معرفی بهترین اقامتگاه‌های هرمز

جاذبه‌های گردشگری قشم
معرفی بهترین اقامتگاه‌های هرمز

جزیره هرمز که یکی از مقاصد پر طرفدار اطراف جزیره قشم بوده و مسافران تور قشم با قایق به آن سفر می‌کنند، یکی از مقاصد جنوبی و بسیار زیبای ایران است که در تنگه هرمز واقع شده و از لحاظ استراتژیکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هرمز علاوه بر اهمیت جغرافیایی دارای زیبایی‌های طبیعی و تاریخی فراوانی هم هست که مسافران ایرانی و خارجی را به سمت خود می‌کشاند. در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم اگر سفر یک روزه شما از قشم به این جزیره به ذائقه‌تان خوش بود برای یک شب اقامت به کجاها بروید.

 

اقامتگاه ماجرای هرمز

اقامتگاه ماجرا یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین اقامتگاه‌های جزیره است که با وجود این که کار ساخت و ساز آن به مراحل پایانی رسیده و عکس‌های فوق‌العاده‌ای از آن منتشر شده اما هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده که شاید دلیلش مشکلات مربوط به اپیدمی باشد. اما ما این اقامتگاه را در ابتدای مطلب قرار دادیم تا پیشاپیش نام آن را به یاد داشته باشید. طبق گفته‌ها انتظار می‌رود تا اقامتگاه ماجرا در بهمن ۱۴۰۰ افتتاح شود. اقامتگاه ماجرا جایی تازه ساخت با ۲۰ سوییت تخم مرغی شکل رنگی است که چه در داخل چه بیرون آن با رنگ‌های متنوعی زینت داده شده است که شما را یاد کلبه‌های فانتزی دیزنی می‌اندازد. این کلبه‌های سنگی دارای اسپلیت، تخت خواب پایه کوتاه، میز و صندلی و پاف‌های بادی برای لمیدن هستند. در محوطه نیز رستوران و پارکینگ اختصاصی در دسترس قرار داده شده است.

 

راه‌های سفر به قشم

اقامتگاه بوم گردی صبورا

این اقامتگاه که در خانه‌ای سنتی واقع شده با ۵ اتاق شامل ۳ اتاق ۴ نفره، ۱ اتاق ۶ نفره و ۱ اتاق ۸ نفره امکان پذیرایی هم زمان از ۲۸ نفر را دارد. اینجا اقامتگاهی بوم گردی است که حس و حال زندگی معمولی مردم را برای شما تداعی می‌کند بنابراین اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی، سرویس کف خواب و پنکه برای فرار از گرما است. البته باید اشاره کنیم که دو سرویس ایرانی و فرهنگی به همراه حمام به صورت اشتراکی در حمام وجود دارد. در حیاط اقامتگاه کف به صورت سنگفرش بوده و میز و صندلی‌های چوبی از جنس تنه درخت  هم در دسترس هستند. همچنین پرسنل آن‌ها مسلط به زمان فارسی و انگلیسی هستند و به راحتی نیازهای مهمانان غیرایرانی را درک و برطرف می‌کنند. برای خوراک شما دو انتخاب دارید، یا در آشپزخانه عمومی برای خودتان غذا بپزید و یا برای صرف ناهار و شام به نزدیکی اقامتگاه با غذای متنوع بروید. از سواحل نزدیک صبورا می‌توان به چند درخت، لاک پشت و مفنق اشاره کرد همچنین غار سکوت و غار کریستالی نیز در همان نزدیکی قرار دارند.

اقامتگاه بوم گردی کوتوک

این اقامتگاه سنتی کوچک تنها ظرفیت پذیرش ۱۵ مهمان را داشته و در تمام طول سال از بازدیدکنندگان جزیره پذیرایی می‌کند. دکور اقامتگاه کاملا سنتی بوده و اتاق‌ها دارای سرویس کف خواب هستند. از آنجایی که سعی شده تا اقامتگاه بومی سازی شود پس از سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی در اتاق‌ها خبری نیست و تنها سرویس اشتراکی در محل وجود دارد. شما از اینجا با ماشین سواری یک ربعه می‌توانید به قلعه پرتغالی‌ها، دره رنگین کمان و غار کریستالی برسید.

 

هتل‌های نزدیک به مراکز خرید در قشم

اقامتگاه بوم گردی دره شن‌ها

این اقامتگاه که در فاصله کمی از ساحل واقع شده با ظرفیت پذیرش ۱۶ نفر در ۴ سوییت فضایی ویلایی و بزرگ با اتاق‌های راحت ارائه می‌دهد. دره شن‌ها صبحانه رایگان به تمامی مهمانان ارائه می‌دهد و برای سوییت وی‌آ‌ی‌پی عصرانه رایگان هم سرو می‌کند. خوبی سوییت‌ها این است که به جای پنکه دارای اسپلیت بوده با این همه سرویس بهداشتی و حمام آن به صورت اشتراکی در محوطه قرار گرفته است. از جاذبه‌های نزدیک این اقامتگاه می‌توان به قلعه پرتغالی‌ها، ساحل چند درخت، غار سکوت و موزه دکتر ناد علیان اشاره کرد.

اقامتگاه بوم گردی خندغ

خندغ اقامتگاهی جذاب و معروف در جزیره است که با ۴ سوییت از ۲۵ میهمان به طور هم زمان پذیرایی می‌کند. در این اقامتگاه دو اتاق ۵ نفره و دو اتاق ۷ نفره وجود دارد که دارای امکانات مختلفی مثل کولر گازی، تخت دوبل با تشک و پتو هستند. در اینجا نیز مانند سایز اقامتگاه‌های بوم گردی خبری از حمام و توالت اختصاصی نبوده و به صورت اشتراکی در محوطه قرار گرفته است. اما نکته حائز اهمیت این است که می‌توانید در رستوران واقع در محل غذاهای بومی بخورید و دیگر نیازی به آشپزی نداشته باشید.

 

معرفی گرانقیمت‌ترین هتل‌های قشم

۰۴ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران