بهترین جاذبه‌های مسکو برای کودکان

جاذبه‌های گردشگری مسکو
بهترین جاذبه‌های مسکو برای کودکان

مسکو از شهرهای برجسته گردشی تور روسیه است که معماری‌های منحصر به فرد و رنگی‌اش هر گردشگری را به سمت خود می‌کشاند اما این ویژگی خیلی در مورد کودکان صدق نمی‌کند. به عبارتی مسکو هر چقدر هم که زیبا باشد اما کودک سازگار نبوده و به طور پیش فرض بزرگسالان را نشانه می‌رود. ما سعی کردیم بهترین جاذبه‌هایی که می‌توانند کودکان را جذب کنند پیدا کرده و ترتیب سفر خانوادگی بهتری را برای شما بدهیم.

 

 

کلیسای جامع سنت باسیل

باورتان بشود یا نه، کلیسای سنت باسیل می‌تواند جایی عالی برای کودکان باشد. گنبدهای رنگی پیازشکل در همان ابتدا چشم‌ها را به خیره می‌کند. از داخل نیز کلیسا تا همین اندازه زیبا و دیدنی بوده و دیوارهای سنگی‌اش با نقاشی‌های دنباله‌دار تزئین شده‌اند. عبادتگاه‌ها همچون هزارتو به کلیسا متصل شده‌اند اما خود کلیسا آنقدرها بزرگ نیست که اگر فرزندتان خودش ماجراجویی کند در آن گم شود. البته برخی قسمت‌های سنگی همچون پله‌ها ممکن است برای آنان خطرناک باشد بنابراین سعی کنید در نزدیکی‌شان بمانید تا در صورت نیاز سریع بتوانید به کمک‌شان بروید.

 

کلیسای سنت باسیل؛ معجزه‌ای آسمانی در مسکو

 

 

کلیسای جامع سنت باسیل

 

 

آدرس: Red Square, Moskva, Russia, 109012

 

 

تئاتر و موزه خیمه شب بازی

تئاتر و موزه خیمه شب بازی ابرازتو می‌تواند تخیل کودکان را به بازی بگیرد و برای تمام روز برنامه اجرا کند. البته این نمایش‌ها به زبان روسی اجرا می‌شوند اما باز هم حالت صحنه، عروسک‌ها و فضای رنگارنگ قابل تشخیص بوده و سرگرم کننده است. موزه عروسکی نیز مجموعه‌ای از عروسک‌های دستی از سراسر دنیا را جمع‌آوری کرده و به نمایش گذاشته است. به طوری که هم کودکان و هم بزرگسالان با بازدید و گردش در این موزه سرگرم خواهند شد.

 

 

موزه خیمه شب بازی

 

 

آدرس: Sadovaya-Samotechnaya St., 3, Moscow 127473, Russia

تلفن: +7 495 699-33-10

 

 

تئاتر گربه مسکو

تئاتر گربه‌های مسکو یکی از جاذبه‌های گردشی این شهر است که برای ۲۰ سال تمام به اجرای برنامه می‌پردازند. حالا این تئاتر به عنوان یکی از جاذبه‌های دائمی مسکو بین مردم بومی و گردشگر شناخته می‌شود. در این تئاتر بازیگران و گربه‌ها به اجرای برنامه‌های مختلف و حرکات آکروباتیک می‌پردازند. این تئاتر سرگرم کننده که بچه‌ها را عاشق خود می‌کند توانسته تا کنون جوایز بین‌المللی متعددی را از آن خود کند. این نمایش که شبیه به برنامه‌های سیرک است بازیگرانی در لباس‌های عجیب و رنگی را به روی صحنه می‌آورد. بدون تردید بچه‌ها با شرکت در این تئاتر می‌توانند لحظات شادی را تجربه کنند.

 

گردشی هنرمندانه در سالن‌های درجه یک تئاتر مسکو

 

 

تئاتر گربه مسکو

 

 

آدرس: Kutuzovsky Ave, 25, Moskva, Russia, 121151

تلفن: +7 499 249-29-07

 

 

سیرک بزرگ مسکو

سیرک بزرگ مسکو را در رده جاذبه‌های مناسب کودکان در مسکو قرار داده‌اند. اما بردن بچه‌ها به این سیرک و به عنوان جاذبه‌ای برای آن‌ها ممکن است آنطور که فکر می‌کنید هم نباشد. زیرا در این سیرک میمون‌ها و دیگر حیواناتی برنامه اجرا می‌کنند و گاهی رفتار آن‌ها در حضور حضار افراطی و بی‌ادبانه می‌شود. مطمئنا خانواده‌های کمی هستند که دوست دارند همان حرکات و بازیگوشی‌ها را از فرزندشان ببینند. با این وجود بیشتر بچه‌ها عاشق این سیرک بوده و آرزوی رفتن به آن را دارند.

 

 

سیرک بزرگ مسکو

 

 

آدرس: Tsvetnoy Blvd, 13, Moskva, Russia, 127051

تلفن: +7 495 625-89-70

 

 

تئاتر موزیکال کودکان

در این تئاتر بازیگران زن و مرد در لباس‌های رنگی و زیبا در کنار کودکان بالرین به اجرای نمایش‌های زیبای باله و اپرا می‌پردازند که مناسب بچه‌ها است. از طرفی این نمایش‌ها از تجارب فرهنگی جذاب در مسکو هم شناخته می‌شود چرا که بیشتر داستان‌ها، موسیقی و فضای نمایش سنتی و روسی هستند. به این ترتیب نه تنها نمایشی موزیکال با ساز و آواز را تماشا کرده‌اید بلکه دید بهتری نسبت به فرهنگ روسیه به دست آورده‌اید.

 

۵ سالن مجلل مسکو که در آنها می‌توانید به تماشای کنسرت‌ها، رقص‌ها و پرفورمنس‌ها بروید

 

 

تئاتر موزیکال کودکان

 

 

آدرس: 2-Ya Frunzenskaya Ulitsa, 7, Москва, г. Москва, Russia, 119146

 

 

پارک گورکی

پارک گورکی تقریبا بزرگ‌ترین فضای سبز مرکز شهر است که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و در مساحت ۳۰۰ هکتاری در امتداد رودخانه گسترده شده است. شما می‌توان به همراه فرزندتان سوار قایق شوید و با رعایت نکات ایمنی کمی گشت زنی کرده و پارک را از زاویه متفاوتی به تماشا بنشینید. این پارک به خاطر زنده نگه داشتن نویسنده معروف روسی ماکسیم گورکی، گورکی نام گرفت. این پارک که در سال ۱۹۲۸ افتتاح شده دارای بخش‌هایی همچون زمین تنیس، چرخ و فلک بزرگ، امکانات اسب سواری، بادی جامپینگ و دیگر گزینه‌های ورزشی است. گرچه هر کسی می‌تواند در این پارک سرگرم شود اما برای کودکان خردسال باید مراقبت بیشتری به خرج دهید.

 

 

پارک گورکی

 

 

آدرس: Krymsky Val, 9, Moskva, Russia, 119049

تلفن: +7 495 995-00-20

 

 

دلفیناریوم مسکو

دلفیناریوم مسکو بعد از ظهر و شب‌ها به اجرای برنامه‌های شاد و سرگرم کننده می‌پردازد و طی آن حیوانات مختلفی مثل دلفین‌ها، نهنگ‌ها، شیر دریایی و فوک‌ها به پریدن از حلقه، توپ بازی و حرکات تعاملی با مربیان خود می‌پردازند. اگر بعد از روزی خسته‌کننده دوست دارید جایی بشینید و استراحت کنید به جای باغ وحش ما به شما دلفیناریوم را پیشنهاد می‌کنیم.

 

۱۰ تفریح رایگانی که در سفر به مسکو باید انجام دهید

 

 

دلفیناریوم مسکو

 

 

آدرس: Mironovskaya Ulitsa, 27, Moskva, Russia, 105318

تلفن: +7 495 958-12-60

 

 

باغ وحش مسکو

با این که باغ وحش مسکو در بین نمونه‌های مشابه شهرهای پایتخت بزرگ‌ترین و بهترین نیست اما هنوز هم ارزش یک روز وقت گذرانی و بازدید را دارد. این باغ وحش به میزبانی از گربه‌های زیبا و دوست داشتنی و میمون‌ها شهرت دارد. این باغ وحش در سال ۱۸۵۷ با تعداد کمی از حیوانات شروع به کار کرد و رفته بر تعداد حیوانات و وسعت آن افزوده شد تا این که امروزه ۲۰ هکتار زمین را زیر سلطه خود در آورده است.

 

 

باغ وحش مسکو

 

 

آدرس: Bolshaya Gruzinskaya Street, 1, Moskva, Russia, 123242

۰۴ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران