آشنایی با برترین مقاصد گردشگری فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
آشنایی با برترین مقاصد گردشگری فیلیپین

فیلیپین کشوری فوق‌العاده برای سفر است. سرزمینی که با هزاران جزیره گرمسیری، سواحلی استثنایی و شهرهایی زیبا پر شده است. چنین کشوری با این همه جزیره‌ی زیبا، بدون شک مقاصد گردشگری بی‌شماری دارد که هر کدامشان جذابیت منحصر به خود را دارند. شما هیچ وقت نمی‌توانید با یک یا دوبار سفر با تور فیلپین، تمامی مقاصد جذاب این کشور را مشاهده کنید و باید چندین بار به جاهای مختلف آن‌جا رفته تا درصدی از زیبایی‌هایش را مشاهده کنید. اما برای شروع بد نیست نگاهی بندازید به برترین مقاصد گردشگری فیلیپین تا برای سفرهای خود به این کشور، مکان مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

پالاوان (Palawan)

پالاوان یکی از زیباترین نقاط دنیاست که می‌توانید به آن‌جا سفر کنید. آب کریستالی سواحل آن‌جا به قدری فوق‌العاده‌است که در کم‌تر جایی در سفرهایتان مثالش را دیده‌اید و می‌توانید، بخش‌های متنوعی از طبیعت شگفت‌انگیز پالاوان را نیز در این سفر مشاهده کنید. یکی از مهم‌ترین جاهایی که در سفر به پالاوان باید ببینید، ال نیدو (El Nido) نام داشته که در شرقی‌ترین نقطه از جزیره اصلی واقع شده است.

بعد از بازدید از ال نیدو فیلیپین، سوار قایق شده و به باکوییت (Bacuit) زیبا بروید. این مکان که در واقع مجموعه‌ای از جزایر کوچک است با صخره‌های کارست و آب شفاف و ماهی‌های رنگارنگ خود، از جاهای بسیار عالی برای اسنورکلینگ در فیلیپین و تماشای دنیای جذاب زیر آب به حساب می‌آید. از مانیل پروازهای مستقیم برای ال نیدو وجود دارد و برای رفتن به پالاوان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری‌اش، هیچ مشکلی نخواهید داشت. اگر هم قبلا در سفر به پالاوان در ال نیدو اقامت داشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر بعدی خود به کورون (Coron) بروید.

 

۹ مقصد گردشگری برتر در فیلیپین

سبو (Cebu)

سبو با ریزورت‌های ساحلی معرکه‌اش و سایت‌های پر تعداد و عالی غواصی، مقصدی ایده‌آل برای آن‌هاست که می‌خواهند به تفریح در بیرون از هتل مشغول باشند و جاذبه‌های طبیعی فیلیپین را از نزدیک ببینند. جایی که امکان شنا با کوسه وال‌های معروف‌ را خواهید داشت و می‌توانید در کنار آن‌ها به شنا مشغول شوید. البته، متاسفانه در سال‌های اخیر به خاطر محبوبیت این فعالیت، مردم محلی این کوسه وال‌ها را در تمام طول سال در سبو نگه می‌دارند که ممکن است، آینده این حیوان شگفت‌انگیز را به خطر بیندازد.

سبو اگر چه به سواحل زیبایش معروف است، اما در دل جنگل‌های این جزیره، آبشارها و استخرهای طبیعی بی‌نظیری وجود دارند که برای بعضی‌ها ممکن است حتی از سواحلش نیز جذاب‌تر باشند. یکی از این محل‌ها آبشار کاواسان (Kawasan) بوده که بدون هیچ شکی از زیباترین محل‌ها در تمام فیلیپن به حساب می‌آید. البته اگر قصد رفتن به آن‌جا را داشتید، حتما کفش‌هایی بپوشید که بتوانید با آن‌ها وارد آب شوید، چون کف این استخر طبیعی سنگی است و پاهای شما را زخم خواهد کرد. از دیگر آبشارهایی که پیشنهاد می‌کنیم در جنوب جزیره به دیدنش بروید، آبشار تومالوگ (Tumalog) است که زیبایی منحصر به خود را داشته و برای بازدید از آن‌جا نباید هیچ مبلغی پرداخت کنید.

 

معرفی بزرگ‌ترین مراکز خرید فیلیپین

جنوب کوتاباتو (Cotabato)

این منطقه جایی کاملا متفاوت از دو جای دیگری است که برای سفر با تور فیلیپین به شما معرفی کردیم. کوتاباتو یک منطقه شهری زیباست که در محیطی طبیعی واقع شده و به خاطر برگزاری فستیوال‌های متعدد موسیقی، فرهنگی و تفریحی در طول سال معروف است. البته یک نقطه مهم دیگر نیز در جنوب کوتاباتو واقع شده و آن هم دریاچه‌ی منحصر به فرد سبو (Sebu) بوده که در زمان خاصی از سال مملو از نیلوفرهای آبی می‌شود و تصویری زیبا را پدید می‌آورد.

اگر برای شرکت در فستیوال‌های مختلف کوتاباتو به این محل آمده‌اید، فراموش نکنید که از غذاهای خیابانی آن‌جا امتحان کنید که در تمام کشور معروف است. سواری بر زیپلاین معروف آن‌جا، رفتن به آبشار هفت و گشت و گذار در طبیعت جنگلی و بازدید از آبشارهای کوچک و بزرگ جنوب کوتاباتو نیز از دیگر فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در این منطقه امتحان کنید.

بیکول (Bicol)

بیکول آنقدر که باید و شاید در تیررس گردشگران قرار نمی‌گیرد. با این حال این منطقه با داشتن سواحل سوی فوق‌العاده زیبا، غارهای دیدنی و آبشارهای متعدد و عالی خود، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران تور فیلیپین است.

در کنار تمام زیبایی‌های گفته شده، مهم‌ترین نماد بیکول کوه کاتاندوانس (Catanduanes) است که پس زمینه‌ای زیبا به نمای این منطقه بخشیده. کوهی آتش فشانی که در پای خود مناطق جنگلی مختلف دارد که برای طبیعت گردی جان می‌دهند. بیکول همچنین یک دریاچه زیبا نیز دارد که اگر چه به بزرگی سبو نیست اما در آن‌جا نیز گل‌های نیلوفر آبی غنچه داده و نمایی صورتی به این پهنه‌ی آبی می‌بخشند.

 

۷ هتل جذاب روی آب در فیلیپین

بوراکای (Boracay)

بوراکای در مجموع یک جزیره‌ی کوچک به حساب می‌آید اما در طی سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری فیلیپین بدل شده. البته همین حجم بالای مسافر باعث شد تا برای ۶ ماه این جزیره بسته شود و بازسازی‌هایی در آن صورت گرفت و دوباره به روی گردشگران باز شد. اما چه چیز بوراکای تا این حد جذاب است که مردم به آن علاقه مند شده‌اند. قبل از هر چیز در بوراکای شما سواحلی بی‌نهایت عالی را مشاهده می‌کنید که با خاک سفید و آبی کریستالی، بهترین جا برای تفریحات آبی و شنا کردن در دریا به حساب می‌آیند.

جدا از تمامی تفریحات آبی، می‌توانید یک موتور کرایه کنید و به دیدن طبیعت زیبای بوراکای نیز رفته و در مناطق کوهستانی گردش کنید. چندین ریزورت بسیار خوب نیز در این جزیره تهیه دیده شده تا روزهایی عالی را برای شما رقم بزنند.

مانیل (Manila)

اگر برای اولین بار است که به تور فیلیپین می‌روید، احتمالا سفر خود را برای پایتخت این کشور، مانیل ترتیب داده‌اید. مانیل فیلیپین شهری بسیار بزرگ است که آسمان‌خراش‌های آن سر به فلک کشیده‌اند و مملو از مراکز خرید و پارک‌های تفریحی است. مانیل در عین این که یک کلان شهر بسیار بزرگ است اما در بطن خود، هنوز نشانه‌های فرهنگی و اصالت خود را حفظ کرده و آن‌ها را می‌توان به وضوح در محیط شهری دید.

 

رمانتیک‌ترین و عاشقانه‌ترین نقاط فیلیپین

در سفر به این شهر، مطمئنا به سراغ مراکز خرید -که از بزرگ‌ترین‌ها در دنیا به حساب می‌آیند- و پارک‌های تفریحی بزرگ و بازارهای مختلف می‌روید اما در این بین حتما سری با باغ‌های بزرگ Fort Santiago زده و از غذاهای خیابانی آن‌جا بچشید. باور کنید که مرغ تندی که در مانیل می‌خورید، شما را عاشق خود خواهد کرد! همچنین از مانیل، تورهای یک روزه مختلفی برای بازدید از جاهای دیگر کشور نیز ترتیب داده می‌شود که اگر مدت طولانی در پایتخت هستید، بد نیست در آن‌ها نیز شرکت نمایید.

جزیره سیارگائو (Siargao) و جزیره‌ گویام (Guyam)

سیارگائو از گذشته یکی از جزایر محبوب در میان موج سواران بوده و آن‌هایی که به این ورزش علاقه دارند، حتما رفتن به سیارگائو را یکی از اهداف سفرهای بین‌المللی خود قرار می‌دهند. اما خارج از این بحث، جزیره سیارگائو جاذبه‌های بسیار بیشتری دارد که برای تمامی گردشگران جذاب خواهند بود. از سواحل فوق‌العاده زیبا تا برکه‌هایی که با مرجان‌های دریایی بسته شده‌اند و آب آن‌ها آنقدر زلال است که کف این برکه‌های دریایی را می‌توان به راحتی تماشا کرد.

همچنین در سفر به سیارگائو، می‌توانید به جزیره گویام نیز بروید که بهشتی کوچک و بسیار زیباست و بسیاری از مشخصه‌هایی که در مورد سیارگائو گفتیم را در خود دارد. در هر دو این مقاصد، خوردن غذاهای دریایی را فراموش نکنید که یکی از تجارب مهم در سفر به این بخش از فیلیپین به حساب می‌آید.

 

گردش در بهترین پارک‌های ملی فیلیپین

جزیره بوهول (Bohol) و جزیره پانگلائو (Panglao)

بوهول از آن جاهایی است که باید حتما به آن سفر کنید تا  متوجه دلیل محبوبیتش شوید. بازدید از تپه‌های شکلاتی در فیلیپین که میلیون‌ها سال پیش از مرجان‌های مرده شکل گرفته، یکی از تجربه‌های منحصر به فرد زندگی هر مسافری خواهد بود. جایی که در آن می‌توانید از غار معروف هیناگدانان (Hinagdanan)  بازدید کرده و در برکه‌ی غاری معروف آن‌جا شنا کنید. در این میان کرایه قایق و گشت‌های دریایی و تماشای لاکپشت‌های عظیم را نیز از یاد نبرید.

اگر به بوهول رفتید، سری به جزیره پانگلائو نیز بزنید، به سراغ رودخانه لوبوک (Loboc) رفته و سعی کنید از سفر خود به بهترین شکل ممکن لذت ببرید.  بوهول مقصدی عالی برای تفریح و گشت‌های دریایی است و سواحلی دیدنی را در خود جای داده.

جزیره پانای (Panay)

اگر می‌خواهید با تاریخ حضور و استعمار اسپانیایی‌ها در فیلیپین آشنا شوید، بهترین جا پانای است که به اسم ایلویلو (Iloilo) نیز شناخته می‌شود. در این سفر باید به دیدن کلیسای جارو (Jaro) رفته و از باغ نِلی (Nelly) دیدن کنید که از جاذبه‌های گردشگری مهم در جزیره پانای به حساب می‌آیند.

این جزیره هم سواحل زیبایی دارد و هم طبیعت جنگلی شگفت‌انگیزی که عاشقش خواهید شد. همچنین تفریحات شبانه در پانای به خوبی برپا بوده و می‌توانید در پارتی‌های مختلف شرکت کنید. همچنین روزهایی که فستیوال‌های محلی در فیلیپین به راه است، پانای‌ آن‌ها را به بزرگ‌ترین شکل ممکن جشن می‌گیرد. اگر وقت کافی در سفر داشتید، بد نیست در دو کیلومتری پانای، سری هم به جزیره‌ی کوچک و زیبای گویماراس (Guimaras) بزنید که جایی زیبا برای گشت و گذار است.

 

زیباترین شهرهای فیلیپین را بشناسید

جزیره لوزون (Luzon)

اگر به دنبال آن تصویر معروف مزارع پلکانی در فیلیپین می‌گردید، جزیره لوزون احتمالا مقصد ایده‌آل برای شماست. این مکان که خیلی از شمال مانیل دور نیست و در سفر به این شهر نیز می‌توانید به سراغش بروید، یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب آمده و تحت حفاظت دولت است.

لوزون جایی عالی برای گرفتن بهترین عکس‌ها در فیلیپین محسوب شده و چندین منطقه مختلف دارد که مزارع پلکانی در آن‌ها واقع شده‌اند. شما در سفر به این منطقه، بد نیست سری به شهر ویگان (Vigan) نیز بزنید که زمانی اسپانیایی‌ها در آن ساکن بودند و کاملا حس و حال بودن در یک شهر اروپایی را به شما خواهد داد.

۲۵ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران