بهترین رستوران‌ها نزدیک به جاذبه‌های گردشگری مهم مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
بهترین رستوران‌ها نزدیک به جاذبه‌های گردشگری مهم مسکو

خیلی از مادر طول سفر فرصت این را نداریم که برای خوردن غذا در رستورانی خاص یا سر زدن به کافه‌ای جذاب، مسیری طولانی را طی کنیم و باید با برنامه‌ ریزی درست، چند جایی که می‌خواهیم ببینیم و را در کنار هم بچینیم تا از زمانمان در طول سفر به بهترین شکل استفاده کنیم. به همین دلیل، نوشته‌ی امروزمان را به رستوران‌ها و کافه‌های بسیار خوبی اختصاص داده‌ایم که نزدیک به جاذبه‌های گردشگری مهم مسکو قرار گرفته‌اند. به این ترتیب، در بازدید از هر کدام این جاذبه‌ها، می‌توانید در این رستوران‌های عالی نیز به صرف غذا و نوشیدنی بپردازید.

 

بهترین رستوران‌ها نزدیک به موزه ملی تاریخ مسکو (State Historical Museum)

کافه رستوران یولینا کوخلیا (Yulina Kukhnya) یکی از بهترین انتخاب‌ها در سفر با تور روسیه است که خوشبختانه در نزدیکی موزه ملی تاریخ قرار گرفته است. این مجموعه‌ی خونگرم و دوست داشتنی که بازیگر زنی روس به نام جولیا ویتسکایا آن را راه‌اندازی کرده، از جمله مکان‌های ترند بوده و منو آن متشکل از چندین نوع غذای خوشمزه روسی، دسرهای مختلف و نوشیدنی‌های عالی است.

آدرس: 69 Bolshaya Gruzinskaya St

دومین کافه رستوران بسیار خوب در آن نزدیکی بروسنیکا (Brusnika) نام دارد که بر خلاف گزینه‌ی قبلی، محلی برای سرو غذاها و دسرهای خوشمزه اروپایی بوده و یکی دو دقیقه‌ای از محل موزه دور است. این مکان مدرن بوده و دکور زیبایی دارد و حتی برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی جذاب نیز مناسب خواهد بود.

 

قهوه‌های متفاوت در بهترین کافه‌های مسکو

آدرس: 1/12 Bolshoi Kislovskiy Ln

 

بهترین رستوران‌ها نزدیک به ورودی و برج کرملین مسکو (Kremlin Moscow)

رستوران دکتر ژیواگو (Dr. Zhivago) نام خود را از روی فیلم معروفی به همین نام اخذ کرده و تنها چند قدم از میدان سرخ دور است و با توجه به کیفیت و محبوبیتی که دارد و نزدیکی به مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری مسکو، جمعیت زیادی هر روزه به آن‌جا مراجعه می‌کنند. در این رستوران مرز بین پخت کلاسیک و مدرن غذای روسی کم‌رنگ شده و غذایی بسیار خوشمزه و خاص در آن‌جا رو به روی میز می‌رود. فضای داخلی این مکان فوق‌العاده زیباست و گزینه‌های مختلفی برای سفارش نوشیدنی پیش رو خواهید داشت.

آدرس: 15/1 Mokhovaya St

برای این که در نزدیکی کاخ کرملین یک رستوران نسبتا ارزان‌تر اما بسیار پرطرفدار را هم به شما پیشنهاد کنیم، باید از کورچما تاراس بولبا (Korchma Taras Bulba) اسم ببریم که یک رستوران اکراینی جالب توجه است که با ورود به آن‌جا، گویی به یک خانه‌ی قدیمی اکراینی در دهه‌های پیشین رفته‌اید. موسیقی زنده و سنتی اکراینی، غذاهای کلاسیک و سرویس دهی عالی از جمله ویژگی‌های این محل به حساب می‌ایند.

 

بهترین سوغاتی‌ها در سفر به مسکو

آدرس: 8 Mokhovaya St

 

رستوران‌های نزدیک گالری ترتیاکوف مسکو (Tretyakov Gallery)

این گالری نیز از جابذه‌های مهم در شهر به حساب می‌آید و اهالی هنر حتما در سفر به مسکو به دیدن آن‌جا می‌روند. در همین راستا یک رستوران جذاب به نام براتایا ترتیاکووی (Bratya Tretyakovy) را نیز باید مد نظر داشته باشید که به خاطر غذاهای سنتی روسی بسیار خوشمزه و البته طراحی داخلی هنرمندانه‌اش معروف است. جالب این‌جاست که این رستوران دارای سه سالن مختلف با دکور‌های کاملا متفاوت است و شما می‌توانید در هر کدام که خواستید به صرف غذا بپردازید.

آدرس: 10 Lavrushinsky Ln

رستوران ویا می! (Vai Me!) اما بر خلاف رستوران قبلی، یک مکان مدرن و امروزی است که به صرف فست فود و غذاهای گرجستانی پرداخته و جزو جاهایی با قیمت مناسب اما خیلی خوب برای صرف غذا مخصوصا اطراف گالری ترتیاکوف است. با این که شما با یک دکور ساده و قیمت‌های نسبتا پایین مواجه هستید، اما غذاهای گرجستانی که در آن‌جا میل می‌کنید واقعا خوشمزه هستند. پیشنهاد می‌کنیم، حتما کینخالی‌های خوشمزه یا همان دامپلینگ‌های گرجی را در آن‌جا سفارش دهید که عالی‌اند!

 

۵ راه مختلف برای رفتن از مسکو به سنت‌پترزبورگ

آدرس: 8 Pyatniskiy St, Section 1

 

رستوران‌های نزدیک کلیسای جامع سنت باسیل مسکو (St Basil’s Cathedral)

رستوران‌های متنوع زیادی در این این نزدیکی‌ها وجود دارند اما استولوایا 57 (Stolovaya 57) یکی از قدمی‌ترین آن‌هاست که در استایل رستوران‌های شوروی سابق قرار داشته و غذاهایی به سبک و سیاق همان موقع نیز سرو می‌کند و اگر دوست دارید غذاهای سنتی رایج در آن سال‌ها را میل کنید، بهتر است به آن‌جا بروید. با این که رستوران درون مرکز خرید گام (GUM) که جزو لوکس‌ترین‌ مراکز خرید در مسکو است قرار گرفته، اما هزینه‌ی صرف غذا در آن‌جا اصلا گران نیست.

آدرس: GUM store, Red Square

درون مرکز خرید، گزینه‌هایدیگری نیز پیدا می‌کنید اما برای صرف یک ساندویچ خوشمزه، فارش (Farsh) را در نظر داشته باشید که جزو برگر فروشی‌های برتر مسکو بوده و با قیمت نسبتا پایین، ساندویچ‌های خوشمزه‌ای ارائه می‌کند. مواد اولیه تازه و در نهایت کیفیت سانویچ‌های این مجموعه باعث شده تا محبوبیت آن و فروشش بسیار بالا باشد. شعبه‌های دیگری از این رستوران نیز هستند که در جاهای دیگر می‌توانید به سراغشان بروید اما این رستوران نزدیک کلیسای جامع سنت باسیل است که تقریبا همه‌ی آن‌ها که به سفر مسکو می‌روند، حداقل یک عکس کنار این بنا می‌گیرند.

 

وسایل نقلیه عمومی در مسکو

آدرس: 12 Nikolskaya St

 

رستوران‌های نزدیک به پارک گورکی مسکو (Gorky Park)

این منطقه نیز با توجه به محبوبیت بالا، انتخاب‌های متعددی پیش پای شما می‌گذارد، اما پیشنهاد اول ما به شما برای این که هزینه‌ای سنگین نپردازید و غذا یا نوشیدنی با کیفیت میل کنید، کافه رستوران گاراژ (Garage) است. این مکان بیشتر به محلی برای سفارش نوشدنی محبوب بوده اما یک منو پر و پیمان برای سفارش انواع غذاهای بین‌المللی هم دارد. همچنین اگر در روزهای گرم سال به مسکو رفته باشید، می‌توانید برای صرف غذا به تراس بزرگ آن‌جا رفته و با تماشای منظره‌ی پارک غذای خود را میل کنید. در منو این رستوران چندین غذای آسیایی و اروپایی به چشم می‌خورد.

آدرس: 9/32 Krymskiy Val

کافه رستوران اوسترووک (Ostrovok) نیز از بسیاری جهات شبیه به نمونه قبلی است.مکانی در دل پارک که اجازه‌ی نشستن در محیط روباز را به شما می‌دهد. این مجموعه مدرن و جذاب در روزهای تابستان، جزو شلوغ‌ترین کافه رستوران‌های کل شهر به حساب می‌آید و در ساعات شلوغ، احتمالا محبور می‌شوید در حاشیه‌ی آن‌جا روی سکوهای خود پارک بنشینید.

 

معرفی برترین موزه‌های مسکو

آدرس: 9, Krymskiy Val, Park Gorkogo

 

رستوران‌های نزدیک کلیسای جامع مسیح نجات دهنده مسکو (Cathedral of Christ The Saviour)

رستوران کوهمینسترسکایا پروفسورا پوفا (Kukhmisterskaya Professora Pufa) با آن اسم طولانی خود، یکی از انتخاب‌های عالی در کل شهر است که خب در کنار یکی از جاذبه‌های مهم مسکو قرار گرفته.فارغ از طراحی داخلی مدرن و جذاب این رستوران، منو آن‌جا شامل غذاهای سنتی روسی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به سوپ‌های گرم و خوشمزه برای روزهای سرد سال اشاره کرد.‌اگر قصد خوردن بیف‌استراگانوف در مسکو را دارید، پیشنهاد می‌کنیم، حتما آن را در این رستوران عالی سفارش دهید.

آدرس: 9/1 Volkhonka St

پلمانی (Pelmeni) دیگر رستوران غذاهای روسی بسیار با کیفیت و عالی در نزدیکی کلیسای مسیح نجات دهنده است. پلمانی به دامپلینگ‌های روسی گفته می‌شود که این رستوران تخصص بخت آن‌ها به بهترین شکل ممکن را دارد. غذایی که در اصل به مناطق صرب بر می‌گردد و گرجی‌ها هم آن را به شکل خاص خود پخت می‌کنند. البته منو متنوع پلمانی تنها به همین غذا اختصاص نداشته و گزینه‌های جذاب وخوشمزه‌ای را جلویتان می‌گذارد که طعم و مزه‌ای شبیه به دستپخت خانگی دارند. هم رستوران قبلی و هم این مکان، هر دو در دسته رستوران‌هایی با قیمت متوسط قرار می‌گیرند و به هیچ وجه جاهایی گران‌قیمت برای خوردن غذاهای روسی نیستند.

 

نقاط تاریخی برتر در اطراف مسکو

آدرس: 6/7 Lenivka

 

رستوران‌های نزدیک تئاتر بولشوی مسکو (Bolshoi Theatre)

در نزدیکی این سالن تئاتر آن‌قدر رستوران خوب هست که بهتر است سه مکان در آن‌جا به شما معرفی کنیم و با این حال چندین و چند رستوران عالی از قلم می‌افتد. ابتدا از ووکروگ سوتا (Vokrug Sveta) برایتان بگوییم که هم یک فروشگاه غذای بسیار بزرگ و هم یک رستوران بین‌المللی عالی است که ۲۴ غذا از کشورهای مختلف را با مواد اولیه تازه و با کیفیت سرو می‌کند. این رستوران مدرن و جذاب البته غذاهای ترکیبی خاصی نیز در منو دارد که حتما از خوردنشان خوشحال خواهید شد و البته پیشنهاد می‌کنیم، از میان ترشی‌ها، مرباها و حتی وسایل آشپزی که در آن‌جا به فروش می‌رسانند و ادویه جاتشان، چیزی برای خود خریده و سوغات ببرید.

آدرس: 10 Nikolskaya St

اگر به دنبال خوردن غذاهای روسی با قیمت مناسب هستید، در همان حوالی به دنبال رستوران معروف لپیم آی واریم (Lepim I Varim) بگردید. این رستوران نیز به پخت پلمانی مشهور است و گفته می‌شود، روزانه ۲۱ هزار عدد از این دامپلینگ‌های روسی را برای مشتریان خود سرو می‌کند. منو رستوران مملو از غذاهای روسی خوشمزه است و حتی خود این دامپلینگ‌ها را نیز می‌توانید با محتوای متفاوت گوشت قرمز، خرچنگ و یا حتی گیاهی برای خود سفارش دهید. فضای داخلی رستوران گرم و بی آلایش است و همچنین خوردن غذا در آن‌جا هم برایتن ارزان تمام خواهد شد.

 

چهار مسیر پیاده‌روی کوتاه و عالی در مسکو

آدرس: 9/1 Stoleshnikov Ln

اما در کنار این‌ها یکی از رستوران‌های مجلل و لاکچری شهر به نام بولشوی (Bolshoi) نیز در نزدیکی سالن تئاتر قرار دارد و در فضایی لوکس و جذاب، به سرو غذاهای مختلف روسی و بین‌المللی می‌پردازد. این رستوران شهرت جهانی داشته و شب‌ها صدای موسیقی جاز که به صورت زنده اجرا می‌شود، در کل فضای سالنش طنین انداز خواهد شد. اگر به دنبال یک قرار شام عاشقانه عالی در سفر به مسکو هستید، می‌توانید ترکیب تماشای یک نمایش عالی در سالن تئاتر بولشوی و صرف شام در این رستوران را تجربه کنید.

منبع

 

۱۷ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران