معرفی بهترین جاذبه‌های طبیعی قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
معرفی بهترین جاذبه‌های طبیعی قشم

قشم یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است و حتی خارجی‌های زیادی هم در طول سال از این جزیره دیدن می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی این جزیره وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان در آن است. خیلی‌ها برای خرید به این منطقه می‌آیند، بعضی برای سواحل دیدنی‌اش و بعضی دیگر به واسطه وجود چندین شگفتی طبیعی که در قشم وجود دارد. ما در این نوشته نه به بازارها و هتل‌ها کاری داریم و نه از مراکز خرید می‌گوییم، بلکه تنها به معرفی برترین جاذبه‌ای طبیعی قشم خواهیم پرداخت.

 

دره ستاره‌ها

دره ستاره‌ها یا دره ستارگان قشم یکی از خاص‌ترین نقاط قشم است که می‌توانید در سفر به این جزیره از آن دیدن کنید. فرم خاص صخره‌ها و رنگ‌هایی که آن‌ها دارند، آن قدر به این مکان حالتی سورئال داده که داستان‌های جالبی از آن نقل می‌شود. از داستانی در مورد برخورد ستارگان با منطقه تا صدای جن‌ها و ارواح سرگردان که به واسطه‌ی صدای باد لا به لای صخره‌ها شکل گرفته است. در تور قشم حتما از این دره‌ی زیبا دیدن کنید و اگر کوله‌گرد هستید یا به تماشای ستارگان علاقه‌دارید، در برنامه‌های کمپینگ این دره شرکت کرده و عکس‌هایی زیبا و پرستاره از آسمان شب این دره بگیرید.

جنگل دریایی حرا

جنگل دریایی حرا در قشم یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های این گونه در دنیاست که بیش از ۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. جایی میان جزیره قشم و تنگه خوران که مسیرهای تو در توی آن را بین ریشه‌ها، تنها دریانوردان خبره و قایقرانان کارکشته‌ی جزیره بلد هستند و شما نیز سوار بر این قایق‌ها به دیدن این شگفتی طبیعی می‌روید. درختان این جنگل در ساعاتی از روز که جزر است، ریشه‌هایشان کاملا از آب بیرون می‌آید و تصویری زیبا به وجود می‌آورد. در بازدید از این محل شما می‌توانید پرندگان و آبزیان مختلفی را نیز تماشا کنید.

 

راهنمای گردش یک روزه در سفر به قشم

گنبد نمکی

گنبد نمکی یکی دیگر جاذبه‌های طبیعی و خاص قشم است که دیدنش را به هر گردشگری پیشنهاد می‌کنیم. جایی در جنوب غربی جزیره‌ که در واقع کوهی ۲۳۷ متری است که در واقع‌ بلند‌ترین جای قشم نیز محسوب می‌شود. پدیده‌های قوسی شکل در دل این کوه وجود دارند که بعضی از آن‌ها کاملا به صورت غارهای نمکی در آمده‌اند. این مکان از آن دست جاهای جذاب قشم است که می‌توانید در آن، عکس‌هایی جالب بگیرید.

جزیره هنگام و ساحل نقره‌ای

وقتی به قشم سفر می‌کنید، حتما به گردش دریایی رفته و از جزیره هنگام قشم نیز بازدید کنید. این جزیره برای تماشای دلفین‌ها وموجودات دریای عالی بوده و شما می‌توانید فعالیت‌های آبی زیادی را در آن تجربه کنید. اما شاید زیباترین نقطه‌ی طبیعی در جزیره‌ی هنگام، ساحل نقره‌ای باشد. این ساحل به واسطه‌ی وجود فلس‌های فراوان ماهی‌ها در آن، رنگ نقره‌ای جالبی پیدا کرده و زیر نور خورشید به شکلی جذاب می‌درخشد. تورهای مختلفی از جزیره قشم به هنگام برگزار می‌شود که شما برای بازدید از این محل می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.

 

معرفی غارهای خربس در سفر به قشم

تنگه چاهکوه

تنگه درست در مرکز جزیره واقع شده و شبیه به دره‌ی ستارگان، یک شگفتی طبیعی بسیار جذاب به حساب می‌آید. فرم زیبای صخره‌هاُ مهم‌ترین دلیلی است که شما را مجاب می‌کند از اینمکان بازدید کنید. تنگه چاهکوه نیز برای گرفتن عکس‌های هنری زیباجایی عالی است و کوله‌گردها و آن‌ها که اهل کمپ زدن هستند، شب‌های این محل را بسیار دوست دارند.

سواحل قشم

اگر چه قبل از هر چیز، قشم یک مقصد ساحلی به حساب می‌آید. در چنین جزیره‌ی زیبایی، یکی از مهم‌ترین تفریحاتی که می‌توانید تجربه کنید، بودن در سواحل جذاب قشم بوده و تفریحاتی که می‌توانید در آن تجربه کنید. خوشبختانه سواحل جزیره‌ی قشم هم برای آبتنی جایی مناسب هستند و هم امکاناتی عالی برای انواع تفریحات آبی در آن‌ها در نظر گرفته شده است. اما پیشنهاد می‌کنیم در این بین، حتما غواصی در جزیره را نیز امتحان کنید و همانطور که از طبیعت زیبای جزیره بهره می‌برید، از زیبایی‌های زیر آب نیز دیدن کنید.

جزایر ناز

آخرین پیشنهاد ما به شما در مقاله‌ی جاذبه‌های طبیعی قشم، بازدید از جزایر ناز در قشم است. اما این آخرین گزینه یکی از شگفتی‌های فوق‌العاده جالب این منطقه نیز به حساب می‌آید. جزایر ناز تنها یک کیولمتر از ساحل شرقی قشم فاصله دارند و مساحت کلی آن‌ها به سه هکتار می‌رسد. اما نکته جالب در مورد آن‌ها وجود مسیری باریک در میانشان است که تنها برای مدتی کوتاه در جزر آب سر از دریا بیرون می‌آیند و شما می‌توانید بین این دو جزیره را پیاده طی کنید.

 

راهنمای جامع سفر زمینی به قشم

۱۱ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران