برترین مناطق دیدنی فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
برترین مناطق دیدنی فیلیپین

فیلیپین مقصدی است که به دلیل داشتن بیش از ۷۰۰۰ جزیره توانسته مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار بگیرد. به طوری که حتی اگر چندین بار هم از آن بازدید کنید باز هم مکان‌ها جدیدی برای گشت  و گذار در آن پیدا خواهید کرد. همچنین به دلیل زیبایی خاص تمامی مناطق زیبای فیلیپین پیدا کردن بهترین مکان برای سفر در این کشور برای توریست‌ها کمی دشوار است. چنانچه شما نیز به دنبال سفری رویایی با تور فیلیپین هستید اما در انتخاب برترین مناطق دیدنی آن برای گشت و گذار دچار شک و تردید شده‌اید، مطالب این مقاله برای شما مفید خواهد بود. پس در ادامه همراه ما باشید تا شما را با برترین مناطق دیدنی فیلیپین آشنا کنیم.

 

جزیره بوراکای، فیلیپین (Boracay Island, Philippine)

جزیره بوراکای با داشتن بیش از ۱۲ ساحل به عنوان پایتخت ساحلی فیلیپین شناخته می‌شود. این جزیره کوچک در غرب منطقه ویسایاس برای افرادی که به دنبال استراحت زیر آفتاب یا لذت بردن از فعالیت‌های آبی هستند، ایده‌آل است. ساحل صدف پوکا در نوک جزیره قرار دارد و مکانی محبوب برای قدم زدن و جمع‌آوری صدف است. ساحل کاگبان یک نقطه آرام با غارهای جذاب است که گفته می‌شود هنوز صندوقچه‌های گنج در آن نهفته هستند. ساحل Diniwid یکی دیگر از مناطق پرطرفدار در جزیره بوراکای فیلیپین است منظره زیبایی از یک صخره سکویی را به نمایش می‌گذارد و جز بهترین سواحل جزیره بوراکای در فیلیپین شناخته می‌شود. در کنار تمامی این موارد جزیره بوراکای به خاطر هتل‌های متعددی که دارد توانسته به مکانی توریستی در بین گردشگران تبدیل شود.

 

جزیره بوهول، فیلیپین (Bohol Island, Philippine)

جزیره بوهول در منطقه مرکزی ویسایاس فیلیپین قرار گرفته و مقصدی است که زیبایی‌های طبیعی این کشور را به نمایش می‌گذارد. یکی از بی‌نظیرترین شگفتی‌های طبیعی در این جزیره تپه‌های شکلاتی در کارمن است. این تپه‌ها تحت حفاظت یونسکو بوده و در فصل‌هایی که بارندگی صورت نمی‌گیرد، به رنگ قهوه‌ای در آمده و منظره‌ای دیدنی شبیه به آب نبات شکلاتی را به تصویر می‌کشند. بدون شک برترین نقطه بوهول ساحل زیبای آن است. جزیره Panglao دارای برخی از بهترین سواحل بوهول در فیلیپین است که از جمله این سواحل می‌توان Alona Beach و Danao Beach را نام برد. در این سواحل گردشگران فرصت لذت بردن از غواصی را در کنار دیگر تفریحات آبی خواهند داشت.

 

راهنمای سفر به سیارگائو در فیلیپین

 

جزیره سبو ، فیلیپین (Cebu Island, Philippine)

جزیره سبو، در منطقه مرکزی ویسایاس فیلیپین قرار گرفته و بهترین فعالیت‌ها در سبو فیلیپین تفریحات آبی و مخصوصا غواصی در فیلیپین است. اگر به دنیای زیر آب علاقه دارید، سبو یکی از بهترین گزینه‌های برای شنا با کوسه نهنگ، لاک پشت‌های دریایی و تماشای صخره‌های مرجانی از نزدیک است. برخی از دیدنی‌ترین مناظر آب در نزدیکی سبو، غارهای دریایی آن هستند که عکاسان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. علاوه بر آن در این منطقه فرصت بازدید از پارک ملی سودلون را خواهید داشت که تقریباً یک ساعت از شهر سبو فاصله دارد و یکی از بهترین پارک‌های ملی فیلیپین است. در کنار تمامی این موارد در بازدید از منطقه شهری سبو فرصت گشت و گذار و دیدن جاذبه‌های گردشگری مانند موزه‌ها و کلیساهای جامع و ... را خواهید داشت که علاقه‌مندان به تاریخ را به خود جلب می‌کند.

 

تراس‌های برنج بانائو، فیلیپین (Rice Terraces of Banaue, Philippine)

تراس‌های برنج بانائو یکی از چشمگیرترین چیزهایی است که در تور فیلیپین می‌توانید ببینید. این تراس‌های سبز زمردی یک شگفتی کشاورزی در این منطقه است. به طوری که تخمین زده می‌شود برخی از تراس‌ها بیش از ۲۰۰۰ سال پیش به صورت دستی در دامنه کوه توسط مردم محلی آن زمان شکل گرفته‌اند. تراس‌های برنج بانائو جز سایت‌‌های حفاظت شده میراث جهانی یونسکو هستند. چنانچه به بازدید از این تراس‌های برنج رفتید، توصیه می‌کنیم فرصت گشت و گذار در دهکده قومی بانائو یا روستای هیوانگ (Hiwang) را نیز از دست ندهید. چشمگیرترین نمای این منطقه هنگام طلوع خورشید است.

 

سفر به کزون سیتی، بزرگ‌ترین شهر فیلیپین

 

شهر ویگان، فیلیپین (Vigan City, Philippine)

شهر تاریخی ویگان در شمال فیلیپین قرار گرفته و یکی از جذاب‌ترین شهرهای منطقه لوزون برای بازدید گردشگران است. فرهنگ مردم این منطقه تلفیقی از سنت‌های چینی و اسپانیایی است که از مهاجران به این منطقه سرچشمه می‌گیرد. از جمله تفریحاتی که در شهر ویگان می‌توانید از آن لذت ببرید سوار شدن به کالسکه‌های اسب در خیابان‌ها و بازدید از بناهایی با سبک معماری استعماری است به لطف اسپانیایی‌هایی که در قرن هجدهم این منطقه را مستعمره کرده بودند، قرار دارد. بهترین منظره این منطقه را می‌توانید از برج ناقوس بانتای تماشا کنید. علاوه بر آن بازدید از منطقه تاریخی Calle Crisologo و کلیسای جامع متروپولیتن گزینه‌های بسیار خوبی برای سرگرمی گردشگران در آن خواهند بود.

 

شهر مانیل، فیلیپین (Manila City, Philippine)

پایتخت فیلیپین، مانیل، در جزیره لوزون، شهری شلوغ با تفریحات و جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوع است. به طوری که بسیاری از افراد فیلیپین را با شهر مانیل می‌شناسند. اگر چه دوست دارید تا همه چیز را به صورت یکجا در تور فیلیپین تجربه کنید شهر مانیل بهترین انتخاب برای سفر شما خواهد بود. در مانیل از بناهای تاریخی گرفته تا آسمان‌خراش‌های مدرن و طبیعت بی‌نظیر فیلیپین به صورت یکجا به گردشگران عرضه می‌شود. از جمله جاذبه‌های گردشگری مانیل می‌توان به پارک ریزال، کلیسای سن آگوستین، بازار محلی مانیل و ... اشاره کرد.  

 

شهر داوائو، فیلیپین (Davao City, Philippine)

بعد از مانیل، شهر داوائو به عنوان کلان شهر فیلیپین شناخته می‌شود. این شهر در منطقه میندانائو در جنوب فیلیپین قرار دارد و امکاناتی نظیر مراکز خرید متنوع، طبیعت زیبا و بناهای تاریخی دیدنی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. از جمله بهترین مکان‌ها برای بازدید در شهر داوائو می‌توان به کوه آپو، بلندترین کوه فیلیپین، اشاره کرد. همچنین داوائو سیتی مکانی عالی برای خرید بوده و برای نگاهی به تاریخ و فرهنگ این منطقه می توانید سری به موزه کوچک تاریخ و قوم نگاری داوائو بزنید.

 

اینستاگرامی ترین نقاط شهر تاگویگ مانیل

 

منطقه ساگادا، فیلیپین (Sagada, Philippine)

یکی از بی‌نظیرترین تجربیاتی که می‌توانید در تور فیلیپین داشته باشید، متعلق به منطقه قبیله‌ای شمالی در ساگادا است. قبایلی در میان کوه‌های ناهموار و دورافتاده کوردیلا قرار دارند که توانسته‌اند مورد توجه گردشگران واقع شوند. این منطقه بهشتی برای علاقه‌مندان به فضای بسیار عالی است. از جمله فعالیت‌های محبوب در این منطقه می‌توان کوه‌نوردی و یا پیاده‌روی در مسیرهای شیب‌دار و ناهموار کوه آمپاکو را نام برد که بلندترین قله در منطقه را دارد. همچنین یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در این منطقه از فیلیپین، تابوت‌های آویزانی است که در اعماق کوه‌ها پنهان شده‌اند. بدون شک این گورستان‌های آویزان جز مکان‌های کم‌تر شناخته شده در فیلیپین برای بازدید شما خواهند بود.

 

جزیره کرون، فیلیپین (Coron Island, Philippine)

یکی از بهترین مقاصد غواصی در جهان، جزیره کرون فیلیپین است. این جزیره کوهستانی در نوک منطقه جزیره پالاوان، غربی‌ترین بخش جزایر فیلیپین قرار دارد. جزیره کرون برای غواصی محبوب بوده و به دلیل چندین کشتی غرق شده در اعماق مختلف توانسته مورد توجه بیشتر گردشگران علاقه‌مند به دنیای زیر آب قرار بگیرد. علاوه بر کشتی‌های غرق شده وجود ماهی‌های گوناگون و صخره‌های ایجاد شده در نتیجه آتشفشان‌ها غواصی در این منطقه را جذاب‌تر کرده است.

 

شهر باگویو، فیلیپین (Baguio City, Philippine)

باگویو شهری است که در منطقه‌ای کوهستانی در جزیره لوزون فیلیپین قرار دارد. اگرچه باگویو یک شهر است، اما محیطی دوستانه و فضایی محلی دارد. باگویو به دلیل جنگل‌های کاج غنی و دمای خنک‌تر اطراف آن، شهر کاج‌ها نامیده می‌شود. گردشگران می‌توانند در سفر به شهر باگویو از مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری متعدد لذت برده و یا در یکی از استراحتگاه‌های این منطقه به بازی گلف بپردازید. شهر باگویو در مقایسه با سایر مناطق دیدنی فیلیپین منحصر به فرد است؛ زیرا اطراف شهر به جای آب توسط درختان احاطه شده است.

 

راهنمای وضعیت آب و هوایی فیلیپین

 

پورتو پرنسس، فیلیپین (Puerto Princesa, Philippine)

یکی دیگر از برترین مناطق دیدنی فیلیپین، پورتو پرنسس نام دارد. این شهر ساحلی جایی است که در آن غرق در زیبایی‌های طبیعت خواهید شد. پارک ملی رودخانه زیرزمینی اولین ایستگاه عالی برای دیدن یک رودخانه زیرزمینی پنج مایلی و غارهای آهکی چشمگیر در این منطقه است. به طوری که توانسته نام خود را در فهرست میراث جهانی یونسکو بگنجاند. از دیگر نقاط دیدنی پورتو پرینسسا می‌توان به خلیج هوندا، که برای غواصی پرطرفدار است، اشاره کرد. همچنین گردشگران می‌توانند به تفریحاتی نظیر زیپلاین و غارنوردی پرداخته و از لحظه به لحظه خود استفاده کنند.

 

جزیره سمال، فیلیپین (Samal Island, Philippine)

در جزیره سمال که باغ شهر سمال نیز نامیده می‌شود پیاده روی، غواصی و کایاک سواری از اصلی‌ترین تفریحات برای سرگرم شدن گردشگران هستند. علاوه بر استراحت و تفریحات آبی در سواحل زیبای جزیره سمال بازدید از پناهگاه خفاش مونفورت که میزبان میلیون‌ها خفاش در غارها است، فعالیتی محبوب به شمار می‌رود. همچنین در این منطقه فرصت بازدید از آبشار هاگیمیت و قدم زدن در دل طبیعت فیلیپین را خواهید داشت. جزیره سامال در فاصله کوتاهی از شهر داوائو قرار دارد، بنابراین گردشگران می‌توانند به راحتی بین این دو منطقه از فیلیپین جابجا شوند.

 

جزیره آپو، فیلیپین (Apo Island, Philippine)

اگر ایده شنا با لاک‌پشت‌های بزرگ دریایی برای شما جذاب است، هرگز فرصت بازدید از جزیره آپو در فیلیپین را از دست ندهید. چرا که این منطقه با داشتن سایت‌های غواصی متنوع که فرصت شنا در کنار لاک پشت‌ها و صخره‌های مرجانی را فراهم می‌کند، شهرت دارد. در کنار آن این جزیره مناظر حفاظت شده بسیاری را برای تماشای گردشگران ارائه می‌کند. پس برای دور شدن از زندگی شهری و رسیدن به آرامش در دل طبیعت بازدید از جزیره آپو را در لیست الویت‌های خود در تور فیلیپین قرار دهید.

 

۵ تم‌پارک فوق‌العاده جذاب فیلیپین

 

جزیره ال نیدو، فیلیپین (El Nido Island, Philippine)

جزیره ال نیدو به دلیل تالاب‌های آبی شفاف، حیات دریایی غنی، صخره‌های مرجانی و آهکی مکانی خیره‌کننده برای بازدید در فیلیپین است. از جمله سواحل بکر ال نیدو می‌توان به ساحل ناکپان و ساحل لیو اشاره کرد که هر دو در بین گردشگران محبوب هستند. چنانچه از تفریحات ساحلی خسته ‌شده‌اید گشت و گذار در جزیره و بازدید از مکان‌هایی مانند تالاب بزرگ ال نیدو یا جزیره مار را در این منطقه پیشنهاد می‌دهیم.

 

جزیره سیارگائو، فیلیپین (Siargao Island, Philippine)

آخرین مورد از برترین مناطق دیدنی فیلیپین که می‌توانید در لیست برنامه‌های خود برای گشت و گذار در این سفر قرار دهید، جزیره سیارگائو است. این جزیره کوچک با تفریحات متنوع بسیاری از موج‌سواری گرفته تا بازدید از صخره‌های خارق العاده و آبشارهای خیره‌کننده همراه است. از دیگر فعالیت‌های جذاب در این منطقه می‌توان به ماهیگیری در اعماق دریا اشاره کرد. پس اگر به دنبال تفریح و در عین حال لذت بردن از طبیعت و رسیدن به آرامش هستید، جزیره سیارگائو یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

 

۱۶ تفریح جذاب در سفر به فیلیپین

 

منبع

 

۱۲ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران