای نگه‌داری کروکودیل‌ها است. به طوری که از آن‌ها محافظت شده و شرایط استاندارد زندگی و پرورش برای آن‌ها فراهم می‌گردد. اگر اهل کمی هیجان هستید، این پارک قطعا شما را به وجد خواهد آورد.

 

قلعه پرتغالی‌ها قشم

صحبت در مورد جاذبه‌های گردشگری قشم بدون اشاره به قلعه پرتغالی‌ها ناتمام خواهد بود. این مکان که یادگاری از دوران استعمار پرتغالی‌ها به خلیج فارس است امروزه به یک جاذبه گردشگری مهم تبدیل شده است. این قلعه نقش کلیدی در موفقیت پرتغالی‌ها برای استعمار این منطقه داشت. اگر اهل تاریخ هستید و سرگذشت مناطق مختلف کشور برای شما جذاب است بازدید از این مکان شما را شیفته خود خواهد کرد.

 

سفر به جزیره قشم در فصول مختلف سال

 

منبع

 

۱۰ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران