بهترین رستوران‌ها و کافه‌های کوتایسی

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
بهترین رستوران‌ها و کافه‌های کوتایسی

کوتایسی در کنار تفلیس و باتومی از جمله مقاصد محبوب برای رفتن به تور گرجستان است. شهری زیبا و دوست داشتنی که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و به داشتن رستوران‌ها و کافه‌های متعدد معروف است. مقاله‌ی امروز ما نیز به معرفی برترین رستوران‌ها و کافه‌های کوتایسی اختصاص داشته و سعی داشته‌ایم تا بهترین‌ها را در قالب یک نوشته به شما معرفی کنیم.

 

در کوتایسی گرجستان، چه چیزی برای خود سفارش دهیم؟

قبل از این که به معرفی جاهایی که در کوتایسی باید برای خود غذایی سفارش دهید، ابتدا درباره این که بهتر است چه چیزی بخورید صحبت کنیم. کوتایسی یکی از تولیدکنندگان بزرگ مواد غذایی در گرجستان بوده و خیلی از رستوران‌ها و کافه‌هایش از مواد اولیه تازه محلی استفاده می‌کنند و انواع میوه و سبزیجات را در بازارهای آن‌جا پیدا می‌کنید. پس بهتر است قبل از این که به سراغ فست فود بروید، از غذاهای محلی خوشمزه‌ی گرجستان برای خود سفارش دهید. چند مثال از این غذاها را لیست وار در زیر برایتان ذکر می‌کنیم:

  • پخالی (Pkhali): غذای محبوب گیاهی گرجی که مخصوصا در فصل پاییز و به بازار آمدن اسفناج کوهی تازه، طعم و مزه‌ای عالی را برایتان به ارمغان می‌آورد.
  • قارچ تنوری در ظرف سفالی: این قارچ‌ها در ظرف‌های مخصوص به نام کتسی در تنور درست می‌شوند.
  • کاچاپوری (khachapuri): نان‌های معروف گرجی که با پنیرهای گرجی و تخم مرغ پخته می‌شوند و در هر جایی از این کشور سرو می‌شوند. اما پنیر تازه محصول اطراف کوتایسی باعث می‌شود این غذا در این شهر خوشمزه‌تر هم باشد.
  • سیتسیلا ایسریم-ماکوالشی (tsitsila isrim-maqvalshi): این غذای خوشمزه نیز از مرغ کبابی درون سس فوق‌العاده خوشمزه شاه توت درست می‌شود و در کوتایسی بسیار محبوب است!

بهترین رستوران‌ها و کافه‌های کوتایسی در گرجستان

و حالا به سراغ لیست بهترین‌ها در کوتایسی برویم. فراموش نکنید که اگر قصد سفارش نوشیدنی در این رستوران‌ها را داشتید، حتما به سراغ نوشیدنی‌های محلی از باغات خود گرجستان بروید.

رستوران سیسترز (Sisters)، کوتایسی در گرجستان

این رستوران تا چندی پیش برای مدت یک سال تعطیل بود تا نوسازی شود و بخش‌هایی از آن‌جا نیز تعمیر گردد. رستورانی که در یک بنای کلاسیک قرار گرفته و درها و پنجره‌های چوبی آن و پیانوی بزرگی که درون سالنش قرار دارد، کاملا یک محیط مجلل و در عین حال خاص را به وجود می‌آورد و شما را وارد یک دنیای قدیمی می‌کند. شب‌ها نیز نوازنده‌ای در این محل به اجرای زنده می‌پردازد. غذاهای گرجی فوق‌العاده خوشمزه با تازه‌ترین مواد اولیه در این مکان پخته می‌شود و به شکلی زیبا نیز سرو می‌شود.

آدرس: 33 Paliashvili Street
ساعات فعالیت: ظهر پیش از نهار تا ۱۲ شب

 

بهترین دسرهای تفلیس را کجا بخوریم؟

رستوران لیلستان (Lilestan)، کوتایسی در گرجستان

لیلستان یک بار رستوران کوچک و دنج است که یک حیات کوچک روباز نیز برای صرف غذا دارد. دکور، حال و هوا و غذای بسیار خوب این محل، لیلستان را به جایی عالی برای یک قرار عاشقانه برای زوج‌های اهل غذا بدل می‌کند. منو این رستوران شامل چندین نوع غذای گرجی و تعدادی غذای اروپایی خوشمزه می‌شود و خب خیلی‌ها برای صرف غذاهای گوشتی به آن‌جا می‌روند. با این حال چندین نوع سالاد و نوشیدنی‌های متنوع هم در لیلستان سرو می‌شود. حتما برای صرف شام به لیلستان بروید تا از چراغانی آن‌جا که فضایی رویایی به این محل می‌دهد، لذت ببرید.

آدرس: 11 Tamar The Queen Street
ساعات فعالیت: ظهر پیش از نهار تا ۱۱ شب

رستوران مگنولیا (Magnolia)، کوتایسی در گرجستان

این رستوران در هتل معروفی به همین نام قرار گرفته و به کباب‌های خوشمزه، سوپ‌های فوق‌العاه، کاچاپوری و کینخالی‌های عالی‌اش معروف است. به طور کلی رستوران مگنولیا در کوتایسی از جمله بهترین رستوران‌های غذاهای محلی و از جمله مجلل‌ترین‌هایشان نیز به حساب می‌آید که تنوع زیادی در نوشیدنی‌هایشان دارد. این رستوران در کنار رودخانه ریونا واقع شده و منظره‌ای چشم‌نواز را نیز جلوی خود دارد و شب‌ها نیز، موسیقی محلی زنده در آن‌جا نواخته می‌شود. البته این را هم در نظر بگیرید که رستوران مگنولیا، نسبتا جایی گران‌قیمت برای صرف غذا در سفر به کوتایسی است.

آدرس: 2 Davit & Konstantine Mkeidze Street
ساعات فعالیت: ظهر پیش از نهار تا ۱۱ شب

 

بهترین رستوران‌های تفلیس برای صرف سوشی

رستوران استوری (Story)، کوتایسی در گرجستان

جدیدترین رستوران لیست امروز ما استوری نام دارد که کار خود را در تابستان همین امسال آغاز کرده و به سرعت به یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های لوکس کوتایسی بدل شده است. این مکان درست در کنار موزه قدیمی واقع شده و در نزدیکی رودخانه است. غذاهایی که در رستوران استوری سرو می‌شود، اغلب غذاهایی نوآورانه و بین‌المللی هستند اما در میانشان، می‌توانید گزینه‌هایی را ببینید که با مواد اولیه کاملا محلی درست شده‌اند و حتی بعضی از غذاهای گرجی نیز به شیوه‌ای متفاوت پخت و به روی میز می‌رود. مثل مدل خاصی که سرآشپز رستوران، خوراک مرغ شکمرولی را می‌پزد به نوعی متفاوت اما بسیار خوشمزه است.

آدرس: 52 Tsereteli Street
ساعات فعالیت: ظهر پیش از نهار تا ۱۲ شب

رستوران بیکنتای کبابری (Bikentia’s Kebabery)، کوتایسی در گرجستان

قرار نیست در این نوشته تنها به رستوران‌های گران قیمت بپردازیم و به سراغ یکی دو رستوران‌ مقرون به صرفه عالی در این شهر نیز می‌رویم. یکی از بهترین جاها که به جیبتان فشار نمی‌آورد اما غذایی عالی را هم سرو می‌کند، بیکنتای کبابری است که همیشه مملو از مشتری بوده و تنها یک گزینه پیش روی شما می‌گذارد که آن هم کباب خانگی آن‌جاست که به صورت دو سیخ و خوابیده شده در یک سس فوق‌العاده خوشمزه به روی میز می‌آید و روی آن ترکیب پیاز و جعفری می‌ریزند. این غذا تنها ۱۰ لاری قیمت داشته و کاملا ارزشش را خواهد داشت. البته از نظر ظاهر با جایی بی آلایش مواجهید که شبیه به رستوران‌های قدیمی دوران شوروی است اما اصلا گول ظاهر آن‌جا را نخورید!

آدرس: 9 Tsisperi Kantselebi Street
ساعات فعالیت: ۹ صبح تا ۸ شب

 

بهترین رستوران‌های ژاپنی در تفلیس

رستوران ال دیپوت (El Depot)، کوتایسی در گرجستان

بسیاری این محل را بهترین جا برای خوردن کینخالی در تمام کوتایسی می‌دانند. غذایی به شکل دامپلینگ که از جمله غذاهای نمادین گرجی به شمار می‌آید. این مدل غذا هم به صورت گوشتی و هم برای گیاه‌خوارن با سیب زمینی و قارچ پخته می‌شود. حتما اگر به تور گرجستان رفتید، خوردن این غذا را امتحان کنید و اگر به کوتایسی می‌روید، برای خوردنش به رستوران نسبتا ارزان ال دیپوت بروید.

آدرس: 10 Ioseb Grishashvili Street
ساعات فعالیت: ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته

رستوران بار پاپاورو (Papavero)، کوتایسی در گرجستان

در کوتایسی چند رستوران بین‌المللی خیلی خوب نیز پیدا خواهید کرد که بدون شک یکی از آن‌ها پاپاورو به شمار می‌آید. این مجموعه بسیار محبوب که همیشه نیز مملو از جمعیت است، منویی متنوع از غذاهای ایتالیایی-اروپایی ارائه می‌کند و در کنارش نوشیدنی‌های گرجی نیز سرو می‌کند. این مکان نه تنها برای وعده‌های نهار و شام بلکه برای صبحانه نیز باز بوده و می‌توانید، روز خود را در آن‌جا آغاز کنید.

آدرس: 5 Tsisperi Kantselebi Street
ساعات فعالیت: ظهر پیش از نهار تا ۱۰ شب

 

معرفی ۳ رستوران برتر ژاپنی در باتومی

رستوران نیوپورت (Newport)، کوتایسی در گرجستان

دیگر رستوران بین‌المللی محبوب در کوتایسی، نیوپورت است که غذاهای بین‌المللی از نقاط مختلف جهان را ارائه می‌کند. عموما رستوران‌هایی که تنوع غذایی زیادی دارند، غذاهای خیلی با کیفیتی ارائه نمی‌کنند اما نیوپورت که یک مکان مجلل لوکس است، متفاوت بوده و برای صرف یک نهار یا شام بسیار خوشمزه و با کیفیت، می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید. این رستوران درون خود یک بار جداگانه هم دارد و هر دوی آن‌ها در هتلی به همین نام واقع شده‌اند.

آدرس: 1 Newport Street
ساعات فعالیت: ظهر پیش از نهار تا ۱ نیمه شب

کافه پیاتو (Piatto)، کوتایسی در گرجستان

اما اگر میان کافه‌های کوتایسی به دنبال جایی خوب می‌گردید، حتما سری به کافه پیاتو بزنید. این مکان در ساختمانی ساخته شده در سال ۱۹۱۰ میلادی درست پشت سالن اپرا قرار دارد اما خود آن‌جا نوساز بوده و تازه کار خود را در تابستان امسال آغاز کرده. این کافه‌ی نسبتا بزرگ و مدرن، دارای یک کتاب فروشی کوچک بوده و همچنین می‌توانید برای خواندن کتاب نیز، عناوینی که در آن‌جا وجود دارد را قرض بگیرید. انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و دسرهای مختلف گرجستان در کنار بعضی ساندویچ‌ها و فست فودهای دیگر هم در کافه پیاتو سرو می‌شود.

آدرس: 4 Shota Rustaveli Avenue
ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

 

محبوب‌ترین رستوران‌های باتومی

خانه چای فوئه فوئه (Tea House Foe-Foe)، کوتایسی در گرجستان

این کافه با اسم عجیبی که دارد، دارای دکور داخلی خاص و زیبایی بوده و درون هتل کوتایسی (Hotel Kutaisi) قرار گرفته که خود هتل دیگر فعالیتی ندارد و تنها بخش فعال این مکان رها شده، همین کافه است! تمام کارهای هنری که در این کافه به نمایش گذاشته شده، آثار هنرمندان داخلی بوده و در آن‌جا انواع نوشیدنی‌ها گرم و سرد و محصولات باغ‌های گرجستان به فروش می‌رسد. جدا از این که در فوئه فوئه می‌توانید عکس‌های اینستاگرامی خوبی بگیرید، می‌توانید از میان دسرهای خوشمزه و همچنین غذاهای اروپایی که در آن‌جا سرو می‌شود نیز برای خود سفارش دهید. اگر قصد خوردن یک صبحانه خوشمزه را دارید نیز، پیشنهاد می‌کنیم صبح، سری به آن‌جا بزنید.

آدرس: Shota Rustaveli Avenue
ساعات فعالیت: از ۹:۳۰ صبح تا نیمه شب

کافه ما (Our Cafe)، کوتایسی در گرجستان

و در نهایت یک کافه‌ی بسیار خوب برای سفارش قهوه با کیفیت و چند دسر محدود اما خوشمزه هم به شما معرفی کنیم. کافه ما همچنین انواع چای‌ها و دمنوش‌ها را نیز سرو می‌کند و همگی از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. به طور کلی برای سفارش نوشیدنی داغ با کیفیت، کافه ما جزو بهترین گزینه‌ها در کوتایسی به حساب می‌آید.

آدرس: Tsminda Nino Street
ساعات فعالیت: از ۹ صبح تا نیمه شب

 

۶ رستوران‌ در حوالی پل صلح تفلیس

منبع

 

۱۲ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران