درباره هتل دیوان چوکورهان در آنکارا

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
درباره هتل دیوان چوکورهان در آنکارا

وقتی قرار باشد به تور آنکارا بروید، انتخاب‌های زیادی در زمینه هتل خواهید داشت. از هتل‌های ارزان و سه ستاره تا هتل‌های بزرگ پنج ستاره، چیزهای زیادی هستند که می‌توانید بینشان انتخاب کنید. اما مکانی که امروز قصد معرفی آن را داریم، یک هتل باشکوه و زیباست که ساختاری کلاسیک دارد و با هر اقامتگاه دیگری در آنکارا و حتی جاهای دیگر ترکیه متفاوت است. مجموعه‌ای شیک و بزرگ که با اتاق‌های مختلف، رستوران‌های عالی و خدماتی بسیار خوب، از شما میزبانی می‌کند.

 

درباره هتل دیوان چوکورهان آنکارا (Divan Cukurhan)

هتل دیوان چوکورهان آنکارا یکی از شعب هتل‌های دیوان در ترکیه است. این برند در شهرهای دیگر ترکیه همچون استانبول، آدانا، بدروم، بورسا، چورلو، مرسین و ... داشته و حتی در خود آنکارا شعبه‌ای دیگر نیز دارد که البته آن هتل، بزرگ‌تر است اقامتگاه‌های بیشتری نسبت به این هتل دارد. با این حال از نظر ظاهر و طراحی بیرونی و داخلی، هتل دیوان چوکورهان با تمامی هتل‌های دیوان و حتی هتل‌هایی که در آنکارا می‌بینید کاملا متفاوت است و حال و هوایی ویژه دارد که آن‌جا را به مکانی خاص برای اقامت در تور آنکارا بدل می‌کند.

 

معرفی ۷ تفریح رایگان در آنکارا

بنای بیرونی هتل یک ساختمان زیباست که بخشی از میزهای رستوران را بیرون چیده‌اند. سقف شیشه‌ای حیات وسطش از بیرون به چشم می‌آید. به داخل محوطه هتل که بروید، می‌بینید که بخش‌های زیادی از نمای داخلی مثل درها، دکور، تراس و ... از چوب ساخته شده‌اند و یک حوض زیبا نیز در حیاط دیده می‌شود. این زیبایی در داخل اتاق‌ها نیز به خوبی به چشم می‌آید، جایی که ترکیب سنگ و چوب، شما را شیفته خود خواهد کرد.

این هتل در مرکز شهر آنکارا قرار گرفته و به راحتی به مراکز شهری از جمله مکان‌های تجاری، مراکز خرید، بخش‌های توریستی وموزه‌ها دسترسی خواهید داشت. برای مثال موزه معروف رحمی کوچ استانبول تنها چند قدم از درب هتل دور است و تا موزه تمدن آناتولیایی نیز پیاده می‌توانید بروید. در کل از نظر موقعیت جغرافیایی، هتل دیوان چوکورهان ایده‌آل است.

اتاق‌ها و سوییت هتل دیوان چوکورهان آنکارا

همان‌طور که پیش‌تر درباره اتاق‌های هتل گفتیم، از نظر ظاهری این واحدهای اقامتی واقعا زیبا هستند. همگی از کف پوش چوبی عالی بهره برده، دکور کلاسیک اما امکانات مدرنی دارند، منظره‌ی شهر و قلعه‌ای تاریخی را از پنجره‌هایشان برایتان به نمایش می‌گذارند و تقریبا هیچ کدام از اتاق‌ها شبیه به هم نیستند و سعی شده تا دکور متفاوت و رنگ‌بندی مختلفی برایشان در نظر گرفته شود.‌ در کل انتخاب‌های شما در هتل به سه دسته تقسیم می‌شوند:

 

  • اتاق‌های سوپریور (Superior Room): این اتاق‌ها، ارزان‌ترین انتخاب شما در هتل چوکورهان آنکارا بوده و فضای آن‌ها بین ۲۷ تا ۳۴ متر مربع خواهد بود. این واحدها همگی دارای تلویزیون بزرگ بوده، تخت دو نفره شیکی دارند، نیم دست مبل و یک میز مطالعه داشته و سرویس بهداشتی شیک نیز دارند که با سنگ‌های مرمر تیره ساخته شده‌اند. از امکانات این واحدها می‌توان به دستگها قهوه و چای ساز، شبکه‌های ورزشی پولی برای تماشای مسابقات، گاوصندوق کوچک اختصاصی به اندازه لپتاپ، مینی‌بار، امکان انتخاب پارچه‌های ضد حساسیت برای بالش و ملحفه و ... اشاره کرد.

 

خرید سوغاتی در سفر به آنکارا

  • اتاق‌های دلوکس (Deluxe Room): اتاق‌های دلوکس تمامی امکانات واحدهای قبلی را داشته اما فضای آن بین ۳۸ تا ۵۴ متر مربع بوده و همین بزرگی باعث می‌شود تا از فضاهای جداگانه بهره ببرد و بیشتر شبیه به یک سوییت کوچک باشد. این اتاق‌ها نه تنها یک تخت دو نفره داشته بلکه دارای تخت‌های یک نفره نیز هستند و گنجایش تا چهار نفر را دارند. مبلمان کامل، دکور زیباتر و امکانات رفاهی اضافی، از ویژگی‌های این واحدها به شمار می‌آیند.
  • سوییت جونیور (Junior Suite): تنها یک سوییت در این مجموعه وجود داشته که ۶۳ متری است و دارای اتاق خوابی بزرگ با دو تخت دو نفره، اتاق پذیرایی با مبلمان کامل، سرویس بهداشتی و حمام بسیار شیک و دارای سنگ‌های مرمری یشمه‌ای زیبا، کمد لباس و خیلی چیزهای دیگر است و از هر نظر شیک‌تر و کامل‌تر از واحدهای قبلی به شمار می‌آید.

 

امکاناتی همچون نظافت هر روزه اتاق، اجاره‌ی فیلم، صندوق امانات و ... جزو سرویس‌های رایگان هتل هستند و شما می‌توانید با پرداخت مبلغی اضافی، از سرویس خشکشویی، اجاره‌ی لپتاپ در اتاق، شاتل فرودگاهی، مترجم و روم سرویس استفاده کنید. اینترنت رایگان بی‌سیم نیز نه تنها در اتاق، بلکه در تمامی فضای هتل در اختیار شما خواهد بود.

رستوران‌های هتل دیوان چوکورهان آنکارا

دو رستوران برای این هتل در نظر گرفته شده که تقریبا منویی یکسان دارند و می‌توان گفت آشپزخانه آن‌ها یکی‌ست. در هر دو، هم می‌توانید غذاهای خوشمزه ترکی را سفارش دهید و هم این که از چندین مدل غذای بین‌المللی که با کیقیت بسیار خوبی پخت می‌شوند، استفاده کنید. محبوب‌ترین انتخاب در این هتل، رستوران و بار لابی بوده که بخشی از میزهای آن روی حوض قرار گرفته است و بخشی دیگر در سالنی مجزا واقع شده و فضایی شیک و کلاسیک دارد. در این مکان می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها را نیز برای خود سفارش دهید.

 

آکواریوم بزرگ Aqua Vega در آنکارا

اما رستوران اصلی هتل بدون شک سافرانهان براسریه بوده که دارای سالنی شیک و مدرن است و تراس بزرگی نیز دارد که رو به منظره‌ی شهری آنتالیا قرار گرفته و شب‌ها، صرف شام در این محل را به فعالیتی لذت بخش بدل می‌کند. این رستوران شیک و زیبا، با استفاده از یک سرآشپز بسیار خوب و مواد اولیه تازه محلی، غذاهای بسیار با کیفیتی روی میز می‌برد. همچنین با توجه به این که هتل در یک جای عالی قرار گرفته، اگر در تور آنکارا می‌خواستید به سراغ رستوران‌های دیگری بروید، می‌توانید در همان نزدیکی چندین رستوران و کافه بسیار خوب پیدا کنید که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به کافه-بار گرامافون اشاره کرد که ۱۰۰ متری از هتل دور است.

سالن جلسات و مراسمات هتل دیوان چوکورهان آنکارا

۷ سالن مجزا برای برگزاری مراسم‌ها یا جلسات در هتل دیوان چوکورهان وجود دارد تا در سفر با تور ترکیه به آنکارا، اگر نیازی به چنین فضاهایی داشتید نیز بتوانید آن‌ها را در خود هتل در اختیار بگیرید. این سالن‌ها از ۲۷ متر مربع تا ۳۶۴ متر مربع وسعت دارند و توسط تیمی مجرب اداره شده و پکیج‌هایی نیز برای پذیرایی از مهمانان وجود دارد که می‌توانید از بینشان انتخاب کنید. این سالن‌ها همگی امکانات صوتی تصویری و حتی تجهیزات برای نمایش آثار هنری دارند که می‌‌توان از برخی از آن‌ها برای جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها نیز استفاده کرد. کما اینکه در طول سال، چند نمایشگاه هنرهای تجسمی نیز در این هتل برپا می‌شود.

البته سالن عروسی هتل دیوان مجزا بوده و این سالن در کنار رستوران قرار می‌گیرد تا برای سرو غذا نیز بتوان از خود رستوران استفاده کرد. این مجموعه یک پکیج کامل برای برپایی عروسی ترتیب داده‌ که البته از مدتی قبل باید برایش درخواست دهید. این پکیج شامل سرو نوشیدنی، یک شب اقامت رایگان، موسیقی و دی‌جی، عکاسی و فیلم‌برداری، گل آرایی، کیک و ... می‌شود.‌

 

بهترین کافه‌ها و کافی‌شاپ‌ها در آنکارا

جاذبه‌های گردشگری نزدیک به هتل دیوان چوکورهان

در ابتدای نوشته گفتیم که موزه تمدن آناتولی در فاصله‌ی بسیار کمی از هتل قرار دارد و یکی از مهم‌ترین موزه‌های شهر به حساب می‌آید. در این مکان بسیاری از یافته‌های باستانی کشف شده در نقاط مختلف ترکیه نگهداری می‌شود. همان طور که از پنجره‌های هتل مشاهده می‌کنید، قلعه آنکارا که یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی پایتخت سیاسی ترکیه به حساب می‌آید نیز در نزدیکی هتل قرار دارد. ساخت این قلعه به ۸ قرن قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و اگر پیاده به بالای آن بروید، می‌توانید منظره‌ای زیبا از شهر را مشاهده کنید. البته این قلعه چند باری بازسازی شده و ظاهری که حالا مشاهده می‌کنید، بیشتر به نسخه سال ۲۷۸ قبل از میلاد نزدیک است و بعد از آن ترمیم و بسط داده شده است.

پارک حصار حدودا ۳۰۰ متر از هتل دیوان چوکورهان دور بوده و می‌توانید برای لذت بردن از فضای سبز و زیبای پارک و کسب آرامش به آن‌جا بروید. اگر همراه کودکان خود به تور آنکارا رفته‌اید، بد نیست در ۷۰۰ متری هتل آن‌ها را برای بازی به پارک اولوکانلار چوکوک ببرید. دیگر موزه معروف آنکارا، موزه‌ی مردم شناسی آنکارا هم ۸۰۰ متر از درب‌های هتل فاصله داشته و در کل چندین مکان مختلف برای تفریح و گشت و گذار در آن نزدیکی است.

 

بهترین مکان‌ها برای صرف بستنی در آنکارا

برای رفت و آمد نیز در نظر داشته باشید که ایستگاه مترو اولوس حدودا یک کیلومتر دورتر قرار دارد اما ایستگاه اتوبوس در نزدیکی هتل موجود نیست. فرودگاه اسنبوگا نیز ۲۴ کیلومتر از هتل دور است و شما می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی به راحتی به آن‌جا بروید. البته اگر مسئله هزینه ندارید، امکان انتخاب سرویس فرودگاهی از طریق همین هتل را نیز دارید.

نکات پایانی درباره هتل دیوان چوکورهان

  • بردن حیوانات خانگی به این هتل ممنوع است.
  • هم غذا و هم بوفه صبحانه مخصوص کودکان در هتل فراهم شده.
  • باغی کوچک برای استراحت در دیوان چوکورهان تعبیه شده است.
  • امکانات لازم برای افراد با معلولیت جسمی در هتل وجود دارد.
  • اقامت کودکان تا دو سال رایگان است و می‌توانید تخت خردسالان را نیز مجانی تحویل بگیرید.
  • کودکان بیش از ۳ سال به ازای هر روز اقامت باید ۲۵ یورو بیشتر پرداخت کنند.
  • افزاد بالای ۱۳ سال به عنوان بزرگسال محسوب شده و هزینه کامل برای اقامت آن‌ها دریافت می‌شود.
  • زمان دریافت اتاق ۳ ظهر و تحویل آن ۱۲ ظهر است.

 

هتل‌های ۳ ستاره در آنکارا: قسمت اول

آدرس: Kale, 3 Depo Sokak, 06240 Altındağ/Ankara

شماره تماس: 00903126400

منبع ۱

منبع ۲

۰۶ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران